Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JAND

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    538
    Antall liker
    0
    Har klart kunststykket å ta livet av basselementet på den ene av mine IBL.
    Spillte relativt høyt med en NAD 314 som viser seg å ha kondensatorer som synger på siste verset, og tydelig vis vel så det...

    Hvor henvender jeg meg for å få fatt i 2 nye elementer? Norsk importør, Naim UK eller er det andre som kan sitte på slikt?

    Serienr. tilsier at de er prod. i 1989 og de fremstår som IBL Mk.2.
    På elementet er det kun 2 nummer. 4488 og x86, samt at det står Made in the UK.
    I følge http://www.tnt-audio.com/casse/ibl_e.html er det et element prod. av Mordaunt Short som heter 130NC/B0492 ISSA jeg skal ha...


    Jon A
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    JAND skrev:
    Har klart kunststykket å ta livet av basselementet på den ene av mine IBL.
    Spillte relativt høyt med en NAD 314 som viser seg å ha kondensatorer som synger på siste verset, og tydelig vis vel så det...

    Hvor henvender jeg meg for å få fatt i 2 nye elementer? Norsk importør, Naim UK eller er det andre som kan sitte på slikt?

    Serienr. tilsier at de er prod. i 1989 og de fremstår som IBL Mk.2.
    På elementet er det kun 2 nummer. 4488 og x86, samt at det står Made in the UK.
    I følge http://www.tnt-audio.com/casse/ibl_e.html er det et element prod. av Mordaunt Short som heter 130NC/B0492 ISSA jeg skal ha...


    Jon A
    aj aj aj...

    this was bad to hear. unfortunately ibl bass drivers can be costly .i asked , when i planed to upgrade my mk 1 to a mk2 standard. i ended up to buy a mk2 model on ebay instead and sold my mk1.i would recommend to call naim directly in england on monday and ask for the price of the reparation. then you can consider, if it is worth to repair. they will then recommend to get in contact with the norwegian or swedish distributor. you will need to consider a 2 - 3 month repair.

    in the case the ibl need to be send to england i would maybe recommend to upgrade to mk2 standard. its really worth it.

    really sad to hear
    good luck !!!
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje det er mulig å rekone elementet?

    Kanskje Dynabel kan hjelpe deg?




    Nad 314 på IBL. Blir ikke det litt høy mullet-faktor? Sjerpings! (Tas med en liten dose humor)
     

    JAND

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    538
    Antall liker
    0
    C. Alshus skrev:
    Kanskje det er mulig å rekone elementet?

    Kanskje Dynabel kan hjelpe deg?


    Nad 314 på IBL. Blir ikke det litt høy mullet-faktor? Sjerpings! (Tas med en liten dose humor)

    Mulig noen her hjemme kan hjelpe meg å få liv i elementet igjen. Det spiller om jeg trykker lett på det.
    Men jeg tror jeg går for to nye om det er å oppdrive. Sender en mail til Naim og ser hva de sier først.

    Nad 314 på IBL spillte overraskende bra sammen. Nait 2/IBL var nært inn på magisk på visse kalliteter, alder/pris tatt i betraktning. Men Nad'en hadde noe ved seg som gjorde at den ble stående lenger enn hva som var tenkt.

    Legger ut et bilde av delefilter etter bytte av motstander. Mundorf M-Resist Supreme, 2 stk. Mills 12w og Duelund.
     

    Vedlegg

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    hvorfor gjør man son ting ?..bytte ut motstander ? jeg synes ibl er en lille kunstverk i seg selv.
    selfølgelig er det ingen hokus pokus i å byte kondensatorer, men noen skjed nå. jeg skulle ikke skruer rund med x over.naim vet best , hva de gjør...:)


    send ibl ned til naim for total overhaling ( og mk2 update ). den er vert det !! ibl er e av de mest krevende høyttalerne naim har byggt og fortjenner 500 serien....helt erlig også.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    digiman skrev:
    Jeg synes min tidligere 202/NAPSC2/200 ikke falt helt i smak da det var i mitt eie.
    vidar p har svart glimrende på dette, men jeg har hørt ovennevnte forsterkere, men da med cdx2/hicap som kilde og ord som spisst og tynnt blir helt feil, det var veldig frampå (på den gode naim-måten), men aldri slik som digiman beskriver, tvert imot ;)

    følg naims suggested systems mao.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Noe henger ikke helt på greip når man kjøper dyre delefilterdeler, men bruker en liten "jalla"-forsterker fra Nad.

    Jaja.

    Følgs Pylods råd og send filteret til Naim for en fix.

    Lykke til!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    I grove trekk, hva er den største forskjellen mellom cdx og cdx2. Hvis vi ser bort fra utseende selvsagt. Noen her inne har vel muligens eid begge?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    nilsen64 skrev:
    digiman skrev:
    Jeg synes min tidligere 202/NAPSC2/200 ikke falt helt i smak da det var i mitt eie.
    vidar p har svart glimrende på dette, men jeg har hørt ovennevnte forsterkere, men da med cdx2/hicap som kilde og ord som spisst og tynnt blir helt feil, det var veldig frampå (på den gode naim-måten), men aldri slik som digiman beskriver, tvert imot ;)

    følg naims suggested systems mao.
    Jo! Det er jeg enig i og Allae må da regnes som et anbefalt match med Rega vinyl snurrer.
    Det funket dessverre ikke for meg og jeg står fast på hva jeg opplevde av spisshet og slittsomt karakter med 202/200. Det roet seg faktisk ned med Cyrus 2 i samme anlegg på Allae. Absolutt ikke meningen å ha noe negativ holdning til Naim, da jeg har hørt utrolig mye bra anlegg med Naim som kilde og drivkraft :)
     

    JAND

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    538
    Antall liker
    0
    balthar skrev:
    hvorfor gjør man son ting ?..bytte ut motstander ? jeg synes ibl er en lille kunstverk i seg selv.
    selfølgelig er det ingen hokus pokus i å byte kondensatorer, men noen skjed nå. jeg skulle ikke skruer rund med x over.naim vet best , hva de gjør...:)


    send ibl ned til naim for total overhaling ( og mk2 update ). den er vert det !! ibl er e av de mest krevende høyttalerne naim har byggt og fortjenner 500 serien....helt erlig også.
    Hvorfor ikke gjøre en ting som det? Det er da 100% reversibelt. Jeg og tror Naim vet best hva de gjør. Og det har kanskje ikke vært store kompromisser med i bildet under utvikling og konstruksjon. Men det er helt opplagt at motstandene, og sikker spolene, i delefilteret ikke er annet en "godt nok" og er avgjørende for marginen i fortjenesten. Mulig jeg banner i kjerka nå, men det får så være. Jeg opplever bytte av motstandene som en forbedring, og skulle ikke vært foruten.


    Jon A
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Jo! Det er jeg enig i og Allae må da regnes som et anbefalt match med Rega vinyl snurrer.
    Det funket dessverre ikke for meg og jeg står fast på hva jeg opplevde av spisshet og slittsomt karakter med 202/200.
    Litt eldre modeller hadde vel denne "syken"går i vertfall igjen på diverse forum.
    Men syntes personlig at nyere 200/202 med flat cap/hi cap eller TC langt fra låter tynt eller slitsomt,heller heller litt mot det mørke her hjemme :)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Petterone skrev:
    Jo! Det er jeg enig i og Allae må da regnes som et anbefalt match med Rega vinyl snurrer.
    Det funket dessverre ikke for meg og jeg står fast på hva jeg opplevde av spisshet og slittsomt karakter med 202/200.
    Litt eldre modeller hadde vel denne "syken"går i vertfall igjen på diverse forum.
    Men syntes personlig at nyere 200/202 med flat cap/hi cap eller TC langt fra låter tynt eller slitsomt,heller heller litt mot det mørke her hjemme :)
    Har i ettertid tenkt tanken at en Hicap2 på 202 kunne nok ha kurert mye av det jeg ikke var fornøyd med. Herlig med denne etterpåklokskapen min :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Petterone skrev:
    Jo! Det er jeg enig i og Allae må da regnes som et anbefalt match med Rega vinyl snurrer.
    Det funket dessverre ikke for meg og jeg står fast på hva jeg opplevde av spisshet og slittsomt karakter med 202/200.
    Litt eldre modeller hadde vel denne "syken"går i vertfall igjen på diverse forum.
    Men syntes personlig at nyere 200/202 med flat cap/hi cap eller TC langt fra låter tynt eller slitsomt,heller heller litt mot det mørke her hjemme :)
    Da stemmer dine observasjoner med all slags målinger av black Naim også Petterone, de pleier å måle i den retningen ja, og har den karakteristiske lette avrullingen av diskant som er typisk for Naim-apparater

    (årsak; Naim mener at HF fra de aller fleste kilder allikevel er for det meste befengt med støy som stresser elektronikken og gir intermodulasjonsforvrengning og det som verre er, og får negativ konsekvens for lydkvaliteten over hele frekvensområdet).
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Har i ettertid tenkt tanken at en Hicap2 på 202 kunne nok ha kurert mye av det jeg ikke var fornøyd med. Herlig med denne etterpåklokskapen min
    Det fine med denna hobbyn er jo og prøve litt ut forskjellige oppsett,ikke låse seg i faste spor.
    Greit og blande litt syntes jeg da :)finne sin stil og lyd
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fra en liten skap-Naimist:
    På min musikalske spasertur rundt i byen idag hadde jeg gleden av å høre et skikkelig Naim-anlegg for første gang. Et par Ovator S-600 sto og spilte i butikken hos .Marcusog gjengen (kjekt å hilse på), tror det var en Naim 200-kombinasjon som sto på. Det låt deilig, her var stram men solid kontroll, fine stemmer, og en litt mørk men livlig klangfullhet som gav mersmak. Rommet var fjernt fra det jeg er vant med, men jeg har hørt fine ting i det rommet før og Naim med Ovator gjorde inntrykk.
    (det sto forresten et par store Forsmann og skulte på meg bak i kroken, så jeg måtte ta meg sammen og komme meg ut av godtebutikken)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    "Mørk og livlig klangfullhet" var jo meget godt beskrevet av det som er Naim's varemerke ottone!

    Mørk i den forstand at det er støyfritt, rolig og uten fnitrende hifi-artefakter
    Livlig i den forstand at det er høy rytmisk-musikalsk presisjon og fremdrift, eller pr&t som naimister også sier
    Klangfullt i den forstand at lav støy og høy kildetransparens gir alle instrumenter og vokaler naturlig rikhet

    Akkurat slik opplever jeg også at moderne Naim er, og det er akkurat dette som gjør at jeg har mer glede av Naim-apparater og -systemer enn noen annen leverandør, og som gjør at jeg aldri har sett meg tilbake etter at jeg fikk de første black-komponentene i hus.

    Jeg ville kanskje ha lagt til "stor skala" som et typisk Naim varemerke; men det er jo romavhengig til en viss grad også; men dette med å flytte noen rader nærmere scenen gir en opplevd større skala av hver artist, og når energien fra samme artist også øker proposjonalt, så er det en sjelsettende opplevelse.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Petterone skrev:
    Jo! Det er jeg enig i og Allae må da regnes som et anbefalt match med Rega vinyl snurrer.
    Det funket dessverre ikke for meg og jeg står fast på hva jeg opplevde av spisshet og slittsomt karakter med 202/200.
    Litt eldre modeller hadde vel denne "syken"går i vertfall igjen på diverse forum.
    Men syntes personlig at nyere 200/202 med flat cap/hi cap eller TC langt fra låter tynt eller slitsomt,heller heller litt mot det mørke her hjemme :)
    Det kan du si, men jeg kan ikke annet en å stå fast om hva jeg har opplevd med 202/200 i eget eie, så for dere alle andre mene det dere mener om diverse omstendigheter. Hos meg var det fiasko. Kilder og HT har jeg beskrevet flere ganger og det burde det være lite å si på i forhold tll anbefalte kombinasjoner. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke hadde en HiCap2 innom 202/NAPSC2/200 settet. Det kan godt være at det hadde forandret meningen min, men slik endte det ikke.

    Uansett digger jeg Naim generelt og på et tidspunkt skal jeg sikkert stifte et forhold til merket igjen.
    Synes dog det er litt slitsomt og unødvendig å måte forsvare mine opplevelser fra et produkt og håper på forståelse og respekt for mine valg og opplevelser :)
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Artig med delte meninger. jeg har jo solgt Supernait og tenkt og kjøpe 202/200.

    Må nesten bare prøve for å høre forskjellen, de fleste jeg har snakket med mener det generelt er bedre.

    hmm, får tenke litt til, m,en trur dette med sepparate deler er veien ......
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Paulsen skrev:
    Artig med delte meninger. jeg har jo solgt Supernait og tenkt og kjøpe 202/200.

    Må nesten bare prøve for å høre forskjellen, de fleste jeg har snakket med mener det generelt er bedre.

    hmm, får tenke litt til, m,en trur dette med sepparate deler er veien ......
    Må bare prøve selv i eget anlegg :) Har ingen problemer med å innrømme at i ettertanke synes jeg det er litt merkelig at jeg skulle ha en slik opplevelse med Naim forsterker settet mitt. Jeg sammenlignet veldig grundig 202/NAPSC2/200 mot Supernait hos Kontrapunkt på noen større Linn HT. Supernait låt helt klart litt tjukkere, men fyldigere (varmere) en 202/NAPSC2/200. Men sistnevnte fikk foten mere i gang på demo og jeg var helt overbevist at det var bedre en Supernait. I ettertid tror jeg heller på det motsatte i en «normal» norsk stue med harde flater og gulv.
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Her prøves ja, synes dette er seriøse greier iafall ;D

    Beste annlegg til nå.....(40 år), ha ha
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Synes Naimforhandleren Signals sin guide til Naim-porteføljen er underholdende lesning.

    Om NAC552: "Far from being a difficult analytical listen, the 552 is the most benign preamplifier that Naim make. It resolves detail, dynamics, space and intonation (in spades) but it does not make a fuss over a duff recording or even a less than perfect source or power amp."

    Og om NAP300: "And it boasts a whopping 90 watts per channel, subjectively about 100% more than the NAP 250's 85 watts."

    Supernait: "Slightly softer and kinder than it's siblings, so that it will not make too much of limitations in lesser sources. It comes over as more of a softer focus than a veil, but it carries this off with a very musical delivery. A well judged package with a gutsy 80 watts per channel output."

    http://www.signals.uk.com/naimaudiosignals.html
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Signals er en artig gjeng :)

    Det de skriver som førsteinntrykk av den kommende Rega DACen på Pinkfishmedia er svært så overbevisende og litt tankevekkende ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    er det mulig å sette inn mm-kort i min 82 (har 2 "hicaps" i form av teddy pardo strømforsyninger)?
    eller det ein bedre løsning å kjøpe stageline + strøm?
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    En artig observasjon herfra:
    Teddycap er en fin oppgradering av NAC202. Jeg vet ikke hvordan resultatet er ift en hi-cap, men synes absolutt den gir bra valuta for pengene. Har spilt med teddycap plus det siste halve året. La ut NAPSC for salg, siden Teddycap inneholder NAPSC-utgang.

    Det viste seg å være vanskelig å selge NAPSC. For morro skyld koblet jeg derfor opp NAPSC i anlegget igjen i går kveld.

    Resultatet var forbausende. Flere klangfarger, økt dynamikk, og mer kontant bass.

    Konklusjon? NAPSC havner inn i anlegget igjen.

    Jeg er fortsatt strålende fornøyd med Teddycappen som oppgradering, men man begynner jo å lure på hvordan hi-cap hadde vært
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    En Stageline er to slike MM/MC kort i et eger kabinett, etter det jeg skjønner.

    Angående bruk av strøm har jeg ikke kunnskap om.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    bruce2 skrev:
    En artig observasjon herfra:
    Teddycap er en fin oppgradering av NAC202. Jeg vet ikke hvordan resultatet er ift en hi-cap, men synes absolutt den gir bra valuta for pengene. Har spilt med teddycap plus det siste halve året. La ut NAPSC for salg, siden Teddycap inneholder NAPSC-utgang.

    Det viste seg å være vanskelig å selge NAPSC. For morro skyld koblet jeg derfor opp NAPSC i anlegget igjen i går kveld.

    Resultatet var forbausende. Flere klangfarger, økt dynamikk, og mer kontant bass.

    Konklusjon? NAPSC havner inn i anlegget igjen.

    Jeg er fortsatt strålende fornøyd med Teddycappen som oppgradering, men man begynner jo å lure på hvordan hi-cap hadde vært
    Interessant. Har fått med NAPSC på min 82, har høyrt at Teddycapen gruser NAPSCen når den er koblet på som to hicaps, blir kjekt å prøve.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Dual Teddycap har 2x "hicap" + "napsc".
    Kan bruke alle 3 på 82 for mest mulig dans, etter kva eg har skjønt.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Dual Teddycap har 2x "hicap" + "napsc".
    Kan bruke alle 3 på 82 for mest mulig dans, etter kva eg har skjønt.
    Da anbefaler jeg å prøve begge varianter. Spennende å høre hva du foretrekker.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    ja, det blir artig, men ikkje noko eg kjem til å slite meg til blods over.
    om napscen er bedre enn teddy hjå meg så kan teddyen brukast til noko anna.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Interessant. Har fått med NAPSC på min 82, har høyrt at Teddycapen gruser NAPSCen når den er koblet på som to hicaps, blir kjekt å prøve
    Må bare spørre...er det en Teddy Plus du har ? og hvordan gjør du det ?

    it can be used to power up to 3 Naim equipment items simultaneously
    NAC102/202 + CD5 (powering both the the HiCap and Napsc parts of the preamplifier
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg la ut ett par bilder på moderforumet her om dagen. Det tikket fort inn en kommentar ang plasseringen min av Napscen. Det var en som mente den sto for nærme 202èn. Mange kommenterer det med Napsc plassering generelt. For mitt vedkommende har jeg omtrentlig flyttet den 1 cm for hver gang jeg har kommet over en slik kommentar. Men plutselig har jeg tydeligvis kommet utenfor radiusen hvor faktisk Napscen sender ut forstyrrelser. Det var tydeligvis ikke tøys likevel...



    Slik ser det ut i kjelleren nå. ( før jeg flyttet litt på Napscen )

    Thomas
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    har sett fleire som sett napscen på eit eige, lite babystativ ved sidan av.
    strålingsparanoia (?), men er sikkert høyrbart.

    du har ikkje skrive mykje om korleis Regaene dine let på Naim, kunne du tenkt deg å notert eit par ord?
    som eit usedvanleg tolmodig barn har eg ikkje kobla dei opp til noko som helst enda. spent på om bassen går djupt nok for min smak.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg kan fortelle deg litt generelt om hvordan de låter.
    De er meget tørre i klangen kan jeg begynne med å si. Omtrentlig som en Martini, Litt sting i toppen, åpen i midten og stram nedover.
    Hvis du har hørt en av Impulsklonene, vil jeg tippe de ligger litt i samme gate.
    De er faktisk ganske gjennomsiktige uten å bli analytiske( de er presise i mangel av noe bedre å si ) Jeg hører hvert eneste lille pip på innspillingen i positiv forstand. Mulig det er en slik elsk/hat høyttaler for de fleste, men jeg har hørt igjennom spillelisten du la ut på musikksidene, og alt du hadde på den listen låt faktisk veldig veldig bra her i heimen.

    Bass/ sub spørsmålet ja.. Det du får av bass er instrumenter og konturene av instrumentet. Det er ikke bass, det er basstoner hvis du forstår. Det låter tørt, det låter litt hornbass på en måte som er vanskelig å definere.
    Rommet vil jo selvsagt bestemme hva du får frem her altså.

    jeg er fryktelig spent på hva du mener når du får koblet de opp.
    Du er hjertelig velkommen hjem til meg, men jeg antar at du bor et lite stykke unna vakre Telemark..
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    spennande!
    tusen takk for svar. det var vel og svaret eg håpa på. gir svar så fort det kjem musikk ut av kassane.
    den feite audio note lyden likte eg godt, og kunne eg nok levd med vidare, men den strammere naim ariva-lyden likte eg kanskje enda betre siste eg høyrde den. det er ein høgtaler for shortlisten, ellers andre, eldre, brukte naim-høgtalere.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Brasse skrev:
    spennande!
    tusen takk for svar. det var vel og svaret eg håpa på. gir svar så fort det kjem musikk ut av kassane.
    den feite audio note lyden likte eg godt, og kunne eg nok levd med vidare, men den strammere naim ariva-lyden likte eg kanskje enda betre siste eg høyrde den. det er ein høgtaler for shortlisten, ellers andre, eldre, brukte naim-høgtalere.
    Husker jeg sammenlignet Regaene (mk2 tro?) iherdige da de var nye mot Epos ES11 og 14 på tidlig 90 tallet på Hi-Fi klubben i Grensen. Hadde til og med medbrakt nyinnkjøpt Cyrus 2 til de i 1991. Opplevde Regaene, som Griffenfeldt beskriver og savnet aldri noe i bassen. Spilte faktisk supert med Cyrus og jeg husker han som jobbet på Klubben ble mektig imponert over kombinasjonen :) Tror det kan bli en veldig artig og velspillende anlegg du bygger opp Brasse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn