Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    nilsen64 skrev:
    Brian7500 skrev:
    Kan I her i Naim tråden give mig gode råd om hvilke højttalere der vil matche godt til Naims XS NAC 152 XS og NAP 155 XS?

    Både med hensyn til klangmatch og hvad effekttrinet kan drive (det har jo forholdsvist begrænsede kræfter).

    Jeg er mest interesseret i gulvhøjttalere.
    jeg brukte neat elite med godt resultat på nap150, andre fra neat (motive 2) vil jeg også tro fungere bra. ellers skal kudos, totem, spendor og monitor audio være et godt valg. og selsagt naims egne, dersom nær-vegg plassering er mulig.

    de små effektrinn fra naim er stærkere enn man tror ;)

    Tak for dine bud. Netop Neat har jeg også kigget på.

    I må endelig komme emd flere forslag :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Moderforumet har ein del tråder om anbefalte høgtalere. Merker som går igjen er Spendor, Dynaudio, Harbeth, Totem og PMC. Sjølv bruker eg Rega og er nøgd med det.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Brasse skrev:
    Moderforumet har ein del tråder om anbefalte høgtalere. Merker som går igjen er Spendor, Dynaudio, Harbeth, Totem og PMC. Sjølv bruker eg Rega og er nøgd med det.
    Jeg har faktisk aldrig hørt Regas højttalere. Det kunne da være man skulle prøve. Tak for buddet ;)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Brian7500 skrev:
    Kan I her i Naim tråden give mig gode råd om hvilke højttalere der vil matche godt til Naims XS NAC 152 XS og NAP 155 XS?
    Både med hensyn til klangmatch og hvad effekttrinet kan drive (det har jo forholdsvist begrænsede kræfter).
    Jeg er mest interesseret i gulvhøjttalere.
    I regelen besvares slike spørsmål med følgende motspørsmål:

    1. Hva er dine lydpreferanser?
    2. Hvordan er rommet?
    3. Kan HT plasseres fritt i rommet?
    4. Hva slags musikk spiller du hovedsaklig?
    5. Er WAF viktig?

    Lettere å komme med gode råd hvis du utdyper disse tingene først.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Liotheles skrev:
    Brian7500 skrev:
    Kan I her i Naim tråden give mig gode råd om hvilke højttalere der vil matche godt til Naims XS NAC 152 XS og NAP 155 XS?
    Både med hensyn til klangmatch og hvad effekttrinet kan drive (det har jo forholdsvist begrænsede kræfter).
    Jeg er mest interesseret i gulvhøjttalere.
    I regelen besvares slike spørsmål med følgende motspørsmål:

    1. Hva er dine lydpreferanser?
    2. Hvordan er rommet?
    3. Kan HT plasseres fritt i rommet?
    4. Hva slags musikk spiller du hovedsaklig?
    5. Er WAF viktig?

    Lettere å komme med gode råd hvis du utdyper disse tingene først.
    Lydidealet er en engagerende, og sammenhængende lyd. Dynamisk men ikke pågående. Detaljeret men absolut ikke analytisk.

    At systemet kan spille lavt men samtidig få hele spektret og alle klangfarver med er ekstremt vigtig.

    Jeg har cirka 20m2 stue, cirka 50cm fra bagkant af højttaler til bagvæg og 1 meter til hver af siderne. Mit rum er rimeligt udæmpet og gulvet vil meget gerne spille med. Så kraftig bas er ikke nødvendigvis en fordel.

    WAF er forholdsvist vigtigt.

    Jeg hører rock, pop, blues og singer-songwriter. Stort set ikke klassisk eller jazz.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Brian7500 skrev:
    Lydidealet er en engagerende, og sammenhængende lyd. Dynamisk men ikke pågående. Detaljeret men absolut ikke analytisk.

    At systemet kan spille lavt men samtidig få hele spektret og alle klangfarver med er ekstremt vigtig.

    Jeg har cirka 20m2 stue, cirka 50cm fra bagkant af højttaler til bagvæg og 1 meter til hver af siderne. Mit rum er rimeligt udæmpet og gulvet vil meget gerne spille med. Så kraftig bas er ikke nødvendigvis en fordel.

    WAF er forholdsvist vigtigt.

    Jeg hører rock, pop, blues og singer-songwriter. Stort set ikke klassisk eller jazz.
    Fint, da er det litt enklere å komme med tips. Men jeg glemte disse:

    6. Prisklasse?
    7. Er det OK med brukt?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Grattis Fidelio !
    Hva er dette for noe spennende saker da?
    Jeg ser imidlertid 2 esker, men bare 1 sort boks på bildene ?? :eek:
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Liotheles skrev:
    Fint, da er det litt enklere å komme med tips. Men jeg glemte disse:

    6. Prisklasse?
    7. Er det OK med brukt?
    Maks. 20000.

    Helst nyt.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Liotheles skrev:
    Grattis Fidelio !
    Hva er dette for noe spennende saker da?
    Jeg ser imidlertid 2 esker, men bare 1 sort boks på bildene ?? :eek:
    Takk, har gledet meg en stund til denne. Stemmer mht esker, den minste esken er oppe på bordet for nedpakking av Nait 5i. 5i fikk møte storebror en liten stund før det bar ned i esken og videre til et nytt liv:
     

    Vedlegg

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Lydidealet er en engagerende, og sammenhængende lyd. Dynamisk men ikke pågående. Detaljeret men absolut ikke analytisk.

    At systemet kan spille lavt men samtidig få hele spektret og alle klangfarver med er ekstremt vigtig.

    Jeg har cirka 20m2 stue, cirka 50cm fra bagkant af højttaler til bagvæg og 1 meter til hver af siderne. Mit rum er rimeligt udæmpet og gulvet vil meget gerne spille med. Så kraftig bas er ikke nødvendigvis en fordel.

    WAF er forholdsvist vigtigt.

    Jeg hører rock, pop, blues og singer-songwriter. Stort set ikke klassisk eller jazz
    Gir mine 10 cent på Harbeth,det er vel det du beskriver her
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med ny boks Fidelio, spiller fint den der.

    Forøvrig la jeg nettopp inn betaling for en Lavry DA10 selv, skal bli spennende å få den inn døren og høre hva den kan gjøre i et Naim-oppsett.
    Skal vel prøve å få til et bilde av den sobre saken, om det skulle være interesse for dette.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Petterone skrev:
    Lydidealet er en engagerende, og sammenhængende lyd. Dynamisk men ikke pågående. Detaljeret men absolut ikke analytisk.

    At systemet kan spille lavt men samtidig få hele spektret og alle klangfarver med er ekstremt vigtig.

    Jeg har cirka 20m2 stue, cirka 50cm fra bagkant af højttaler til bagvæg og 1 meter til hver af siderne. Mit rum er rimeligt udæmpet og gulvet vil meget gerne spille med. Så kraftig bas er ikke nødvendigvis en fordel.

    WAF er forholdsvist vigtigt.

    Jeg hører rock, pop, blues og singer-songwriter. Stort set ikke klassisk eller jazz
    Gir mine 10 cent på Harbeth,det er vel det du beskriver her
    Der kom du meg i forkjøpet Petterone ;)
    Var faktisk Harbeth jeg også tenkte å foreslå. Litt usikker på WAF og pris men jeg mener du kanskje kan få Compact 7 for denne summen? Det er en stativhøyttaler men spiller likevel brukbart med bass i et rom på 20 m2 vil jeg tro.
    Se mer info her, http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=compact7es3&model=Compact 7ES-3
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Flunkende ny er dette klart en ganske annen verden enn Nait 5i allerede. Men et problem: LED-lyset på volumhjulet fungerer ikke, dette er for dårlig for en så dyr forsterker rett fra fabrikk...kjedelig å måtte sende den bort straks den er kommet i hus.

    Jeg gleder meg veeeeldig til jeg får en god digitalkabel hit så jeg kan høre på DAC'en i forsterkeren mot Cantatis Overture-kortet!
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Fidelio, har du prøvd å resette supernaiten (manual pkt 28.8: prog+disp), ikke at det burde hjelpe på lyset, men man vet jo aldri.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Harbeth er også et super forslag. Netop Compact 7 er modellen jeg har forelsket mig i. De spiller fortryllende.

    Men WAF..... Lillemor synes de er grimme og af hensyn til børnene og mine dårlige nerver ville jeg foretrække gulvhøjttalere.

    Så hvis der er nogen der kan foreslå en gulvhøjttaler der spiller som en harbeth (eller så tæt på som muligt) vil jeg meget gerne om det :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ketil B skrev:
    Fidelio, har du prøvd å resette supernaiten (manual pkt 28.8: prog+disp), ikke at det burde hjelpe på lyset, men man vet jo aldri.
    Ja, funket dessverre ikke. Virker som den LEDen ikke får strøm eller er ødelagt:(
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Fidelio skrev:
    Ketil B skrev:
    Fidelio, har du prøvd å resette supernaiten (manual pkt 28.8: prog+disp), ikke at det burde hjelpe på lyset, men man vet jo aldri.
    Ja, funket dessverre ikke. Virker som den LEDen ikke får strøm eller er ødelagt:(
    Leverandøren burde vel gi deg en ny, siden den er levert fabrikk ny med en mangel.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Så hvis der er nogen der kan foreslå en gulvhøjttaler der spiller som en harbeth (eller så tæt på som muligt) vil jeg meget gerne om det
    På bruktbørsen har det ligget noen Spendor A & S 5
    Disse bør ligge "litt" i samme løype
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Petterone skrev:
    Så hvis der er nogen der kan foreslå en gulvhøjttaler der spiller som en harbeth (eller så tæt på som muligt) vil jeg meget gerne om det
    På bruktbørsen har det ligget noen Spendor A & S 5
    Disse bør ligge "litt" i samme løype
    Spendor må kigges på. Er der andre?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Brian7500 skrev:
    Petterone skrev:
    Så hvis der er nogen der kan foreslå en gulvhøjttaler der spiller som en harbeth (eller så tæt på som muligt) vil jeg meget gerne om det
    På bruktbørsen har det ligget noen Spendor A & S 5
    Disse bør ligge "litt" i samme løype
    Spendor må kigges på. Er der andre?
    Som du nevnte er kanskje noe fra Neat litt i samme gate? Ellers har jo Kudos en modell som heter C2 som ifølge gode kilder er kanonmatch med Supernait og settet ditt er vel ganske nære denne i prestanda.
    Men uansett er jo regel nr 1 og få hørt på de aktuelle kandidater. Bor du i Danmark?
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89


    kudos c 2



    spendor a5



    neat motive se2

    ... er tre gode kandidater, men viktig og prøve hjemme først !!!

    de er ivertfall konevennlige og dominerer ikke stuen :D
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Liotheles skrev:
    Brian7500 skrev:
    Petterone skrev:
    Så hvis der er nogen der kan foreslå en gulvhøjttaler der spiller som en harbeth (eller så tæt på som muligt) vil jeg meget gerne om det
    På bruktbørsen har det ligget noen Spendor A & S 5
    Disse bør ligge "litt" i samme løype
    Spendor må kigges på. Er der andre?
    Som du nevnte er kanskje noe fra Neat litt i samme gate? Ellers har jo Kudos en modell som heter C2 som ifølge gode kilder er kanonmatch med Supernait og settet ditt er vel ganske nære denne i prestanda.
    Men uansett er jo regel nr 1 og få hørt på de aktuelle kandidater. Bor du i Danmark?
    Ja jeg bor i Danmark. Og jeg har lige konstateret at vi ikke har en importør af Kudos her i landet. Så det er lidt træls når nu man gerne ville høre dem. Hvad med Audiovector? Jeg mener at vide at det er Audiovector der importerer Naim her i landet og bruger dem til alle deres demoer. Er der nogen der har erfaringer med disse to mærker sammen? Jeg kender Audiovector lidt. Men ikke sammen med Naim.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    nilsen64 skrev:


    kudos c 2



    spendor a5



    neat motive se2

    ... er tre gode kandidater, men viktig og prøve hjemme først !!!

    de er ivertfall konevennlige og dominerer ikke stuen :D
    Nej dem der kan lillemor vist også acceptere :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Brian7500 skrev:
    Liotheles skrev:
    Brian7500 skrev:
    Petterone skrev:
    Så hvis der er nogen der kan foreslå en gulvhøjttaler der spiller som en harbeth (eller så tæt på som muligt) vil jeg meget gerne om det
    På bruktbørsen har det ligget noen Spendor A & S 5
    Disse bør ligge "litt" i samme løype
    Spendor må kigges på. Er der andre?
    Som du nevnte er kanskje noe fra Neat litt i samme gate? Ellers har jo Kudos en modell som heter C2 som ifølge gode kilder er kanonmatch med Supernait og settet ditt er vel ganske nære denne i prestanda.
    Men uansett er jo regel nr 1 og få hørt på de aktuelle kandidater. Bor du i Danmark?
    Ja jeg bor i Danmark. Og jeg har lige konstateret at vi ikke har en importør af Kudos her i landet. Så det er lidt træls når nu man gerne ville høre dem. Hvad med Audiovector? Jeg mener at vide at det er Audiovector der importerer Naim her i landet og bruger dem til alle deres demoer. Er der nogen der har erfaringer med disse to mærker sammen? Jeg kender Audiovector lidt. Men ikke sammen med Naim.
    Kjenner ikke AudioVector, men 3 av de andre merkene (Neat, Spendor og Harbeth) kan du høre hos Amforamusik.dk
    Troels er en meget trivelig og kunnskapsrik mann og kan sikkert hjelpe deg videre i ditt søk etter den perfekte partner til ditt Naim utstyr. :)
    Lykke til!
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Liotheles skrev:
    Brian7500 skrev:
    Liotheles skrev:
    Brian7500 skrev:
    Petterone skrev:
    Så hvis der er nogen der kan foreslå en gulvhøjttaler der spiller som en harbeth (eller så tæt på som muligt) vil jeg meget gerne om det
    På bruktbørsen har det ligget noen Spendor A & S 5
    Disse bør ligge "litt" i samme løype
    Spendor må kigges på. Er der andre?
    Som du nevnte er kanskje noe fra Neat litt i samme gate? Ellers har jo Kudos en modell som heter C2 som ifølge gode kilder er kanonmatch med Supernait og settet ditt er vel ganske nære denne i prestanda.
    Men uansett er jo regel nr 1 og få hørt på de aktuelle kandidater. Bor du i Danmark?
    Ja jeg bor i Danmark. Og jeg har lige konstateret at vi ikke har en importør af Kudos her i landet. Så det er lidt træls når nu man gerne ville høre dem. Hvad med Audiovector? Jeg mener at vide at det er Audiovector der importerer Naim her i landet og bruger dem til alle deres demoer. Er der nogen der har erfaringer med disse to mærker sammen? Jeg kender Audiovector lidt. Men ikke sammen med Naim.
    Kjenner ikke AudioVector, men 3 av de andre merkene (Neat, Spendor og Harbeth) kan du høre hos Amforamusik.dk
    Troels er en meget trivelig og kunnskapsrik mann og kan sikkert hjelpe deg videre i ditt søk etter den perfekte partner til ditt Naim utstyr. :)
    Lykke til!
    Jeg kender Troels ganske udmærket. Og ja. Han er fantastisk behagelig at tale med. Jeg må have fat i ham.

    Og skulle der være andre forslag til højttalere eller nogen der har erfaringer med Naim og Audiovector må i endelig skrive :)
     

    marius78

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Kan vel hive meg på anbefalingene her. Jeg kjører Vienna Acoustics Mozart grande på Naim 152 XS og 155 XS. Veldig fornøyd med det.
     

    Vedlegg

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    marius78 skrev:
    Kan vel hive meg på anbefalingene her. Jeg kjører Vienna Acoustics Mozart grande på Naim 152 XS og 155 XS. Veldig fornøyd med det.
    Vienna kender jeg ganske godt. Jeg har haft et sæt Beethoven Baby Grand en gang. Men har ikke prøvet dem med Naim.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Brian7500 skrev:
    Liotheles skrev:
    Brian7500 skrev:
    Liotheles skrev:
    Brian7500 skrev:
    Petterone skrev:
    Så hvis der er nogen der kan foreslå en gulvhøjttaler der spiller som en harbeth (eller så tæt på som muligt) vil jeg meget gerne om det
    På bruktbørsen har det ligget noen Spendor A & S 5
    Disse bør ligge "litt" i samme løype
    Spendor må kigges på. Er der andre?
    Som du nevnte er kanskje noe fra Neat litt i samme gate? Ellers har jo Kudos en modell som heter C2 som ifølge gode kilder er kanonmatch med Supernait og settet ditt er vel ganske nære denne i prestanda.
    Men uansett er jo regel nr 1 og få hørt på de aktuelle kandidater. Bor du i Danmark?
    Ja jeg bor i Danmark. Og jeg har lige konstateret at vi ikke har en importør af Kudos her i landet. Så det er lidt træls når nu man gerne ville høre dem. Hvad med Audiovector? Jeg mener at vide at det er Audiovector der importerer Naim her i landet og bruger dem til alle deres demoer. Er der nogen der har erfaringer med disse to mærker sammen? Jeg kender Audiovector lidt. Men ikke sammen med Naim.
    Kjenner ikke AudioVector, men 3 av de andre merkene (Neat, Spendor og Harbeth) kan du høre hos Amforamusik.dk
    Troels er en meget trivelig og kunnskapsrik mann og kan sikkert hjelpe deg videre i ditt søk etter den perfekte partner til ditt Naim utstyr. :)
    Lykke til!
    Jeg kender Troels ganske udmærket. Og ja. Han er fantastisk behagelig at tale med. Jeg må have fat i ham.

    Og skulle der være andre forslag til højttalere eller nogen der har erfaringer med Naim og Audiovector må i endelig skrive :)
    det er en del modeller fra audiovector her til god pris , jfs i drammen, vurderer selv en sub s derifra
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Brian7500 skrev:
    Og skulle der være andre forslag til højttalere eller nogen der har erfaringer med Naim og Audiovector må i endelig skrive :)
    egentlig umulig oppgave og velge høgtalere til andre, da personlige pre feranser og lytterom har så mye å si for det endelige resultat,
    men der er jo temlig mange naim tråer på hifi4all.dk, du kan jo lese el. spørre der:

    http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=naim&SM=1&SI=TC&FM=0&OB=1

    lykke til :)
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Jeg som helt ny Naim "venn" (3 uker) ønsker jeg å vise frem mitt lille stue anlegg.

    Jeg fikk min første Nain i hus for ca 3 uker siden ( Naim Nait XS ), og jeg ble veldig imponert over denne "lille" boksen, og med hvilket "driv" den leverer musikken :).

    Brukte første tiden XS sammen med en Cambridge DacMagic, men siden jeg bruker mye digitale kilder, begynte å sikle etter en Supernait.

    Fikk en grei deal, med min lokale hifi butikk (Solberg i S.borg) og da var jeg solgt.

    Hentet min Supernait i går, og høyttalerene jeg bruker er PMC TB2i Signatur.

    Min hovedkilde er en Imac/Airport Express og Iphone som fjernkontroll/Airplay

    Har også en Cabridge Blue-Ray spiller som også spiller SACD plater.

    Legger ved noen bilder, men jeg er ingen fotograf, og det er litt begrenset plass i stuen vår.

    mvh

    Tom
     

    Vedlegg

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    165
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer tomkver, Supernait er en flott forsterker visuelt, også låter den flott
    det lille jeg har hørt den.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    fint anlegg, tomkver!

    har ikke hørt pmc høgtalere, men supernait'en er suveren,
    du bruker vel naims egne høgtalarkabler, na ca5 ?
     

    tomkver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    245
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Takk for responsen :)

    Jada, har investert i Naim høyttaler kabler også (2 x 3.5 meter).

    Jeg er helt "grønn" når det gjelder Naim, og skjønner at det er stort lerret og bleke

    mvh

    Tom
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen her som har tatt steget fra Flatcap2 opp til Hicap2 på nac202? Har litt lyst på en siste oppgradering før sommeren.

    Thomas
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel det man kaller ein slik "no-brainer" hvis man benytter seg av Petter Schervens "bullshit-bingo", om noen husker den.

    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen her som har tatt steget fra Flatcap2 opp til Hicap2 på nac202? Har litt lyst på en siste oppgradering før sommeren.

    Thomas
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det burde være det, muligens et bedre valg også hvis det står mellom Hicap2 og nap200. Kan spille så ørene flagrer, så watt trenger jeg ikke nødvendigvis i første omgang.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Så langt jeg har forstått det, er napsc og hicap det som får 202 til å spille til sitt fulle potensiale. Bi-effekten er naturligvis at effektrinnet for bedre arbeidsbetingelser også, derfor blir det en reell oppgradering på alle måter.

    Griffenfeldt skrev:
    Det burde være det, muligens et bedre valg også hvis det står mellom Hicap2 og nap200. Kan spille så ørene flagrer, så watt trenger jeg ikke nødvendigvis i første omgang.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    HiCap er en no-brainer på 202 ja. Men NAP200 er også såpass mye bedre på alle måter enn 150 at det også må kalles en no-brainer. Det er slett ikke bare 20W ekstra, men et helt univers av klanger og energier som åpenbarer seg (om de fins fra kilden da selvsagt), især med en HiCap'et 202 foran… Man bør visst ha begge, sukk. Faktorenes rekkefølge er vel nogenlunde likegyldige vil jeg tro.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen her som har tatt steget fra Flatcap2 opp til Hicap2 på nac202? Har litt lyst på en siste oppgradering før sommeren.

    Thomas
    hvis du vil ha en billig oppgradering, så kan du bare koble flatcappen fra 202. Flatcap er dårlig egnet til å forsyne 202 med strøm er min erfaring.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn