Musikkpressens årslister

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Brasse skrev:
gjorde det i går! det vrenger og skraler, men syns det er heilt ok.
men så har eg drøyt glætt diskant og kan fint spele heilt på tryne produksjoner på nå-føler-eg-meg-som-ein-drittsekk-volum.
Jeg vet ikke hva glætt diskant betyr men for å se om det var noe galt med anlegget eller hørselen min tok jeg meg en 10 minutters pause fra Tord Gustavsen Trio og spilte av Kanye West - Monster på nytt.

Med oppsett som i signaturen låt det forferdelig.
Med audiolense avslått låt det forferdelig.
Hodetelefonforsterkeren min er ganske god og med K701 låt det forferdelig.
Med Beyerdynamics DT770 låt det fortsatt forferdelig men dens klangbalanse gjorde det litt mer behagelig å høre på låta.

Så jeg skjønner ikke helt hva du mener og er fortsatt overbevist om at albumet er komprimert istykker.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
ErosLoveking skrev:
Mojo er ikke så helt borte iår.
Tror ikke de legger ut på nett
Selvsagt er det jo andre som skriver av og legger ut, google før posting er kanskje ikke så dumt.

Mojo's Top 50, 2010
En ganske god liste, som faktisk inneholder flere plater jeg har skaffet meg. Lyngen etterspør The National, og det er naturlig når listen dekker hele 50 plater. Jeg etterspør Lloyd Cole, men fair enough. Det er ikke mulig å gjøre alle til lags. Det som er lit rart er at det jødiske avisbudet(1) kom inn på listen, men ikke dronningen(2). Det er jo helt klart at sistnevntes album er sterkere enn hans. ::)

(1: Eli Reed. 2: Sharon Jones.)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
ErosLoveking skrev:
Selvsagt er det jo andre som skriver av og legger ut, google før posting er kanskje ikke så dumt.

Mojo's Top 50, 2010

En ganske god liste, som faktisk inneholder flere plater jeg har skaffet meg. Lyngen etterspør The National, og det er naturlig når listen dekker hele 50 plater. Jeg etterspør Lloyd Cole, men fair enough. Det er ikke mulig å gjøre alle til lags. Det som er lit rart er at det jødiske avisbudet(1) kom inn på listen, men ikke dronningen(2). Det er jo helt klart at sistnevntes album er sterkere enn hans. ::)

Nå følger jeg deg ikke helt.
Negern: 23
Jøden: 40

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
ErosLoveking skrev:

Mojo's Top 50, 2010

Nå følger jeg deg ikke helt.
Negern: 23
Jøden: 40
Klarte jeg virkelig å hoppe over baben? Slik går det når jeg insisterer å lese lister uten brillene på. Jeg er jo ingen gammel mann... Ok, da er jeg ganske fornøyd med listen. Det at Lloyd er utelatt kan skyldes mye rart, men jeg nekter å tro at alle disse albumene er bedre enn Broken Record. Jeg mener helt klart at den er bedre enn Paperboys bidrag til årets flora.

Jeg trøster meg med at det ikke var demens som fikk meg til å overse Sharon. Det var de hersens brillenes skyld. De ligger på gangen utenfor badet, i og med at jeg leste Mojo på toalettet. Julenummeret koster forresten små 49 kroner på Narvesen.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
finnes værre dassliteratur
Absolutt. Og så er jo dronningen representert på cd-en med en flott alternativ julesang, det finnes ingen huspiper i ghettoen. ;)

U

utgatt60135

Gjest
Her er det mye mangler ::)..

Mojo glemmer et par tiår og flere store grupper er helt utelatt.

MOJO: THE 100 GREATEST ALBUMS EVER MADE
August 1995 Edition

1. The Beach Boys - Pet Sounds
2. Van Morrison - Astral Weeks
3. The Beatles - Revolver
4. The Rolling Stones - Exile On Main Street
5. Bob Dylan - Highway 61 Revisited
6. Marvin Gaye - What's Going On
7. The Rolling Stones - Let It Bleed
8. Bob Dylan - Blonde On Blonde
9. The Velvet Underground - The Velvet Underground And Nico
10. Patti Smith - Horses
11. Love - Forever Changes
12. Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced?
13. Steely Dan - Countdown To Ecstasy
14. Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland
15. The Band - The Band
16. The Stooges - Fun House
17. Television - Marquee Moon
18. Joni Mitchell - Blue
19. The Beatles - The Beatles
20. Stevie Wonder - Innervisions
21. David Bowie - Station To Station
22. The Sex Pistols - Never Mind The Bollocks
23. The Clash - London Calling
24. The Beatles - Abbey Road
25. David Bowie - Hunky Dory
26. The Rolling Stones - Beggars Banquet
27. The Beatles - Rubber Soul
28. Captain Beefheart And The Magic Band - Trout Mask Replica
29. David Bowie - The Rise And Fall Of Ziggy Stardust
30. The Doors - The Doors
31. Otis Redding - Otis Blue
32. James Brown & The Famous Flames - Live At The Apollo Vol. 1
33. Nirvana - Nevermind
34. The Velvet Underground - The Velvet Underground
35. Prince - Sign 'O' The Times
36. The Byrds - The Notorious Byrd Brothers
37. R.E.M. - Automatic For The People
38. The Who - The Who Sell Out
39. Bob Dylan - Blood On The Tracks
40. Big Star - Third (AKA Sister Lovers)
41. Bruce Springsteen - Born To Run
42. Gram Parsons With Emmylou Harris - Grievous Angel
43. The Ramones - Ramones
44. Iggy Pop - Lust For Life
45. Lou Reed - Transformer
46. Miles Davis - In A Silent Way
47. The Byrds - Younger Than Yesterday
48. Kraftwerk - Trans-Europe Express
49. The New York Dolls - New York Dolls
50. Moby Grape - Moby Grape
51. The Beatles - Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band
52. The Rolling Stones - Sticky Fingers
53. Joy Division - Closer
54. Bruce Springsteen - Darkness On The Edge Of Town
55. The Mothers Of Invention - We're Only In It For The Money
56. Donald Fagen - The Nightfly
57. Bob Dylan - Bringing It All Back Home
58. The Clash - The Clash
59. Roxy Music - For Your Pleasure
60. Kate Bush - Hounds Of Love
61. Todd Rundgren - Something/Anything
62. Can - Future Days
63. The Beatles - With The Beatles
64. Captain Beefheart And The Magic Band - Clear Spot
65. Sly & The Family Stone - Stand!
66. Eno - Here Come The Warm Jets
67. The Wailers - Catch A Fire
68. Massive Attack - Blue Lines
69. Elvis Costello - This Year's Model
70. Richard & Linda Thompson - I Want To See The Bright Lights Tonight
71. Stevie Wonder - Talking Book
72. Pere Ubu - The Modern Dance
73. Steely Dan - Can't Buy A Thrill
74. Sly & The Family Stone - There's A Riot Goin' On
75. Van Morrison - It's Too Late To Stop Now
76. Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
77. Pink Floyd - Piper At The Gates Of Dawn
78. Joni Mitchell - The Hissing Of Summer Lawns
79. The Stooges - The Stooges
80. Stevie Wonder - Songs In The Key Of Life
81. The Beatles - A Hard Day's Night
82. Miles Davis - Bitches Brew
83. Neil Young - Tonight's The Night
84. Randy Newman - Good Old Boys
85. Prefab Sprout - Steve McQueen
86. Marvin Gaye - Here, My Dear
87. Talk Talk - Spirit Of Eden
88. Margaret O'Hara - Miss America
89. Frank Zappa - Hot Rats
90. Steely Dan - Gaucho
91. The Kinks - The Village Green Preservation Society
92. Dusty Springfield - Dusty In Memphis
93. Todd Rundgren - A Wizard, A True Star
94. The Smiths - The Smiths
95. Muddy Waters - Hard Again
96. Led Zeppelin - Physical Graffiti
97. The Zombies - Odessey & Oracle
98. Iggy And The Stooges - Raw Power
99. Led Zeppelin - Led Zeppelin(4)
100. Robert Wyatt - Rock Bottom

Jeg har begynt med min liste på nytt etter datakrasch. Lett å finne platene, men svært vanskelig å sortere dem riktig. Egentlig umulig, men det er jo moro og man får enda bedre oversikt over musikken sin med å bruke lang tid. Jeg holdt vel på med listen jeg mistet i nesten et halvt år.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Lyngen skrev:

men steike de hopper pent over endel indieskrot, andre har halvstor tiss for.

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
Lyngen skrev:

Består MoJo av bare 50 åringer med tisser som bare fungerre som kraner?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Lyngen skrev:
ErosLoveking skrev:
Lyngen skrev:

tisser som leverer varene ;)

Forøvrig har 2010 vært et bra år for min del. Skjønner ikke de som syter over dagens muzak. Støter støtt og stadig på skiver som kommer til å følge meg videre. Sliter faktisk med who´s hot or not for min egen Top 10 d.å :D

U

utgatt60135

Gjest
Og dette med ensidig fokus på 70-talls musikk sier mest om ensidig musikksmak. Musikk må passe inn i en gammel formel for å komme hel ut. Bred musikksmak er en god ting så det så :D. "Alternativ rock" kan være minst like bra. Hadde "indiemusikk" kommet først så hadde det vært snudd på hodet.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
Og dette med ensidig fokus på 70-talls musikk sier mest om ensidig musikksmak. Musikk må passe inn i en gammel formel for å komme hel ut. Bred musikksmak er en god ting så det så :D. "Alternativ rock" kan være minst like bra. Hadde "indiemusikk" kommet først så hadde det vært snudd på hodet.
hadde det enda vært rock! stort sett slapp, hypa pop ( med noen unntak)STORT SETT DET SAMME MØLET NÅ SOM I 1980. Indiesjangeren levde den gangen også husker jeg

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Lyngen skrev:
hadde det enda vært rock! stort sett slapp, hypa pop ( med noen unntak)STORT SETT DET SAMME MØLET NÅ SOM I 1980. Indiesjangeren levde den gangen også husker jeg
Synes du grensen mellom rock og pop er godt definert? Er ikke negativ hype musikk som blir glemt over tid? Alternativ rock er absolutt ikke noe glemt musikk generelt sett, men det er klart noe blir overhypa slik det er med alle sjangre. Mye bra og dårlig er blitt lagd i alle tider, så jeg står ved at ensidig fokus på enkelte tiår står mest for smalere smak og ikke ensidig bedre musikk. Det er naturligvis ikke slik at de beste musikerne i verden ble født på omtrent samme tid.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Lyngen skrev:
Synes du grensen mellom rock og pop er godt definert? Er ikke negativ hype musikk som blir glemt over tid? Alternativ rock er absolutt ikke noe glemt musikk generelt sett, men det er klart noe blir overhypa slik det er med alle sjangre. Mye bra og dårlig er blitt lagd i alle tider, så jeg står ved at ensidig fokus på enkelte tiår står mest for smalere smak og ikke ensidig bedre musikk. Det er naturligvis ikke slik at de beste musikerne i verden ble født på omtrent samme tid.
Hva som er pop og rock er ofte bare subjektive føleleser. Indiesjangeren som musikkpressen hyper opp i skyene kan defineres om noen gidder. Hipsteranmeldeldere desperate etter å være alternative har banet vei for mye drittmusikk gjennom tidene.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Lyngen skrev:
ErosLoveking skrev:
Lyngen skrev:

tisser som leverer varene ;)

Forøvrig har 2010 vært et bra år for min del. Skjønner ikke de som syter over dagens muzak. Støter støtt og stadig på skiver som kommer til å følge meg videre. Sliter faktisk med who´s hot or not for min egen Top 10 d.å :D
Ganske så enig.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
65finger skrev:
]Hva som er pop og rock er ofte bare subjektive føleleser. Indiesjangeren som musikkpressen hyper opp i skyene kan defineres om noen gidder. Hipsteranmeldeldere desperate etter å være alternative har banet vei for mye drittmusikk gjennom tidene.
Støttes.
Det meste av indie musikken som utgis i dag vil etter all sannsynlighet være glemt om få år uansett hvor hypet det er. Intetsigende svada har en tendens til å ha kort levetid. Om en 10-15 år vil dog noe av indiemusikken stå igjen som bautaer i musikkhistorien selv om jeg personlig tviler på at det er mange. Musikk som er laget ut fra sin egen kjedsomhet er ikke alltid vellykket over tid.
Dette er jo ikke nytt fenomen - og det samme har skjedd med rocken - så heldigvis er det mange generasjoner med rock og velge fra og dermed flere artister/band som kan lykkes å komme på listen over artister som er verdige øret.

Uansett - synes det kommer mer og mer interessante utgivelser år for år og 2010 har vært et relativt sett godt år, og regner med at de neste vil bli bedre.

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Indiesjangeren som musikkpressen hyper opp i skyene kan defineres om noen gidder. Hipsteranmeldeldere desperate etter å være alternative har banet vei for mye drittmusikk gjennom tidene.
Jeg synes du rører sammen alt i en gryte nå og jeg spør hvilke de heller bør applaudere. Jeg synes man heller bør synes at det er positivt at det kommer ny musikk som ikke er lik alt annet. Så må man bare ikke være naiv og tro at det kommer klassikere på løpende bånd. Men er jo enig i at det er for få av de virkelige for tiden, men å kalle alt for skrot blir bare barnslig og lite matnyttig. Alt av min musikk er fantastisk og din er noe dritt holdning som holdt på med på barneskolen. Jeg har lite sans for dette i dag. Det kan jo være at de du mener er hipsteranmeldere liker de beste fra gamle dager enda bedre? Dette med hipster, indie, kred o.l. blir omtalt alfor usaklig. Det er godt mulig det er endel i det, men å røre alt sammen i samme gryte er ikke noen god idé. Jeg bemerker også en nedlatende holdning til anmeldere bare fordi de fremmer musikk de selv ikke liker. En uting og man burde heller spørre hvor det blir av all den gode musikken fra tiåret de vokste opp med, enn å henge ut de som også liker annen musikk i tillegg.

U

utgatt60135

Gjest
Og hvorfor kan man ikke heller innrømme at man har smalere musikksmak? Jeg går ikke rundt å klager på Hip-Pop selv jeg ikke liker det. Kudos til de som klarer det. Jeg klager ikke på at anmeldere er hipstere selv om rapalbum får mye skryt.Det samme med metalalbum.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Lyngen skrev:
Og hvorfor kan man ikke heller innrømme at man har smalere musikksmak? Jeg går ikke rundt å klager på Hip-Pop selv jeg ikke liker det. Kudos til de som klarer det. Jeg klager ikke på at anmeldere er hipstere selv om rapalbum får mye skryt.Det samme med metalalbum.
Rap anmeldes som oftest av de som forstår seg på rap.
Metall anmeldes som oftest av de som forstår seg på metall. Samme med klassisk, jazz og rock.
Problemet (slik jeg ser det) med indie genren er at alt for mye blir puttet i den av hipsteranmeldere og dermed ødelegger troverdigheten til de få gullkornene som ligger der da de ikke evner å skille klinten fra hveten.

Forøvrig - du er på tynn is om du anklager fingern for å være veldig forutinntatt. Jeg kjenner få som kjøper så mye musikk for å gi det en real kjangs.

U

utgatt60135

Gjest
H.R skrev:
Forøvrig - du er på tynn is om du anklager fingern for å være veldig forutinntatt. Jeg kjenner få som kjøper så mye musikk for å gi det en real kjangs.
Jeg forholder meg til det som skrives her. En ting er hva man prøver en annen er hvordan man forholder seg til musikk man ikke klarer å like.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
det er noe spesielt som trekker hipstere til indiesjangeren, muligens det at den er så udefinert. Hadde hipstertendenser for 25 år siden selv :D vokste det av meg. liker og har drøssevis med indieplater

U

utgatt60135

Gjest
H.R skrev:
Lyngen skrev:
Metall anmeldes som oftest av de som forstår seg på metall. Samme med klassisk, jazz og rock.
Og "indieanmeldere" forstår seg ikke på "indierock"? At endel anmeldere legger for mye i musikken kan sikkert være. Men det tror jeg neppe gjelder bare "indie".

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
det er noe spesielt som trekker hipstere til indiesjangeren, muligens det at den er så udefinert. Hadde hipstertendenser for 25 år siden selv :D vokste det av meg. liker og har drøssevis med indieplater
Så alle som liker "indie" er hipstere? Hva er indie?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Jeg liker Indie sjæl jeg ;D hipstere er vel de som tror alt som faller innenfor Indiebåsen er dritbra og alt annet mindreverdig. Hipstere hyper konsekvent opp alt som kan lirkes seg innenfor sjangeren uansett hvor middelmådig det er ;D Som sagt har noen hundre album som faller innenfor Indie Lyngen. Sikkert en 20% som er veldig bra! Utrolig hvor mange av disse bandene som er flasket opp med 81-84 Indie band. Må ofte sjekke når plata er gitt ut

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Lyngen skrev:
H.R skrev:
Lyngen skrev:

Og "indieanmeldere" forstår seg ikke på "indierock"? At endel anmeldere legger for mye i musikken kan sikkert være. Men det tror jeg neppe gjelder bare "indie".

Skrev jeg ikke:
"Problemet (slik jeg ser det) med indie genren er at alt for mye blir puttet i den av hipsteranmeldere og dermed ødelegger troverdigheten til de få gullkornene som ligger der da de ikke evner å skille klinten fra hveten."
Hadde hipsterene holdt seg unna indiehypen og latt kvalifiserte mennesker ta seg av dette så ville de bandene som er virkelig bra fått den spalteplassen som de fortjener. Slik er det dessverre ikke i dag.

U

utgatt60135

Gjest
H.R skrev:
Hadde hipsterene holdt seg unna indiehypen og latt kvalifiserte mennesker ta seg av dette så ville de bandene som er virkelig bra fått den spalteplassen som de fortjener. Slik er det dessverre ikke i dag.
Hvem er du tenker på egentlig? Pitchfork hyller mye andererledes musikk. Mer enn jeg klarer å like, men jeg kjenner dem ikke og vet ikke om det er hipstere eller ekte musikkelskere. Når jeg fikk taket på "ny" musikk så ble jeg litt vel altoppslukende, men det var ikke for å være hipp eller noe slik men fordi det var givende. I dag er jeg litt mer selektiv. Ser ikke noe unormalt i det.

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Jeg liker Indie sjæl jeg ;D hipstere er vel de som tror alt som faller innenfor Indiebåsen er dritbra og alt annet mindreverdig. Hipstere hyper konsekvent opp alt som kan lirkes seg innenfor sjangeren uansett hvor middelmådig det er ;D Som sagt har noen hundre album som faller innenfor Indie Lyngen. Sikkert en 20% som er veldig bra! Utrolig hvor mange av disse bandene som er flasket opp med 81-84 Indie band. Må ofte sjekke når plata er gitt ut
Ok - jeg er med på den :). Men jeg liker enda dårligere de som forkaster musikk bare fordi det er indie elller kaller alle "indielikere" hipstere. Men begrepet er ikke lett siden det kan være veldig stor forkjell på musikken i den båsen. Egentlig burde begrepet utvaskes helt. Det gir ikke så mye mening mer.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Lyngen skrev:
65finger skrev:
Ok - jeg er med på den :). Men jeg liker enda dårligere de som forkaster musikk bare fordi det er indie elller kaller halle "indielikere" hipstere. Men begrepet er ikke lett siden det kan være veldig stor forkjell på musikken i den båsen. Egentlig burde begrepet utvaskes helt. Det gir ikke så mye mening mer.
enig! større problemer med begrepet enn musikken

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Indie. Av independent.

Det er vel ikke en egen musikksjanger? I utgangspunktet var det artister som gjorde sine innspillinger på små selskaper som ikke var avhengige av de store. Og det kunne være mange slags typer musikk.

Er det slik at dette er forandra nå, slik at det har blitt en egen musikksjanger?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:
Indie. Av independent.

Det er vel ikke en egen musikksjanger? I utgangspunktet var det artister som gjorde sine innspillinger på små selskaper som ikke var avhengige av de store. Og det kunne være mange slags typer musikk.

Er det slik at dette er forandra nå, slik at det har blitt en egen musikksjanger?
det har blitt mer enn sjanger

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
rolfozzy skrev:
Indie. Av independent.

mer enn sjanger? eller mener du mer en sjanger?

U

utgatt60135

Gjest
rolfozzy skrev:
Det er vel ikke en egen musikksjanger?
Nei, egentlig er det ikke det. Man burde ikke bruke det som det. Det er jo en gjenganger at musikerne selv ikke liker å settes båser og i allefall ikke indie.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
rolfozzy skrev:
Indie. Av independent.

Indie var som du sier ensbetydende med uavhengige selskaper.
I senere tid har vel strengt tatt dette samlebegrepet blitt utvidet til å klassifisere musikk som indie-rock, indie-pop etc, samt at de større selskapene har tatt til seg disse under-genre og dermed har vel strengt tatt ting forandret seg eller?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:
65finger skrev:
rolfozzy skrev:
Indie. Av independent.

mer enn sjanger? eller mener du mer en sjanger?
det har blitt en sjanger uttrykket indie

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
rolfozzy skrev:
Det er vel ikke en egen musikksjanger?
Nei, egentlig er det ikke det. Man burde ikke bruke det som det. Det er jo en gjenganger at musikerne selv ikke liker å settes båser og i allefall ikke indie.
Da er vi enig. Jeg oppfatter at det som blir putta inn under indiesjangeren er så mye forskjellig at det kan ikke oppfattes som en egen type musikk, slik som rock, jazz osv osv....

Jeg tror dette er noe som henger igjen fra den gang indie virkelig var indie. Og at det er et forsøk på og selge på indiebegrepet bare.

Rart og tenke på at Sun var et indieselskap. D.v.s. Elvis Presley var en indieartist, sammen med Johnny Cash og Jerry Lee Lewis.

U

utgatt60135

Gjest
Det handlet vel bare om å la musikerne bestemme hvilken musikk de ville lage og ikke de store selskapene som tenkte først og fremst på penger. Men så så vel noen at de kunne tjene penger på begrepet og da ble jo hele greia utvannet. Det er kanskje derfor at det har blitt mer vanlig å bruke ordet i spesielt USA på 2000-tallet? Jeg vet ikke...

Topp Bunn