Nå tror jeg det jammen er på tide med litt kristen musikk her inne - Jimmy Swaggart

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Den fantastiske predikanten, musikeren og skribenten Jimmy Swaggart har masse flott musikk med et budskap om kjærlighet og fred. Jeg tror at en plate som THERE`s ROOM AT THE CROSS FOR YOU kunne passe bra for å avløse striden om Maxwell`s forsterker.

    For den som ønsker kristen musikk på CD og DVD så har vi masse plater med Jimmy Swaggart

    Kontakt: pmaudio@online.no
    38 18 31 15
    www.pmaudio.no

    There`s room at the cross for you.jpg
    At Calvary.jpg
    All you need is Jesus.jpg
     

    Kommentarer

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.333
    Antall liker
    9.692
    En gud som forlanger at en mann skal ofre sin sønn for å bevise sin underdanighet har jeg ikke lyst til å befatte meg med. At sønnen ble benådet i siste øyeblikk spiller forsåvidt ingen rolle.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.333
    Antall liker
    9.692
    En gud som forlanger at en mann skal ofre sin sønn for å bevise sin underdanighet har jeg ikke lyst til å befatte meg med. At sønnen ble benådet i siste øyeblikk spiller forsåvidt ingen rolle.
    Jeg synes det spiller en viss rolle, jeg.
    Grusomheten var allerede begått fra gudens side. At han gav kontrabeskjed gjør ham ikke til en mild og god gud.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.238
    Antall liker
    88.055
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ække rart det blir krig!
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.378
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    En gud som forlanger at en mann skal ofre sin sønn for å bevise sin underdanighet har jeg ikke lyst til å befatte meg med. At sønnen ble benådet i siste øyeblikk spiller forsåvidt ingen rolle.
    Jeg synes det spiller en viss rolle, jeg.
    Grusomheten var allerede begått fra gudens side. At han gav kontrabeskjed gjør ham ikke til en mild og god gud.
    Jeg valgte faktisk å kalle min førstefødte Isak... Noen sjanser må man ta.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Igjen så klarer sentral mafian å ødelegge en tråd som skulle handle om musikk, gratulerer
    Poenget er jo nettopp at ved å trekke Swaggart til torgs, da handler det om adskillig mer enn musikk. Sikkert utilsiktet, men likefullt.

    Hvordan får man medlemskap i Sentral-mafiaen?

    Må man søke, eller hvilke kvalifikasjoner er påkrevet?
    Jeg ser ikke noen feil i det trådstarter skriver, eller er det slik at vi skal sette alle artister til livs som har gjort noe galt?

    Jeg regner med at Swaggart er kjent i kristenmiljøet og trådstarter nevner til og med kristen musikk i overskriften, hvorfor skal man absolutt inn å lage kvalm i tråden når man ikke liker musikken eller personen tråden handler om?

    Det har faktisk blitt slik på forumet at man kan ikke gå inn i en eneste tråd uten at det er spydigheter mot andre, har man flaks så kan side 1 være uten dette, men sjelden er det. Til og med 70 talls band tråden var full av krangel og galle.

    Du er allerede en av de jeg ser på som sentral-mafiaen, du er ikke en av de 6 som er i den harde kjernen men ikke langt unna, du får spørre kjernen om det er plass til deg.

    Denne var en tråd jeg ikke hadde tenkt å gå inn å lese fordi kristen musikk interesser meg ikke, men når jeg så hvor fort antall poster tok seg opp så visste jeg hva og hvem som holdt på.

    Det manglet en del av sentral-mafiaen da jeg dro fra jobben, men jeg ser at 2 har kommet til etter det, i morgen eller i kveld kommer vel resten.

    Nå har dere snart klart å jage alle som har en lidenskap og kunnskap for dette fra forumet, nå har dere begynt på bransjeaktørene, stå på.
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.238
    Antall liker
    88.055
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Det jeg lurer på er HVEM som er i sentralmafiaen? Håper for all del de ikke kommer på besøk til meg!
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.745
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Utmerkede KKV med Hillestad i spissen driver kulturell boikott av Israel. Bare nevner det.
    Desto større grunn til å handle altså.
    Vi som ikke er så opptatt av å hjelpe Vår Herre med å få i gang endetiden, men heller forpurrer planene Hans kan selvsagt se det slik, men jeg er ikke sikker på at alle her inne ser på Hillestad som en god kristen. Kjør debatt!
    Endetiden er i gang. Den begyndte i pinsen, da vi fik Helligånden.
    Jesus blev korsfæstet. Deraf påsken.
    På tredjedagen opstanden fra dødsriget.
    Jesus steg op i Himlen, hvor mere en 3000 mennesker så det.
    Så kom Helligånden og derfor fejrer vi Pinse. Her begyndte de sidste tider, hvor vi venter på Jesus genkomst. Der skal være 26 tegn, før Jesus kommer igen. De er opfyldt.

    Hvis Hillestad er imod Israel, burde han læse sin Bibel bedre. Israel er Guds udvalgte folk, placering af landet er beskrevet i Biblen!

    Israel betyder at være udvalgt af Gud. At jøderne i dag eksisterer skyldes Gud. Gud elsker jøderne. Gud elsker Israel. Gud er med dem og det var han på bibelsk tid og det er han i dag. Guds kærlighed til landet er stor og Han vil forsvare Israel. Gud passer på dem, og genopbygger landet. Gud tager sig af os hedninge, der har vendt os til Ham.

    Dem der Velsigner Israel, dem Velsigner Gud.
    Dem der forbander Israel, dem forbander Gud.

    Dette er to meget vigtige sætninger. Desværre er det ikke noget vores land retter sigefter. Det er direkte en tragedie, at vores ledere direkte går imod Israel. Gud elsker Israel! De lande der går imod Israel, vil høste deres straf. Storbritannien mistede sin storhed, da de kappede deres bånd til Israel. Når man støtter boykot af Israel, går man mod Gud. Satan bruger mennesker imod jøderne.

    Hvis du rører Israel, rører du ved Guds øjeæble! Hold op med det. Zakarias Kap. 2 vers 11 – 12.

    De lande der går imod Israel vil høste deres straf for det. Esajas Kap. 33.

    Gud brugte Assyrerne i -722 f. kr. til at dømme jøderne. De findes ikke mere som folk!

    Senere angribes jøderne af Babylonierne. De findes ikke mere!

    Edomiterne findes ikke mere, fordi de gik imod Israel, selvom det var Esaus slægt, bror til Jacob.
    Sådan kan man fortsætte.

    Hvordan ville Hillestad gøre sine optagelser uden Israelsk opfindelse, er mig en gåde.

     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    @TT: Som det ble foreslått i en annen tråd: hva med et besøk på Knapstad?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Utmerkede KKV med Hillestad i spissen driver kulturell boikott av Israel. Bare nevner det.
    Desto større grunn til å handle altså.
    Vi som ikke er så opptatt av å hjelpe Vår Herre med å få i gang endetiden, men heller forpurrer planene Hans kan selvsagt se det slik, men jeg er ikke sikker på at alle her inne ser på Hillestad som en god kristen. Kjør debatt!
    Endetiden er i gang. Den begyndte i pinsen, da vi fik Helligånden.
    Jesus blev korsfæstet. Deraf påsken.
    På tredjedagen opstanden fra dødsriget.
    Jesus steg op i Himlen, hvor mere en 3000 mennesker så det.
    Så kom Helligånden og derfor fejrer vi Pinse. Her begyndte de sidste tider, hvor vi venter på Jesus genkomst.

    Hvis Hillestad er imod Israel, burde han læse sin Bibel bedre. Israel er Guds udvalgte folk, placering af landet er beskrevet i Biblen.

    Dem der Velsigner Israel, dem Velsigner Gud.
    Dem der forbander Israel, dem forbander Gud.
    Dette er to meget vigtige sætninger. Desværre er det ikke noget vores land retter sigefter. Det er direkte en tragedie, at vores ledere direkte går imod Israel. Gud elsker Israel! De lande der går imod Israel, vil høste deres straf. Storbritannien mistede sin storhed, da de kappede deres bånd til Israel. Når man støtter boykot af Israel, går man mod Gud. Satan bruger mennesker imod jøderne.
    Hvis du rører Israel, rører du ved Guds øjeæble! Hold op med det. Zakarias kap. 2 vers11 – 12.
    De lande dergår imod Israel vil høste deres straf for det. Esajas kap. 33.
    Gud brugte Assyrerne i -722 f. kr. til at dømme jøderne. De findes ikke mere som folk!
    totte liker dette innlegget!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kunne også være interessert i å få vite mer om hvordan Guds straff av Norge vil arte seg, så man kanskje kan forberede seg litt.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.745
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Til glede for alle som gjør narr av kristen musikk og evangelisk kristne; nye tider kan være i emning. Islam og sharia kommer stadig nærmere, men det er dessverre lite rom for kritikk av profeten og de troende der.
    Og Hillestad & KKV er stadig på banen med fordømmelse av Israel, men synes å ha stor toleranse og respekt for islam.
    Så kan han heller oppfordre til boikott av Israel v.h.a. PC med innmat utviklet i samme land.

    https://www.document.no/2015/08/sharia-melder-sin-ankomst-i-sverige-ogsa-innen-forvaltningen/
    Synes det blir feil å benytte denne tråden til religions- og politikkdiskusjon. Til det har vi Off Topic-avdelingen, der kan nok de fleste finne mye moro å diskutere.

    Her i denne tråden synes jeg det holder å heller foreslå gode skiver med (kristen) musikk som kan passe for alle med livssyn. ;)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Jeg må give Håkon Rognlien ret, selv om jeg selv faldt i, og svarede på noget. Det er fordi hi-fi er godt, men troen betyder meget mere. Men vi skylder vel egentlig tråd starter, at holde det til musik.

    En skam at man ikke kan Like i denne tråd. Jeg kunne give mange gode Like.

    Tak for pladetippene Håkon Rognlien.
     

    lessismore

    Medlem
    Ble medlem
    30.04.2015
    Innlegg
    44
    Antall liker
    8
    Morsomt at man i 2015 fortsatt klarer å koke så mye suppe på spiker. Driter generelt i budskapet i all musikk utover det rent musikalske. Om noen lar seg inspirere av Gud eller Satan er knekkende likegyldig for meg så lenge musikken er bra. Ser ikke noe mer eller mindre provoserende i kristen forkynnelse enn i forherligelse av den hjernedøde rock 'n roll livsstilen. Livet er for kort ti lå bry seg med hva andre måtte mene og tro. Kick back, relax, and let the music do the talking!
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    1.396
    Endetiden er i gang. Den begyndte i pinsen, da vi fik Helligånden.
    Jesus blev korsfæstet. Deraf påsken.
    På tredjedagen opstanden fra dødsriget.
    Jesus steg op i Himlen, hvor mere en 3000 mennesker så det.
    Så kom Helligånden og derfor fejrer vi Pinse. Her begyndte de sidste tider, hvor vi venter på Jesus genkomst. Der skal være 26 tegn, før Jesus kommer igen. De er opfyldt.

    Hvis Hillestad er imod Israel, burde han læse sin Bibel bedre. Israel er Guds udvalgte folk, placering af landet er beskrevet i Biblen!

    Israel betyder at være udvalgt af Gud. At jøderne i dag eksisterer skyldes Gud. Gud elsker jøderne. Gud elsker Israel. Gud er med dem og det var han på bibelsk tid og det er han i dag. Guds kærlighed til landet er stor og Han vil forsvare Israel. Gud passer på dem, og genopbygger landet. Gud tager sig af os hedninge, der har vendt os til Ham.

    Dem der Velsigner Israel, dem Velsigner Gud.
    Dem der forbander Israel, dem forbander Gud.

    Dette er to meget vigtige sætninger. Desværre er det ikke noget vores land retter sigefter. Det er direkte en tragedie, at vores ledere direkte går imod Israel. Gud elsker Israel! De lande der går imod Israel, vil høste deres straf. Storbritannien mistede sin storhed, da de kappede deres bånd til Israel. Når man støtter boykot af Israel, går man mod Gud. Satan bruger mennesker imod jøderne.

    Hvis du rører Israel, rører du ved Guds øjeæble! Hold op med det. Zakarias Kap. 2 vers 11 – 12.

    De lande der går imod Israel vil høste deres straf for det. Esajas Kap. 33.

    Gud brugte Assyrerne i -722 f. kr. til at dømme jøderne. De findes ikke mere som folk!

    Senere angribes jøderne af Babylonierne. De findes ikke mere!

    Edomiterne findes ikke mere, fordi de gik imod Israel, selvom det var Esaus slægt, bror til Jacob.
    Sådan kan man fortsætte.

    Hvordan ville Hillestad gøre sine optagelser uden Israelsk opfindelse, er mig en gåde.

    Har humret mye de siste dager med de forskjellige innlegg i denne tråd, men med ovenstående sitat fra Hr. Palvig skal jeg bruke min fritid på noe mer oppbyggende. At det i det hele tatt går an å utlevere sin egen manglende intelligens på en slik måte er meg totalt uforståelig.
    Steen
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.459
    Antall liker
    8.654
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har lest hele tråden nå.
    skammer meg på veine av veldig mange her inne.
    makan til oppførsel fra voksene menn skal man lete lenge etter.
    PM audio legger ut et plateforslag, da bryter, unnskyld uttrykket helvete løs.
    Snakkes sikkert i Horten Paul.
    håper du tørr komme etter så mye drittkasting.


    Steinar
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Innlegget til PM Audio var vel nettopp et velment forsøk på å vri negativ oppmerksomhet bort fra en annen bransjeaktør. Uten å skulle avspore i alt mulig annet. Og for å opplyse om at det finnes mye hørbar kristen musikk også, derav PM Audio kan levere noe. Da var vel valget av Swaggart ganske tilfeldig. Og det finnes så absolutt hørbar kristen musikk, også av nyere dato, se bare til Hillsong, Jesus Culture, Jason Upton, Brian Doerksen, med flere. Du har jo her hjemme en fantastisk plate i Carola: "Blott En Dag", med tekster av Lina Sandell. Mange av de store "verdslige" artistene, det være seg Clapton/Cash/Bono/Carola med flere, kombinerer også sin kristne tro med utmerkede musikalske evner. Og det er jo flott!

    Musikk er vel med rette ansett som et forsøk på å overbringe følelser og tanker fra musiker/sanger til lytter. David Gilmour og de andre i Pink Floyd har uttrykt at deres mål nettopp har vært "to touch people's hearts". Jeg selv har mye glede av verdslig musikk fra de gamle, store heltene. Men det som rører mitt sinn aller mest, er sterke sanger som f eks "I Came To Believe" av Johnny Cash, med hans selvopplevde tros-tematikk. Eller vakker lovsang fra en stemme som Kim Walker-Smith, musikk som bringer meg nærmere Gud. Så for de av oss nordmenn som fortsatt ønsker å være kristne, er det et stort utvalg av bra musikk å oppleve!
     
    Sist redigert:

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    En vakker, velspilt og sterk plate er denne fra Jason Upton:

     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.901
    Antall liker
    59.937
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Igjen så klarer sentral mafian å ødelegge en tråd som skulle handle om musikk, gratulerer
    Poenget er jo nettopp at ved å trekke Swaggart til torgs, da handler det om adskillig mer enn musikk. Sikkert utilsiktet, men likefullt.

    Hvordan får man medlemskap i Sentral-mafiaen?

    Må man søke, eller hvilke kvalifikasjoner er påkrevet?
    Jeg ser ikke noen feil i det trådstarter skriver, eller er det slik at vi skal sette alle artister til livs som har gjort noe galt?

    Jeg regner med at Swaggart er kjent i kristenmiljøet og trådstarter nevner til og med kristen musikk i overskriften, hvorfor skal man absolutt inn å lage kvalm i tråden når man ikke liker musikken eller personen tråden handler om?

    Det har faktisk blitt slik på forumet at man kan ikke gå inn i en eneste tråd uten at det er spydigheter mot andre, har man flaks så kan side 1 være uten dette, men sjelden er det. Til og med 70 talls band tråden var full av krangel og galle.

    Du er allerede en av de jeg ser på som sentral-mafiaen, du er ikke en av de 6 som er i den harde kjernen men ikke langt unna, du får spørre kjernen om det er plass til deg.

    Denne var en tråd jeg ikke hadde tenkt å gå inn å lese fordi kristen musikk interesser meg ikke, men når jeg så hvor fort antall poster tok seg opp så visste jeg hva og hvem som holdt på.

    Det manglet en del av sentral-mafiaen da jeg dro fra jobben, men jeg ser at 2 har kommet til etter det, i morgen eller i kveld kommer vel resten.

    Nå har dere snart klart å jage alle som har en lidenskap og kunnskap for dette fra forumet, nå har dere begynt på bransjeaktørene, stå på.

    Jeg har ikke noe ønske om fullt sentralmafiamedlemskap.
    Jeg synes det derimot er leit hvis folk oppfatter meg som aspirant.
    Om jeg har så mye kunnskap og bidra med får være opp til andre å avgjøre, og at jeg har lidenskap for lyd og musikk trodde jeg var kjent.

    Med et medlemskap fra 2015 og beskjedent antall bidrag er jeg litt usikker på om du er rett mann til å vurdere HFS status, men jeg tar dette ad notam.
    Hvis jeg oppfattes som ufordragelig fra mange hold er det på tide å gå i tenkeboksen...
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Bare 6 stykker? Det var da en liten kjerne, hard eller ikke....

    Ellers, siden begrepet religiøs musikk allerede er såpass utvidet allerede:


    Et kritisk spørsmål fra Cornelis Vreesvijk må være innafor?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.093
    Antall liker
    8.033
    Torget vurderinger
    12
    Igjen så klarer sentral mafian å ødelegge en tråd som skulle handle om musikk, gratulerer
    Poenget er jo nettopp at ved å trekke Swaggart til torgs, da handler det om adskillig mer enn musikk. Sikkert utilsiktet, men likefullt.

    Hvordan får man medlemskap i Sentral-mafiaen?

    Må man søke, eller hvilke kvalifikasjoner er påkrevet?
    Jeg ser ikke noen feil i det trådstarter skriver, eller er det slik at vi skal sette alle artister til livs som har gjort noe galt?

    Jeg regner med at Swaggart er kjent i kristenmiljøet og trådstarter nevner til og med kristen musikk i overskriften, hvorfor skal man absolutt inn å lage kvalm i tråden når man ikke liker musikken eller personen tråden handler om?

    Det har faktisk blitt slik på forumet at man kan ikke gå inn i en eneste tråd uten at det er spydigheter mot andre, har man flaks så kan side 1 være uten dette, men sjelden er det. Til og med 70 talls band tråden var full av krangel og galle.

    Du er allerede en av de jeg ser på som sentral-mafiaen, du er ikke en av de 6 som er i den harde kjernen men ikke langt unna, du får spørre kjernen om det er plass til deg.

    Denne var en tråd jeg ikke hadde tenkt å gå inn å lese fordi kristen musikk interesser meg ikke, men når jeg så hvor fort antall poster tok seg opp så visste jeg hva og hvem som holdt på.

    Det manglet en del av sentral-mafiaen da jeg dro fra jobben, men jeg ser at 2 har kommet til etter det, i morgen eller i kveld kommer vel resten.

    Nå har dere snart klart å jage alle som har en lidenskap og kunnskap for dette fra forumet, nå har dere begynt på bransjeaktørene, stå på.
    Hvem er du som opphøyer deg til dommer på forumet? Utrolig tarvelig adferd i min bok. Liker du det ikke så kjemp mot saklig og ikke begynn med personkarakteristikker og hersketeknikker. Eller la være!
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.818
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Det må da kunne anbefales god musikk og ofte med
    meget gode innspillinger, uten og
    blande inn politikk og relegion?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Absolutt. Men tekst spiller i aller høyeste grad en rolle i det totale kunstneriske uttrykket. Det går an å nyte musikk som musikk, og menneskestemmen som et musikkinstrument. Men så lenge det er en tekst (på et språk man forstår) er det vanskelig å la være å forholde seg til den. Når teksten er politisk eller religiøs, så blir det vanskelig å la politikk og religion være utenfor diskusjonen. Enda vanskeligere blir det når teksten er moraliserende, som mye politisk og religiøs musikk er. Da blir det praktisk talt umulig å holde utøverens egen moral utenfor diskusjonen. En moral for meg, en moral for deg. Klart det blir krangel av det, og det er nettopp det Swaggart beskyldes for. Rett eller galt, men det er dette som har blitt diskusjonstemaet. Jeg ser ingen problemer med at det diskuteres, eller at det blir opphetet, eller for den del at det deles ut et leggspark to. Men det får da være måte på for enkelte.

    Og for de som måtte trenge en påminnelse. Paul selv har lagt opp til at tråden ble som den ble, bl.a. med sitt angrep på islam og reservasjonsløse støtte til Israel. Tar man opp et kontroversielt tema, så får man pent finne seg i at det blir en kontrovers ut av det.

    Jeg er dypt uenig med Paul i en del ting. Men en real og ordentlig hififorhandler, det er han.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    804
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Det var vel aldri kristen musikk som sådan som i utgangspunktet ble kritisert, men svinepelsen Jimmy Swaggart.

    Og den kritikken er i høyeste grad fortsatt legitim, på ett musikkforum, all den tid denne mannen har brukt store deler av sitt liv på å gjøre livet surt for verdslige artister.

    Hvorav mange i hvertfall jeg setter høyt og hellig.

    Jørgen
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.912
    Antall liker
    33.754
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Igjen så klarer sentral mafian å ødelegge en tråd som skulle handle om musikk, gratulerer
    Poenget er jo nettopp at ved å trekke Swaggart til torgs, da handler det om adskillig mer enn musikk. Sikkert utilsiktet, men likefullt.

    Hvordan får man medlemskap i Sentral-mafiaen?

    Må man søke, eller hvilke kvalifikasjoner er påkrevet?
    Jeg ser ikke noen feil i det trådstarter skriver, eller er det slik at vi skal sette alle artister til livs som har gjort noe galt?

    Jeg regner med at Swaggart er kjent i kristenmiljøet og trådstarter nevner til og med kristen musikk i overskriften, hvorfor skal man absolutt inn å lage kvalm i tråden når man ikke liker musikken eller personen tråden handler om?

    Det har faktisk blitt slik på forumet at man kan ikke gå inn i en eneste tråd uten at det er spydigheter mot andre, har man flaks så kan side 1 være uten dette, men sjelden er det. Til og med 70 talls band tråden var full av krangel og galle.

    Du er allerede en av de jeg ser på som sentral-mafiaen, du er ikke en av de 6 som er i den harde kjernen men ikke langt unna, du får spørre kjernen om det er plass til deg.

    Denne var en tråd jeg ikke hadde tenkt å gå inn å lese fordi kristen musikk interesser meg ikke, men når jeg så hvor fort antall poster tok seg opp så visste jeg hva og hvem som holdt på.

    Det manglet en del av sentral-mafiaen da jeg dro fra jobben, men jeg ser at 2 har kommet til etter det, i morgen eller i kveld kommer vel resten.

    Nå har dere snart klart å jage alle som har en lidenskap og kunnskap for dette fra forumet, nå har dere begynt på bransjeaktørene, stå på.
    Hvem er du som opphøyer deg til dommer på forumet? Utrolig tarvelig adferd i min bok. Liker du det ikke så kjemp mot saklig og ikke begynn med personkarakteristikker og hersketeknikker. Eller la være!
    Trondmeg rakk før meg, så da trenger jeg bare støtte de ordene som Trondmeg har sagt og som jeg også hadde lyst til å fortelle denne herremannen Fjernis 2.0 !!

    gismo
     

    terjetroll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.10.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    12
    Det er helt riktig Sven Palvig ------------------
    Jeg stiller meg ved siden av PM også.Så da kan de som ønsker det kaste sten på meg og!
    Mvh Terje Heide-Bjørndal Terjetroll!
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil.
    – Kardemommeloven
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Innlegget til PM Audio var vel nettopp et vellment forsøk på å vri negativ oppmerksomhet bort fra en annen bransjeaktør. Uten å skulle avspore i alt mulig annet. Og for å opplyse om at det finnes mye hørbar "kristen" musikk også, derav PM Audio kan levere noe. Da var vel valget av Swaggart ganske tilfeldig. Og det finnes så absolutt hørbar kristen musikk, også av nyere dato, se bare til Hillsong, Jesus Culture, Jason Upton, Brian Doerksen, med flere. Du har jo her hjemme en fantastisk plate i Carola: "Blott En Dag", med tekster av Lina Sandell. Mange av de store artistene, det være seg Clapton/Cash/Carola med flere, kombinerer sin kristne tro med utmerkede musikalske evner. Og det er jo flott!

    Musikk er vel riktig ansett som et forsøk på å overbringe følelser og tanker fra musiker/sanger til lytter. David Gilmour og de andre i Pink Floyd har nettopp uttrykt at deres mål har vært "to touch people's hearts". Jeg selv har mye glede av "verdslig" musikk fra de gamle, store heltene, men det som rører mitt sinn aller mest, er sterke sanger som f eks "I Came To Believe" av Johnny Cash, med hans selvopplevde tros-tematikk. Eller vakker lovsang fra en stemme som Kim Walker-Smith. Så for de av oss nordmenn som fortsatt ønsker å være kristne, er det et stort utvalg av musikk å oppleve! Kanskje det er andre som har album eller låter som betyr mye for deres "tro"?
    Siden Carola er nevnt, har jeg lyst til å trekke frem denne:

    psalmer.jpg


    Arrangementene faller kanskje ikke i smak hos alle, men Göran Fristorp har jo en, unnskyld, gudbenådet stemme.

    Edit: det dreier seg altså om hans album Psalmer.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    "Welcome to the welcome wagon" er en svært fin plate, produsert av Sufjan Stevens og gitt ut på hans egen label.

     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.635
    Antall liker
    9.906
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Med et medlemskap fra 2015 og beskjedent antall bidrag er jeg litt usikker på om du er rett mann til å vurdere HFS status, men jeg tar dette ad notam.
    Hvis jeg oppfattes som ufordragelig fra mange hold er det på tide å gå i tenkeboksen...
    Fjernis 2.0 har en 1.0 versjon som ble utestengt så han er nok eldre enn som så. Forøvrig finner jeg verken deg eller andre her på sentralen særlig ufordragelige. At meningene svinger er nå så sin sak, uten ulike meninger hadde det vel vært liten mening i et forum. Og om folk blir så provoserte at de ikke klarer å lese andres meninger bør de kanskje vurdere om det er meningsfylt bruk av deres tildelte tid på jorden å gjøre nettopp det. Livet har lært meg at de hyggeligste mennesker kan ha de særeste synspunkter, og omvendt. Å ha det i bakhodet er en god leveregel dersom man skal begi seg inn på nettet.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.389
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Det er helt riktig Sven Palvig ------------------
    Jeg stiller meg ved siden av PM også.Så da kan de som ønsker det kaste sten på meg og!
    Mvh Terje Heide-Bjørndal Terjetroll!
    Bare for å avklare: Du stiller deg altså bak meningene formidlet i innlegg nummer 65?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Det er helt riktig Sven Palvig ------------------
    Jeg stiller meg ved siden av PM også.Så da kan de som ønsker det kaste sten på meg og!
    Mvh Terje Heide-Bjørndal Terjetroll!
    Bare for å avklare: Du stiller deg altså bak meningene formidlet i innlegg nummer 65?
    I skrivende stund er vi på innlegg 197. Du kunne kanskje gjøre oss den tjeneste å sitere innlegg 65?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er selvsagt lett -og ofte berettiget- å angripe kristne for dobbeltmoral. Etisk hykleri finnes også i politikken, i fagbevegelsen, i legemiddelindustrien og mange andre instanser som burde holde høy etisk standard. Noe som virkelig opprører undertegnede er våre biskoper som omtaler islam som fredens religion, samtidig som kristne forfølges, fordrives og drepes i stadig flere muslimske land, med en barbarisk grusomhet. Og våre geistlige og politikere som på autopilot hevder at dette selvsagt ikke har med islam å gjøre. Mens hodene kappes i Midt-Østen er det i trygge Norge mange som med stor iver prøver å spyle vekk de siste dråper av kristenmannsblod. Skal det være kors, bør det helst være opp-ned. Alle er trolig enige i at noen spørsmål har større alvor enn rør/transistor/digital...eller GPS-koordinater for bikkja til Roger Waters. Men det kreves kanskje litt refleksjon å innrømme slikt på Hifisentralen.
    Herr Hovland - takk - du har virkelig skjønt det!!
    For det første - det er masse dobbeltmoral innen kristendommen - det er jeg helt enig i
    Når det gjelder mange av våre prester og biskoper så er det helt utrolig det de holder på med nå. Ja - de omfavner Islam som fredens religion mens Islam kapper hodene av både kristne og jøder - eller for den saks skyld også alle muslimer som ikke ber til Allah minst 5 ganger om dagen og kan versene i koranen. Den ekte muslim er den som etterfølger Mohamed`s gjerning i siste del av hans liv. Dette ser vi et klart eksempel på med IS. Mohammed kappet hodene av folk og IS er den islamske grupperingen som nærmest etterfølger Mohamed.
    Så ser vi at både journalister og politikere fremhever at Islam er fredens religion.
    Det er da jeg lurer på hva som må til for at disse folkene skal forstå at Islam er her for å drepe alle som ikke tilhører Islam.
    Islam er dødens religion


    Og helt ening med deg igjen - vi lever av å selge hifi og musikk - men disse tingene er allikevel langt viktigere. Kristne er snart utryddet i Midt-Østen utenom i Israel. Jødene er stort sett utryddet eller flyktet fra alle arabiske nasjoner

    Selv Malala sa i sin takketale da hun fikk Nobels Fredspris - etter at Islam / Taliban nesten hadde tatt livet av henne: "Islam er fredens religion"
    Til glede for nye lesere.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.389
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Her er innlegg nummer 65:

    Det er selvsagt lett -og ofte berettiget- å angripe kristne for dobbeltmoral. Etisk hykleri finnes også i politikken, i fagbevegelsen, i legemiddelindustrien og mange andre instanser som burde holde høy etisk standard. Noe som virkelig opprører undertegnede er våre biskoper som omtaler islam som fredens religion, samtidig som kristne forfølges, fordrives og drepes i stadig flere muslimske land, med en barbarisk grusomhet. Og våre geistlige og politikere som på autopilot hevder at dette selvsagt ikke har med islam å gjøre. Mens hodene kappes i Midt-Østen er det i trygge Norge mange som med stor iver prøver å spyle vekk de siste dråper av kristenmannsblod. Skal det være kors, bør det helst være opp-ned. Alle er trolig enige i at noen spørsmål har større alvor enn rør/transistor/digital...eller GPS-koordinater for bikkja til Roger Waters. Men det kreves kanskje litt refleksjon å innrømme slikt på Hifisentralen.
    Herr Hovland - takk - du har virkelig skjønt det!!
    For det første - det er masse dobbeltmoral innen kristendommen - det er jeg helt enig i
    Når det gjelder mange av våre prester og biskoper så er det helt utrolig det de holder på med nå. Ja - de omfavner Islam som fredens religion mens Islam kapper hodene av både kristne og jøder - eller for den saks skyld også alle muslimer som ikke ber til Allah minst 5 ganger om dagen og kan versene i koranen. Den ekte muslim er den som etterfølger Mohamed`s gjerning i siste del av hans liv. Dette ser vi et klart eksempel på med IS. Mohammed kappet hodene av folk og IS er den islamske grupperingen som nærmest etterfølger Mohamed.
    Så ser vi at både journalister og politikere fremhever at Islam er fredens religion.
    Det er da jeg lurer på hva som må til for at disse folkene skal forstå at Islam er her for å drepe alle som ikke tilhører Islam.
    Islam er dødens religion


    Og helt ening med deg igjen - vi lever av å selge hifi og musikk - men disse tingene er allikevel langt viktigere. Kristne er snart utryddet i Midt-Østen utenom i Israel. Jødene er stort sett utryddet eller flyktet fra alle arabiske nasjoner

    Selv Malala sa i sin takketale da hun fikk Nobels Fredspris - etter at Islam / Taliban nesten hadde tatt livet av henne: "Islam er fredens religion"
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

pmaudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
312
Link til alle artikler
276
pmaudio sine annonser
Bransjenyheter
Solid Tech -tilbake hos PM Audio igjen – fra og med 1. juli 2024

Solid Tech -tilbake hos PM Audio igjen – fra og med 1. juli 2024

  • 7
En gladmelding – for oss / PM Audio – og for våre gamle Solid Tech kunder – og forhåpentligvis for våre nye Solid Tech kunder, og for våre forhandlere. Etter å ha vært ute i hifimøbelkulden i...
Fortsett
Bransjenyheter
Nytt agentur hos PM Audio:: Vinylcare Technologies

Nytt agentur hos PM Audio:: Vinylcare Technologies

  • 0
Vacuum platevaskere fra tyske Vinylcare Technologies Vinylcare overtok HANNL, som vi har jobbet med i mange år. Vinylcare leverer diverse servicedeler til HANNL Se utvalget her...
Fortsett
Bransjenyheter
Kalista ( Metronome )::: Dreamplay X og Mantax-nå i demoracket

Kalista ( Metronome )::: Dreamplay X og Mantax-nå i demoracket

  • 0
Så er endelig ekstremproduktene til Kalista/Metronome på plass i demoracket og snart klart til demo. Dreamplay X ( SACD drivverk og Nettverkspiller / Streamer ) med ekstern strømforsyning Mantax...
Fortsett
Bransjenyheter
Nye sendinger fra Analogue Productions og Mobile Fidelity ankommet

Nye sendinger fra Analogue Productions og Mobile Fidelity ankommet

  • 1
Siste sending fra Analogue Productions ankom i går, med bl.a. Steely Dan Aja UHQR og The White Stripes - Elephant UHQR, Genesis, Phil Collins mm... Se her...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny sending fra Analogue Productions og Mofi har landet

Ny sending fra Analogue Productions og Mofi har landet

  • 0
Vi kjører på og bygger lager på Analogue Productions og Mobile Fidelity - og andre Undertittelen på PM Audio logoen i dag er: HIFI OG MUSIKK, som refererer til både hifi-utstyr pluss LP plater...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en nyhet fra Frankrikes referansemerke - Metronome: AQWO 2

Enda en nyhet fra Frankrikes referansemerke - Metronome: AQWO 2

  • 0
AQWO 2 etterfølger den første integrerte SACD/CD/DAC spilleren ( AQWO 1 ) hos Metronome AQWO 2 er en fullverdig DAC / CD / SACD spiller pluss Streamer Til mer info på nettbutikken...
Fortsett
Topp Bunn