U
utgatt60135
Gjest
Og han ble vel maks utnyttet? For pengeverdien?rolfozzy skrev:Rart og tenke på at Sun var et indieselskap. D.v.s. Elvis Presley var en indieartist, sammen med Johnny Cash og Jerry Lee Lewis.
Og han ble vel maks utnyttet? For pengeverdien?rolfozzy skrev:Rart og tenke på at Sun var et indieselskap. D.v.s. Elvis Presley var en indieartist, sammen med Johnny Cash og Jerry Lee Lewis.
Nei jeg vet ikke riktig. Sun solgte jo Elvis til RCA etter et par år, tror jeg det var.Lyngen skrev:Og han ble vel maks utnyttet? For pengeverdien?rolfozzy skrev:Rart og tenke på at Sun var et indieselskap. D.v.s. Elvis Presley var en indieartist, sammen med Johnny Cash og Jerry Lee Lewis.
Definisjonen hipster må naturligvis endre seg med tiden.baluba skrev:Og jeg kan bare konstatere at jeg har ingen anelse om hva indie er lenger, ei heller hipster. Begge deler ser ut til å ha mistet sin opprinnelige mening for lenge siden. Akk ja, det er ikke lett å følge med lenger...
Men det følger med fordi mange har en hang til å sette musikk i bås, og det spesielle med mye av musikken nå for tiden er at nettopp det er vrient.baluba skrev:Begge deler ser ut til å ha mistet sin opprinnelige mening for lenge siden. Akk ja, det er ikke lett å følge med lenger...
Så da konstrueres det båser som ikke har noen mening, og ingen egentlig sammenheng. I min ungdom betydde indie det som havnet på listene for uavhengige plateselskaper i musikkaviser som NME. 2Tone og Rough Trade var typiske engelske selskaper, I.R.S. og Slash på andre siden av Atlanterhavet.Lyngen skrev:Men det følger med fordi mange har en hang til å sette musikk i bås, og det spesielle med mye av musikken nå for tiden er at nettopp det er vrient.baluba skrev:Begge deler ser ut til å ha mistet sin opprinnelige mening for lenge siden. Akk ja, det er ikke lett å følge med lenger...