Netgear ReadyNAS-klanens ultrahemmelige konspirasjonstråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjørte SqueezeCenter på Duoen til å begynne med, men ga etterhvert opp og lot en femtetusenkroners laptop fra 2005 overta. Duo er nok noe undermotorisert for SC, og minnekapasiteten er heller ikke all verden.
    De større ReadyNASmodellene surrer fortere og har mer å huske med, så det kan godt være at de fungerer hurtigere som plattform for SC.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Solo skrev:
    vredensgnag skrev:
    Da jeg kjøpte min ReadyNAS NV+ i 2007, fikk jeg beskjed om at man måtte ha samme størrelse hdd i alle slots, og at hdd med større kapasitet ville bli lest som å ha samme kapasitet som dem man hadde i.
    Men nå skal visstnok firmware oppdateringer ha gjort det mulig å oppgradere til høyere kapasitet slik Valentino beskriver over, ved å bytte ut disker én for én.

    Am I right or am I wrong?
    den minste discen avgjør tilgjengelig størrelse for begge, men skal du oppgradere en 500gb til 1tb, så setter du først inn den første 1tb disc. denne tar backup av 500gb, så bytter du 500gb med den andre 1 tb discen og når den har kopiert over innholdet fra den første 1 tb discen så har du 1tb kapasitet på begge.
    Takker!
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Valentino skrev:
    vredensgnag skrev:
    Da jeg kjøpte min ReadyNAS NV+ i 2007, fikk jeg beskjed om at man måtte ha samme størrelse hdd i alle slots, og at hdd med større kapasitet ville bli lest som å ha samme kapasitet som dem man hadde i.
    Men nå skal visstnok firmware oppdateringer ha gjort det mulig å oppgradere til høyere kapasitet slik Valentino beskriver over, ved å bytte ut disker én for én.

    Am I right or am I wrong?
    Slik jeg forstår det er NV+ begrenset til maksimalt 3x størrelsen på den minste av de 4 diskene som er innstallert:
    http://www.readynas.com/?cat=54

    Så du har vel rett da.
    Takk for linken - dette var nytt i forhold til da jeg kjøpte. Litt utydelig, men om jeg forstår rett, så skjer dette i flere steg. Jeg har allerede horisontal ekspansjon, dvs en disk i hver slot.
    Så beskriver de vertikal ekspansjon, dette at man kan øke kapasiteten etterhvert som diskene får mer plass.
    Så lenge man bare sørger for å bytte ut samtlige disker med den høyeste kapasiteten, så får man 3x denne (det som mangler går med til redundancy sikkerhetslagring.)
    Men greit å vite at det ikke er smart å sette inn 3 1TB om man lar det være igjen en 500GB.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De 1.5 TB Seagatene gikk som en drøm å få på plass.
    Jeg hadde to 500GB disker, varmbyttet den ene, og etter 4 timer var den nye klar, men volumet var fremdeles 460GB eller hva det nå var. Så skiftet jeg (igjen hotswap) den andre disken og over natten og en reboot har jeg nå 1370GB diskplass. Skulle holde for en stund (håper jeg). Neste gang jeg gjør noe blir det vel en NAS med flere slotter...
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.572
    Antall liker
    7.103
    Solo skrev:
    en datavenn jeg har mente at det var null å hente på en ups til et slikt system. jeg droppet derfor prosjektet :)
    Vel, mine erfaringer med UPS var at også lesehastigheten ble signifikant forbedret, om enn ikke like mye som skrivehastigheten. Før jeg koblet til UPS hadde jeg tidvis lag og hakking ved trådløs overføring til Dueten, men etter at UPSen var på plass har jeg ikke opplevd dette en eneste gang. Nå skal det sies at jeg bor slik til at jeg i snitt nok har ett kort strømbrudd i måneden, så da var en tussing til UPS en absolutt no-brainer uansett.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Valentino skrev:
    Jeg kjørte SqueezeCenter på Duoen til å begynne med, men ga etterhvert opp og lot en femtetusenkroners laptop fra 2005 overta. Duo er nok noe undermotorisert for SC, og minnekapasiteten er heller ikke all verden.
    De større ReadyNASmodellene surrer fortere og har mer å huske med, så det kan godt være at de fungerer hurtigere som plattform for SC.
    Hmm, én bruker på et annet forum har Duo og siger den fungerer fortreffeligt til SC, han streamer også video.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, det må jeg si! Han kan umulig bruke standard RAM? Kan du linke ut?
     
    M

    marsboer

    Gjest
    niels skrev:
    Valentino skrev:
    Jeg kjørte SqueezeCenter på Duoen til å begynne med, men ga etterhvert opp og lot en femtetusenkroners laptop fra 2005 overta. Duo er nok noe undermotorisert for SC, og minnekapasiteten er heller ikke all verden.
    De større ReadyNASmodellene surrer fortere og har mer å huske med, så det kan godt være at de fungerer hurtigere som plattform for SC.
    Hmm, én bruker på et annet forum har Duo og siger den fungerer fortreffeligt til SC, han streamer også video.
    Har denne brukeren også sammenlignet med å kjøre SC på en PC?
    Eller er dette nok et tilfelle av "lykkelig uvitenhet"?

    Hvis dette er tilfelle så er han i hvertfall nødt til å ha mer enn 256MB RAM.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    marsboer skrev:
    niels skrev:
    Valentino skrev:
    Jeg kjørte SqueezeCenter på Duoen til å begynne med, men ga etterhvert opp og lot en femtetusenkroners laptop fra 2005 overta. Duo er nok noe undermotorisert for SC, og minnekapasiteten er heller ikke all verden.
    De større ReadyNASmodellene surrer fortere og har mer å huske med, så det kan godt være at de fungerer hurtigere som plattform for SC.
    Hmm, én bruker på et annet forum har Duo og siger den fungerer fortreffeligt til SC, han streamer også video.
    Har denne brukeren også sammenlignet med å kjøre SC på en PC?
    Eller er dette nok et tilfelle av "lykkelig uvitenhet"?

    Hvis dette er tilfelle så er han i hvertfall nødt til å ha mer enn 256MB RAM.
    Kan man sette inn mer RAM i en DUO / NV+ ??
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hva er støynivået på DUO / NV+ ? (Viftestøy?? Etc.)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Viftestøyen er neglisjerbar på Duo. Men harddiskene (iallefall mine Seagate) hører jeg når jeg er på kontoret hvor NASen står...
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Vel... da er en NV+ samt 1G minne lagt i bestilling.
    Vurderer å starte med de diskene jeg har i dag, men det kan være like greit å hoppe på noen nye og ha den gamle brødristeren som separat NAS/backup. Er det noen som har "Hands on" erfaring med de 1,5 TB diskene til Seagate? (Leser brukeranmeldelser hvor noen sier at 3 av 4 disker de har mottatt ikke fungerer.)

    Blir litt morro det her, må jo nesten teste om det fungerer greit å lagre DVD'er og avspille fra hjemmekinoforsterkeren over LAN.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med bestillingen!
    Jeg har et par av disse 1,5 TB Seagatene, og de er happy etter den første uka iallefall.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Valentino skrev:
    Gratulerer med bestillingen!
    Jeg har et par av disse 1,5 TB Seagatene, og de er happy etter den første uka iallefall.
    Takker! Da har jeg flesket til med 4 stk 1,5 TB Seagate. Fant dem til 995,- på Netshop som har hentebu like ved kunden jeg jobber for. Da blir det enkelt å evt. følge opp Netshop dersom de feiler. (Godt at fruen frivillig opphevet kjøpeforbudet i går! ;))

    Blir litt overkill med lagringsplass for musikk men vil prøve å få rippet inn dvd'ene også. Da blir det et "plateløst hjem". Blir nok noen sene kvelder når det er ferietid om en måned(om jeg ikke har fått det på plass før). Får nesten håpe på litt regn! ;D

    Noen som har tips til oppsett/hvordan bytte RAM? (Må vel uansett lese meg opp på dette..)
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med bestilling av NV+

    Kan anbefale deg å bruke Readynas raid-x. Denne brukes automatisk ved førstegangs oppstart. Du trenger kun tålmodighet :)
    Readynas klarer resten selv.

    Ram er enkelt å bytte. Mener det er instruksjon om hvordan det gjøres i manualen.

    Har hatt NV+ i nesten 3 år og er imponert over driftsikkerheten og muligheter.

    Fenris
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Rambrikken ligger rett under topplokket og er enkel å bytte. Det stod vel noe i prosedyren at en måtte ha x antal restarter for å sjekke at ram var ok, men hos meg var alt i orden da jeg restartet første gang.

    Jeg kjøpte denne hos komplett til info: Crucial DDR SO-DIMM PC2700 1GB CL2,5
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    prnesse skrev:
    Rambrikken ligger rett under topplokket og er enkel å bytte. Det stod vel noe i prosedyren at en måtte ha x antal restarter for å sjekke at ram var ok, men hos meg var alt i orden da jeg restartet første gang.

    Jeg kjøpte denne hos komplett til info: Crucial DDR SO-DIMM PC2700 1GB CL2,5
    Bestilte samme selv også. Takk for info vedr bytte! :)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Takk til alle som velvillig deler av kunnskap og tips til andre/ukjente! Det er noe av det som gjør dette forumet så supert og inspirerer også meg til å bidra tilsvarende der jeg kan med min lille kunnskap! Takker! :D

    //Terka
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Jøss, det må jeg si! Han kan umulig bruke standard RAM? Kan du linke ut?
    jeg streamer også video samt at jeg kjører SC fra Duo, det går helt problemfritt. Litt forsinkelse sammenliknet med å ha en ipod i hånden, men ikke mye
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    oppgraderingskåt som jeg er kom jeg straks på nye tanker da jeg slo fra meg ups-veien. Hva med RAM-oppgradering. Har funnnet ymse erfaringer på nettet om alt fra degradert ytelse til 30% forbedring. Er det noen her som har erfaringer med mer RAM i Duoen (det hørtes perverst ut:)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Selv NAD-bokser med 64mb kan kjøre (på en måte) SC. Er SC stort sett det eneste du bruker boksen til, holder nok medfølgende de 256MB til Duo. Jeg ser ikke bort ifra at man likevel kan oppnå forbedringer, men da snakker vi sannsynligvis om noen få prosent. Skal du oppgradere, så kan du likevel gå for 1GB da prisforskjellen er såpass liten, og selv da oppnår man i praksis egentlig ingenting m.h.t ekstra ytelse.

    Ellers er det godt å vite at SC *ikke* blir mer og mer bloat for hver versjon.
    Faktisk skal SC tilbake fra mySQL til SQLite.

    De byttet fra sqlite til mysql når slimserver ble squeezecenter p.g.a begrensninger i sqlite, men problemene er nå rettet opp. Og f.o.m versjon 8.0 av SC skal derfor tilbake til sqllite. Noe som lover veldig godt for NAS-bokser med begrensede krefter.

    (Selv syns jeg 7.3.2 kjører usannsynlig tregt på en dualcore mac mini med OSX 10.5.7)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Valentino skrev:
    De 1.5 TB Seagatene gikk som en drøm å få på plass.
    Jeg hadde to 500GB disker, varmbyttet den ene, og etter 4 timer var den nye klar, men volumet var fremdeles 460GB eller hva det nå var. Så skiftet jeg (igjen hotswap) den andre disken og over natten og en reboot har jeg nå 1370GB diskplass. Skulle holde for en stund (håper jeg). Neste gang jeg gjør noe blir det vel en NAS med flere slotter...
    Valentino; oppdaterte du noe firmware for diskene dine eller var det bare å sette dem rett inn?
    Netgear skriver dette om disse diskene: (http://www.readynas.com/?page_id=82)
    # When using the Seagate 1.5TB drives firmware SD1A or newer must be used. This firmware will prevent the issue were frame drops occur while streaming videos. If you find yourself with older firmware than SD1A Seagate has released a firmware update that fixes this problem. See here for instructions on obtaining this firmware. Also please look at this Seagate Firmware advisory.

    Hvordan oppdaterer man denne firmwaren?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mine har fw CC1H. Jeg brydde meg ikke om å sjekke mer ettersom jeg ikke streamer video.

    Tillegg: Men nå var jeg innom og sjekket og Seagate sier at jeg ikke trenger gjøre noe med mine serienumre.
     

    Vegardaase

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2
    NAS er smart og jeg ser at Netgear har mange fans. Allikevel synes jeg prisene er relativt stive og lurer på om det er noe forskjell på vanlig NAS vs en PC med OSet FreeNAS? Om dette går ut på det samme koster jo en PC under det halve og ytelsen er vel ca 4x.

    Selv kjører jeg en PC med XP og delte disker som "server" og synes dette fungerer utmerket.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.572
    Antall liker
    7.103
    Greven skrev:
    NAS er smart og jeg ser at Netgear har mange fans. Allikevel synes jeg prisene er relativt stive og lurer på om det er noe forskjell på vanlig NAS vs en PC med OSet FreeNAS? Om dette går ut på det samme koster jo en PC under det halve og ytelsen er vel ca 4x.

    Selv kjører jeg en PC med XP og delte disker som "server" og synes dette fungerer utmerket.
    Vel, det er mulig at prisene er stive og at en PC løsning ville vært like bra og billigere. Men for mange, meg selv inkludert, så er man mer presset på tid enn økonomi og har gått fra å være interessert i hvordan alt fungerer, til å prioritere at ting skal fungere så stabilt og problemfritt som mulig. Tatt i betraktning hvor mange hundretusener jeg har brukt på musikk og anlegg i årenes løp, så blir de 2,5K jeg brukte på en ReadyNAS DUO uansett for en parantes å regne. Hadde jeg hatt tid og interesse for det kunne jeg sikkert informert meg selv bedre om PC-løsninger som kunne spart meg noen hundrelapper. Men tid er som kjent også penger, så jeg valgte da heller å gå for en fix ferdig løsning fra Netgear. Igjen er det sikkert andre produsenter der ute som lager like bra eller bedre NASer enn Netgear, men jeg valgte Netgear ReadyNAS DUO fordi:

    • jeg har utelukkende gode erfaringer med Netgear rutere og adaptere, og allerede var kjent med deres brukergrensesnitt og deres gode brukerfora på nettet
    • jeg regnet med at det ikke var tilfeldig at Slim Devices laget egne SC for ReadyNAS
    • at Linn og andre aktører valgte ReadyNAS for nøyaktig samme formål som jeg hadde
    • ReadyNAS kom med ferdig innstallerte løsninger også for annet enn streaming, som backup, USB avlesning av minne fra digitale kamera, skriverdeling, UPS støtte osv
    • 2,5K ikke var mer enn jeg kunne ha råd til å avskrive skulle jeg finne ut at dette ikke funket som forventet eller ønsket

    noruego
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Nå vil jeg ikke akkurat si at man sparer tid eller må sette seg inn i noe mer på å kjøpe en NAS fremfor å sette opp en Windowsmaskin med delte disker og SC.
    Jeg vil tro man bruker vesentlig lengre tid på å sette opp en ReadyNAS med SC enn man gjør for å få i gang en Windows-maskin med noen delte disker og SC.

    Når det gjelder Linux-server som jeg kjører så kan jeg imidlertid forstå argumentene dine.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.572
    Antall liker
    7.103
    marsboer skrev:
    Nå vil jeg ikke akkurat si at man sparer tid eller må sette seg inn i noe mer på å kjøpe en NAS fremfor å sette opp en Windowsmaskin med delte disker og SC.
    Jeg vil tro man bruker vesentlig lengre tid på å sette opp en ReadyNAS med SC enn man gjør for å få i gang en Windows-maskin med noen delte disker og SC.

    Når det gjelder Linux-server som jeg kjører så kan jeg imidlertid forstå argumentene dine.
    Vel, det kan høres ut som du ikke har erfaring med å sette opp en ReadyNAS, da det strengt tatt ikke var noe å sette opp siden boksen kom med SC allerede innstallert. Ergo var det bare å aktivisere, og det var vel stort sett det hele.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Ahh, ok, like enkelt som på linux med andre ord! Gikk ut i fra at ReadyNASen var like håpløs som de fleste andre NAS når gjelder installasjon av SC. Nå ser jeg at det faktisk har dukket opp en egen SC-versjon for ReadyNAS på slimdevices sine sider, så denne er nok bra støttet ja. Er oppdatering like enkelt også eller?
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.572
    Antall liker
    7.103
    marsboer skrev:
    Ahh, ok, like enkelt som på linux med andre ord! Gikk ut i fra at ReadyNASen var like håpløs som de fleste andre NAS når gjelder installasjon av SC. Nå ser jeg at det faktisk har dukket opp en egen SC-versjon for ReadyNAS på slimdevices sine sider, så denne er nok bra støttet ja. Er oppdatering like enkelt også eller?
    Jepp, tut og kjør.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    marsboer skrev:
    Ahh, ok, like enkelt som på linux med andre ord! Gikk ut i fra at ReadyNASen var like håpløs som de fleste andre NAS når gjelder installasjon av SC. Nå ser jeg at det faktisk har dukket opp en egen SC-versjon for ReadyNAS på slimdevices sine sider, så denne er nok bra støttet ja. Er oppdatering like enkelt også eller?
    Og den har vel strengt tatt vært der hele tiden. Det kommer jo nye versjoner hele tiden samtidig som pc versjonen kommer. ReadyNas er jo bra! :-* Mac er det ikke. ;)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Oppgraderte til 1GB RAM og har fått enda hurtigere respons - spesielt på trådløs streaming av film rundt omkring i leiligheten. Avspilling begynner øyeblikkelig, og nå kan jeg kjøre innhold til flere stasjoner samtidig, uten lag når det skal i gang på ny enhet.
    Nice.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hmm... har nå fått satt opp en ReadyNAS NV+ sånn noenlunde. Korrigering: Sliter med å få kopiert over musikk all musikk da det ser ut til at NAS'en gir melding om at ikke ledige systemressurser og avbryter kopiering etterhvert når jeg forsøker xcopy.Sliter med å få kopiert over musikk all musikk da det ser ut til at min stasjonære pc fyller minnet og feiler etterhvert når jeg forsøker xcopy. har forsøkt FTP også men får ikke koblet til/logget på NAS'en av en eller annen grunn.
    Noen som har smarte tips å komme med vedr å kopiere inn større mengde musikk?
    Musikken ligger i dag på en annen NAS (Netgear Storage Central), begge musikkområdene er mappet opp som egne drev til den stasjonære pc'en.

    Foreløbige tester gir er at den er noenlunde rask på søk osv, men er en god del treigere en den gamle stasjonære pc'en på å laste opp/igangsette radiokanaler og låter. (Har satt i 1GB ram, det samme har pc'en, dette går vel også på prosessorkraft?)

    Ellers så "bråker" vifta en god del (mer en den stasjonære pc'en.) Men her står jeg jo fritt til å plassere NAS'en hvor jeg vil i huset.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg oppgradert fra 256 til 512mb ram - kan dessverre ikke si at jeg merker særlig forskjell. det rare er at NAS'en nå bruker dobbelt så mye RAM, både ved gammel og ny brikke brukes 97% av tilgjengelig RAM ???
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Solo skrev:
    Da har jeg oppgradert fra 256 til 512mb ram - kan dessverre ikke si at jeg merker særlig forskjell. det rare er at NAS'en nå bruker dobbelt så mye RAM, både ved gammel og ny brikke brukes 97% av tilgjengelig RAM ???
    Hvis den baserer seg på samme prinsipp som Linux er all ledig RAM bortkastet RAM. Dvs at all ledig RAM automatisk tas i bruk som disk cache. Dette er i såfall korrekt oppførsel. RAMen frigjøres umiddelbart dersom et program trenger RAMen til noe nyttig.

    Jeg har 8GB RAM på min Linux-server hvor OSet bruker rundt et 200MB hvis jeg ikke husker feil. Likevel er nesten all RAMen tatt i bruk som diskcache noe som påvirker ytelsen svært positivt.

    Jeg sier ikke at NASen gjør dette, men det er nok sannsynligvis dette som skjer.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.177
    Antall liker
    702
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Hvorfor ikke?
    www.readynas.com.

    www.netgear.com

    Jeg har selv en Duo som er i ferd med å renne full, men nå fant jeg den nylig kompatibilitetsgodkjente 1.5 TB Seagate ST31500341AS hos Pixmania for gode tusenlappen og bestilte to. Så da skulle jeg klare meg ennå en tid.
    Hei - til tross for Marsboers klare uttalelser rundt Seagate. Kan du si noen om hvordan brukeropplevelsen har vært. Tenker på støy, aksesstid etc..

    Det som startet som et prøve prosjekt med FLAC ripping og HDD avspilling har nå blitt en primærkilde for avspilling. Begynner å sove dårlige når man har over 350GB på en ekstern USB harddisk. Må anskaffe meg noe tilsvarende ASAP, og 1TB er litt i snaueste laget på en NAS med bare 2 slots.

    Lurte derfor på om du var fornøyd med din 1.5TB Seagate? Hvordan er støy nivået på DUO med denne HDD?

    Tenker plassere DUO i racket sammen med SB3 - lokalt koplet med en krysset ethernettkabel.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn