NAD sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Noen her inne som sitter på M33 og kan dele litt erfaringer? Frister litt med en ordentlig alt-i-ett-løsning som samtidig er kraftig nok for de fleste høyttalere :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg herved inn i nad-klubben. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle melde meg inn her da jeg aldri har vært så begeistret for 'nad-lyden', men etter å ha hørt Nad C658 med C298 effekt ble jeg fullstendig omvendt! Jeg endte opp med å bestille meg en m33 da denne har absolutt alt jeg vil ha, og plukket den opp i går. Dette er en drømmeforsterker og innfrir over all forventning 😀

    Legger ved noen bilder av unboxingen (pluss et par til) 😁
    20210212_162438.jpg 20210212_162613.jpg 20210212_162702.jpg 20210212_163001.jpg 20210212_163800.jpg 20210212_163805.jpg 20210212_163820.jpg 20210212_212210.jpg 20210212_192621.jpg 20210212_222226.jpg

    Takk til Hifi-klubben Grimstad for god service på veien til valget!
     

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    134
    Antall liker
    147
    Sted
    Bodø
    Melder meg herved inn i nad-klubben. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle melde meg inn her da jeg aldri har vært så begeistret for 'nad-lyden', men etter å ha hørt Nad C658 med C298 effekt ble jeg fullstendig omvendt! Jeg endte opp med å bestille meg en m33 da denne har absolutt alt jeg vil ha, og plukket den opp i går. Dette er en drømmeforsterker og innfrir over all forventning 😀

    Legger ved noen bilder av unboxingen (pluss et par til) 😁
    Vis vedlegget 697219 Vis vedlegget 697220 Vis vedlegget 697229 Vis vedlegget 697222 Vis vedlegget 697223 Vis vedlegget 697224 Vis vedlegget 697225 Vis vedlegget 697226 Vis vedlegget 697227 Vis vedlegget 697228

    Takk til Hifi-klubben Grimstad for god service på veien til valget!
    Gratulere med fin fin sak,hvilke høyttalere er koblet til den ?
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Gratulere med fin fin sak,hvilke høyttalere er koblet til den ?
    Takk! Jeg har Canton Reference 7K som jeg skal bruke dem på. Akkurat nå er jeg på en mellomløsning da jeg venter på en ny diskant.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Grattis, Kjetil-A, det der er et snusfornuftig «sikleprodukt» og ja Grimstad avdelingen av Hifiklubben er bare helt unike!
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Grattis, Kjetil-A, det der er et snusfornuftig «sikleprodukt» og ja Grimstad avdelingen av Hifiklubben er bare helt unike!
    Takk 😀 Helt enig, og synes tilogmed det er en flott sak, rent estetisk også 😊

    Kan ikke være mer enig, hifiklubben Grimstad er helt unike!
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg herved inn i nad-klubben. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle melde meg inn her da jeg aldri har vært så begeistret for 'nad-lyden', men etter å ha hørt Nad C658 med C298 effekt ble jeg fullstendig omvendt! Jeg endte opp med å bestille meg en m33 da denne har absolutt alt jeg vil ha, og plukket den opp i går. Dette er en drømmeforsterker og innfrir over all forventning 😀
    Og der fikk jeg vel endelig svar på spørsmålet mitt om jeg burde gå for C658 og C298 eller en M33? :D
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Og der fikk jeg vel endelig svar på spørsmålet mitt om jeg burde gå for C658 og C298 eller en M33? :D
    Hehe, hvilken sikler du mest på? For meg var helheten utslagsgivende; alt-i-ett boks, stor fargeskjerm, hdmi arc, flott å se på. C658 og C298 har ikke alt dette, og er litt 'kjedeligere' rent estetisk synes jeg. Men når det er sagt er C658 + C298 en veldig bra kombo, og rent lyd og ytelsesmessig tett opp mot m33 ut fra min ringe mening.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, hvilken sikler du mest på? For meg var helheten utslagsgivende; alt-i-ett boks, stor fargeskjerm, hdmi arc, flott å se på. C658 og C298 har ikke alt dette, og er litt 'kjedeligere' rent estetisk synes jeg. Men når det er sagt er C658 + C298 en veldig bra kombo, og rent lyd og ytelsesmessig tett opp mot m33 ut fra min ringe mening.
    Jeg er i tankeboksen fortsatt, men plassmessig så heller jeg mer imot M33. :) Har en C388 idag på stereoen med BluesOS og hdmi kort, men etter å ha tatt i bruk Dirac på hjemmekinoen med T778, så har jeg funnet ut at C388 bare må byttes ut i stereoen. Er egentlig godt fornøyd med C388 i så måte, men vet litt nå hva Dirac kan gjøre for lyden og det høres ufattelig bra ut! ;)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer Kjetil-A. Ser ut til å være en råflott forsterker. Enig angående HFK i Grimstad. Dan er topp 👍
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Melder meg herved inn i nad-klubben. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle melde meg inn her da jeg aldri har vært så begeistret for 'nad-lyden', men etter å ha hørt Nad C658 med C298 effekt ble jeg fullstendig omvendt! Jeg endte opp med å bestille meg en m33 da denne har absolutt alt jeg vil ha, og plukket den opp i går. Dette er en drømmeforsterker og innfrir over all forventning 😀

    Legger ved noen bilder av unboxingen (pluss et par til) 😁
    Vis vedlegget 697219 Vis vedlegget 697220 Vis vedlegget 697229 Vis vedlegget 697222 Vis vedlegget 697223 Vis vedlegget 697224 Vis vedlegget 697225 Vis vedlegget 697226 Vis vedlegget 697227 Vis vedlegget 697228

    Takk til Hifi-klubben Grimstad for god service på veien til valget!
    Gratulerer! Har ikke hørt den selv, men det virker som et veldig bra og fornuftig produkt. Ikke at 50 000 er lite penger, men når du tenker på hva du får i pakka (og slipper av strøm- og signalkabler og ikke minst kabelrot), så er det vel anvendte hifi-kroner, skulle jeg tro. Ser flott ut også. Den gamle NAD-designen begynner å bli tung i trynet nå - dette er noe helt annet.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er i tankeboksen fortsatt, men plassmessig så heller jeg mer imot M33. :) Har en C388 idag på stereoen med BluesOS og hdmi kort, men etter å ha tatt i bruk Dirac på hjemmekinoen med T778, så har jeg funnet ut at C388 bare må byttes ut i stereoen. Er egentlig godt fornøyd med C388 i så måte, men vet litt nå hva Dirac kan gjøre for lyden og det høres ufattelig bra ut! ;)
    Jeg var ikke i tvil om valget 😁 Prisforskjellen fra c658 + c298 til m33 er ikke så "stor". Bare det at det er én boks, touchskjermen og designet er verdt prisforskjellen alene. Vil du ha hdmi arc på c658 må du også kjøpe utvidelskortet, på m33 følger hdmi arc med.

    Er helt enig med deg! Dirac gjør stor forskjell, jeg kan ikke ha en forsterker uten romkorrigering lengre 😅 På c658 kan du lagre inntil 3 korrigeringer, på m33 kan du lagre inntil 5 tror jeg.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer! Har ikke hørt den selv, men det virker som et veldig bra og fornuftig produkt. Ikke at 50 000 er lite penger, men når du tenker på hva du får i pakka (og slipper av strøm- og signalkabler og ikke minst kabelrot), så er det vel anvendte hifi-kroner, skulle jeg tro. Ser flott ut også. Den gamle NAD-designen begynner å bli tung i trynet nå - dette er noe helt annet.
    Det er jo mye penger, ingen tvil om det, men mitt inntrykk er også at det er mye for pengene 😀
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Melder meg herved inn i nad-klubben. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle melde meg inn her da jeg aldri har vært så begeistret for 'nad-lyden', men etter å ha hørt Nad C658 med C298 effekt ble jeg fullstendig omvendt! Jeg endte opp med å bestille meg en m33 da denne har absolutt alt jeg vil ha, og plukket den opp i går. Dette er en drømmeforsterker og innfrir over all forventning 😀

    Legger ved noen bilder av unboxingen (pluss et par til) 😁
    Vis vedlegget 697219 Vis vedlegget 697220 Vis vedlegget 697229 Vis vedlegget 697222 Vis vedlegget 697223 Vis vedlegget 697224 Vis vedlegget 697225 Vis vedlegget 697226 Vis vedlegget 697227 Vis vedlegget 697228

    Takk til Hifi-klubben Grimstad for god service på veien til valget!
    Gratulerer med flott forsterker, første produkt fra NAD som har gitt meg følelsen av at en slik kunne jeg godt tenkt å hatt en gang.
     

    Opoidos

    Medlem
    Ble medlem
    23.02.2008
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Noen som har sammenlignet M32 vs M33, med tanke på lydmessige forskjeller:)
     

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    134
    Antall liker
    147
    Sted
    Bodø
    Noen som har sammenlignet M32 vs M33, med tanke på lydmessige forskjeller:)
    Lydogbilde har testet M33 og i testen blir det dratt fram litt forskjeller mellom de 2.Ellers så må man google litt. Har selv M32 og det blir M33 etterhvert .
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Ser at M33 har digital crossover for sub, men finnes det også noe for høyttalerne? Hvis man aktiverer sub i bluos med dens crossover, vil høyttalerne kutte å spille frekvensene nedover der hvor suben kommer inn, eller vil de alltid spille med overlapp? Fant ingenting om det i manualen
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Største forskjellen er vel at det er Dirac på M33 og ikke på M32. Om Bluesound er integrert på M32 er jeg litt usikker på, om det var MDC? Også har M33 Eigentakt forsterkermoduler og M32 Hypex.
    MDC kort kan brukes som på andre nyere i C-serien.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har sammenlignet M32 vs M33, med tanke på lydmessige forskjeller:)
    Jeg har ikke sammenlignet m32 og m33 selv. Men jeg ser mange mener m33 er en helt annen forsterker enn m32 på grunn av purify modulen som benyttes i den. Lyd og bilde beskriver blant annet at den er mer fremoverlent og med større lydbilde, der m32 er litt 'bakpå'. Jeg ser andre mener m33 er mye klarere i lyden.

    Selv har jeg aldri hørt en nad som låter i mine øyne så bra. Blant annet synes jeg vokalen kommer mye mer tydelig frem enn jeg er vandt til med andre nader jeg har eid/testet.

    Ps. Jeg testet m32 for noen år siden, men kan ikke helt huske hvordan denne låter vs. M33.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Ser at M33 har digital crossover for sub, men finnes det også noe for høyttalerne? Hvis man aktiverer sub i bluos med dens crossover, vil høyttalerne kutte å spille frekvensene nedover der hvor suben kommer inn, eller vil de alltid spille med overlapp? Fant ingenting om det i manualen
    Ja, den har high pass filter. Så når du setter x-over så kutter den frekvensene nedover på høyttalerne.
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Ja, den har high pass filter. Så når du setter x-over så kutter den frekvensene nedover på høyttalerne.
    Herlig! Må prøve å få en på hjemlån fra hifiklubben når det kommer litt flere på lager
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Herlig! Må prøve å få en på hjemlån fra hifiklubben når det kommer litt flere på lager
    Nei, den har ikke høypass på høyttalerutgangen. Jeg sendte NAD tech-support en mail og spurte om det.
    Rimelig skivebom spør du meg. Hadde den hatt det så hadde jeg meget sterkt vurdert å teste den selv...
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Nei, den har ikke høypass på høyttalerutgangen. Jeg sendte NAD tech-support en mail og spurte om det.
    Rimelig skivebom spør du meg. Hadde den hatt det så hadde jeg meget sterkt vurdert å teste den selv...
    Ja rart de ikke prioriterte det når de allerede har digital sub crossover🙄Tenkte på denne som en kandidat for å overta etter Parasound Hint, den har både høy- og lavfilter, men trenger kanskje ikke stresse enda😁
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Nei, den har ikke høypass på høyttalerutgangen. Jeg sendte NAD tech-support en mail og spurte om det.
    Rimelig skivebom spør du meg. Hadde den hatt det så hadde jeg meget sterkt vurdert å teste den selv...
    Jo det har den, jeg har jo testet dette selv. Når sendte du inn spørsmål om dette?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Jeg sendte spørsmål om dette i september...
    Hvordan testet du at det er høypassfunksjon på utgangen?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Det var nøyaktig det jeg henviste til i min kontakt med NAD, hvor de bekreftet at det var kun lavpass for sub, ingen høypass på høyttaler desverre.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Det var nøyaktig det jeg henviste til i min kontakt med NAD, hvor de bekreftet at det var kun lavpass for sub, ingen høypass på høyttaler desverre.
    C368/388 har høy pass filter, men det er på 150Hz og kan ikke justeres. Så det er jo litt rart at M33 ikke har dette når den har Dirac.
    På T778 så kan man sette i innstillinger crossover på hver enkelt høyttaler.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Jeg sendte spørsmål om dette i september...
    Hvordan testet du at det er høypassfunksjon på utgangen?
    Satte x-over på uten å ha påslått sub. Delte på 100hz, og så ble bass ble borte fra høyttalerne. Tenker dette er en relativt valid test. Det kom en oppdatering i november som jeg mener gjorde noe med utgangene såvidt jeg kan se fra loggen. Mulig high pass var en av tingene.
     
    Sist redigert:

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    52
    Antall liker
    15
    Til dere NAD-fans, er det stor forskjell på C390 og C388? Noen som har hatt begge?
     

    fudun

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2021
    Innlegg
    27
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Jeg sitter med 2 stk NAD 216 som begynner å bli ganske slitne. De har stått i noen år uten å bli brukt, og begge bruker nå ganske lang tid på å varme opp før det blir noe særlig lyd og ikke bare knitring.

    Sjekket med Hifi-klubben angående service, og det hørtes ut til å bli altfor dyrt. Noen tips til hvordan jeg kan få fikset disse uten at det koster mer enn forsterkerne faktisk er verdt?
     

    johnblund

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2015
    Innlegg
    576
    Antall liker
    1.846
    Sted
    Noreg
    Jeg sitter med 2 stk NAD 216 som begynner å bli ganske slitne. De har stått i noen år uten å bli brukt, og begge bruker nå ganske lang tid på å varme opp før det blir noe særlig lyd og ikke bare knitring.

    Sjekket med Hifi-klubben angående service, og det hørtes ut til å bli altfor dyrt. Noen tips til hvordan jeg kan få fikset disse uten at det koster mer enn forsterkerne faktisk er verdt?
    Prøv Teletor. Holder til på Hasle/Økern. Jeg betalte vel ca 1000 lappen for overhaling av min nad 3130
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Jaja, da får jeg kanskje melde meg her også. M33 står foreløbig i et litt ymse selskap. Platespiller fra 1983, Technics SL Q303 og originalutgaven av ProAc Studio 1 fra omtrent 1990 (noen elementer skiftet underveis), samt en sub, REL T5i og WII, en halvgammal TV og Blu-ray. Høyttalerne regner jeg med å bytte etterhvert.

    Grunnen er at kjellerstua er på vei fra å være gutterom til å bli papparom nå som ungene er på vei ut, og den gamle Audiolab 8000A synger på siste verset. Dessuten er rommet litt vanskelig med lavt tak, fliser og harde flater så Dirac hørtes fristende ut. Hovedanlegget står i stua og det liker kona så godt at jeg ikke får lov til å flytte det.
    _T210311-kjeller-m33.jpg
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Tok til fornuften her om dagen.

    Ville ha noe tradisjonelt som bare virker og er fri for dilldall som jeg ikke bruker. Endte opp med denne.

    Image (1).jpeg
    Image (2).jpeg
    Image (3).jpeg
    Image.jpeg


    Imponerer stort til prisen!

    Frog79
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Det ironiske med det hele er at jeg kommer ifra en forsterker til 21500,- og går over til en som koster 3600,-.. Og jeg hører nå nyanser og instrumenter på sanger jeg har hørt hundrevis av ganger før som jeg aldri hørte på den dyre forsterkeren..

    Slutt på hifi fraud her i huset heretter.

    Frog79
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn