Musikk for "hjernedøde" tråden.

A

Akle

Gjest
Hvilke band - eller hva slags musikk - ville du funnet det avskrekkende at en potensiell partner lyttet til?

Har fått mine sjokk, prøver til stadighet å overbevise meg selv om at jeg er tolerant (det passer seg ikke for en anarkist å være elitist), vi har vel alle mer en nok bagasje selv.

Likevel...

Så?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.010
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Dansebandmusikk og speed metal ol. Så jeg må bare beklage til alle dere dansebandelskere her på forumet......... ellers er alt lov.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Samtidsmusikk og eksprementiell jazz.

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
361
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Kona hater Elvis Costello, så når jeg ønsker å få henne ut av stua er det bare å sette på en Elvisplate, he he

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Definitivt danseband. Men nå har jeg ikke for vane å spankulere rundt med fluffy hår og rød dressjakke, så å treffe en slik partner anser jeg som urealistisk. Men jeg har også store problemer med absolute music.

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.733
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
må dessverre si at det er en del musikk jeg ikke setter pris som hun liker: div boyband, Josh Groban, idol relatert musikk og ikke minst gruppa som aldri burde vært etablert: Postgirobygget

C

Cyber

Gjest
Techno og dansband! Og etter sist lørdag; Grand Prix låter...

OT: Har en nabo som er sikkert 25 år eller no og spiller en sang som heter "Daddy DJ" på repeat. At det går an...helt forferdelig musikk.

T

Thomas1

Gjest
Dama har kjøpt 1 bra cd det siste året. Å sitte her og liste opp alle, blir langtekkelig. Hun slutter aldri og overaske.

Der går det i pop og idol..

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Prince, klarer bare ikke den skingrende syntetiske plastikpopen hans. Og selvsagt liksomjazz ala Krall, Nergaard etc..

O

om.s

Gjest
Calypso/Steelband,(ala cruisemusikk) det finnes ikke nok alkohol i verden til at det blir bra....

mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Danseband, Country, Blues og gospel står uhyre lavt i kurs. Med noen hederlige unntak da.

Men hvis noe av dette var hovedinteressen ville jeg ikke tatt i frøkenen med en fjernstyrt Frper.  :)

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Her er det Danseband, Country,Gospel og Frp som står lavest i kurs. Fysjom.

K

kbwh

Gjest
Hadde nok ikke gjort hedmarking av meg om fruen hadde vært dansebandfantast. Får ikke mye annet ut av dansebandmusikk enn klam svette i øregangene. Sånn 80-talls popmetall er heller ikke noe jeg orker.
Moderne svartmetall og dødsmetall fikser jeg heller ikke. I'm too old for that shit.

O

OldBoy

Gjest
Re: Musikk for "hjernedøde" tråd

Ingen musikk er for dårlig til ikke å få en sjanse. I små doser går det meste an. Selv heismusikk, dansband og atonal jazz, som vel representerer mine yttergrenser. Med litt tålmodighet risikerer man faktisk å få utvidet sin musikalske horisont. Men det er jo klart, går det i samme musikkgenre HELE tiden, kan jo hvem som helst bli vill og gal. Da kan jo selv Stones og Beethoven bli for mye av det gode.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Re: Musikk for "hjernedøde&qu

Ingen musikk er for dårlig til ikke å få en sjanse. I små doser går det meste an. Selv heismusikk, .
Kunne du definere heismusikk,høres nytt ut for meg

Takk :)

O

OldBoy

Gjest

Kunne du definere heismusikk,høres nytt ut for meg

Takk :)
Dette er musikk som spilles i en del hotellheiser og andre finere heiser. Direkte oversatt fra engelsk: "Elevator music", som er det samme som "muzak".

K

kbwh

Gjest
La meg skyte inn at Muzak er et firma hvis navn har blitt synonymt med heismusikk. http://muzak.com/

Fra gamle dager i England:

Tannoy = PA (dvs. ordets egentlige betydning: Public Address)
Hoover = støvsuger

O

OldBoy

Gjest
La meg skyte inn at Muzak er et firma hvis navn har blitt synonymt med heismusikk. http://muzak.com/

Fra gamle dager i England:

Tannoy = PA (dvs. ordets egentlige betydning: Public Address)
Hoover = støvsuger
Da lærte jeg noe nytt i dag også!

:) :) :)

K

kbwh

Gjest
Samtidsmusikk og eksprementiell jazz.
;D Jeg anbefaler på det varmeste et par doser Pierre Boulez, sånn til å begynne med.
Frijazzanbefalinger får komme fra andre.

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
1
;D Jeg anbefaler på det varmeste et par doser Pierre Boulez, sånn til å begynne med.
Frijazzanbefalinger får komme fra andre.
Jeg kan ikke akkurat si at frijazz er det jeg liker best, men to plater er fantastiske; spesielt Pharaoh Sanders' "Karma" (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:dnb1z85a8yvn) men absolutt også Ornette Coleman's "The Shape of Jazz to Come" (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:5pzyxdyb8olk). Begge disse platene har nok av melodiske og rytmiske øyeblikk, selv om det kan karakteriseres som frijazz.

Selv hører jeg på alt fra klassisk til svartmetall via punk, country, world music og reggae. Jeg har som andre store problemer med dansebandmusikk og en del av det som finnes på "Absolute Music" samlinger (men ikke med alt :)). Jeg vet ikke om jeg skal gå så langt som å kalle det musikk for "hjernedøde", men jeg er glad for at fruen har bedre musikksmak enn som så (noe annet hadde vel vært uaktuelt  ;D).

Jeg finner ingen tilfredstillelse i å lytte til atonal musikk eller blues, men dette går bare på egen smak.

YNWA

Medlem
Ble medlem
10.02.2007
Antall liker
0
DDE må jo være noe av det aller værste som kan havne i spilleren.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.251
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Børud-gjengen................. pjuuuuk.............
og så jobber jeg sånn at jeg fra tid til annen blir utsatt for det ;-)

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3

Jeg kan ikke akkurat si at frijazz er det jeg liker best, men to plater er fantastiske; spesielt Pharaoh Sanders' "Karma" (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:dnb1z85a8yvn) men absolutt også Ornette Coleman's "The Shape of Jazz to Come" (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:5pzyxdyb8olk). Begge disse platene har nok av melodiske og rytmiske øyeblikk, selv om det kan karakteriseres som frijazz.
The shape of jazz to come er vel bare frijazz i den forstand at den mangler et akkordinstrument. Ellers er det jo slett ikke noe vanskelig musikk, Coltrane fra samme perioden virker mer vilt og radikalt. Så de som kjøper denne kan skryte av at de liker frijazz, men det kan jo skremme bort en potensiell partner raskere enn setningen "Jeg er frelst".

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.571
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Briskeby og Sondre Lerche..
To artister som radio Norge har bestemt skal spilles, og alle skal like.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Re: Musikk for "hjernedøde" tråd

- norsk hiphop
- reggea-pop som UB40,simply red etc.
- puddel-rock ( europe,return m.fl.)
- panfløyte-musikk
- trekkspill-musikk

tråkker vel en del folk på tærne her,men styrer selv unna desse musikk-sjangere.

mvh. s,

Topp Bunn