Mytek Digital - sonic bliss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg endelig fått Stereo 192 DSD DAC i hus! Kan fortelle at vi har blitt gode venner de timene vi nå har hatt sammen :p



    Mytek har en god del produkter for studiobruk, men med Stereo 192 så sikter de seg inn på det audiofile markedet. Denne finnes i tre utgaver:

    • Stereo192-DSD-DAC Silver Premp Version - uten VU meter
    • Stereo192-DSD-DAC Black Mastering Version - DSD inngang, ingen analog inn
    • Stereo192-DSD-DAC Black Preamp Version - med VU meter, analog inn slik at den kan brukes som pre til andre kilder.

    Disse ligger i samme prissegment som Benchmark DAC1 PRE.

    Bra med både inn og utganger på Mastering utgaven:

    DSD L/R, USB and Firewire Input, Wordclock I/O, S/PDIF In coax and optical, AES Input, 2x XLR Output analog, Headphone Out.

    Jeg har koblet opp Squeezeboxen på S/PDIF inngangen og dette virker strålende.



    Andre spesifikasjoner:

    2-channel Digital to Analog converter for recording and mastering applications, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 and 192 kHz, thomann 24 bit resolution, 128dB Dynamic Range, Switchable precision 10 turn-trimpots or input gain knob

    Og, rosinen i pølsa:

    DSD streaming fra Mac til en overkommelig pris. Jeg kjøpte en lisens på Audirvana | The Sound of Your Dreams etter for mange problemer med Pure Music. PM hadde ikke lyst til å spille av DSD fra min Mac, om dette kan ha noe å si med at jeg koblet dac'en opp via usb og ikke FW vet jeg ikke. A+ var derimot plug-and-play uten problemer i det hele tatt.



    MYTEK DIGITAL USA

    Manual
    http://mytekdigital.com/download_library/stereo192-dsd-dac_manual_v1.4.2.pdf

    Hvordan sette opp Pure Music for DSD avspilling
    http://www.computeraudiophile.com/files/PureMusic_Mytek.pdf

    Mytek presseskriv, juli 2011
    http://mytekdigital.com/download_library/stereo192-dsd-dac_new_product_release_july_2011.pdf

    Engineering and Design of Mytek Stereo192-DSD-DAC
    http://www.mytekdigital.com/download_library/Stereo192-dsd-dac_Design_Philosophy.pdf

    Andre omtaler:

    hifi-advice.com - Mytek stereo 192-DSD DAC review

    (head-fi) REVIEW: Mytek Stereo 192 DSD DAC/Preamp/Amplifier

    Mytek Stereo192-DSD DAC | AudioStream

    RE: Native DSD playback and Memory


    CA: mytek stereo 192 thread regular folks

    CA: mytek stereo 192
     
    Sist redigert:

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan vurderer du denne mot Burson HA-160D som både DAC og headamp?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke prøvd hodetelefonutgangen enda, så den får vi komme tilbake senere med inntrykk av.

    Som DAC var førsteinntrykket at det hele var mer realistisk. Holografi, soundstage, plassering av instrumenter, opptegning av rom, osv. Mytek scorer bedre på disse parametrene enn DAC-160. Man snakker jo om slør på lydbildet og hallelujastemning når dette forsvinner - vi er ikke så langt unna dette. Noe annet som utpeker seg er at det er mer trøkk i bånn. Mitt inntrykk sammenfaller her med

    dukeskd@head-fi skrev:
    The bass come out with extreme tightness, control and quality that I never heard before.

    REVIEW: Mytek Stereo 192 DSD DAC/Preamp/Amplifier
    Kan ta med til slutt at min fru aldri kommenterer noen av komponentene som kommer i hus. dvs, om lyden ;) Når hun da klarer å utbasunere "den nye dac'en låter bra!", fikk jeg så og si hakeslepp.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Spent på hvordan forsterkerdelen er :)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Mye gode skussmål fra CA

    ted_b skrev:
    I find the PCM sound on the Mytek to be extraordinary for a $1500-1600 DAC, and on the same level (or higher) as the Antelope Gold at $3500. The Gold simply has its own very hi-end preamp function, where the Mytek needs a good pre IMO, to sound exemplary. IMO its PCM blows Benchmark, Wyred and other $2k'ers out of the water in areas like you-are-there dynamics, tonality, image density, bass definition, top end lack of digititis.

    MyTek Stereo 192---thread for regular folks!
    Dette er en hard konkurrent til de andre proff dac'ene i prisklassen; Benchmark, Lavry, Grace

    Trenger noe innspilling, så her er det bare å ta tiden til hjelp :)

    ccclapp skrev:
    After a couple of weeks (it gets richer w burn-in) you will realize you have a jem

    MyTek Stereo 192---thread for regular folks!
    kennyb123 skrev:
    Ted had warned me that it can take 500 hours for this DAC to sound best. He was absolutely right. After about 3 weeks it really opened up and finally rid itself of a bit of hardness that had persisted.

    http://www.computeraudiophile.com/f...tek-stereo-192-a-5555/index68.html#post168173
     
    Sist redigert:

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Andre inntrykk fra CAS 2012

    The source material, some of Cookie’s own stuff happily captured on an SACD sampler that Sony was giving away to showgoers, was also available via a computer source. Which meant that we were able to listen to both the SACD material, played back via SACD from a $25,000 Meitner Designs XDS1 SACD/DAC, and the same material coming from a laptop into a $1,500 Mytek Digital Stereo192-DSD DAC.

    While the Meitner sounded superb with just about every source material thrown at it, and I heard quite a few CDs and SACDs thrown at it, the conversions that machine made were simply not as transparent, open and holographic as the little all-DSD Mytek, when playing the same material, with one encoded as a DSD computer file and played back from a computer source.

    Newport 2012: Sony, Pass Labs, Mytek and Blue Coast Records | Confessions of a Part-Time Audiophile
    California Audio Show 2012 | Blue Coast Records

    Capture.JPG


    Alan Taffel skrev:
    Another piece of gear that stirred my blood was MyTek’s Digital Stereo192-DSD-DAC. As the name implies, the focus of this little guy is DSD. In the most dumbfounding demo of the show, producer Cookie Marenco compared a Blue Coast solo violin recording, downloaded as a DSD file from Channel Classics, to the identical recording pressed into an SACD. Cookie played the file through the $1525 MyTek, then switched to the disc as spun by a $20k EMMlabs SACD player, which is no slouch. Both versions went through Sony SS-AR2 speakers. Folks, this was one of those two-seconds-and-it’s-all-over non-contests. The file obliterated the disc, which by comparison had shaky pace and collapsed space. The difference was so stark that one audience member asked, “Is this the same recording?” The demo crystalized the potential of downloadable DSD and DSD-compatible DACs, even at an eminently affordable price point. Are you listening David Chesky? HDTracks needs to support this format!

    Alan Taffel on Digital at T.H.E. Show Newport | AVguide
    HIFIQC skrev:
    Sony demonstrated the differences between PCM and DSD digital audio in an effective setup consisting of Meitner and Mytek DACs. While sonic differences between the DACs certainly exist, it was more startling to hear the 24/96 PCM vs the DSD. The DSD wins, every time! I am certainly looking forward to more USB DSD DACs in the future!

    http://hifiqc.wordpress.com/category/t-h-e-show-newport-2012/
     
    Sist redigert:

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Spent på hvordan forsterkerdelen er :)
    Prøvde litt på AKG 702 her i går, og det er mer enn nok futt i denne til å drive disse bra. Det var førsteinntrykket når det gjelder krefter i ampen. Nå går det mest i TakeT på head-fi fronten her og denne har jeg ikke prøvd å koble opp mot hodetelefonutangen (da denne trenger en normal forsterker). Fungerer tydeligvis med HD800 og LCD-3 i følge gutta på gearslutz.

    DSD_Mastering skrev:
    The headphone output is awesome as well. No grain in the upper freq. and enough bass to make your ear flap! I'm using Sen HD800 and Audeze LCD-3

    Mytek Stereo 192-DSD DAC - Gearslutz.com
    Bruce B skrev:
    Oh... and listening through Audeze LCD-3 and Senheiser HD800 phones are drop dead gorgeous! It has plenty of gain, no highend glare and enough bass to move your ears! I have the volume in by-pass mode, so it only affects the headphone gain.

    http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?7627-Mytek-Stereo192-DSD-DAC&

    HiFIMAN HE-6 blir neste forsøkskanin ut.

    Jeg holder på å sette opp NFS på linuxserveren min, slik at jeg kan koble opp diskene til Mac'en som står ved anlegget. Planen er å la DSD filene ligge på denne. Langsiktig er en Mac mini (koblet opp mot linux server), firewire eller usb til mytek, iPad fjernkontroll og Audirvana som avspiller.
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Med forbehold om at jeg kan ha skumlest for raskt:
    Bingo! Moiz Audio har blitt forhandler av Mytek. https://www.facebook.com/photo.php?...&set=a.435241139711.213467.98719169711&type=1 12.000,- i utsalg gjør at denne ble rimeligere enn Thomann.
    Takk.

    Kjøper jeg så mye av Moiz? :rolleyes:
    Jeg har et inntrykk av at du ofte er raskt ute, nærmest pilotkunde, når Moiz lanserer noe nytt.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Flere som har fått opp ørene for DSD

    So how does it sound?
    The fist thing that stood out with listening to the Mytek in comparision to the RME was the sound stage and the location in the sound stage.
    The soundstage is even bigger, clearer and instruments are easier to locate.
    I fact it so much of an improvement, that I am almost tempted to say that there must be some kind of sound improvement chip in the mytek.
    The DSD material I have played so far is really out of this world. Totally stunning.
    But those are just first impressions after a couple of hours listening.
    I wonder then how a really great headphone will sound like in this chain.

    So next thing on my shopping list will be a better headphone. (Sennheiser HD800 or Beyerdynamic T1).


    My conclusions for the moment:
    - totally stunning sound and soundstage, especially DSD
    - output levels on XLR a bit too high for my equipment to be in the optimal range (although already reduced by 6dB).
    - I will not send back the Mytek, this is a keeper
    Mytek Stereo 192 - Page 73
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Da begynner det å smake fugl.

    Skjermbilde 2012-08-29 kl. 20.13.49.jpg


    Jeg har satt opp en ubuntu server med NFS. Denne bruker jeg som filserver og kobler opp diskene mot mac'en som står ved anlegget. Bruker p.t. wifi og dette ser ut til å gå greit. Maskinen har 4GB minne, men tror nok den bør oppgraderes til 8 for å kunne cache mest mulig av albumet som spilles. En permanent Mac mini kommer nok snart til å bli en realitet.

    Firewire kabel, 6/9 ble handlet inn i dag slik at jeg får testet denne opp mot USB. Valget falt på en high-end kabel fra Clas Ohlson, dette var hva som var å oppdrive i byen. Som med USB så var det rett fram med Audirvana og FW. Her var det bare å endre hvilken kilde A+ skal bruke som lydenhet, og så ble det lyd.

    Skjermbilde 2012-08-29 kl. 20.34.14.png
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Hvem selger DSD filer? Fristende dette her, mteinum!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Off - jeg har problemer med å holde igjen her, stop posting please Mteinum ;)
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    billy.jpg



    Får vel legge til et bilde; DSD avspilling via D.o.P protokollen (24/176,4)

    Aaron Coplands mesterverk også!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    JRiver? og den fungerer greit med dac'en?

    De sier så, men... sånn EDB kan være vrient noen ganger.

    DSD
    Media Center can bitstream DSD to high-end DACs using ASIO 2.2.

    JRiver - Audiophile
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Står vel 176Khz øverst der, eller ?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    Fungerer fint med Jriver, måtte leke litt med instillingene ( huke av for d-o-p, og velge wasapi open event)

    har hatt problemer med buffring av 2x DSD, men det skyldes hardwaren jeg bruker ( har ikke optimalisert windows maskin til audio bruk)


    JRiver? og den fungerer greit med dac'en?

    De sier så, men... sånn EDB kan være vrient noen ganger.

    DSD
    Media Center can bitstream DSD to high-end DACs using ASIO 2.2.

    JRiver - Audiophile
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Ramler litt av her, har Audirvana, betyr det at jeg kan spille av DSD filer fra Mac mini med denne og ut som feks 192 khz? I dag bruker jeg bare Cambridge dacmagic plus som dac og i Beolab 5 bruker jeg bare coax spdif rett i BL5 som har egen dac. Klønete spørsmål kanskje :)
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    hei, man trenger enten DSD til PCM konverter med DOP protokoll, eller DSD DAC; mer info på audiostream.com
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Ramler litt av her, har Audirvana, betyr det at jeg kan spille av DSD filer fra Mac mini med denne (Mytek) og ut som feks 192 khz?
    Mytek DAC'en støtter DSD direkte og konverterer disse til analog. Audirvana vil derfor streame DSD til DAC'en. Du installerer da Audirvana på Mac mini og kobler DAC'en via USB eller Firewire.


    I dag bruker jeg bare Cambridge dacmagic plus som dac og i Beolab 5 bruker jeg bare coax spdif rett i BL5 som har egen dac. Klønete spørsmål kanskje :)
    Mytek er en DAC på lik linje med Cambridge. Skal du evt. bruke Mytek på BL5 må du koble denne til analoginngangen.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Leser at DACen er meget god, men litt mer blandet om headamp-delen, hmmmmmm hadde man bare kunne prøvd Stereo 192 på HD800 og sammenlignet med Burson HA-160D :eek:
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Ramler litt av her, har Audirvana, betyr det at jeg kan spille av DSD filer fra Mac mini med denne (Mytek) og ut som feks 192 khz?
    Mytek DAC'en støtter DSD direkte og konverterer disse til analog. Audirvana vil derfor streame DSD til DAC'en. Du installerer da Audirvana på Mac mini og kobler DAC'en via USB eller Firewire.


    I dag bruker jeg bare Cambridge dacmagic plus som dac og i Beolab 5 bruker jeg bare coax spdif rett i BL5 som har egen dac. Klønete spørsmål kanskje :)
    Mytek er en DAC på lik linje med Cambridge. Skal du evt. bruke Mytek på BL5 må du koble denne til analoginngangen.
    Tusen Takk for mye god info! Men, jeg er noob på dette, og jeg lastet ned fra Bluecoast, spillte av dette via Aurivana plus. Den spilte dette helt fint, men det hakket voldsomt..Virker som om det er min ( billige ) dac, som ikke klarte å henge med?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fostex HP-A8C har også DSD-støtte

    [...]
    Mytek DAC'en støtter DSD direkte og konverterer disse til analog. Audirvana vil derfor streame DSD til DAC'en. Du installerer da Audirvana på Mac mini og kobler DAC'en via USB eller Firewire.
    [...]
    Siden dette også ser ut til å delvis bli en DSD(-støtte)-tråd:

    Fostex HP-A8C har også DSD-støtte (min uthevning):
    The new HP-A8C is Fostex's flagship 32bit DAC / Headphone Amplifier model and features finely designed Analog and Digital circuitries as well as the epoch-making DSD audio playback function.
    Fostex HP-A8C_005.jpg
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    [...]
    Tusen Takk for mye god info! Men, jeg er noob på dette, og jeg lastet ned fra Bluecoast, spillte av dette via Aurivana plus. Den spilte dette helt fint, men det hakket voldsomt..Virker som om det er min ( billige ) dac, som ikke klarte å henge med?
    Dette er i korte trekk spesifikasjonene på maskinen jeg bruker:

    Skjermbilde 2012-08-30 kl. 19.09.00.png


    Dette har til nå gått stort sett greit, men 8 GB ser ut til å være bedre:

    Michael Lavorgna skrev:
    ... and with my MacBook Pro's 4GB of RAM the first track refused to play through on either Pure Music or Audirvana Plus. It would stutter, skip, and eventually crash. Even with the Buffer size set to Max. So I ordered some more memory from the ever reliable Performance Upgrades; FireWire USB SATA Storage; Memory, more at OWC and slapped those minty-fresh 4.0GB + 8.0GB DIMMs into my MacBook Pro and lo and behold Penderecki played through without a hitch (w/Max Buffer size set to Max).

    Mytek Stereo192-DSD DAC | AudioStream
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    [...]
    Tusen Takk for mye god info! Men, jeg er noob på dette, og jeg lastet ned fra Bluecoast, spillte av dette via Aurivana plus. Den spilte dette helt fint, men det hakket voldsomt..Virker som om det er min ( billige ) dac, som ikke klarte å henge med?
    Dette er i korte trekk spesifikasjonene på maskinen jeg bruker:

    Vis vedlegget 151736

    Dette har til nå gått stort sett greit, men 8 GB ser ut til å være bedre:

    Michael Lavorgna skrev:
    ... and with my MacBook Pro's 4GB of RAM the first track refused to play through on either Pure Music or Audirvana Plus. It would stutter, skip, and eventually crash. Even with the Buffer size set to Max. So I ordered some more memory from the ever reliable Performance Upgrades; FireWire USB SATA Storage; Memory, more at OWC and slapped those minty-fresh 4.0GB + 8.0GB DIMMs into my MacBook Pro and lo and behold Penderecki played through without a hitch (w/Max Buffer size set to Max).

    Mytek Stereo192-DSD DAC | AudioStream
    Skjermbilde 2012-08-30 kl. 19.18.48.png


    Da, er det ikke her jeg må lete da? :)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm.... i7 kom vel med 15 og 17" midt 2010. Det betyr at din maskin er nyere enn min. Har du mange programmer kjørende? nettleser, itunes, ... Prøv å lukk alle utenom Audirvana.

    --

    edit: sånn, der var 8GB på vei fra komplett.


    Siden dette også ser ut til å delvis bli en DSD(-støtte)-tråd
    Vi har andre tråder som omhandler DSD i mer generelt omfang. Det vil være naturlig å ta opp software, lagring og avspilling av DSD i denne tråden da Mytek er en DSD DAC, men da primært for å få det meste ut av denne.
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Har du fått testet mot HE-6 ? Mener jeg leste en plass at denne også støtter SACD-ISO image for direkte avspilling, noen som vet ?

    Edit, ok sjekket litt og husker nå at det er Audionirvana programmet der det er støtte for ISO-SACD avspilling. mteinum har du prøvd denne funksjonen ?


    ISO SACD.PNG
     
    Sist redigert:

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Ramler litt av her, har Audirvana, betyr det at jeg kan spille av DSD filer fra Mac mini med denne (Mytek) og ut som feks 192 khz?
    Mytek DAC'en støtter DSD direkte og konverterer disse til analog. Audirvana vil derfor streame DSD til DAC'en. Du installerer da Audirvana på Mac mini og kobler DAC'en via USB eller Firewire.


    I dag bruker jeg bare Cambridge dacmagic plus som dac og i Beolab 5 bruker jeg bare coax spdif rett i BL5 som har egen dac. Klønete spørsmål kanskje :)
    Mytek er en DAC på lik linje med Cambridge. Skal du evt. bruke Mytek på BL5 må du koble denne til analoginngangen.
    Takker for svar! Skjønner jo at Mytek er en dac, lurte bare på om Audirvana dekodet dsd og sendte det ut som vanlig 192 khz signal og det gjør programmet tydeligvis ikke. Synd Mytek ikke har digital ut via coax sånn som Fostex har for det er ikke aktuellt å koble BL5 via analog inn. Fostex hp a8c finner jeg lite om, den er tydeligvis for ny..

    Mvh Tom
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Mener jeg leste en plass at denne også støtter SACD-ISO image for direkte avspilling, noen som vet ?
    Jriver MC17 + Mytek spiller av sacd.iso uten problemer
    Det fungerer også fint i Audirvana. Pga filstørrelse vil jeg tro det kan være lurt å ha raskt nettverk dersom iso skal ligge på filserver. Det tok sin tid å åpne filen over nett her, går vesentlig raskere lokalt.

    Skjermbilde 2012-08-31 kl. 08.56.05.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Kjører fra en ReadyNas med gigabit ethernet koplet opp mot en Mac Mini med 8GB ram så den delen er dekket :) Lang bestillingstid på den svarte Myteken Morten ?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Kjører fra en ReadyNas med gigabit ethernet koplet opp mot en Mac Mini med 8GB ram så den delen er dekket :) Lang bestillingstid på den svarte Myteken Morten ?
    Gigabit sier du... kjenner det frister. Jeg må nok uansett få lagt opp ethernet kabling til anlegget, eller kanske en raskere trådløs router... Komplett.no - ASUS RT-N66U Dark Knight 11n N900 Router får høre litt med hw gutta på jobb.

    Min var ikke på lager hos Moiz, så han bestilte opp via fabrikken. Da tok det ca 10 dager fra betaling til jeg kunne pakke den opp.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Mener jeg leste en plass at denne også støtter SACD-ISO image for direkte avspilling, noen som vet ?
    Jriver MC17 + Mytek spiller av sacd.iso uten problemer
    Det fungerer også fint i Audirvana. Pga filstørrelse vil jeg tro det kan være lurt å ha raskt nettverk dersom iso skal ligge på filserver. Det tok sin tid å åpne filen over nett her, går vesentlig raskere lokalt.

    Vis vedlegget 151847
    Litt dumt spørsmål men blir .iso`en extracted for så og spilles av som DSD filer, regner med det men spør for sikkerhetsskyld. Lurer også litt på hvordan .Iso fila fungerer etter at du har åpnet den med A+ - fungerer den som ett hvilket som helst album med sporvalg og hele pakken.

    Edit; Slik jeg leser det ute på den store weben ser det ut som SACD.iso fila spilles av native om en har program og dac som kan dekode strømmingen.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn