De gale har det godt :=}
Satan dette tror jeg bli rå saker.
Steinar.
Steinar.
Takk for det MilenkoSer flott ut![]()
Haha ja du sier noe Steinar.De gale har det godt :=}
Steinar.
Haha riktig, det tar litt tid før ting synker inn her også. Hu mor går stadig forbi og bare rister på hodet enda. Snart ringer hun vel noen av sine kollegaer og plutselig står det noen menn/kvinner i hvite frakker på døra for å ta med meg inn på "rehabilitering"Har vært innom og sett på dette bildet og ledd noen ganger nå.
Den ene NAD M27'en din ser ut som en fyrstikkeske.
Lurer på om det kan være verdi å hente på å skifte plassering mellom sub og midbass ift. floor bounce, problemet blir ift. øvre delingspunkt på midbass og integrasjon med øvrigheta. Ser nå hvorfor TD12 som mellomtone måtte vike inntil videre. Er noe dritt at det baller på seg i høyden. Et alternativ er selvsagt å smelle subbene oppunder taket på ei saftig hylle.
Hvis jeg lager lukket baffelvegg med lerett foran, så har jeg vurdert modifikasjon av et par av de brutale hyllene på Bauhaus som utgangspunkt for et DIY-prosjekt. Det kan bli både solid og trygt med vekttålighet på 450kg pr hylle.
De må selvfølgelig males sorte med bengalakk![]()
Haha mange takk for det oks81, hun har holdt på med den hoderistingen i mange år nåVelkommen som medlem i
"Foreningen for mannfolk med hoderistende frustrert kvinnfolk"
Tøft er det!!
Er det 2385 horn?
Hva er resten?
Hehehehe, ser vel ut som om hun har fått tourettes, ja.Haha riktig, det tar litt tid før ting synker inn her også. Hu mor går stadig forbi og bare rister på hodet enda. Snart ringer hun vel noen av sine kollegaer og plutselig står det noen menn/kvinner i hvite frakker på døra for å ta med meg inn på "rehabilitering"Har vært innom og sett på dette bildet og ledd noen ganger nå.
Den ene NAD M27'en din ser ut som en fyrstikkeske.
Lurer på om det kan være verdi å hente på å skifte plassering mellom sub og midbass ift. floor bounce, problemet blir ift. øvre delingspunkt på midbass og integrasjon med øvrigheta. Ser nå hvorfor TD12 som mellomtone måtte vike inntil videre. Er noe dritt at det baller på seg i høyden. Et alternativ er selvsagt å smelle subbene oppunder taket på ei saftig hylle.
Hvis jeg lager lukket baffelvegg med lerett foran, så har jeg vurdert modifikasjon av et par av de brutale hyllene på Bauhaus som utgangspunkt for et DIY-prosjekt. Det kan bli både solid og trygt med vekttålighet på 450kg pr hylle.
De må selvfølgelig males sorte med bengalakk![]()
Hehehe ja og TV'en blir mindre og mindre også
Yes dette er hva jeg kaller "fase 2" av oppsettet (hvertfall starten av det). Det blir ikke slik permanent. TD12m'ene er satt på "benken" for å hvile seg litt. Det ene er for å teste hvordan TD18H+ fungerer med høy deling og det andre er at jeg har planer om å bygge nye kasser til TD12m'ene som gjør dem noen cm lavere. De blir litt i det høyeste laget slik de er nå. Opprinnelig var planen å kjøre TD18H+ horisontalt nederst for så å stacke HST18 sub'ene vertikalt oppå dem igjen. Nå leker jeg litt med tanken om å gjøre det omvendt når TD12m kommer inn i bildet igjen med nye kasser.
God idé med en superkraftig hylle. Men hvordan skal man greie å få løftet sub'ene opp dit uten å ødelegge kroppen fullstendig. 450Kg for de hyllene går akkurat tenker jeg, helt perfekt. Går det an å få dem i custom lengde og mon tro?
Haha ikke riktig helt så ille men ja.Hehehehe, ser vel ut som om hun har fått tourettes, ja.
Hehehehe, ja, slik er det her også. 60" ser snart ut som reisetv.
Ja, du sendte meg en tegning av dette på mail for lenge siden, så vet litt "hvor" du skal.Hadde bare behov for å få det ut, selv om jeg vet at du kommer til å gå bananas med testing i vinter.
Det er deg som er muskelbunten her, ikke meg ;D Det enkleste er vel å ringe et flyttebyrå, det blir de sikkert veldig glade for, HAHAHA. Jeg hadde gjort det ved å bygge opp under, så jeg hadde løftet den noen cm av gangen, tippet den mot venstre og lagt noe under på motsatt side, tippet den mot høyre og lagt noe under, ... Til slutt hadde jeg vært i riktig høyde og da skjøvet den på plass. Kjerringa di kan hjelpe deg med å legge under. Du kan f.eks. bruke 2"x4" elns.
Eller så går det sikkert ann å leie en heis for en dag. Sånne løftebord greier som tar flere tonn, haha. Men de veier jo så mye at du må nesten ha flyttebyrået til å sette den i stua di, såeh, haha.
Jeg har sett hyllene stå i inngangspartiet på Bauhaus, så de ser ut som std-mål, men vet ikke. La ikke merke til festemekanismene heller, men de har flere størrelser og varianter og de ser ganske solide og rimelige ut. Går jo ann å gå for flere små også. Det blir jo dekket til uansett hvis man skal ha baffelvegg med demping og trekk over.
Hahaha i hel...e hvordan visste du at de skulle komme? Driver å diskuterer litt med Morten rundt innspillingen i disse dagerRME OctaMic XTC og Neumann mikk. Når kommer A-HA for å spille inn neste plate? Hahaha. ;D
Fader for en rigg du får deg nå ass. Lekkert prodesign på RME også. Kan egentlig ikke skjule denne fete elektronikken, den må frem i rampelyset.
Morsomt med Audiolense XO, det er neste post på programmet her også.
Ja veldig spent selv altså. Kan bare si at dette her har virkelig potensialet. Har nok bare såvidt touchet overflaten på mulighetene her. Det låt faktisk uhyre bra på første måling og korrigering. Så nå gjelder det å korrigere seg bort slik at lyden blir helt borti natta dårligBlir spennende å se hva du får ut av AudiolenseXO, nait$ⁿ
Jeg liker at flere her på HFS fatter interesse for denne geniale DSP-softwaren.
Det blir litt enklere å dele erfaringer på et norsk forum enn det som går på engelsk i den offisielle Audiolense forum siden. Iallefall for meg som ikke er så kyndig på tech-engelsk.
RME fanboy jeg og, dog kun 6 kanalern Fireface UC. Men jeg synes det låter bra.
Dønn solide og lettfattelige drivere. Er fortsatt i startgropa på DIY, så kanskje blir det en 8 kanalers senere.
RME og Audiolense XO tror jeg er fin plattform for DIY prosjekter.
Mulig jeg er på bærtur, nait$ⁿ. Men jeg lurer på om JRiver blir litt forvirra angående "Automatically Switch Filter" når du lagrer filtere i Audiolense i både 44k og 48k med samme filnavn.Det skal også gå an å legge inn "hoved" konfigurasjonsfilen, deretter velge "Automatically Switch Filter..." i Jriver, men det ser ikke ut til at den er helt stabil den funksjonen virker det som.
Ahh ja nei når man legger inn "Automatically Switch Filter.." så skal man ikke benytte selve config for den angitte samplingsfrekvensen som ligger under katalogen CorrectionFiles, men hoved config filen som ligger under katalogen Correction. Den inneholder "pekere" til de respektive filene. I teorien så skal det gå automatisk...Mulig jeg er på bærtur, nait$ⁿ. Men jeg lurer på om JRiver blir litt forvirra angående "Automatically Switch Filter" når du lagrer filtere i Audiolense i både 44k og 48k med samme filnavn.
Riktig skjønner, her er alle tips gode og plukker opp et par allerede ser jeg så dette er toppersVanskelig å gi råd da jeg selv ikke er noen kløpper på Audiolense.
Det med antall tidsvinduer i corr. prosedyre er nok veldig individuelt avhengig av system, rom og lytteavstand. Men jeg synes kanskje du ligger vel lavt i verdiene du har satt inn her.
1.0 på alle tror jeg kan bli litt snaut. Jeg ville iallefall prøvd ut litt høyere verdier i bassregionen.
Jeg ville forsøkt meg på 2 i diskant og iallefall 4 eller 5 på bassen.
Maxboost ser jeg du har satt til 0. Det fungerer best hos meg og i det rommet jeg har brukt til nå.
Hele sulamitten her ligger i dvale i påvente av nytt lytterom etter flytting.
Forøvrig tror jeg det er mest å hente på tweaking av targetkurven.
Spesielt ved avrullingene ved topp og bunn. I så fall bør du fjerne hakene ved "prevent bass/treble boost.
Kult, har mye å se frem til maoMultiseat fungerer etter hensikten, har forsøkt litt. Jeg bruker ikke denne funksjonen da jeg stort sett sitter å lytter alene. Har ikke brukt flerkanals til film heller.
Jeg synes ettpunkts/ego filtre fungerer såpass bra utenfor sweetspot også, må lene meg ganske langt til side før lydbilde drar på bærtur.
Hehe nei ikke sett noe nytt i det siste. Når det har vært anledning, så har tiden gått med på å se på gamle ting, ifbm kalibrering med Audiolense. Nye filmer og slikt som er blitt bestilt tidligere har ramlet inn i postkassa og har enda ikke fått rippet dem heller. Beinhard prioriteringDu som er unix-kongen, har du fått sett Westworld enda?
Hehe ja, dessverre ingen gratis lunsj å få her heller.Tror jeg holder med til å plugge ledningen inn i forsterker og til høyttaler. Dette ser ut som mye å ta for seg![]()
Haha konge da har jeg noe å glede meg til, men får heller ta å blende ostepop, sjokkis, is og brus til en deilig smørje og kjøre i meg det mens jeg ser påDu kommer til å like Westworld for å si det slik.Er bare å rydde vekk juicemaskinen og handle inn ostepop, sjokolade, is og brus.
![]()
Tenkte jeg skulle vise denne til kona og si at det var de som var betydelig verre en meg, men så tok jeg til og talte elementene her og kom til at jeg hadde et par flere enn deg. Da holdt jeg likegodt kjeftHar vært innom og sett på dette bildet og ledd noen ganger nå.
Vis vedlegget 403628
Den ene NAD M27'en din ser ut som en fyrstikkeske.![]()
Haha ler godt her nå gooner4ever, høres ut som om fruen din er akkurat like imponert av deg, som min er av megTenkte jeg skulle vise denne til kona og si at det var de som var betydelig verre en meg, men så tok jeg til og talte elementene her og kom til at jeg hadde et par flere enn deg. Da holdt jeg likegodt kjeft
Uansett, heftig anlegg![]()
Ja stemmer, 9m29m2??
Får du plass i rommet til å høre på musikk når du er ferdig da?
Har du behov for å skifte mening, da?Ja stemmer, 9m29m2??
Får du plass i rommet til å høre på musikk når du er ferdig da?
Om jeg ikke har bommet fullstendig i beregningene mine hvor jeg teller millimeterne, så skal det gå akkurat på håret til å høre på musikk og se film, men må ut for å skifte mening da![]()
Hehehe må bli i tilfelle musikk/filmvalget ikke falt helt i smakHar du behov for å skifte mening, da?![]()
Haha jeg håper nesten det er noe slikt. Er vel på tide at jeg "smører" henne litt også. Veldig usikker om jeg tør gå å hente. Hun driver å lager middag nå, så hvis jeg sniker meg ut og inn, så kanskje jeg greier å få den inn uten at hun merker det. Hvis det er til henne så går det jo greit uansettEller en ny veske til damen ??![]()
![]()