Nå sliter vel PS audio litt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    larsmartin

    Gjest
    Mer betydning enn signalkabler sier vel ikke stort. 😊

    Jeg har en integrert forsterker til like under 50k, og forventer at evt. strømrens er inkludert i prisen. 😏Om du ganger prisen med 4 for eksempel ville det da være helt oppsiktsvekkende om den manglet noe en strømrens kunne tilby?
    Vet ikke hva som skjer med strømmen når effektforsterkeren tømmer kreftene, klarer den fortsatt å gi stabil strøm til dac, stream, pre? Det oppstår mye støy når strøm brukes, klarer de å filtere det 100%? Mye av grunn strømrens trengs er for å skille komponentene fra hverandre, et godt jordsystem og at støyen ikke går fra et komponenten til et annet.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Kanskje du kan svare på det?
    Alt de gjør stemmer med hva min subjektive erfaring tilsier har betydning. Mange har samme konstruksjoner som gryphon, likevel er gryphon i egen klasse i mine ører. Antar det er pga de tar hensyn til alt!
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.336
    Antall liker
    16.439
    Sted
    Østfold
    Alt de gjør stemmer med hva min subjektive erfaring tilsier har betydning. Mange har samme konstruksjoner som gryphon, likevel er gryphon i egen klasse i mine ører. Antar det er pga de tar hensyn til alt!
    Det besvarer jo ikke spørsmålet du selv stilte. Dersom det ikke bare er for øyet må det beviselig ikke være mulig å lage en like god eller bedre strømforsyning montert inni kabinettet.

    Har du noe annet enn egen synsing å komme med?
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    568
    Antall liker
    675
    Gryphon velger å ha ekstern strømforsyning på 40 kg til forforsterkeren levert med sin premium kabel er bare for øye?
    Hvis strømforsyningen til forforsterker :rolleyes: veier 40kg, ser jeg helt klart en fordel av å ha denne externt for seg selv. For ikke annet en for å unngå å gjøre forforsterkeren enda tyngre med fare for å indusere prolaps og ryggproblemer ...
     
    Sist redigert:
    L

    larsmartin

    Gjest
    Det besvarer jo ikke spørsmålet du selv stilte. Dersom det ikke bare er for øyet må det beviselig ikke være mulig å lage en like god eller bedre strømforsyning montert inni kabinettet.

    Har du noe annet enn egen synsing å komme med?
    Jeg synser, gryphon måler. Vi har kommet frem til samme resultat av hva som betyr noe. Så vidt jeg vet synser gryphon siste sluttresultatet selv, kanskje derfor vi kommer til samme konklusjon?
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Hvis strømforsyningen til forforsterker :rolleyes: veier 40kg, ser jeg helt klart en fordel av å ha denne externt for seg selv. For ikke annet en for å unngå å gjøre forforsterkeren enda tyngre med fare for å indusere prolaps og ryggproblemer ...
    Akkurat, derfor jeg synes det er rart at alle integrert strømforsyninger klarer å ha innebygd støystopper filter. Støydemping er greit, men at de er 100% optimale til at en rens på 50kg ikke har betydning er ingen selvfølge.
    Det oppstår mye strålt støy fra strømforsyningen som ikke bør være nær elektronikken, det er og argument for ekstern strømforsyning.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Så massen suger til seg forvrengning. Interessant. Hva med å øke massen til 1000 kg ? Må da bli 20 ganger bedre!
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.336
    Antall liker
    16.439
    Sted
    Østfold
    Jeg synser, gryphon måler. Vi har kommet frem til samme resultat av hva som betyr noe. Så vidt jeg vet synser gryphon siste sluttresultatet selv, kanskje derfor vi kommer til samme konklusjon?
    Du pakker det inn i fryktelig mye bortforklaringer, men da står vi altså med følgende:
    - Du synes at fabeldyr finnes.
    - Du betaler (veldig mange) penger til noen som skal verifisere at fabeldyr finnes.
    - De bekrefter at fabeldyr finnes.

    Konklusjon:
    Fabeldyr finnes.

    Her snakker vi vel ikke på noen som helst måte om interessekonflikter og anekdotisk bevisføring?
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Så massen suger til seg forvrengning. Interessant. Hva med å øke massen til 1000 kg ? Må da bli 20 ganger bedre!
    Skal en ikke oppleve redusert dynamikk og filteret være optimalt blir det fort vekt? Eller har du en løsning som er lett?
     
    Sist redigert av en moderator:
    L

    larsmartin

    Gjest
    Du pakker det inn i fryktelig mye bortforklaringer, men da står vi altså med følgende:
    - Du synes at fabeldyr finnes.
    - Du betaler (veldig mange) penger til noen som skal verifisere at fabeldyr finnes.
    - De bekrefter at fabeldyr finnes.

    Konklusjon:
    Fabeldyr finnes.

    Her snakker vi vel ikke på noen som helst måte om interessekonflikter og anekdotisk bevisføring?
    La oss si at fabeldyr finnes og det finnes mange.
    Men du legger merke til det ene dyret er annerledes enn de andre, da har du kanskje opptaket at kabeldyr finnes?
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.628
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Alt de gjør stemmer med hva min subjektive erfaring tilsier har betydning. Mange har samme konstruksjoner som gryphon, likevel er gryphon i egen klasse i mine ører. Antar det er pga de tar hensyn til alt!
    Har en kamerat som har ett komplett Gryphon anlegg med isovolt trafo. Som sagt så er ikke Isovolt trafo ikke noe strømfilter. Den skal stabilisere nettjorda på de 2 fasene. Jordfeil og høy spenning på fase/sjassi er ihverfall ikke bra- Noe som kan og er et problem på IT strøm fra gata. Børge merket en strammere bas ved bruk av ISOVOLT. Kan ikke være noe synsing for en som har brukt millioner på anlegg :)
     
    Sist redigert:

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    568
    Antall liker
    675
    Så massen suger til seg forvrengning. Interessant. Hva med å øke massen til 1000 kg ? Må da bli 20 ganger bedre!
    En slik tilskudd av masse i et vanlig lytterom vil vel medvirke til å "stramme opp" bjelkelaget", og forandre mekaniske resonans frekvenser osv, så....:unsure:
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Har en kamerat som har ett komplett Gryphon anegg med isovolt trafo. Som sagt så er ikke Isovolt trafo ikke noe strømfilter. Den skal stabilisere nettjorda på de 3 fasene. Jordfeil og høy spenning på fase/sjassi er ihverfall ikke bra noe som kan være er et problem på IT strøm fra gata. Børge merket en strammere bas ved bruk av ISOVOLT. Kan ikke være noe synsing for en som har brukt millioner på anlegg :)
    Akkurat det jeg opplevde med isovolt, som om bassen treffer lytteposisjon bedre..

    En fyr som kjøpte fanthom basserne mine fikk brum i de, han kjøpte isovolt av praktiske grunn(slippe støy i kinoen) han fikk sjokk at lyden og opplevdes som bedre..
     
    Sist redigert av en moderator:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.628
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Man må høre på de som lytter nøye på alt og ikke bare tenker på antall nuller bak komma :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    3.690
    Torget vurderinger
    1
    Er all endring bra/forbedring da!!??? Bedre jo dyrere og "overkomplisert" forklaringen til selgerne er?
    Virker ikke som alle vet hvor man skal lete etter fabeldyr, eller hvilke man skal lete etter engang..
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Er all endring bra/forbedring da!!??? Bedre jo dyrere og "overkomplisert" forklaringen til selgerne er?
    Virker ikke som alle vet hvor man skal lete etter fabeldyr, eller hvilke man skal lete etter engang..
    Overhode ikke, det meste på markedet er ikke optimalt.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.967
    Antall liker
    7.020
    Sted
    Kongsberg
    Det er heller kanskje noen som sliter med å skjønne sammenhengen.
    Når "amir" får en redusert utgangseffekt ved bruk av regeneratoren og får de fleste til å tro at dette er en feil som skyldes regeneratoren er dette en feiltolkning av resultatet.
    Feilen ligger jo åpenbart i regeneratoren. De har satt på en 3ohm NTC på high power utgangen. Hva mener du det er da?
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Det må være noget galt med anlægget et eller andet sted hvis der ikke høres forskel.
    Dette har gjort en væsentlig forskel hos mig.

    Det er vel omvendt? Om du hører forskjell så er det noe galt med anlegget.

    Ja, powersupplyet er en helt avgjørende komponent i et design. Og gjort riktig skal du ikke høre noen forskjell med og uten blockers, filtre og fanden vet.

    Det er jo et festlig scenario, Ge$$r T@mm$$vik har solgt deg sin siste forsterkerdarling. Mmmmmm så digg det låter. Så får du beskjed om at det egentlig ikke låter så bra. Du har jo ikke kjøpt strømkabeel i titusenkroners klassen. Så da gjør du det. Mmmm så bra det låter. Så får du beskjed om at det egentlig låter dritt. Du trenger strømrens..... Og sånn går dagene. For om et år eller to så er jo selvfølgelig forsterkeren din ikke fullt så fantastisk. Det er en ny darling in town. Klovn
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn