Musikk fra PC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vegardaase

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2
    Bra at du har fått det til! Håper du blir fornøyd med løsningen :)

    Sett streaming bufferstørelse til stor i iTunes instillingene så tipper jeg du unngår slike glipp.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Det kan godt være som du sier. Samtidig som jeg ripper har jeg internett oppe, for å evt å laste ned covere i de tilfellene de ikke kommer opp av seg selv. I tillegg har jeg oppe det jeg trenger for å skanne mine egne cover hvis jeg ikke finner dem på nettet (Amazon og slike ting). Men disse tingene får jeg bekymre meg om senere. Akkurat nå gleder jeg meg bare over at iPod Touch funker som den skal. ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Noen tips fra Apple support som kan være verdt å ta med seg...




    Se spesielt det med ikke å ha AE èn rett bak anlegget, såfremt du har mulighet for å gjøre noe med det da.

    MVH Johnny
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Ser at det står at en bør unngå å sette AE på høykant?
    Dersom en setter den rett i en kontakt så blir den vel nettopp det?
    Videre så er det vel naturlig å sette den bak anlegget, det er der kontakene er.
    Jeg ha nylig valgt å bruke den medfølgende netledningen både for å komme lengst mulig unna alle andre kabler og for å slppe å se lyset.
    Den henger da hos meg løst bak i toomrommet mellom frontvegg og mine (sorte) akkkustikkplater og med den optiske kabelen diskret derfra til dac.

    Etter det jeg var i gjennom for kort tid tilbake, så er det ikke lenger helt uten problemer og automatisk å finne biblioteket og iTunes?

    Er det riktig avkrysset her?
    Eller skal det ikke være avkrysset, der det står:Deaktiver automatisk synkronisering for...............




    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Jeg foretrekker å selv bestemme når det skal synkroniseres, når jeg kobler til iPod Touch eller iPhone, heller enn at den setter i gang automatisk. Så la det gjerne være avkrysset. Ellers ser det riktig ut.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har fulgt anvisningene for plassering AE så langt som 2m Toslink-kabel gir rom for, og tror jeg har klart det ganske bra. PC'en befinner seg opp, mens anlegget står i kjellerstua, så det er kanskje ikke noe annet å vente?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Skulle du bli plaget med dropouts p.g.a dårlige signaler i kjellern kan en måte være å løse det det på og utvide det trådløse nettet...

    MVH Johnny
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    nå har jeg rippet til den store gullmedaljen i flere uker, og når jeg i kveld skulle klikke på en låt biblioteket for å spille av på pcen, fikk jeg opp følgende: "Sangen sånn-og-sånn kunne ikke brukes fordi originalfilen ikke ble funnet. Vil du finne den?" Jeg klikket selvsagt på "Ja" og kom inn på mappen "My pictures". Det viser seg nå at det gjelder flere låter. Jeg har merket meg i disse tilfellene er det ingen hake i ruta til venstre for låttittelen, og når jeg klikker i ruta, kommer det opp et utropstegn til venstre for den igjen. nå er jeg blitt aldeles svett i hue ved tanken på at mye av rippearbeidet er bortkastet. Kan noen forklare hva som er skjedd, og om det er noe jeg kan gjøre for å rette det opp? :'(
     

    Smibakkjen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    398
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Kan det være att du har endret plasseringen av musikken? Så sant du fremdeles har alt liggende kan du jo laste inn igjen biblioteket på nytt, dette kan ta litt tid dersom samlingen er stor, men kan fort være det enkleste.
     

    Vegardaase

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2
    Siden du har låtene i iTunes er orginalfilene ikke slettet (om du ikke har vært inne i filbehandler og gjort det der selvfølgelig). Finner du låta når du søker i utforsker? I så fall hvor?

    Gå inn i iTunes->innstillinger->avansert->plassering av iTunes-biblioteket. Er dette riktige plassering?

    Har du biblioteket på eksterne disker? Dette er helt uproblematisk, men om man starter iTunes uten at disse er tilkoblet vil iTunes automatisk velge default musikkmappe siden den ikke finner din foretrukne.

    Og håper du har fulgt rådene om uansett ha backup på eksterne disker....
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Alt ligger intakt på den eksterne harddisken såvidt jeg kan se, og jeg fikk til å spille av ved å høyreklikke på Open with og så på iTunes. Er det noen enkel måte jeg kan laste inn igjen de originalfilene som "ikke ble funnet"?
     

    Vegardaase

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2
    Jeg var utsatt for et lignende problem når jeg stokket om på musikksamlingen på flere disker. Fant desverre ikke en en-klikks-løsning på problemet, men det er allikevel ikke så veldig vanskelig.

    Jeg gikk alfabetisk gjennom samlingen og så etter låter med "!". Dette betyr at iTunes ikke kan finne filen som denne låten refererer til. I steden for å klikke på låta si at du vil finne plassering, så finne plassering manuelt for hver enkelt låt, er det mye enklere å gå til Arkiv (Xp: Fil) -> Legg til i biblioteket -> velge musikkmappen -> artisten -> aktuell CD. Da søker iTunes gjennom denne mappen en gang til. Låter som allerede ligger rett, dvs uten !, blir ikke lagt til dobbelt. Låtene med ! blir lagt dobbelt, slik at man etterpå må markere og slette filene med !. Det er ikke noe problem å gjøre hele denne refreshen i en operasjon, men jeg synes da at man mister litt kontroll med disse !.

    Lykke til :)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Det med at "!-låtene" blir lagt dobbelt oppdaget jeg i går kveld, og nå vet jeg hva jeg skal/må gjøre med det. Skal forsøke ikveld. Tusen takk!
     

    trond

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Innlegg
    73
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    iTunes er djevelens påfunn, iallefall for folk som vokste opp med Fortran, Simula og DOS
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn