Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.248
    Antall liker
    3.504
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    MaKi skrev:
    Blir voldsomt å passe på alt hele tiden, nilsen. Gud bedre hvor mange kantareller og steinsopp man rekker å plukke på den tiden istedet. For ikke å snakke om antall plater man rekker.
    Det er full vinter hos nilsen nå, Magnus.


    ;)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    C. Alshus skrev:
    MaKi skrev:
    Blir voldsomt å passe på alt hele tiden, nilsen. Gud bedre hvor mange kantareller og steinsopp man rekker å plukke på den tiden istedet. For ikke å snakke om antall plater man rekker.
    Det er full vinter hos nilsen nå, Magnus.


    ;)
    nehei her er det t-skjorte vær fremdeles. :)

    jo det lukter voodoo lang vei fra disse tweak trådene på n forumet.

    jeg har foresten glemt å fortelle at nap300 er en superduperfantastisk forsterker, men det er vel ingen hemmlighet ;D

    sopp tør jeg ikke å begi meg ut på gitt. ;) farlige saker.

     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hepp!

    Jeg har ikke noen liggende, men tar terminalene på Naim vanlige bananer på høyttalerkabler i tillegg til de medfølgende greiene? Er det samme tykkelse på alle banan-tilkoplinger?
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    cybervision_ skrev:
    Hepp!

    Jeg har ikke noen liggende, men tar terminalene på Naim vanlige bananer på høyttalerkabler i tillegg til de medfølgende greiene? Er det samme tykkelse på alle banan-tilkoplinger?
    Jepp, bananer er tingen!
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ok, hva er forskjellen på vanlige bananer og de som kan "låses" - vanlige er kanskje best på Naim?
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    Låses? mener du ekspanderende, altså at de kan strammes? (Furutech og WBT har slike, sikkert andre også.)
    Furutech er en nytelse å håndtere, men om de gir bedre resultat en andre har jeg ikke testet. Hvorfor ikke bare bruke NAC A5 med Naims egne bananer?
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    SOEDAL skrev:
    Er Stageline så god at den fortjerer en napsc? Funker vel med en i-supply også. Er en Flatcap overkill?
    Napsc kan ikke brukes til stageline, bare til headline og til nac202/282. I-supply produseres ikke mer, og jeg har ikke set mange på bruktmarkedet.

    Du kunne jo bruke din flatcap til stageline (krever interconnect 4-5 i tillegg til den snaic5 som følger med stageline), og så gå til innkjøp av en napsc til din headline. En brukt napsc kan vel fåes til en rimelig penge (har selv en liggende som ikke er i bruk, og tenker det gjelder for flere andre her også).
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kim skrev:
    Låses? mener du ekspanderende, altså at de kan strammes? (Furutech og WBT har slike, sikkert andre også.)
    Furutech er en nytelse å håndtere, men om de gir bedre resultat en andre har jeg ikke testet. Hvorfor ikke bare bruke NAC A5 med Naims egne bananer?
    Har allerede høyttalerkabler liggende og NAC A5 koster jo en del da...
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    C

    Cyber

    Gjest
    65finger skrev:
    cybervision_ skrev:
    Kim skrev:
    Låses? mener du ekspanderende, altså at de kan strammes? (Furutech og WBT har slike, sikkert andre også.)
    Furutech er en nytelse å håndtere, men om de gir bedre resultat en andre har jeg ikke testet. Hvorfor ikke bare bruke NAC A5 med Naims egne bananer?
    Har allerede høyttalerkabler liggende.
    dette er saker
    http://www.neutrik.com/fl/en/audio/203_324141/speakON_Lockable_Loudspeaker_Connector_group.aspx
    Hva med slike?


    http://www.bluejeanscable.co.uk/store/speaker/index.htm
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Får sjekke opp i dette, leser litt rundt på nettet og ser ut til at mange foretrekker NAC A5 - huff, kjedelig å fundere på hva som låter best osv...
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.248
    Antall liker
    3.504
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    cybervision_ skrev:
    Får sjekke opp i dette, leser litt rundt på nettet og ser ut til at mange foretrekker NAC A5 - huff, kjedelig å fundere på hva som låter best osv...
    Jeesus.

    Vi snakker om plugger på en høyttalerledning. Hvor vanskelig kan det være?
    Kjøp Naims egne. De er billige, og fungerer som et støpsel. Umulig å kortslutte eller at noe kommer borti en annen plugg. Husk at det ikke er så god plass mellom utgangene, så man bør ikke eksperimentere så alt for mye med fancy 1000 kroners plugger i sølv belagt med rhodium og lurium.
     

    harhau

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.07.2007
    Innlegg
    72
    Antall liker
    1
    SOEDAL skrev:
    Er Stageline så god at den fortjerer en napsc? Funker vel med en i-supply også. Er en Flatcap overkill?
    Napsc er ment brukt til å drive kontrollkretsene i preamps og passer best til det. Både stageline og headline trives nok best med en HiCap, så flatcap er defintivt ikke overkill...
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.248
    Antall liker
    3.504
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    harhau skrev:
    SOEDAL skrev:
    Er Stageline så god at den fortjerer en napsc? Funker vel med en i-supply også. Er en Flatcap overkill?
    Napsc er ment brukt til å drive kontrollkretsene i preamps og passer best til det. Både stageline og headline trives nok best med en HiCap, så flatcap er defintivt ikke overkill...
    NAPSC funker da finfint på Headline.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    cybervision_ skrev:
    Får sjekke opp i dette, leser litt rundt på nettet og ser ut til at mange foretrekker NAC A5 - huff, kjedelig å fundere på hva som låter best osv...
    Jeesus.

    Vi snakker om plugger på en høyttalerledning. Hvor vanskelig kan det være?
    Kjøp Naims egne. De er billige, og fungerer som et støpsel. Umulig å kortslutte eller at noe kommer borti en annen plugg. Husk at det ikke er så god plass mellom utgangene, så man bør ikke eksperimentere så alt for mye med fancy 1000 kroners plugger i sølv belagt med rhodium og lurium.
    Jeg får vel bestille NAC A5, selv om jeg mener å huske at de nesten ikke går inn i åpningene på Naim-pluggene.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    harhau skrev:
    SOEDAL skrev:
    Er Stageline så god at den fortjerer en napsc? Funker vel med en i-supply også. Er en Flatcap overkill?
    Napsc er ment brukt til å drive kontrollkretsene i preamps og passer best til det. Både stageline og headline trives nok best med en HiCap, så flatcap er defintivt ikke overkill...
    Synes det er å overdrive. Vekt og størrelse på NAPSC tilsier at dette er en seriøs strømforsyning, som er kraftigere enn hva de fleste andre produsenter bruker i sine tilsvarende prisete RIAAer og hodetelefonforsterkere.
     

    Jega

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.10.2004
    Innlegg
    181
    Antall liker
    10
    Synes det er på tide med en liten presentasjon av mitt musikk anlegg.

    Før jeg hadde Naim prøvde jeg meg på div. rør greier. For mye styr og støy, selv om lyden på enkelte parametere var nydelig.

    Høsten 2003 kjøpte jeg en Naim CD 5i og en Nait 5i av en luring i torggata.
    Lysten til å spille skiver kom tilbake, og har ikke sett meg tilbake etter det.
     

    Vedlegg

    Jega

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.10.2004
    Innlegg
    181
    Antall liker
    10
    Nå fortiden snurrer jeg skivene på en Vpi Classic med Dynavector 20XL pickup og
    Naim Superline riaa. Vpi og Naim er kanskje ikke så vanlig, men det er absolutt en
    vellydende kombo. Classicen har PRAT og bass. Jeg hadde ikke budsjett til
    en topp of the line Lp 12 i denne omgangen..

    Naim SuperNait var er ganske annet beist en 5i, var til å begynne med litt usikker på om det var en så enorm oppgradering. Men hørte jo at det var mer kontroll, og skala. Koblet etter noen måneder på en HiCap, og da åpnet det hele seg. En latterlig bra oppgradering!

    Kudos C2 Har vært innom andre før den fant et hjem hos meg.
    Den spiller ganske forskjellig fra mine tidligere Ariva.
    De er mere åpene, oppløst, og rytmisk en annet jeg har testet.
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    @Jega
    Folk som har "Some Lyres" lett tilgjengelig, får en stjerne i boka hos meg, nei forresten 5 stjerner. *****

    :D :D :D

    edit: stilrent anlegg forresten, og så har du platene på stell, sånt liker vi.
    VPIen er helt klart et ønskeprodukt til jul.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.248
    Antall liker
    3.504
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Velkommen til tråden Jega.

    Lekkert oppsett og funky tapet! Finfin platesamling også.
     

    harhau

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.07.2007
    Innlegg
    72
    Antall liker
    1
    C. Alshus skrev:
    harhau skrev:
    SOEDAL skrev:
    Er Stageline så god at den fortjerer en napsc? Funker vel med en i-supply også. Er en Flatcap overkill?
    Napsc er ment brukt til å drive kontrollkretsene i preamps og passer best til det. Både stageline og headline trives nok best med en HiCap, så flatcap er defintivt ikke overkill...
    NAPSC funker da finfint på Headline.
    Ikke for meg. Jeg har også kommunisert litt med naim om emnet og de synes godt man kan bruke en SuperCap også hvis man har råd... :eek:
     

    Jega

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.10.2004
    Innlegg
    181
    Antall liker
    10
    @Eros.
    Takk for stjerner i boka, det gir en litt å gå på. Hadde du sett nærmere på samlingen hadde du funnet mye merkelig. Har vage minner om at Lyres ble påtvunget meg i et parkeringshus på grønnland.. Fantastisk skive!

    @ C.Alshus og Nilsen. Takk for hyggelig velkomst.
    Tapeten er et mer eller mindre vellykket kompromiss. Enkelte mener det ser ut som kretskort :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveking skrev:
    @Jega
    Folk som har "Some Lyres" lett tilgjengelig, får en stjerne i boka hos meg, nei forresten 5 stjerner. *****
    .. for ikke å snakke om Colemans '59-klassiker "The shape of jazz to come". Cred!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Gratulerer med dagen, Naimister.
    Sjølv om Naiten har brokk, så er den ikkje dau.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer!!! :)
    Eneste bekymring i horisonten er at Klipsch-forumet tar farlig innpå i antall innlegg ;)
    Her må det mobiliseres!!!
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer og takk til alle bidragsyterne. Uten denne tråden og deres bidrag hadde jeg ikke hatt så stor musikkglede i dag som jeg har.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.248
    Antall liker
    3.504
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Klipsch-gutta har JanR. Ikke rart de ta innpå med ham i tråden. ;)

    Grattis med femårsdagen.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.248
    Antall liker
    3.504
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Etter å ha vært uten sikiring til motorpsuen i en måned, tok jeg turen opp til Clas Ohlson og kjøpte noen nye.

    Vinyl er tingen. Nå snurrer Timothy's Monster side 4.


    Nytt teppe i stua gjorde at det ble litt mindre klang. Har vært uten noen måneder.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Hei alle

    Jeg undres over at ingen ønsker å kjøpe Fraim.
    Er det kun fordi den ikke er i sort finish, dødens og mørkets farge?
    Kanskje er årsaken at man "låser" seg til Naim når man først har kjøpt Fraim?

    Kvalitet og design tatt i betraktning så er den direkte billig spør du meg, særlig når prisen er halvert ;)

    Ha en fin dag. Mvh
     

    Flaggerkatt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Innlegg
    68
    Antall liker
    6
    NN skrev:
    Hei alle
    Jeg undres over at ingen ønsker å kjøpe Fraim.
    Er det kun fordi den ikke er i sort finish, dødens og mørkets farge?
    Kanskje er årsaken at man "låser" seg til Naim når man først har kjøpt Fraim?
    Kvalitet og design tatt i betraktning så er den direkte billig spør du meg, særlig når prisen er halvert ;)
    Ha en fin dag. Mvh
    Hadde jeg hatt den summen tilgjengelig som er ønsket for en halv-pris-Fraim, hadde jeg med glede "oppgradert" hyllesystemet hjemme, gitt.

    Tross at prisen er god, og at alle sier at Fraim er en stor oppgradering, er det fortsatt en stor, stor sum penger. Men, om du fortsatt ikke er kvitt "rasket" ;) når klokka nærmer seg jul, kan du jo med glede PM'e meg, så får vi se...
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    NN skrev:
    Hei alle

    Jeg undres over at ingen ønsker å kjøpe Fraim.
    Er det kun fordi den ikke er i sort finish, dødens og mørkets farge?
    Kanskje er årsaken at man "låser" seg til Naim når man først har kjøpt Fraim?

    Kvalitet og design tatt i betraktning så er den direkte billig spør du meg, særlig når prisen er halvert ;)

    Ha en fin dag. Mvh
    Er ikke helt fremmed for tanken, selv etter å ha brukt en større bunke penger på å ta over XPS'en din. Ser fram til testing til helgen hvor XPS'en skal brukes mot Naim DAC. Klarer resten av systemet å nyttegjøre seg en såpass kostbar oppgradering eller var dette en investering for fremtiden ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn