Nakkehårreisende prestasjoner

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Jeg kan definitivt ikke trikset, sletter S, men den kommer tilbake igjen. Jaja.
Tror at du må slette linken først, og deretter legge den ut igjen og sløyfe "s"en "https" i URL før du legger den ut igjen.

Mvh
Eller bare bruke "sett inn video" og bruke url-adressen as it is.............

mvh
Proffen
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg kan definitivt ikke trikset, sletter S, men den kommer tilbake igjen. Jaja.
Tror at du må slette linken først, og deretter legge den ut igjen og sløyfe "s"en "https" i URL før du legger den ut igjen.

Mvh
Eller bare bruke "sett inn video" og bruke url-adressen as it is.............

mvh
Proffen
Akkurat det funker ikke hos meg. Må stryke "s" i URL selv om jeg bruker "sett inn video".

Mvh
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg har aldri vært noen Tony Bennett fan, og kom over denne konserten ved en tilfeldighet.
Tony Bennett «Unplugged» er til å miste pusten av fra ende til annen.
Snakker om å gi alt. Kveldens ståpels opplevelse for min del. :D

83F64350-AF90-48DA-88FC-667F683C106B.jpg


 
Sist redigert:

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.653
Antall liker
5.816
Veldig kjekk tråd :) Til de som ikke kan trikset, så blir det enklere for mottaker hvis s i https slettes.....
Det er jo en ufullstendig forklaring, først må man trykke på ikonet over der du skriver tekst, nest sist til høyre som viser legg inn video, så kan man lime inn adressen og fjerne s i https.
 
L

Lassencad

Gjest
Ja må blank indrømme jeg har en svaghed for Peter Grens måde at spille guitar på.

Hvis ens højttalere kan klare det bør dette stykke musik spilles på Max volumen. Er hårrejsende hver gang
Lurer på om det var den gitaren han måtte selge, og som Gary Moore, og senere Kirk Hammet plukket opp? Eller blander jeg kortene nå?

Uansett topper jeg deg med Alvin Lee (uten Ten Years After) med "The Bluest Blues", her med George Harrison på slidegitar på den første soloen.

Det er min teori at dette er høydepunktet i karrièren til den legendariske Gibson ES-335 gitaren, og at det sannsynligvis aldri blir overgått.. :cool:

Der ligger en video hvor Gery Moore selv fortæller den historie ang den guitar :) Jeg høre det link du har lagt op senere :)
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.653
Antall liker
5.816
Etter Nightwish konserten i Wacken 2013 begynte folk å snakke om Floorgasme, hele bandet utførte en fantastisk konsert der jeg vil spesielt utpeke den fantastisk karasmatiske trommeslageren Jukka Julius Nevalainen og vokalisten Floor Jansen som etter min mening må være verdens beste kvinnelige vokalist...

 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.310

Cheryl Barnes kom til audition rett fra jobben som stuepike på et hotell og spilte inn denne scenen. Ett opptak. Deretter forsvant hun og dukket bare sporadisk opp i noen filmer.
Selve filmen "Hair" husker jeg ikke så mye av, men denne scenen står som spikret.
 

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
426
Antall liker
298
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.

Sonus Faber Minuetto ble laget for denne typen musikk. Nydelige å se på, men ikke mye luft i toppen, likevel er de i sitt ess her.

Noen liker mora, andre dattera, og selv stanset jeg ved dette opptaket av Bachs Toccata & Fuge i D-moll med Tariq Harb på gitaren.

Mens orgelversjonen uten tvil er klasser mer grandeur og storslagen , er gitarversjonen lysere, lettere og ledigere i formen. Enjoy.


 

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
426
Antall liker
298
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
426
Antall liker
298
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.
En til før natten faller på?

Snublet over ei merkverdig gruppe på Spotify, og line-up'en deres var litt utenfor mainstream med Béla Fleck på banjo, Howard Levy på munnspill og tangenter, bassist er den fryktelig gode og kommende legenden Victor Wooten, og på percussion og - av alle ting - drumitar (ja, det finnes faktisk noe slikt også) dukker broren hans Roy “Future Man” Wooten opp. De kaller seg Bela Fleck and the Flecktones, og er faktisk rasende gode.

Plata jeg lyttet på heter selvsagt Flight of the Cosmic Hippo - et navn som er vanskelig å komme på om man ikke er hekta på rus, men som er noe mer uvanlig for et knippe musikere som forsåvidt virket rimelig nyktre. Nåvel, her er de i et klipp fra midt inne i en halvannentimers konsert fra Montreal Jazz Festival i 2018, og kuttet er mest ment som ei smaksprøve på hva som kan gjøres med et munnspill. Og som en inngangsbillett til enn spennende musikalsk verden. Enjoy :cool:


Edit: Nå fikk jeg visst ikke lagt inn fra midt i konserten, men klippet jeg tenkte på begynner på 40 minutter sharp.

Og det tostemte-med-seg-selv Bach-innslaget som han kommer til etter ca tre-fire minutter er........en happening.

+ At tittelkuttet på plata Flight of the Cosmic Hippo er et flott kutt å prøve subwooferen på. Bare for å ha nevnt det.

++ Og ja, det er Koss Porta Pro hodetelefoner til 249,- på OBS som Future Man bruker live her, bare så det er nevnt.


 
Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.310

Aldri feil med litt Dolly Parton. Her leverer hun tidenes vakreste jobb-oppsigelse. Hun var lei av samarbeidet med Porter Wagoner og sa opp på denne måten. Vakkert.
 

inpain1968

Nesten som alle andre…
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
1.588
Antall liker
6.679
Med filmen og historien den formilder som bakteppe, er det vanskelig å ikke la seg berøre av musikken til John Williams.
Når jeg hører den reiser i alle fall hårene seg både her og der, og tårene sprenger på. Og som videoen viser er jeg ikke alene om akkurat det...
NB! Se videoen helt ut...

 
Topp Bunn