Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Med siste versjon av firmware i Uniti og N-serve appen innstallert på iphone var det mye som falt på plass. Nå spiller den streamet musikk gapless, det er støtte for hirez (det har det jo rktignok vært lenge). N-serve er en komplett fjernkontroll som styrer det meste man bruker i den daglige betjeningen i anlegget, så som inngangsvalg, radiotuning, forhåndsvalg for radiostasjoner, stasjonsvalg på internettradio, lesing av musikkatalog etc. Og man slipper å prøve å lese det lille displayet på tvers av rommet. Funksjonene skal jo også videreføres til NDX såvidt jeg forstår. Synes ikke Naim sin streamingteknologi er prematur jeg.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    NN skrev:
    Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
    Selsom opplevelse, spennende produkter på hver sin måte.
    NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.
    Forskjellen kan kort beskrives som å ta steget fra entry level til reference. Jeg har nok tillagt SN`s Dac mer enn den klarer.

    Unitiserve er utrolig intuitiv i bruk. Den ble koblet til NDac via DC1 BNC. Jeg klarer ikke å høre forskjell mellom den og Mac-Hiface- DC1 BNC. Jeg testet ikke direkteavspilling av cd.
    Forskjellen blir brukergrensesnittet for meg. Jeg vil tro man må tillegge kostnaden av en touch screen ala iPad eller et trådløst betjeningssytem vha skjerm / TV.
    Testen er foretatt på 2 splitter nye produkter, kun oppvarmet over natten.

    Til tidligere kommentarer er det å si at jeg ikke synes denne testingen/ opp-/ nedkoblingen er særlig gøy, kun en nødvendighet for å få best mulig musikkopplevelse fra anlegget.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    NN skrev:
    NN skrev:
    Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
    Selsom opplevelse, spennende produkter på hver sin måte.
    NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.
    Forskjellen kan kort beskrives som å ta steget fra entry level til reference. Jeg har nok tillagt SN`s Dac mer enn den klarer.
    Bare et kort spørsmål NN; Sammenlignet du begge DAC'ene uten PSU eller var SN tilkoblet HC?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Liotheles skrev:
    NN skrev:
    NN skrev:
    Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
    Selsom opplevelse, spennende produkter på hver sin måte.
    NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.
    Forskjellen kan kort beskrives som å ta steget fra entry level til reference. Jeg har nok tillagt SN`s Dac mer enn den klarer.
    Bare et kort spørsmål NN; Sammenlignet du begge DAC'ene uten PSU eller var SN tilkoblet HC?
    HC tilkoblet SN hele tiden.
    Tror HC kun tilgodeser preamp. delen i SN, men det er jeg usikker på.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    NN skrev:
    Liotheles skrev:
    NN skrev:
    NN skrev:
    Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
    Selsom opplevelse, spennende produkter på hver sin måte.
    NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.
    Forskjellen kan kort beskrives som å ta steget fra entry level til reference. Jeg har nok tillagt SN`s Dac mer enn den klarer.
    Bare et kort spørsmål NN; Sammenlignet du begge DAC'ene uten PSU eller var SN tilkoblet HC?
    HC tilkoblet SN hele tiden.
    Tror HC kun tilgodeser preamp. delen i SN, men det er jeg usikker på.
    Mener å ha hørt at DAC også løftes noen hakk med HC så der er vi ikke helt samstemte gitt ;) Noen som vet sikkert her inne?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.263
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Bach_Man skrev:
    Med siste versjon av firmware i Uniti og N-serve appen innstallert på iphone var det mye som falt på plass. Nå spiller den streamet musikk gapless, det er støtte for hirez (det har det jo rktignok vært lenge). N-serve er en komplett fjernkontroll som styrer det meste man bruker i den daglige betjeningen i anlegget, så som inngangsvalg, radiotuning, forhåndsvalg for radiostasjoner, stasjonsvalg på internettradio, lesing av musikkatalog etc. Og man slipper å prøve å lese det lille displayet på tvers av rommet. Funksjonene skal jo også videreføres til NDX såvidt jeg forstår. Synes ikke Naim sin streamingteknologi er prematur jeg.
    måtte du sende inn uniti for å oppdatere den?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Liotheles skrev:
    NN skrev:
    Liotheles skrev:
    NN skrev:
    NN skrev:
    Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
    Selsom opplevelse, spennende produkter på hver sin måte.
    NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.
    Forskjellen kan kort beskrives som å ta steget fra entry level til reference. Jeg har nok tillagt SN`s Dac mer enn den klarer.
    Bare et kort spørsmål NN; Sammenlignet du begge DAC'ene uten PSU eller var SN tilkoblet HC?
    HC tilkoblet SN hele tiden.
    Tror HC kun tilgodeser preamp. delen i SN, men det er jeg usikker på.
    Mener å ha hørt at DAC også løftes noen hakk med HC så der er vi ikke helt samstemte gitt ;) Noen som vet sikkert her inne?
    Samstemt. Jeg påstår ingenting jeg, bare tror, og setter også spørsmålstegn ved det-

    Uansett, om Dacen drar fordel av HC gjør det bare forskjellen enda større antakelig?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    NN skrev:
    Liotheles skrev:
    NN skrev:
    Liotheles skrev:
    NN skrev:
    NN skrev:
    Er så heldig å få prøve NDac og Unitiserve (1T versjonen) i hjemlige omgivelser. Helt nytt og kun få timers oppvarming.
    Selsom opplevelse, spennende produkter på hver sin måte.
    NDac er en soleklar oppgradering av den interne Dac`en i SN. Den er lyttet til uten PSU denne gangen.
    Forskjellen kan kort beskrives som å ta steget fra entry level til reference. Jeg har nok tillagt SN`s Dac mer enn den klarer.
    Bare et kort spørsmål NN; Sammenlignet du begge DAC'ene uten PSU eller var SN tilkoblet HC?
    HC tilkoblet SN hele tiden.
    Tror HC kun tilgodeser preamp. delen i SN, men det er jeg usikker på.
    Mener å ha hørt at DAC også løftes noen hakk med HC så der er vi ikke helt samstemte gitt ;) Noen som vet sikkert her inne?
    Samstemt. Jeg påstår ingenting jeg, bare tror, og setter også spørsmålstegn ved det-

    Uansett, om Dacen drar fordel av HC gjør det bare forskjellen enda større antakelig?
    Skulle bare mangle at ikke nDac slår knockout på den innebygde DAC'n i SN.
    Noe annet hadde du vel heller ikke regnet med vil jeg tro? ;)

    Kan du si noe om hvordan den oppleves bedre?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Sånne beskrivende ord mangler jeg.
    Musikken er bare så mye mer full av energi, naturlighet og klarhet.

    Når det gjelder å tro det ene eller det andre så har jeg lært at man ikke skal ta for gitt at det som er dyrere eller bedre alltid fungerer bedre, men sånn er det altså i dette tilfellet. :)

    Komponentene er nå levert tilbake.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    NN skrev:
    Sånne beskrivende ord mangler jeg.
    Musikken er bare så mye mer full av energi, naturlighet og klarhet.

    Når det gjelder å tro det ene eller det andre så har jeg lært at man ikke skal ta for gitt at det som er dyrere eller bedre alltid fungerer bedre, men sånn er det altså i dette tilfellet. :)

    Komponentene er nå levert tilbake.

    så du beholder mac mini og supernait dacen ?

    hvordan var det med 1 terabite serve. høre man hardiscen ?. siden den ikke speiler data mer, kan man gjøre det på en extern hardisc ?...må den isåfall blir tillkoblet helle tiden ?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Var innom Musik Magazinet i Bergen i går. Litt Naim der sammen med Sonus Faber og Kef bl.a.

    Snapshot med mobilen:
     

    Vedlegg

    M

    medlem215396

    Gjest
    balthar skrev:
    NN skrev:
    Sånne beskrivende ord mangler jeg.
    Musikken er bare så mye mer full av energi, naturlighet og klarhet.

    Når det gjelder å tro det ene eller det andre så har jeg lært at man ikke skal ta for gitt at det som er dyrere eller bedre alltid fungerer bedre, men sånn er det altså i dette tilfellet. :)

    Komponentene er nå levert tilbake.

    så du beholder mac mini og supernait dacen ?

    hvordan var det med 1 terabite serve. høre man hardiscen ?. siden den ikke speiler data mer, kan man gjøre det på en extern hardisc ?...må den isåfall blir tillkoblet helle tiden ?
    Brukte tiden kun til musikklytting og lite tid på teknisk med UServe. Hørte ingen støy fra harddisk. Koblet meg til med pc skjerm via VGA og tastatur/ mus via USB, alt inn i serve. Utrolig enkelt å bruke så langt jeg testet. Neste oppgave får bli å sjekke ut UI fasilitetene.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    100% enig i den testen. Herlige høgtalere. Håper på Kontrapunkt-demo av Ovator 400.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Skal inn til Drammen iløpet av en ukes tid for en lytt til S-600. Tar noen bilder o.l hos JFS hifi.
    S-400 er sikkert en spennende høyttaler, men det drøyer tydeligvis litt før den er tilgjengelig for oss Nordboere.
    S-200 bør bli en spenstig høyttaler. S-800 må bli en stor høyttaler på alle måter.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    De lager visstnok en høyttaler til hver serie. S-400 er til xs serien. Britene spekulerer i en S-200 stativhøyttaler. Kan ikke annet enn å være enig at det er logisk. Usikker på hva som kommer først, 200 eller 800
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Klarer ikke å gi slipp på tanken på Naim som forsterkeri, så driver å smugtitter etter noe gøy å teste på PSBene om dagen :)
    Jeg synes min tidligere 202/NAPSC2/200 ikke falt helt i smak da det var i mitt eie. Den ble litt for frempå og litt slank (spiss). Noen som har sammenlignet 202/NAPSC2/200 opp mot f.eks Nait XS og HiCap2 eller Supernait og HiCap2. Prøver å ikke ha for mange bokser og klarer ikke å ryste meg helt løs fra morofaktoren til Naim :) Ville også tro at min analog kilde vil fungere utmerket med Naim også.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Kanskje brukt Olive kan være noko? F.eks. 82/250. Om antall bokser skal ned, 82 med riiakort.
    Eller Phonosophie?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Brasse skrev:
    Kanskje brukt Olive kan være noko? F.eks. 82/250. Om antall bokser skal ned, 82 med riiakort.
    Eller Phonosophie?
    Ja! Husker godt opplevelsen av Olive Naim på Epos ES14 og det var jo bare helt knall og super moro å lytte til. Har du fått på plass deres enda Brasse? Tror jeg holder med til IOS Riaa min. Den er særs bra og likestilles fint med Superline på moderforum av flere oppegående bruker. Dog med en litt annen klang selvfølgelig :)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    digiman skrev:
    Supernait og HiCap2.
    hvis du mener 202/200 blir for tynnt el. spisst vil jeg absolut anbefale supernait (og med hicap skal det vist bli skikkelig bra, men har ikke hørt selv). :)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    digiman skrev:
    Klarer ikke å gi slipp på tanken på Naim som forsterkeri, så driver å smugtitter etter noe gøy å teste på PSBene om dagen :)
    Jeg synes min tidligere 202/NAPSC2/200 ikke falt helt i smak da det var i mitt eie. Den ble litt for frempå og litt slank (spiss). Noen som har sammenlignet 202/NAPSC2/200 opp mot f.eks Nait XS og HiCap2 eller Supernait og HiCap2. Prøver å ikke ha for mange bokser og klarer ikke å ryste meg helt løs fra morofaktoren til Naim :) Ville også tro at min analog kilde vil fungere utmerket med Naim også.

    ja det findes. en box !!! phonosophie bi am 1 - 4 :) langt over 202/200 niveau
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    digiman skrev:
    Brasse skrev:
    Kanskje brukt Olive kan være noko? F.eks. 82/250. Om antall bokser skal ned, 82 med riiakort.
    Eller Phonosophie?
    Ja! Husker godt opplevelsen av Olive Naim på Epos ES14 og det var jo bare helt knall og super moro å lytte til. Har du fått på plass deres enda Brasse? Tror jeg holder med til IOS Riaa min. Den er særs bra og likestilles fint med Superline på moderforum av flere oppegående bruker. Dog med en litt annen klang selvfølgelig :)
    Ila uka!
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    digiman skrev:
    Tror jeg holder med til IOS Riaa min. Den er særs bra og likestilles fint med Superline på moderforum av flere oppegående bruker. Dog med en litt annen klang selvfølgelig :)
    Men husk for all del at Superline/Supernait < Superline/Hicap < Superline/Supercap. Strømforsyninger utgjør en stor forskjell, jeg synes Superline forandret karakter etter at den fikk strøm fra Hicap. Men IOS virker jo som en fortreffelig RIAA, ingen grunn til å bytte den ut.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    nilsen64 skrev:
    digiman skrev:
    Supernait og HiCap2.
    hvis du mener 202/200 blir for tynnt el. spisst vil jeg absolut anbefale supernait (og med hicap skal det vist bli skikkelig bra, men har ikke hørt selv). :)
    Det er nettopp dette jeg også hører rundt om på diverse forum også. De har forskjellige klang balanser. Noen på moderforumet mener at problemet ligger i 202 og en 282 (HiCap) løser den tynne litt masete klangen med 200.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Du går jo også an å først forsøke Hicap på 202. Hicap rydder opp og gir fylde.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.491
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Både MaKi og jeg opplevde Phonosophie integrert som noe lysere i klangen enn Olive serien. Men god, det er den.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Bach_Man skrev:
    digiman skrev:
    Tror jeg holder med til IOS Riaa min. Den er særs bra og likestilles fint med Superline på moderforum av flere oppegående bruker. Dog med en litt annen klang selvfølgelig :)
    Men husk for all del at Superline/Supernait < Superline/Hicap < Superline/Supercap. Strømforsyninger utgjør en stor forskjell, jeg synes Superline forandret karakter etter at den fikk strøm fra Hicap. Men IOS virker jo som en fortreffelig RIAA, ingen grunn til å bytte den ut.
    Helt klart Bach Man :)
    Hadde nok uansett gjort meg selv en bjørnetjeneste og dille med vinyl rigget nå. Den spiller helt fortreffelig og det jo en enorm dose synergi effekt i topp oppsettet fra Rega. Hører at dette henger sammen og noen glupinger hos Rega har tunet alt sammen på en svært overbevisende måte :)
    Har bare en stor magefølelse at Naim på PSBene kunne vært en særs artig kombinasjon. De er jo så godt som helt nøytrale i klangen bortsett fra en bitteliten varme i mellombassen. Tror derfor en Naim kunne virkelig sparket liv i de :) Kanskje en utradisjonell kombinasjon, men hører at bla Nait XS (HiCap) og Supernait (HiCap) er ganske så altetende på høyttaller fronten i forhold til mye annet fra Naim.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Bach_Man skrev:
    Du går jo også an å først forsøke Hicap på 202. Hicap rydder opp og gir fylde.
    Har ikke settet lenger gitt. Den gikk til en annen hyggelig kar her inne i sommer. Men vil jo uansett kutte litt ned på alle disse boksene :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er imo om å gjøre å ikke surre seg bort på forsterker- eller enkeltkomponenttenking isolert sett, man bør imo tenke helhetlig system dersom man skal ha fullt utbytte av Naims glimrende produkter. Som alle naimister vet så er det samspillet i det hele som er avgjørende for opplevelsen.

    Det at f.eks 202/200 ikke faller i smak handler like mye om de andre delene av systemet vs forsterkeren som det handler om 202/200. I et annet system kunne det være nærmest omvendt opplevelse. Og forskjellige Naim-forsterkere er i tillegg til å være på forskjellige kvalitative nivåer også noe forskjellig klangmessig seg imellom, selv om de deler endel grunnegenskaper. Det er bl.a derfor suggested systems er så gjennomført.

    I et system hvor man ikke kan forutsi resultater, dvs et system med en rekke utråkkede stier, så bør man rett og slett høre. Det er ingen erstatning for det, og det er ingen forunt å kunne forutsi resultater av uprøvde kombinasjer med Naim (eller annet for den del). Man bør ha rimelig klare ideer om hva man er ute etter vs hva man faktisk får når man handler så dyre ting. Derfor er forsterkertester, tips etc av begrenset verdi for den som søker spesielle egenskaper fra sin hifi. Imo. Med mindre man synes det er moro å bytte og prøve da, det kan jo ha en verdi i seg selv for noen.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Det er imo om å gjøre å ikke surre seg bort på forsterker- eller enkeltkomponenttenking isolert sett, man bør imo tenke helhetlig system dersom man skal ha fullt utbytte av Naims glimrende produkter. Som alle naimister vet så er det samspillet i det hele som er avgjørende for opplevelsen.

    Det at f.eks 202/200 ikke faller i smak handler like mye om de andre delene av systemet vs forsterkeren som det handler om 202/200. I et annet system kunne det være nærmest omvendt opplevelse. Og forskjellige Naim-forsterkere er i tillegg til å være på forskjellige kvalitative nivåer også noe forskjellig klangmessig seg imellom, selv om de deler endel grunnegenskaper. Det er bl.a derfor suggested systems er så gjennomført.

    I et system hvor man ikke kan forutsi resultater, dvs et system med en rekke utråkkede stier, så bør man rett og slett høre. Det er ingen erstatning for det, og det er ingen forunt å kunne forutsi resultater av uprøvde kombinasjer med Naim (eller annet for den del). Derfor er forsterkertester, tips etc av begrenset verdi for den som søker spesielle egenskaper fra sin hifi. Imo.
    Viktige poeng du kommer med Vidar P. Har absolutt stor respekt for produsentens anbefalinger og Rega vinylkilden min er en helt suveren eksempel på dette :)

    Dog funket bare ikke 202/200 hos meg. Hadde flere høyttalere innom anlegget i perioden jeg hadde settet i eie og endte opp med at Allae var beste match sammen med Rega P5, Jubilee PU via Stageline S som kilde, men det var fortsatt rett og slett slitsomt å høre på dette også. En god eksempel er at når jeg hadde venner og familie på besøk kom det alltid spørsmål om jeg kunne skru ned lyden, selv om det ikke var snakk om høye volum. Ble dessverre sittende på kanten av sofaen konstant med denne kombinasjonen.

    Vi få se om dette ender opp med noe grønt lysende igjen. Er jo uansett alltids hyggelig å henge litt inne på denne tråden også. Helt klart en av mine favoritter og nysgjerrigheten min til Naim blir uansett alltid værende, selv om mitt første møte ikke var av en velykket karakter.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.491
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fant dette på Euphonia Audioforum:

    "Vi tar oss ut i stora hallen igen där Phonosophie höll till, och Ingo Hansen demade både det ena och det andra;"




    "Här hamnar vi också i Voodoland som jag har lite svårt för. Eliots kallar mig "tvivlaren" och det är en titel jag gärna bär.
    Jag överlämnar tangentbordet till Eliot som möjligen kan förklara lite mer på djupet vad det här rör sig om. I väntan
    på det kan jag meddela att hugade spekulanter får hosta up si sådär ca 3,500 kronor för den högra kontakten som man
    skall sätta i grendosan med resultatet att ljudet får ett helt annan lyft. "





    (Bebop @ 2010-10-31 18:48 )
    Det skall tydligen finnas forskning bakom dessa pluggar som ger stöd för deras funktion
    "Just ja, han pratade något om en vidareutveckling av Maxwells teorier...

    Här ser vi Bebop under själva säljprocessen;

    - Meinen sie 350 euro, zwölfpack?"




    "- Es is sehr gut, sagt es hier..."




    "Herr Hansen var en trevlig man, och jag skulle gärna vilja testa en Phonosophie Activator Powerplug..."


    Bild: www.audiophil-online.de


    Hele tråden: http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=8613&st=75
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Sorry, men har vært langt inne i Rega vinyl-land den siste tiden ;D
    Hva er Phonosophie og hvorfor dukker det opp i Naim tråden? Er det noen familiebånd her?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Balthar får forklare... Ingo Hansen er vel forresten mannen som Linn Lingo er oppkalt etter.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Kjøpte akebrett til ungene i dag, sort med grønne håndtak. ;D
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    haha... ;D

    nice alshus humor...sehr gut sehr gut...


    i was really thinking about opening an own phonosophie thread. but we will end up with 4 members ;)... though i think there are more ten just 4 using his stuff here in snow-land. already also because of all the wires and powersuplies and other gadgets in his line.

    ingo hansen was the main provider for naim in germany for 15 years until he created his own electronic line. his most known piece is the p3 turntable, which was mainly build by thorens to his specifications and modified further indoors. together with the aro tonearm and the p3s power supply it was julian verekers turntable .

    the electronic line is in principal a modular system. close to naim. also hansen sets his most into power supplies. the difference is , that you have the possibility to modify your box until you reach the top gear. in principal you don´t change your house,but just pay for the difference when you step up. what i like is , that you have the possibility to drive a 2 way naim speaker active just from one integrated box with a very good riaa on board ( phonosophie bi amp 1 - 4 )

    sound-wise it is close to naim presentation with focus on rhythm and drive. the difference can be described in the direct way. phonosophie goes closer to the stage is more direct ( not everyones taste i admit ). from the natural side it is closer to the black naim line then the olive gear.

    it is a small company from hamburg and for its size remarkable known. especially regarding the accessories.

    ...but in the end you need to hear for yourself ...

    i don´t think the sl2 actually doesn´t like it ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn