Jeg tok opprinnelig på meg den oppgaven med å "duellere" med Affa, Arve... Problemet var at jeg ble så uvel av det nivået man måtte oppholde seg på. Det holder med en....
Angående Treholt: Jeg har nå begynt å lese dommen mot ham. Jeg har også tidligere lest en del om temaet. Jeg har aldri helt ut akseptert premissene i denne ensidigheten rundt dette temaet. Det som hele tiden har forbauset meg er følgende:
- At det er så mange som har så sterke følelser rundt dette. Voksne tilnærmesesvis intelligente mennesker kan hisse seg voldsomt opp over "landsforræderen" Arne Treholt. Dette baserer jo folk flest på det pressen har kunnet formidle; i praksis er ikke dette stort å henge noen ting på. Ut fra det pressen har kunnet formidle har jeg rent faktisk aldri ant nøyaktig hva Trholt ble dømt for, jeg!
- At de som har satt seg inn i saken er rystet over at han a) i det hele tatt ble dømt, og b) at straffen ble så høy som den ble.
Det har også blitt laget en dansk dokumentar om temaet, som forsiktig sagt er temmlig kritisk til hele behandlingen av saken.
Dommen er på ca 250 sider, så jeg kan ikke mene stort foreløpig. Men inntil videre er jeg uansett mildt kritisk til den opphausingen som ble dennne saken til del.
Honkey