Natalie Merchant

F

FMG

Gjest
Når man oppholder seg på HifiSentralen er det av og til lett å glemme hva som EGENTLIG er viktig: nemlig god musikk. Det ble jeg oppmerksom på nå da jeg var inne på kanskje min favorittartists hjemmesider, nemlig: Natalie Merchant
Klikk på denne linken og hør henne solo fra en konsert i Paris 2002: http://www.nataliemerchant.com/Exhibitions/music/rare/notgonnabeg/index.html

Magisk! Selv over de interne høyttalerne på en laptop! 8)
Skal jeg anbefale en av hennes plater som en "starter" må det bli denne:

Natalie Merchant: Live in Concert (1999)

Ellers vil jeg anbefale hennes siste studiplate:

Skal jeg prøve å beskrive hva som gjør henne så spesiell må det være tre ting: For det første en fantastisk låtskriver der hun har en unik evne til å bygge opp melodier stemningsmessig. For det andre en helt magisk stemme....! 8)

mvh
fmg

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.496
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Og du vil sikkert bli glad når du ser hva du har i vente. Mobile Fidelity gir ut følgende plate nå til høsten:

NATALIE MERCHANT "TIGERLILY"

Jeg har en preorder på denne, og venter i spenning ;D

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

godt og ble minnet om denne flotte artisten ! selv har jeg bare "the house carpenter's daughter" som jeg forøvrig fikk av søsteren min for en del år siden.

hun var jo med i det fine pop-orkesteret 10000 maniacs på 80-tallet,og jeg har LP'en "blind man's zoo".mange glimrende låter på det albumet !

men at hun hadde gitt ut så mye på egen hånd var jeg sannelig ikke klar over.

mvh. s,

R

Rojoh

Gjest
Mye bra fra denne damen. Selv holder jeg en knapp på Ophelia-albumet som hennes kanskje beste.

Mvh. Johan

F

FMG

Gjest
"The house carpenter's daughter" er en av de litt smalere utgivelsene hennes der hun tar for seg Amerikansk tradisjonell musikk fra nybyggertiden. En litt mer sær utgivelse, men med to perler: "Owensboro" og "Crazy man Michael".

Hvis du liker både denne og de gamle platene fra tiden med 10 000 Maniacs bør du så absolutt stifte bekjentskap med et par andre plater, Mikefish. Bla er jo nevnte "Tigerlily" en klassiker.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.529
Torget vurderinger
2
Motherland fra 2001 syns jeg er fin.

R

Rojoh

Gjest
Denne er også helt essensiell hvis man skal handle litt:

Mvh. Johan

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
ja er inneforstatt med at dette er hennes folk-tolkinings'plate. ja da er det vel mer kvalitets-pop hun bedriver med til vanlig.takk for tipsene : noterer ned og bestiller noe utover høsten.(har allerede 5 CD'er inne på bestilling hos CDON 8))

mvh. s,

F

FMG

Gjest
mteinum skrev:
Og du vil sikkert bli glad når du ser hva du har i vente. Mobile Fidelity gir ut følgende plate nå til høsten:

Kommer denne ut på SACD? I tilfelle er det grunn god nok til å bytte til SACD-spiller! ;)
Dette var første plata jeg kjøpte med henne, husker den gikk kontinuerlig på spilleren hele helgen (jeg var alene hjemme...). Det måtte vel være sånn en 10-12 år siden vel?

F

FMG

Gjest
mteinum skrev:
FMG skrev:
Kommer denne ut på SACD? I tilfelle er det grunn god nok til å bytte til SACD-spiller! ;)
Utifra det jeg kan se som kommer denne som "Ultradisc II™ 24 KT Gold CD", altså ikke SACD.

http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=MOBGCD771
Uansett så er det stor sansynlighet for at lyden vil bli bedre da den opprinnelige platen har HDCD-koding, noe som faktisk gir dårligere lyd på alle spillere som ikke har HDCD (og det er de fleste).
Siden vi er inne på lyd så må jeg nevne at jeg bruker stemmene til Natalie Merchant og Margo Timmins (Cowboy Junkies)når jeg skal sjekke diskantgjengivelsen i anlegget. Låter det ikke bra så er det ikke plata det er feil på men anlegget.. 8)

Og siden jeg kom til å nevne gruppa som har 2. plassen på lista over mine favorittartister: Jeg leste på Natalie Merchants hjemmeside at Cowboy Junkies kommer til å gi ut en DVD i forbindelse med 20 års jubileet for utgivelsen av live-CD'en "The Trinity Sessions" som var gruppa gjennombrudd. Det er en nyinnspilling foretat i samme lokale: The Trinity Church i Toronto, Canada. Og hvem var gjesteartist? Jo, Natalie selvsagt! Løp og kjøp når den kommer til høsten! 8) Eller ennå bedre: bestill den fra Cowboy Junkies hjemmeside: www.cowboyjunkies.com
Med den lave dollarkursen blir det mye billigere også. Og enda viktigere i disse nedlastings- og kopieringstider: Pengene går til artisten slik at man kan være med å bidra til at mer god kvalitetsmusikk blir utgitt i fremtiden

mvh
fmg

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
mteinum skrev:

Jeg kjøpte den på vinyl for noen dager siden hos Big Dipper.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.693
Torget vurderinger
4
FMG skrev:
Og siden jeg kom til å nevne gruppa som har 2. plassen på lista over mine favorittartister: Jeg leste på Natalie Merchants hjemmeside at Cowboy Junkies kommer til å gi ut en DVD i forbindelse med 20 års jubileet for utgivelsen av live-CD'en "The Trinity Sessions" som var gruppa gjennombrudd. Det er en nyinnspilling foretat i samme lokale: The Trinity Church i Toronto, Canada. Og hvem var gjesteartist? Jo, Natalie selvsagt! Løp og kjøp når den kommer til høsten! 8) Eller ennå bedre: bestill den fra Cowboy Junkies hjemmeside: www.cowboyjunkies.com
Med den lave dollarkursen blir det mye billigere også. Og enda viktigere i disse nedlastings- og kopieringstider: Pengene går til artisten slik at man kan være med å bidra til at mer god kvalitetsmusikk blir utgitt i fremtiden
mvh
fmg
Dette er de beste nyhetene på musikkfronten på lenge ! Margo og Natalie er blant mine definitive favorittstemmer. Margo og hennes junkies er på sine siste 2 skiver bedre enn de har vært på lenge. En remastret utgivelse av "The Trinity Sessions" med hele reissue-pakka hadde vært på sin plass.

U

utgatt60135

Gjest
Jeg ble nysgjerrig nå og fikk hørt endel. Vel, pen stemme har hun men musikalsk sett synes det var intetsigende og veldig kjedelig.

F

FMG

Gjest
Lyngen skrev:
Jeg ble nysgjerrig nå og fikk hørt endel. Vel, pen stemme har hun men musikalsk sett synes det var intetsigende og veldig kjedelig.
Ja, men er det ikke sånn med all god musikk? Musikk som høres bra ut med en gang blir man også fort lei av, den har for lite utfordringer både for hjernen og hjertet. Man kan sammenligne det å kjøpe seg en rask pølse med brød (fort gjort og ferdig med det) med det å gå på en god resturant og sitte å vente lenge på det gode som skal komme..... 8)

Tigerlilly var mitt første møte med Natalie Merchant, tror det var i 1996. Ble anbefalt denne i den lokale platesjappa. Han kjente min musikksmak; jeg hørte et par kutt, var svært usikker: "Kjøp den og hvis du ikke liker den så får du tilbake pengene på mandag!" var svaret jeg fikk fra mannen bak disken. Og som før sagt: Jeg var alene hjemme den helga og plata fikk snurre både lørdag og søndag. Da kona kom hjem søndags kveld hadde plata blitt en av de bedre jeg hadde kjøpt den måneden. Men bedre skulle den bli...!

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Takk for tipset! Skal definitivt sjekkes ut.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

ja du verden som jeg savner den tida da plate-pusheren kjente musikksmaken til folk og hadde lagt klar et 4-5-talls album allerede før man kom frem til disken :)

det virker som dagens plateforetninger befolkes av unge livstrøtte personer som skal spe på studielånet sitt.og mange sjapper er overfyllt av spill og dvd'er. musikken er omtrent gjemt bort i en liten reol innerst i butikken.

mvh. s,

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.632
Torget vurderinger
11
Jeg er enig med at Natalie Merchant er en flott artist med flott stemme og til tider låter som en kan få frysninger på ryggen av, men, og det er et stort men, lydkvaliteten på CD`ene er elendig, og verst er en live-CD jeg har. Dette er "Live in Concert New York City june 13 199". Denne er helt "død"
Jeg har CD`ene Motherland, Ophelia og Tigerlilly. Lydkvaliteten er dessverre av slik art at jeg bare spiller disse på "bærbart" utstyr, synd for musikalsk er dette glimrende!

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Kjøpte Live in Concert etter anbefaling fra trådstarter her, og synes den er rett og slett fabelaktig! Dette er en sjanger hvor jeg har mye ugjort, og hvor jeg innbiller meg at det ligger mye godsaker og venter. Noen som har noen andre anbefalinger? Gjerne kjente klassikere, er som sagt ikke så veldig bevandret i denne retningen. (Tigerlilly og Retrospective av samme artist er under bestilling as we speak.)

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.807
Torget vurderinger
5
JK skrev:
Jeg er enig med at Natalie Merchant er en flott artist med flott stemme og til tider låter som en kan få frysninger på ryggen av, men, og det er et stort men, lydkvaliteten på CD`ene er elendig, og verst er en live-CD jeg har. Dette er "Live in Concert New York City june 13 199". Denne er helt "død"
Jeg har CD`ene Motherland, Ophelia og Tigerlilly. Lydkvaliteten er dessverre av slik art at jeg bare spiller disse på "bærbart" utstyr, synd for musikalsk er dette glimrende!
Bare så ingen lar seg avskrekke; Ophelia har faktisk veldig bra lyd, i motsetning til liveplata. De andre du nevner er midt på treet lydmessig. Heldigvis er Ophelia den beste utgivelsen hennes på alle måter :)

R

Rojoh

Gjest
Horny skrev:
JK skrev:
Bare så ingen lar seg avskrekke; Ophelia har faktisk veldig bra lyd, i motsetning til liveplata. De andre du nevner er midt på treet lydmessig. Heldigvis er Ophelia den beste utgivelsen hennes på alle måter :)
Jeg føler det samme: Ophelia byr på en litt friskere og mer levende lyd enn de andre soloplatene. Kanskje ikke av referansekvalitet, men sammen med musikken er den plata bankers. Ellers vil jeg anbefale:

A

Aubi

Gjest
Innspillingene til NM er kansje ikke av referansekvalitet, men jeg synes nå at man er overdrevent opptatt av lydkvalitet om dette utelater denne musikken. Selv ble jeg faktisk kjent med denne musikken etter gjentatte omtaler i L&B i forbindelse med test av utstyr.

R

Rojoh

Gjest
Jeg er vel delvis enig, men f.eks. "Motherland" er så dynamikkfattig, at jeg faktisk ikke orker å ta den frem selv om jeg i utgangspunktet liker Natalie...

Mvh. Johan

F

FMG

Gjest
JK skrev:
Er det denne du mener er en dårlig innspilling, JK?

Da må du få gjort noe drastisk med anlegget ditt med en gang! I en annen tråd mener du at forforsterkeren BAT VK-31SE låt analytisk, nå mener du at Natalie Merchant kun kan spilles på reiseradio.... Tror du har en stor jobb å gjøre! (Hvis du leser min test av forforsterkere her på Sentralen så vil du se at jeg opplevde det samme med BAT VK-50SE men at jeg etterhvert oppdaget at dette skyldes interconnectene...)

Jeg snakker av erfaring, jeg slet i tidsrommet 1990-2001 med samme problemet som du. Jeg hadde masse god musikk som jeg ikke spilte fordi det ikke låt så bra. Jeg levde i den villfarelse at jeg hadde masse middels og dårlige innspillinger...
Det er først nå de siste par årene som jeg har klart å lykkes; jeg har nå et oppsett som spiller selv gamle Genesis-plater fra tidlig syttitall med en nerve og oppløsning som bare er helt magisk! Det er dette som jeg kaller for et musikalsk anlegg; den skal kunne formidle nerven i musikken nesten uansett.
Mye av mitt problem lå i valg av høyttalere, men også i valg av kabler. Jeg hadde også problem med vinduflater som reflekterte diskanten og skapte støy.

Når jeg skal teste ut nye komponenter i anlegget og er interessert i å finne ut av diskantgjengivelsen, så er det nettopp innspillingene til Natalie Merchant og Cowboy Junkies (med vokalist Margo Timmins) som jeg hører på. Disse to kvinnestemmene er for meg referansene og i et analytisk anlegg får man fort høre om diskanten er stikkende eller mangler liv.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.632
Torget vurderinger
11
FMG skrev:
JK skrev:
Er det denne du mener er en dårlig innspilling, JK?

Da må du få gjort noe drastisk med anlegget ditt med en gang! I en annen tråd mener du at forforsterkeren BAT VK-31SE låt analytisk, nå mener du at Natalie Merchant kun kan spilles på reiseradio.... Tror du har en stor jobb å gjøre! (Hvis du leser min test av forforsterkere her på Sentralen så vil du se at jeg opplevde det samme med BAT VK-50SE men at jeg etterhvert oppdaget at dette skyldes interconnectene...)

Jeg snakker av erfaring, jeg slet i tidsrommet 1990-2001 med samme problemet som du. Jeg hadde masse god musikk som jeg ikke spilte fordi det ikke låt så bra. Jeg levde i den villfarelse at jeg hadde masse middels og dårlige innspillinger...
Det er først nå de siste par årene som jeg har klart å lykkes; jeg har nå et oppsett som spiller selv gamle Genesis-plater fra tidlig syttitall med en nerve og oppløsning som bare er helt magisk! Det er dette som jeg kaller for et musikalsk anlegg; den skal kunne formidle nerven i musikken nesten uansett.
Mye av mitt problem lå i valg av høyttalere, men også i valg av kabler. Jeg hadde også problem med vinduflater som reflekterte diskanten og skapte støy.

Når jeg skal teste ut nye komponenter i anlegget og er interessert i å finne ut av diskantgjengivelsen, så er det nettopp innspillingene til Natalie Merchant og Cowboy Junkies (med vokalist Margo Timmins) som jeg hører på. Disse to kvinnestemmene er for meg referansene og i et analytisk anlegg får man fort høre om diskanten er stikkende eller mangler liv.
Det var da voldsomt! Er det Sødag morra blues? He,He
Det har ingen mening å diskutere smak og behag, eller hvems anlegg som spiller riktig, det hører hjemme i barnehagen ;D Men en ting har du rett i, noe som jeg fant ut etter at VK51SE kom i hus, det var at grunnen til at VK31SE ikke spillte optimalt til å begynne med var at nettfilteret mitt (som i følge produsenten tåler alt av laster) ikke taklet den store strømforsyningen i VK31 og enda mindre VK51. Dette fant jeg faktisk ut rett etter den var solgt (spillte fint en uke), vel det er en annen historie! Angående lydsignaturene i VK30, VK31,VK51 er vel jeg den eneste i hele Norge som har testet mer eller mindre samtidig, så at VK30 har en annen lydsignatur enn VK31 og VK51 det står jeg på. Nok om det!

Når det gjelder lyden på "Live in consert" så skrev jeg at den er helt "Død", og med det mente jeg å å si at for meg så høres det ut som Natalie og resten av bandet har tatt valium før dei gikk på senen, utrolig kjedelig.Kjedelig produksjon, kjedelig fremførelse, plata er "Død". Men Hey, dette er min vurdering, så ikke mist nattesøvnen av det ;D

Når det gjelder dei tre andre CD`ene jeg har Natalie så var jeg vel litt bombastisk, så siden du er så sint så skal jeg moderere meg litt ;D Etter MIN mening så har "Ophelia" best lyd.OK pop-lyd, glattprodusert og kjedelig produksjon, men OK til sitt bruk. "Tigerlilly" er hakket verre, mer glatt, mer kjedelig produksjon og til slutt "Motherland" som rett og slett er fæl! Komprimert fullstendig i stykker, innspillt alt for høyt, rett og slett en forferdelig produksjon. Men som jeg har nevnt tidligere flotte melodier og musikk som jeg har mye glede av, men ikke i "Sweatspot".

Jeg har også mye glede av musikk av eldre dato (Dylan,Young osv), men felles for mange av disse produksjonene jeg lytter på er ikke er glattprodusert/skammastret/Filtrert til døde!
Ta f.eks en artist som Joan Armatrading. Produksjonene fra slutten av 70 tallet er jo glimrende, ikke noe "HiFi" klasse, men musikalske og flotte, kontra hva hun har utgitt den senere tid, forferdelige produksjoner!

Vel, jeg kan ikke fordra å "angripe" personer personlig slik som det blir gjort her og liker best å ytre meg om hva jeg mener, og legger meg ikke opp i hva andre mener, men når jeg nærmest blir fremstillt som anlegget mitt er helt på "ville veier", og ikke vet som er best for meg selv så må jeg ta litt i ;D
Da vil jeg mene at bruker du produksjonene til Natalie som referanse ved uttesting av utstyr ;D,vel du om det!

Og tror du også at jeg ikke har "erfaring" med god lyd, så var jeg f.eks i ettermiddag å hørte på anlegget til en kjenning som består av Avantgarde Uno/JJ Electronics/Forsell-Base drivverk/dCs Dac. Spillte svært bra. Er også innom OMF med jevne mellomrom, så jeg har nok av referanser til mine egne "spilledåser" ;D

Det må jo, og blir jo et helt personlig valg hva man vektlegger ved valg av lydsignatur! Her er det absolutt ingen fasit!

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.632
Torget vurderinger
11
Bare en liten ting til FMG, det jeg kaller for "bærbart utstyr",og du kaller "reiseradio" består av Grado SR225/HeadRoom forsterker/JVC-CD/Cardas kabel ;D Bruker dette når jeg er bortreist på jobb!

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.632
Torget vurderinger
11
Aubi skrev:
Innspillingene til NM er kansje ikke av referansekvalitet, men jeg synes nå at man er overdrevent opptatt av lydkvalitet om dette utelater denne musikken. Selv ble jeg faktisk kjent med denne musikken etter gjentatte omtaler i L&B i forbindelse med test av utstyr.
Er enig med dette Aubi. God musikk er god musikk! Men er produksjonen/lyden god gir dette en ekstra dimensjon. En opplever jo også dette forskjellig om en sitter i "sweatspot" eller ligger på sofaen og lar musikken spille i bakgrunnen! Opplevelsen med dette har i høyeste grad med komponenter/anlegg å gjøre også. Var i dag som nevnt over på besøk å hørte på et anlegg med Avantgarde/JJ Electronics osv.Han var på besøk hos meg i går, der vi spillte "Girl Talk" med Holly Cole, en av mine favoritter. Hos meg spillte denne forrykende, på Avantgarde hornene ble denne kjedelig p,g.a manglende dybde i lydbildet som er esensielt på denne produksjonen.

A

Aubi

Gjest
JK skrev:
Aubi skrev:
Er enig med dette Aubi. God musikk er god musikk! Men er produksjonen/lyden god gir dette en ekstra dimensjon. En opplever jo også dette forskjellig om en sitter i "sweatspot" eller ligger på sofaen og lar musikken spille i bakgrunnen! Opplevelsen med dette har i høyeste grad med komponenter/anlegg å gjøre også. Var i dag som nevnt over på besøk å hørte på et anlegg med Avantgarde/JJ Electronics osv.Han var på besøk hos meg i går, der vi spillte "Girl Talk" med Holly Cole, en av mine favoritter. Hos meg spillte denne forrykende, på Avantgarde hornene ble denne kjedelig p,g.a manglende dybde i lydbildet som er esensielt på denne produksjonen.
I og med at jeg aldri befinner meg i "sweespot" (den plassen er opptatt), så har du nok et poeng ja. ;D

Vedlegg

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.632
Torget vurderinger
11
Aubi skrev:
JK skrev:
Aubi skrev:
I og med at jeg aldri befinner meg i "sweespot" (den plassen er opptatt), så har du nok et poeng ja. ;D
;D ;D ;D ;D ;D

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.632
Torget vurderinger
11
Jeg føler det samme: Ophelia byr på en litt friskere og mer levende lyd enn de andre soloplatene. Kanskje ikke av referansekvalitet, men sammen med musikken er den plata bankers. Ellers vil jeg anbefale:

[/quote]

Hmmm, denne var gått i glemmeboken gitt! Har vel hatt denne i noen år, men knappt blitt spillt. Her var det også mye bra musikk, og til tider mer "spenstig" lydbilde enn på Natalie sine produksjoner.Artig CD`en med "Obscure and unknown recordings" ;D

F

FMG

Gjest
JK skrev:
Vel, jeg kan ikke fordra å "angripe" personer personlig slik som det blir gjort her og liker best å ytre meg om hva jeg mener, og legger meg ikke opp i hva andre mener, men når jeg nærmest blir fremstillt som anlegget mitt er helt på "ville veier", og ikke vet som er best for meg selv så må jeg ta litt i ;D
Utifra de innlegg du har lagt inn i det siste både ang problemer med div forforsterkere og hvordan du oppfatter lyden på de, og nå ang hvordan du opplever musikk; at du heller lytter på ditt bærbare oppsett, så prøvde jeg å komme med råd....

Mitt innlegg var altså ikke vondt ment; jeg tror du må prøve å se at jeg ikke er ute etter å ta DEG personlig, jeg prøvde å gi råd om det som faktisk kan føre deg videre mot bedre lyd i anlegget ditt. Av og til kan det faktisk være noe å lære av andres erfaringer. Man trenger vel ikke å miste ansikt av den grunn?

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.632
Torget vurderinger
11
FMG skrev:
JK skrev:
Utifra de innlegg du har lagt inn i det siste både ang problemer med div forforsterkere og hvordan du oppfatter lyden på de, og nå ang hvordan du opplever musikk; at du heller lytter på ditt bærbare oppsett, så prøvde jeg å komme med råd....

Mitt innlegg var altså ikke vondt ment; jeg tror du må prøve å se at jeg ikke er ute etter å ta DEG personlig, jeg prøvde å gi råd om det som faktisk kan føre deg videre mot bedre lyd i anlegget ditt. Av og til kan det faktisk være noe å lære av andres erfaringer. Man trenger vel ikke å miste ansikt av den grunn?
Du må lese innleggene bedre! Det var det samme i innlegget vedr. forforsterker der du PÅSTOD jeg ikke hadde SE utgavene av BAT, hvor du fikk det fra aner jeg ikke!
Innlegget vedr. Natalie sine utgivelser er MINE SUBJEKTIVE meninger ang. lydkvaliteten på innspillingene, og dette gjør jeg for å evt. opplyse andre, slik jeg bruker hifisentralen for å få tips både ang. musikk, rør eller forforsterkere for den del! Er du uenig med meg ang. mine betrakninger så må dette kunne bli gjort på et mer sivilisert vis enn å rett ut påstå at det er noe riv ruskende galt med både mitt anlegg og mine ører!
Også det at jeg ikke finner det noe særlig givende å sitte "sweatspot" å høre på helt ordinære popinnspillinger er jeg sikkert ikke alene om! Slike CD`er med "poplyd" nyter jeg på en annen måte, henslengt på sofaen, eller på min "bærbare hifi" ;D

Topp Bunn