Når bare 12" eller større er nok. Tråden for JBL fans.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.796
    Torget vurderinger
    23
    Han fortjener i såfall en svær støvel i toer'n for en slik spøk. Direkte usmakelig.. Som å legge ut Trio til 25k.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.297
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kjenner ham fra gamle dager da vi hang nede i Tøyengata med Børja hos Electrokompaniet
    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.297
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    nå har han endret annonsen ! ::)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.796
    Torget vurderinger
    23
    Blasfemi! Skjending! Dette er jo verre en karrikaturtegningene til dansken!! Skyt Kjærnet straks! (men sjekk om'n har den Sequerra'n enda, først..)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.297
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    sikkert
    han kjøpte den jo tilbake etter at en radio- spesialist på sørlandet hadde gitt den en skikkelig makeover
    mvh
    Leif
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    pengesluk skrev:
    Blasfemi! Skjending! Dette er jo verre en karrikaturtegningene til dansken!! Skyt Kjærnet straks! (men sjekk om'n har den Sequerra'n enda, først..)

    Er ikke ALT værre enn karikaturtegningene til dansken? De var jo fine de!!
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    I den godt gjennompløyde høyttalerjungelen og misnøye med fler av dem har jeg i dag bestilt og betalt mine første JBL. De sterkt prisnedsatte TL260 er det jeg snakker om, og håper selvfølgelig disse kan gi meg en positiv opplevelse fra neste uke og lang tid fremover.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Har hatt TL260 noen dager nå, og må si meg fornøyd til å ha fått såpass mye høyttalere for pengene. 15K er ikke så mye.
    God stram bass med relativt luftighet og krisp oppover.
    Morsomt design, og pianolakken er flott.
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Noen her inne som fikk kloa i Paragon høyttaleren som sto annonsert? Nesten på gråten her over at jeg ikke såg annonsa før :(

     

    Goophy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har fått hørt på studiomonitorene som nylig kom til Norge enda? Tenker mest på 4429/4365.
    Gikk rykter om at det var en del par som gikk på rundgang om dagen.
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Ser at Neby museumet skal være åpent under PulseMessen om ett par uker og jeg tror nesten jeg må benytten sjansen da for å ta en titt, andre som har tenkt? (Altså samme sted hvor denne saken ble spillt inn :))

    [video]L4a2_N7aQuU[/video]
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Var ett par timer i himmelen idag, D660000 og noen McIntosh blokker sto for lyden (selv om det var på så beskjedent nivå at det ikke gav noe reelt inntrykk)

    Der sto også en og annen JBL plassert rundt om i rommet der så for første gang fikk jeg sett høyttalere som D550000, Paragon, Minigon og ikke minst min drømmehøyttalere K2 S9500 for første gang :)
     

    Vedlegg

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Erlings hifi-museum er alltid gull, mye lekkert å se på.(skål!)
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Har bestilt meg nye basselement idag, blir artig å prøve to slike :)

     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    rri skrev:
    baldrick skrev:
    Har bestilt meg nye basselement idag, blir artig å prøve to slike :)

    Hva er dette for no spennende.
    Etter sigende ett av de beste sub elementa til JBL, W1500H (brukt i Array 1500 og HB5000)



     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan nå påberope meg opprykk i menigheten etter å ha fått i hus ett par Array 1400. De erstatter LS 60. Og selv om jeg trivdes godt med dem, så er nok Array noen divisjoner over. Lyden er overraskende "smooth" i forhold til utseende.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.353
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Må vel melde min tilstedeværelse jeg og etter å ha koblet opp et par JBL 4430 Studio monitorer i anlegget. De blir her!



    Som dere sikkert vet, består 4430 av 2235H bassenhet, 2425H diskant-driver og 2344 horn. Alt i en 145 liters bassrefleks-kasse, avstemt til 30 Hz. Delefrekvensen er på 1 kHz, og delefilteret er meget intelligent konstruert.
    Dette er vel stamfaren til Geddes Summa osv. Toveis, CD horn og 15".
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg syns de er smyglekre, og så låter de også meget godt, i mine ører.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tøffe høyttalere Burnt. Klipschgutta skulle bare visst hva de går glipp av :)

    Selv sitter jeg å hører på Green Days "American Idiot" på vinyl. Og luftgitarfaktoren er betydelig.
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Fikk ett lite lass med ca 350kg JBL i hus idag jeg også :)

    Forsåvidt ett rent PA oppsett i utgangspunktet men det lille jeg testet det før det ble koblet ned hos selger ga meg ett stoooort smil rundt munnen for dette var SINNSYKT rått! Doble 15" (2227h) og doble 18" (2243h) ga greit trøkk og selv med 120db++ var det absolutt ikke skrikende eller slitsomt i toppen (2451) heller.

    Ett lite skår i gleden er at jeg etter planen kun skal beholde subene, men mulig jeg ombestemmer meg... får se :)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Burnt_Island skrev:
    Må vel melde min tilstedeværelse jeg og etter å ha koblet opp et par JBL 4430 Studio monitorer i anlegget. De blir her!



    Som dere sikkert vet, består 4430 av 2235H bassenhet, 2425H diskant-driver og 2344 horn. Alt i en 145 liters bassrefleks-kasse, avstemt til 30 Hz. Delefrekvensen er på 1 kHz, og delefilteret er meget intelligent konstruert.
    Dette er vel stamfaren til Geddes Summa osv. Toveis, CD horn og 15".
    Ay Caramba! Dette er saker! Definitivt ikke høyttalere for damefrisører og ballettdansere.

    Gratulerer.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    baldrick skrev:
    Fikk ett lite lass med ca 350kg JBL i hus idag jeg også :)

    Forsåvidt ett rent PA oppsett i utgangspunktet men det lille jeg testet det før det ble koblet ned hos selger ga meg ett stoooort smil rundt munnen for dette var SINNSYKT rått! Doble 15" (2227h) og doble 18" (2243h) ga greit trøkk og selv med 120db++ var det absolutt ikke skrikende eller slitsomt i toppen (2451) heller.

    Ett lite skår i gleden er at jeg etter planen kun skal beholde subene, men mulig jeg ombestemmer meg... får se :)

    Gratulerer, du er jammen ikke redd for å ta utradisjonelle veier.
    Bilder mann, bilder...
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hva er det forresten med JBL og design ? Burnt Island's diskant minner meg om baken til en sort kvinne, mens mine minner meg om andre siden av samme kvinnen.

    Eller er det bare meg...
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Ser riktig bra ut det, Burnt_Island. Synes retrodesignet til disse JBLene gjør seg godt den dag i dag. Skal ta flere bilder selv, men må først få skaffet meg en trallesak. Basskassene er såpass store og tunge, at jeg kommer til å dunke borti alt mulig på vei inn i stuen uten hjelpemiddler. Nå står alt hulter til bulter ute i gangen, siden nåværende anlegg også tar litt plass.
     

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    Hei.

    Min far har et par gamle Jbl tlx-700 høyttalere som nylig ble brukt på en fest. Dette førte ikke overaskende til ødelagte basselement. (har testet at det er elementene)
    Hvor kan vi få tak i tilsvarende element og hva vil det koste? Legger ved bilde av elementet (8") under.
    Man trenger vel ikke nødvendigvis ett identisk element da begge skal byttes?

    På forhånd takk =)
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.297
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det nr som begynner på 33 er i alle fall s.k refoame kit /kantoppheng og fås fex på ebay
    om spolen er brent er det et annet ballgame
    mvh
    Leif
     

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    Dette er noe jeg kan veldig lite om, men det er 0 lyd i elementene så det er kanskje spolene? Tror nok hele elementet må byttes.
    Har også testet med elementer skrudd ut fra en mindre høyttaler og da virker det, så kan liksom ikke være delefiltrene heller.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Burnt_Island skrev:
    Sånn ser det ut på stua nå for tiden
    Ser barskt ut! ;D Hvor langt ut fra veggen har du satt dem? På bildet ser det ut som de står ganske tett mot veggen? Funderer på noen morsomme høyttalere i en kommende hjemmekino og JBL monitorer er absolutt kandidater. Spesielt om de takler å plasseres nært veggen.

    Mvh
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.353
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Som du ser på Rojoh sine bilder og så tåler de å stå relativt nære veggen. (Det er grunnen til at kona liker dette oppsettet bedre enn det forrige jeg hadde forøvrig) Men bildet lyver litt. Det er da noe plass bak de, og jeg har vært nøye på å holde venstre ht unna hjørnet, da det ville blitt for mye. Høyre ht står åpent ut mot et halvplan nedenfor.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn