Med unntak av Nait XS er det ingen av apparatene med betegnelsen XS som eksisterer med noe annet enn ref-finish på fronten. Det gir jo en visuell clash med gammelt utstyr som ikke vil tilfredsstille perfeksjonistene.
Bildene til Vidar P illustrerer mye av det som er bra med Naim. De leverer et komplett konsept inludert kabler og rack. Produsenten anbefaler hvilket utstyr som passer sammen så kjøperen settes i stand til å forvalte sitt budsjett fornuftig. Og uansett hvor høyt på stigen man klatrer er byggekvaliteten ypperlig og konstruksjonen preget av Naims tekniske løsninger som er blitt forfinet gjennom en evolusjonsprosess de årene produsenten har eksistert. Naim kommer aldri til å pakke inn en spiller fra østen i en sort boks og selge den til ublu pris, selv DVD-spilleren er konstruert og bygget i Salisbury. Det visuelle designet er strengt funksjonelt og prøver ikke å skape assiasjoner til hverken smykkeskrin eller sveiseaggregat, men produktene leverer til gjengjeld så til de grader. Prisen er heller ikke lav, men om man tar bruksverdi gjennom mange år med i ligningen gis det usedvanlig god valuta for pengene.65finger skrev:Det er gode grunner til at Naim har en stor fanskare. Naim har utviklet fantastiske produkter med en utrolig byggekvalitet. Jeg er fanBrasse skrev:Har aldri hørt Naim, men det er på tide - Har jo HFS største fanskare (eller er de(re) bare glad i å prate?)
![]()
Fantastiske bilder, Vidar. Symmetri, både lydmessig og visuelt, er utrolig viktig for meg og her ligger Naim ikke bare ett, men mange hestehoder fremfor de fleste andre.Vidar P skrev:Ang bokser; med ny CD5 XS og det nye pre/power-settet så begynner det jo å bli noen bokser der også da, ikke minst dersom man skal ha riaa og hodetelefonforsterker... og FlatCap XS må man jo selvsagt ha.... da teller jeg meg frem til; StageLine, HeadLine, NAPSC, CD5XS, FC, 152, 155.. blir ikke det 7 bokser tro? Og så bør man kanskje ha en DAC etterhvert.. joda, det hoper seg opp uansett. Selv med den integrerte Nait XS kan man egentlig bare trekke fra en boks.
Vidar P skrev:Her er forresten FEP 2.0-testen fra Joe Petrik, til glede for nye flatearthere og lesere;
http://www.mybriks.com/fep.html
Hehe. Fikk 485 denne gang, men må trekke fra 100 for Isotek Sigmas (noe utdatert det der kanskje, siden det er kommet mer Naim-vennlige remedier etter at testen ble revidert), så endte på 385. Fikk kun trekk for Sigmas'en da.MaHa skrev:Klassisk. Fikk bare 185 da jeg ikke har Linn analogkilde eller høyttalere.
Vidar P skrev:Her er forresten FEP 2.0-testen fra Joe Petrik, til glede for nye flatearthere og lesere;
Så da svarte du "ja" på denne............Vidar P skrev:Hehe. Fikk 485 denne gang, men må trekke fra 100 for Isotek Sigmas (noe utdatert det der kanskje, siden det er kommet mer Naim-vennlige remedier etter at testen ble revidert), så endte på 385. Fikk kun trekk for Sigmas'en da.
Det er nok bom, dette mener jeg bestemt er Trond Kirkvaag i hans første innspilling av Figaros Bryllup.Liotheles skrev:Hva i all verden gjør Gary Glitter i turkis dress på et cover fra Deutche Grammofon?
;D
;D Denne utgaven på Deutsche grammophon med Karl Bøhm kom vel ut i 68.Det er nok bom, dette mener jeg bestemt er Trond Kirkvaag i hans første innspilling av Figaros Bryllup.
Det stemmer svært bra det der; og det er en yngre Hermann Prey vi ser som den gifteklare don'en. Hverken Gary Glitter eller Kirkvaag. Samme hva våre musikalsk-historisk-analfabetiske venner i tråden måtte fremholde. Dere er gode på å "ta" utseender, og jeg lo godt av svarene, særlig når jeg ser hvor treffsikre de er... eia hadde man et så godt øye for slikt som dere!Griffenfeldt skrev:;D Denne utgaven på Deutsche grammophon med Karl Bøhm kom vel ut i 68.
For å si de forsiktig så er det et fint system du har Vidar P.Vidar P skrev:Prey er gutten si det. Herlig disse gamle tyske innspillingene... på linje med de gamle engelske, italienske, franske, russiske, amerikanske, nederlandske etc etc... ingen hemmelighet at jeg er historisk orientert hva klassisk musikk angår vel.
Siden det ble nevnt dette med usynlighet; jeg har valgt å la fint lite annet enn platespilleren vises fra lytteposisjon;
Kjenner meg igjen her, opera sitter langt inne...Svein skrev:Det jeg ikke har sans for er opera. Kjøpte en liten samling av en operaentusiast på vinyl. Men jeg har jo lp-platene så kanskje jeg knekker operakoden med åra;-