Nå sliter vel PS audio litt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Himmel og havÅ:
    Det trenger da virkelig ikke være 50 Hz. Da har du missforstått, hellt på bærtur.
    Om lade utladepulser kommer med gjevne mellomrom vil de også komme til forskjellig tidspunkter i musikk eller lyd, denfor kan man få forskjellig intrykk. Dog forutsatt undertrykkelse av frsyning psu rejection. Har du ikke hørt om det ? Det skal man høre om!
    Du har nok helt rett i at disse pulsene kan være hørbare forbi musikken, selv i latterlig dyre produkter. Men hvis det ikke er hørbar brum så betyr det at impedansen ut av strømforsyningen er lav nok til at disse pulsene er isolert fra strømforsyningens utgang. Dersom kapasiteten til kondensatorene ikke er tilstrekkelig vil brum inntreffe kortvarig ved transienter. Det kan være vanskelig å høre, men det påvirker lyden så klart.

    Logisk sett varer transienter lenger enn 1/100 sekund og det har ikke noe å si hvor på sinuskurven de inntreffer. Man vil få modulert støy på signalet om dette inntreffer, og med mindre signalet inneholder nøyaktig samme frekvens som strømmen vil det ikke ha en skit å si hvordan dette modulerer.

    En strømrenser vil ha lite å stille opp med mot en så dårlig strømforsyning.
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Hva hvis alle komponentene som jobber i serie med hverandre i et oppsett har samme "problem" frekvenser som adderes?
    Vil dette kunne bli i en størrelses orden som er blir hørbart sammen med musikken, og vil man tilfeldig når man trykke play av kilemateriale kunne treffe og bomme på disse og påvirke blindtester?
    Hva jeg finner sannsynlig, og hva min skolegang ikke har lært meg:

    Sånn teoretisk, så kan det jo muligens argumenteres for at startpunkt kan ha en betydning, men det blir på et høyere akademisk «atom» nivå.
    Det skal nok mer enn Gullører til for å skille de forskjellige «versjonene» ihht startpunkt.
    Mengden frekvenser som finnes i musikk er for stor og i denne sammenhengen for tilfeldig arrangert til at dette kan ha betydning for en lytter.

    Det jeg basert på min manglende tekniske utdannelse finner mer sannsynlig er adderingen av frekvenser og mangel på addering.
    Om en tenker seg at strømmens frekvensspekter i større eller mindre grad legger seg oppå musikksignalet,
    da er vi der jeg tror kjernen i saken kan ligge.

    Et typisk bilde av en plaget AC uttak med mindre lavere harmoniske til fordel for mer høyere harmoniske er omtrent det bildet
    ørene mine »ser» de gangene det er skikkelig dårlig lyd.

    Gi en vintage forsterker de strøm og støyforhold som den er konstruert for og lyttet frem i, så har du sannsynligvis den beste lyden den kan gi.

    Og så er det selvfølgelig produsert moderne forsterkere med vidt forskjellige egenskaper ift strøm og støy.
    Noen med ekstremt gode forsyninger ift støy, og mange tydeligvis med dårlige.

    Det rare er at alt kan selges og har sine tilhengere.
    At det finnes mange idioter med for mye penger finner jeg sannsynlig, men tror ikke det finnes mange nok.
    Det må ligge lydmessige preferanser her også.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    673
    Tipper mye av problemstillingen rundt slike regeneratorer er at man blir offer for forventning og bekreftelse bias.
    Ingen er vel egentlig imun mot dette.
    Sett inn en 6000$ regenerator med et display som viser hvordan den "forbedrer" AC kilden til utstyret, og for å være på den sikre siden, "for" denne via en dyr og pimpet 230v kabel, og man justerer bias potentiometerne i hjernen til nye høyder.

    Et eksempel på hvor lett hørselen blir påvirket av hva vi ser , ta f.eks McGurk effekten.
     

    HeadMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2012
    Innlegg
    432
    Antall liker
    75
    Sted
    På tur til Brødløst
    Torget vurderinger
    4
    Du har nok helt rett i at disse pulsene kan være hørbare forbi musikken, selv i latterlig dyre produkter. Men hvis det ikke er hørbar brum så betyr det at impedansen ut av strømforsyningen er lav nok til at disse pulsene er isolert fra strømforsyningens utgang. Dersom kapasiteten til kondensatorene ikke er tilstrekkelig vil brum inntreffe kortvarig ved transienter. Det kan være vanskelig å høre, men det påvirker lyden så klart.

    Logisk sett varer transienter lenger enn 1/100 sekund og det har ikke noe å si hvor på sinuskurven de inntreffer. Man vil få modulert støy på signalet om dette inntreffer, og med mindre signalet inneholder nøyaktig samme frekvens som strømmen vil det ikke ha en skit å si hvordan dette modulerer.

    En strømrenser vil ha lite å stille opp med mot en så dårlig strømforsyning.
    En såkalt renser gjør bare impedansen strømfrsyninga får blir bare værre.404
    Hva for logikk du bruker når du forventer en transient varer lengre enn 1/100 S er vel fOrutsatt bass. Det er transienter både korte og lange.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Der er så meget forskel på strømkabler. Men det er jo bare at låne et strømkabel med hjem og lytte selv. Jeg kan så nemt lytte forskel og mine gæster kan også.
    Sier du det! Jeg har hatt og har fortsatt relativt dyre strømkabler. Jeg har per i dag strømkabler fra Nordost, Wireworld, Audioquest, Supra og en til jeg ikke husker. Bare tull alle sammen. De som er lilla fra Wireworld er så kule at jeg ikke vil selge dem :D
    Jeg har Isotek Polaris 3 også. Noen som vil kjøpe ;)
     
    Sist redigert:

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Tipper mye av problemstillingen rundt slike regeneratorer er at man blir offer for forventning og bekreftelse bias.
    Ingen er vel egentlig imun mot dette.
    Sett inn en 6000$ regenerator med et display som viser hvordan den "forbedrer" AC kilden til utstyret, og for å være på den sikre siden, "for" denne via en dyr og pimpet 230v kabel, og man justerer bias potentiometerne i hjernen til nye høyder.

    Et eksempel på hvor lett hørselen blir påvirket av hva vi ser , ta f.eks McGurk effekten.
    Ikke glem det er ett display med meget lav oppløsning og du har selvfølgelig helt rett!
    Snakeoil deluxe! Hjernen lurer oss. Ta blindtester dere som er troende og bli ferdig med dette tullet.
    Nå har dere bevis på at Paul og BS Audio ikke har godt måleutstyr og egentlig ikke vet hva de snakker om.
    Wanna be engineering. Mye pot på bakrommet regner jeg med. Kanskje andre saker også ;)
     
    Sist redigert:

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    En såkalt renser gjør bare impedansen strømfrsyninga får blir bare værre.404
    Hva for logikk du bruker når du forventer en transient varer lengre enn 1/100 S er vel fOrutsatt bass. Det er transienter både korte og lange.
    Det stemmer nok med et rent filter.
    Det kan logisk sett umulig forbedre impedansen.
    Men, jeg trodde jo at selv de mest skeptiske her har konkludert med at feks P12 forbedrer impedansen betydelig.

    Om en strekker strikken, så vil lavere impedans kunne gi mer fasekorrekt respons,
    eller kanskje mer korrekt beskrevet, mer korrekt timing.
    Dette pga mer tilgjengelig kraft for levere både små og store signaler til korrekt tid uten lag.

    NB, har ikke testet P12 og vet Ikke om den fungerer etter hensikt.
     
    Sist redigert:

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    673
    Synes PS Audio Paul er en utrolig interesant deltager innenfor Audio verdenen.
    Det er nok ikke dumt å være klar over at han også er en en businessmann som er ute etter å tjene penger.
    Har fulgt mange av Youtube videoene hans i noen år nå, og han bruker jo ikke helgedagene sine for å lage videoer kun for moro skyld, det er nok mye egen reklame for produktene sine han gjør dette.

    Når det gjelder lytting, så synes jeg en av de nye PS høyttaler installasjons videoene hans var litt i "overkant" interessante.
    La merke til hvor rotert han som regel sitter med ørene sine i sweet spot.


    1648377300896.png

    Den nye eieren av anlegget plasserer seg helt annerledes, og tar en typisk "elektrostat" sideveis og sentrerings (18:30) finjustering av ørene for å sikre best mulig fokus på direkte lyd fra begge høyttalerne.
    1648377552968.png



     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    En såkalt renser gjør bare impedansen strømfrsyninga får blir bare værre.404
    Hva for logikk du bruker når du forventer en transient varer lengre enn 1/100 S er vel fOrutsatt bass. Det er transienter både korte og lange.
    Last ned Sonic Visualiser og studer noen lydfiler så ser du at transienter med kortere varighet enn 1/100 sekund er nesten like vanlig som hønsetenner.
     

    HeadMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2012
    Innlegg
    432
    Antall liker
    75
    Sted
    På tur til Brødløst
    Torget vurderinger
    4
    Det stemmer nok med et rent filter.
    Det kan logisk sett umulig forbedre impedansen.
    Men, jeg trodde jo at selv de mest skeptiske her har konkludert med at feks P12 forbedrer impedansen betydelig.

    Om en strekker strikken, så vil lavere impedans kunne gi mer fasekorrekt respons,
    eller kanskje mer korrekt beskrevet, mer korrekt timing.
    Dette pga mer tilgjengelig kraft for levere både små og store signaler til korrekt tid uten lag.

    NB, har ikke testet P12 og vet Ikke om den fungerer etter hensikt.
    Kremt. Lavere impeddans som belastning eller som styringen? Kremt kremt. Ved høyere belastning måtte gi større utstyring og ikke mer riktig faserespons.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Det stemmer nok med et rent filter.
    Det kan logisk sett umulig forbedre impedansen.
    Men, jeg trodde jo at selv de mest skeptiske her har konkludert med at feks P12 forbedrer impedansen betydelig.

    Om en strekker strikken, så vil lavere impedans kunne gi mer fasekorrekt respons,
    eller kanskje mer korrekt beskrevet, mer korrekt timing.
    Dette pga mer tilgjengelig kraft for levere både små og store signaler til korrekt tid uten lag.

    NB, har ikke testet P12 og vet Ikke om den fungerer etter hensikt.
    Om fasen på strømforsyningen er riktig eller ikke er lite interessant. Det som er interessant er om den gir lavere spenningsfall. Men så skal det ikke mer til enn å flytte kondensatorene fra strømrenseren til forsterkerens strømforsyning så har man gjort en betydelig større forbedring.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Det må ligge lydmessige preferanser her også.
    Eller mennesket har så stor tilbøyelighet til å lene seg på egen overbevisning at man selv aktivt forsterker sin egen overbevisning med å søke å overbevise andre og få støtte tilbake. På den måten kan produkter som er fullstendig bortkastede lett bli milliardindustri. Vi har ikke rent få slike milliardindustrier. Når folk tror de kan få større både det ene og det andre, bedre helse uten å trene, gå ned i vekt, bli lykkeligere osv, da fyrer de glatt av noen hundrelapper hver måned regelmessig på pent innpakkede smurfepastiller og grønne smoothies. Folk later til å ha liten evne til å sette reklamens budskap opp mot de medisinske undersøkelsene som er gjort på det samme området. Dersom en venn mener å kunne merke en forskjell til det bedre, selv om den er aldri så lite dokumentert, tillegges det ofte langt mer vekt enn 20 statistiske kontrollerte og fagfellevurderte undersøkelser utført med placebo. Man støtter seg lett til forklaringsmodellen om at alle som mener noe annet enn en selv er "kjøpt og betalt" eller av andre grunner enten lurt eller en del av en konspirasjon.

    Så nei, jeg tror ikke problemet er at markedet er for lite. Problemet er nok snarere sånne brønnpissere som meg selv, som på død og liv skal forsøke å ødelegge moroa med ubehagelige fakta. Og selv om man har forklart at argument 1 ikke er gyldig, så kan man enkelt vende seg mot argument 1 allikevel når man har fått beviset på at argument 2 heller ikke holder vann.

    Ja apropos det, vi kan jo nevne i fleng:
    "Voss" vann
    Slankepiller
    Piller som skal gi større P (upp eller ikk)
    Piller som skal løse alle utfordringer med helsen
    Naturmedisin som skal rense satan ut av kroppen og ta med seg kreft og andre ting i samme åndedrag
    Økologiske produkter
    Nøkkelhullmerket
    Hifikabler
    Magiske steiner med utrolige krefter
    For ikke å nevene religion da. 30 sekunder med "Visjon Norge" og jeg stiller meg spørsmålet "Hvorfor sitter ikke de folkene der inne? Har vi ikke lover mot grov svindel?"

    Det kan se ut til at muligheten for raske penger ikke er begrenset av annet enn folks moral.
     

    HeadMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2012
    Innlegg
    432
    Antall liker
    75
    Sted
    På tur til Brødløst
    Torget vurderinger
    4
    Last ned Sonic Visualiser og studer noen lydfiler så ser du at transienter med kortere varighet enn 1/100 sekund er nesten like vanlig som hønsetenner.
    Det er vel derfor glatting og kondensatorer er bare tull. Det er nok derfor variasjnen i Sorce Drain eller Kollektor Emitter har noe med belastning sammen med variasjonen forsyninga gir. Noe som har MYE større betydning enn nettfilter.
    Å ? Ingen transienter med varighet mer enn 1/100 ? Sier du nå at ett utgangssignal ved 40Hz ikke har to eller flere ladepulser? Sier du nå at variasjonen som øking og minking av Kolektor Emitter ikke påvirker, både C for base kolektor og kolektor emitter. ".." Dersom forsterkeren ikke retter opp i denne lille feil har den sikkingen ting å si sammen med de feiler den fra før jobber med.

    Siden dette er usynlig for deg? Du har da sett på så mange karakteristikker, diskutert sammenheng med kaskodekopling og andre koplings-varianter opp gjennom tidene, man skulle tro du hadde fått litt utenom ingeniørutdannelsen ?
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Det stemmer nok med et rent filter.
    Det kan logisk sett umulig forbedre impedansen.
    Men, jeg trodde jo at selv de mest skeptiske her har konkludert med at feks P12 forbedrer impedansen betydelig.

    Om en strekker strikken, så vil lavere impedans kunne gi mer fasekorrekt respons,
    eller kanskje mer korrekt beskrevet, mer korrekt timing.
    Dette pga mer tilgjengelig kraft for levere både små og store signaler til korrekt tid uten lag.

    NB, har ikke testet P12 og vet Ikke om den fungerer etter hensikt.
    Interessant du sier at det kan gi mer fasekorrekt respons. Akkurat det jeg opplever, det er første gang noen har en teori om det. Lyttebilde og bassen er alltid til stedet om strøm er i orden. Før var det bingo hva som kom, men det blir selvsagt blankt avvist av alle teoretikere..
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Det er vel derfor glatting og kondensatorer er bare tull.
    What?


    Noe som har MYE større betydning enn nettfilter.
    Selvsagt, det er derfor jeg systematisk argumenterer for å droppe dette filtertullet til fordel for bedre strømforsyning.


    Å ? Ingen transienter med varighet mer enn 1/100 ?
    Nå skrev jeg at så godt som ALLE transienter varer mer enn 1/100 sekund.


    Sier du nå at ett utgangssignal ved 40Hz ikke har to eller flere ladepulser?
    Nei, det har jeg ikke sagt.


    Sier du nå at variasjonen som øking og minking av Kolektor Emitter ikke påvirker, både C for base kolektor og kolektor emitter.
    Nei, det har jeg faktisk ikke uttalt meg om.

    Og hva mener du med C?


    Siden dette er usynlig for deg?
    Hvis du rydder i feilsiteringen din, hva er det egentlig som er usynlig for meg?


    Du har da sett på så mange karakteristikker, diskutert sammenheng med kaskodekopling og andre koplings-varianter opp gjennom tidene, man skulle tro du hadde fått litt utenom ingeniørutdannelsen ?
    Og med dette antyder du hva?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Interessant det du sier at det kan gi mer fasekorrekt respons. Akkurat det jeg opplever, det er første gang noen har en teori om det. Lyttebilde og bassen er alltid til stedet om strøm er i orden. Før var det bingo hva som kom, men det blir selvsagt blankt avvist av alle teoretikere..
    Det er akkurat som å høre på Kari Jaquesson fortelle oss hvordan pandemier, vaksiner og samfunnsstrukturer virker.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    ^^^^ For det første, så holder det lenge med grunnleggende ingeniørutdannelse i elektronikk og tilhørende matematikkunnskaper for å forstå at det du og et par til lirer av dere er det absolutte og reneste tøv. Noen tiår med praksis fra konstrukjson og service hjelper også på. Snake oil - industrien lever i beste velgående på de fleste områder nettopp på grunn av det tankesettet dere praktiserer. Når man åpner et innlegg med på si at "Dette kan jeg egentlig ikke noe om, da teknikk ikke er mitt fag.." for så å kverulere videre og forsøke å overbevise de som faktisk kan faget at det er de som tar feil og dere selverklærte ufaglærte har rett, blir det så til de grader absurd teater av det hele, at man rett og slett blir tom for ord.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Fasekorrekt? Fasen av hva da egentlig?
    Fasen av strømmen sikkert, for man ønsker jo å høre på strømkabler og den fine hummingen av AC-nettet. Musikken og hvilke frekvenser den har er vel ikke så nøye..?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    ...men mener å huske dere mener det kun er høyttaler elementet som avgjør spredning og luft i lyden?
    Driverne er med god margin den viktigste komponenten i et hifisystem. Hvis ikke driverne er ekstremt gode kan man bare glemme high end-ambisjoner av alle mulige slag.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    I form av stivere og kjappere strømforsyning selvfølgelig. 230 lavimpedant AC inn til effektforsterker
    Man får ikke 230V AC inn i en effektforsterker. Man får det inn i effektforsterkerens strømforsyning. Det er denne strømforsyningens impedans forsterkeren "ser". Hvorfor ikke legge ressursene i å gi denne lavere impedans i stedet?
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Om fasen på strømforsyningen er riktig eller ikke er lite interessant. Det som er interessant er om den gir lavere spenningsfall. Men så skal det ikke mer til enn å flytte kondensatorene fra strømrenseren til forsterkerens strømforsyning så har man gjort en betydelig større forbedring.
    Og det var jo heller ikke det jeg prøvde å få sagt.
    Fakta er at feks PS 12 er målt til ekstremt lav utgangsimpedans 230v AC under belastning.
    Mao utgjør den en stivere tilførsel enn hvilken som helst stikkontakt innenfor sitt arbeidsområde.
    Ergo bør da alle pulser (ut av effektforsterker) , store som små, ha mulighet for raskere og mer korrekt respons mot HT.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Sier du det! Jeg har hatt og har fortsatt relativt dyre strømkabler. Jeg har per i dag strømkabler fra Nordost, Wireworld, Audioquest, Supra og en til jeg ikke husker. Bare tull alle sammen. De som er lilla fra Wireworld er så kule at jeg ikke vil selge dem :D
    Jeg har Isotek Polaris 3 også. Noen som vil kjøpe ;)
    Tul er det nu ikke, men du kan så bare ikke høre forskel. Min ven Steen Duelund sagde engang til mig, at der er nogle der bare ikke kan høre forskel på kabler.
    Jeg kender ikke dit rum eller anlæg, men måske er der noget i opsætningen, der kan kamuflere for lydforskel.
    Der var en kvindelig hi-fi tester på Steophile, det havde en super hørelse. Hun tog hjem til dem og forbedrede lyden for dem. De kunne ikke høre de små ting hun gjorde, men lige pludselig kunne de fordi der var meget sket.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Rent bortsett fra at den ikke er i stand til å levere kraftige pulser med lav impedans. Den delen som kan levere litt effekt har høyere impedans enn det som er vanlig i strømnettet i huset.

    Og videre at den impedansen man har ut av 230V ikke er den impedansen forsterkeren ser.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.395
    Sted
    Østfold
    Tul er det nu ikke, men du kan så bare ikke høre forskel. Min ven Steen Duelund sagde engang til mig, at der er nogle der bare ikke kan høre forskel på kabler.
    Jeg kender ikke dit rum eller anlæg, men måske er der noget i opsætningen, der kan kamuflere for lydforskel.
    Der var en kvindelig hi-fi tester på Steophile, det havde en super hørelse. Hun tog hjem til dem og forbedrede lyden for dem. De kunne ikke høre de små ting hun gjorde, men lige pludselig kunne de fordi der var meget sket.
    Hver gang jeg snakket med Steen hadde han en helt annen versjon av sin egen oppfatning enn hans tilhengere ville ha det til. Kan det være han tok feil om sin egen oppfatning?
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Interessant du sier at det kan gi mer fasekorrekt respons. Akkurat det jeg opplever, det er første gang noen har en teori om det. Lyttebilde og bassen er alltid til stedet om strøm er i orden. Før var det bingo hva som kom, men det blir selvsagt blankt avvist av alle teoretikere..
    Var i grunnen bare et forsøk på å trekke ut noe forståelig og mulig positivt av bla Head Man sin utlegning som kan hjelpe å forklare
    bla egne (og også PS Audio ) sin filosofi og resultater.

    Har jo blitt bustet fælt på definisjoner og blitt vridd på ganske grundig her, men det er jo som forventet da😂

    Ellers så er jeg faktisk ekstremt skeptisk til all slags lurium kabler osv.
    Mine HT er koblet opp med Biltema homemade hybrider bestående av 4mm2 HT kabler doblet med Biltema 4mm2 fortinnet batterikabel.
    Alt loddet sammen med MAP brenner for å klare å smelte tinnet😁
    Fantastisk gode HT kabler det faktisk selv om de ser ut som det de er, heimelaga ræl.

    Kjøper heller sjelden nytt da jeg har funnet ut at denne hobbyen er ekstremt lett å utvikle/vikle seg inn i.

    Så også min Sinus maskin er kjøpt brukt i forbannelse over et problem jeg har hatt vanskelig for å bli kvitt uansett utstyrs bytter.
    Etter å ha testet gjennom vinteren så er min erfaring positiv.

    Men min og mange andres regel gjelder over alle andre regler.

    If it aint broken, dont fix it
     

    HeadMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2012
    Innlegg
    432
    Antall liker
    75
    Sted
    På tur til Brødløst
    Torget vurderinger
    4
    What?

    ?ns?


    Selvsagt, det er derfor jeg systematisk argumenterer for å droppe dette filtertullet til fordel for bedre strømforsyning.




    Nå skrev jeg at så godt som ALLE transienter varer mer enn 1/100 sekund.

    Det er transienter med forskjellig bredde også.

    Nei, det har jeg ikke sagt.




    Nei, det har jeg faktisk ikke uttalt meg om.
    kremt
    Og hva mener du med C?
    Capasitans



    Hvis du rydder i feilsiteringen din, hva er det egentlig som er usynlig for meg?

    Hvilke siteringer foruten de ikke er i rekkefølge.


    Og med dette antyder du hva?
    Sorry jeg tenker å gjøre som du, kutte filtertullet.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn