Nakkehårreisende prestasjoner

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Antall liker
171
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.

Denne må være med på listen, nesten uansett, synes jeg:

Disturbeds live-versjon av Simon & Garfunkels klassiker "The Sound Of Silence"

plasma

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Antall liker
54
Sted
Bergen
Og i kveld er det David Gilmour på nrk2...live fra Pompeii.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
4.076

John Lennon vrenger sjelen etter bruddet med Yoko Ono.

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Antall liker
171
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.

Alt er helt feil, men likevel så ufattelig riktig i denne intense The White Stripes-coveren av Dolly Partons "Jolene" :)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.949
Torget vurderinger
1
Digger denne tråden!

Her er mitt bidrag, vær tålmodig, for denne låta varer en stund. Roffes signaturlåt, "Som vattnet flyter i floden" fra 2005. Når du begynner første tekstlinje med "Min farsa dog i cancer....", da har du lagt lista. Pianosoloen på denne låta er en studie i minimalistisk tristesse, for øvrig.

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Antall liker
171
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.
En moden, reflekterende Tom "The Voice" Jones syntes å ta et oppgjør med livet sitt på den nakne, nå ti år gamle plata "Praise & Blame".

Her med "If I Give My Soul", en Billy Joe Shaver-cover som også Johnny Cash har covret. Men Toms versjon er en klasse bedre, synes jeg.

Enjoy.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
487
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2

Fiin tolkning av Rocketman fra Highasakite

Sist redigert:

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Antall liker
171
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
Ja må blank indrømme jeg har en svaghed for Peter Grens måde at spille guitar på.

Hvis ens højttalere kan klare det bør dette stykke musik spilles på Max volumen. Er hårrejsende hver gang
Lurer på om det var den gitaren han måtte selge, og som Gary Moore, og senere Kirk Hammet plukket opp? Eller blander jeg kortene nå?

Uansett topper jeg deg med Alvin Lee (uten Ten Years After) med "The Bluest Blues", her med George Harrison på slidegitar på den første soloen.

Det er min teori at dette er høydepunktet i karrièren til den legendariske Gibson ES-335 gitaren, og at det sannsynligvis aldri blir overgått.. :cool:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
23.573
Sted
Bergen
Torget vurderinger
38
Veldig kjekk tråd :) Til de som ikke kan trikset, så blir det enklere for mottaker hvis s i https slettes.....

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
487
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg kan definitivt ikke trikset, sletter S, men den kommer tilbake igjen. Jaja.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
936
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
1
Tror at du må slette linken først, og deretter legge den ut igjen og sløyfe "s"en "https" i URL før du legger den ut igjen.

Mvh
Eller bare bruke "sett inn video" og bruke url-adressen as it is.............

mvh
Proffen

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
12.502
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
1
Tror at du må slette linken først, og deretter legge den ut igjen og sløyfe "s"en "https" i URL før du legger den ut igjen.

Mvh
Eller bare bruke "sett inn video" og bruke url-adressen as it is.............

mvh
Proffen
Akkurat det funker ikke hos meg. Må stryke "s" i URL selv om jeg bruker "sett inn video".

Mvh

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
487
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Prøvd begge deler, men selv uten s, så kommer den inn bare som link (Rocketman)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
1.943
Sted
Okka by
Torget vurderinger
1
Jeg har aldri vært noen Tony Bennett fan, og kom over denne konserten ved en tilfeldighet.
Tony Bennett «Unplugged» er til å miste pusten av fra ende til annen.
Snakker om å gi alt. Kveldens ståpels opplevelse for min del. :D

83F64350-AF90-48DA-88FC-667F683C106B.jpg

Sist redigert:

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
1.439
Veldig kjekk tråd :) Til de som ikke kan trikset, så blir det enklere for mottaker hvis s i https slettes.....
Det er jo en ufullstendig forklaring, først må man trykke på ikonet over der du skriver tekst, nest sist til høyre som viser legg inn video, så kan man lime inn adressen og fjerne s i https.

Lassencad

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.08.2014
Antall liker
387
Ja må blank indrømme jeg har en svaghed for Peter Grens måde at spille guitar på.

Hvis ens højttalere kan klare det bør dette stykke musik spilles på Max volumen. Er hårrejsende hver gang
Lurer på om det var den gitaren han måtte selge, og som Gary Moore, og senere Kirk Hammet plukket opp? Eller blander jeg kortene nå?

Uansett topper jeg deg med Alvin Lee (uten Ten Years After) med "The Bluest Blues", her med George Harrison på slidegitar på den første soloen.

Det er min teori at dette er høydepunktet i karrièren til den legendariske Gibson ES-335 gitaren, og at det sannsynligvis aldri blir overgått.. :cool:

Der ligger en video hvor Gery Moore selv fortæller den historie ang den guitar :) Jeg høre det link du har lagt op senere :)

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
1.439
Etter Nightwish konserten i Wacken 2013 begynte folk å snakke om Floorgasme, hele bandet utførte en fantastisk konsert der jeg vil spesielt utpeke den fantastisk karasmatiske trommeslageren Jukka Julius Nevalainen og vokalisten Floor Jansen som etter min mening må være verdens beste kvinnelige vokalist...

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
4.076

Cheryl Barnes kom til audition rett fra jobben som stuepike på et hotell og spilte inn denne scenen. Ett opptak. Deretter forsvant hun og dukket bare sporadisk opp i noen filmer.
Selve filmen "Hair" husker jeg ikke så mye av, men denne scenen står som spikret.

Einstein

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.12.2014
Antall liker
382
Torget vurderinger
2
Denne er i min bok hårreisende bra....

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Antall liker
171
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.

Sonus Faber Minuetto ble laget for denne typen musikk. Nydelige å se på, men ikke mye luft i toppen, likevel er de i sitt ess her.

Noen liker mora, andre dattera, og selv stanset jeg ved dette opptaket av Bachs Toccata & Fuge i D-moll med Tariq Harb på gitaren.

Mens orgelversjonen uten tvil er klasser mer grandeur og storslagen , er gitarversjonen lysere, lettere og ledigere i formen. Enjoy.

Topp Bunn