Haha, du er nok inne på noe der.
Jeg er usikker selv.
Hadde jeg hatt penger til det så ville jeg hørt på Harbeth kanskje
Savner ingen ting. Uvant for meg at det er så ekstremt detaljert.Hva savner du I fulltoner du har nå da?
Veldig bra beskrevet Fosse. Keyword, som jeg og opplever, er "mørkere".Nå skal ikke jeg late som jeg sitter på en fasit, for det gjør jeg ikke, men ofte har jeg registrert at det du beskriver som «for mye detaljer» egentlig er «for mye i toppen i forhold til bunnen» (i min verden, andre kan oppleve det anderledes). Virkeligheten er svært detaljert, men sjeldent slitsomt. En trompet eller tromme live er dynamisk og detaljert som fy, men generelt mindre slitsom enn mange anlegg. Så kan dette ha å gjøre med akustikk, høyttalere eller resten av anlegget. Og selvsagt smak. Selv har jeg fått et anlegg som låter ufattelig mye mørkere og «roligere» nå enn for bare ett år siden. Selv har jeg forelsket meg i høyttalere med mulighet for å justere energien i toppen. Og noe av dette er faren med A-B testing synes jeg, man velger det som låter mest «detaljert», og så var det egentlig bare det at det var lysere. Ble en digresjon dette, beklager …

.
.Skjønte detTakk @Atlerovik. For ordens skyld, min betraktning gjaldt ikke utstyret, det var mer ment som en generell betraktning rundt dette med mye og lite detaljer. Ofte er det ikke de store ting som skal til heller, av og til kun et rørbytte, eller rett plassering av høyttalerne.
Dette fikser du 666.
 Men seriøst; jeg synes det er et godt poeng at «for mye topp» like godt kan være «for lite bunn». Og så kan man diskutere akkurat hvordan man løser det, med ett eller flere av forslagene her.
 Men seriøst; jeg synes det er et godt poeng at «for mye topp» like godt kan være «for lite bunn». Og så kan man diskutere akkurat hvordan man løser det, med ett eller flere av forslagene her.Du fremstår ikke som en som depper så fryktelig fortJa til dere begge. Jeg depper ikke av den grunn.
Subwoofer har vært snublende nær. Men så ble de cd spiller denne gangen.
Har en forsterker med bass og diskant regulering.
Det var interessant faktisk. Får bruke den til jeg kommer opp med en lur slagplan.

Står høyttalerne på den veggen som er 3,72?I går flyttet jeg anlegget opp i 2 etg. Har jo hele huset + en leilighet i kjelleren helt for meg selv.
Når totalvekt på anlegget er knapt 2 pakker med margarin så kan jeg jo teste alle rom dassen inkludert hehe.
Jeg skal prøve å finne ut hvor jeg får best lyd.
Så om noen vil kommentere så er jeg veldig mottagelig for gode råd.
Merk deg gode..
Rommet er 4.37 x 3.72 meter, dvs 16.25 kvm med knevegger. Se bildene.
Sitter 140 cm fra veggen bak. 240 cm fra høyttalere og 185 mellom høyttalere.
Nå står ht 85 cm fra veggen målt fra fronten på ht.
 ) 1/5 av rommets lengde.
) 1/5 av rommets lengde. 
Jepp, men bare fyll inn mål i de hvite feltene så kommer målene oppInteressant, det skjemaet @_RoDa_ , takk for tips. Det er sånn at om man vil ha høyttalerne nærmere frontvegg, så er det bare å dele på et høyere oddetall?
Det skjønte jeg. Men du går bare opp til 1/9 av rommets lengde. Men så vidt jeg skjønner er poenget at det skal deles på oddetall?Jepp, men bare fyll inn mål i de hvite feltene så kommer målene opp
Mye smak og behag det, tror jeg. Samt lytte litt til hva andre har erfart med samme høyttaler.Hvilke erfaringer har du gjort med tanke på toe in av høyttalere?
Prøvde å lede deg over til din egen trådDet skjønte jeg. Men du går bare opp til 1/9 av rommets lengde. Men så vidt jeg skjønner er poenget at det skal deles på oddetall?
Beklager sidesporet i den nydelige tråden din, Lasse.
 Bare tuller.
 Bare tuller.Det er bare hyggelig. Kjør på.Det skjønte jeg. Men du går bare opp til 1/9 av rommets lengde. Men så vidt jeg skjønner er poenget at det skal deles på oddetall?
Beklager sidesporet i den nydelige tråden din, Lasse.
Edit: vi tar det videre i min tråd.