Kom over denne. Kan vel være greit for de som vil skjekke eget anleggs evne - eller høyttalernes evne til å formidle de lavere frekvenser eller sub bass.
Skræmmern - ble litt skremt av opptaket med trafikk fra utsiden, og ellers litt tape-støy og lavt nivå på innspillingen....Denne er bananas:
Vis vedlegget 1128925
Mahler 10 med RSO (Radiosinfonieorchester) Berlin og Chailly på Decca. Spol til det er igjen omtrent halvannet minutt av 3. sats og hør hva de har gjort med perkusjonen i overgangen til 4. sats og videre inn i den. Det er helt Skræmmern.
Dere finner den på de vanlige strømmetjenestene.
Det kan være jeg har lyttet til feil produksjon.....Tviler på at du hører tapestøy på den heldigitale produksjonen.
Som det minnste.Musikk på YouTube er fine greier, men hvis man skal bruke det til å evaluere musikk så må man i alle fall velge YouTube Music og ikke en ihjelkomprimert video.
Så det at gulv, vegger og andre ting rister og skrangler er et kvalitetstegn?Vis vedlegget 1128944
Prøv "Temple Caves" fra denne platen. Den går ned mot 10 HZ så det meste får ristet seg hvis anlegget holder mål.
Har gjennom åra opplevd at et og annet har felt ned,Så det at gulv, vegger og andre ting rister og skrangler et et kvalitetstegn?
Satt sammen med karmann og diskuterte dette og vi ble vel enig om at det ikke bør oppleves for mye av det taktile gjennom gulv, og ting som skrangler. Det er når du kjenner de lave lydbølgene kun tar tak i kroppen gjennom luften ute hjelp, det virkelig er bra. Skrangel og taktile vibrasjoner som kommer fra bjelkelag og opp i gjennom stolen er jo bare forstyrrende og i utakt med det opprinnelige signalet.
Slår et slag for single bass array for de dypeste frekvensene.
Gratis bass, 2-etasje bass, fjortis bass kjært barn har mange navn. Men er en uønsket effekt synes jeg, noen liker det men jeg gjør det jeg kan for at det skal være minst mulig bevegelse i møbler ol.Så det at gulv, vegger og andre ting rister og skrangler et et kvalitetstegn?
Satt sammen med karmann og diskuterte dette og vi ble vel enig om at det ikke bør oppleves for mye av det taktile gjennom gulv, og ting som skrangler. Det er når du kjenner de lave lydbølgene kun tar tak i kroppen gjennom luften ute hjelp, det virkelig er bra. Skrangel og taktile vibrasjoner som kommer fra bjelkelag og opp i gjennom stolen er jo bare forstyrrende og i utakt med det opprinnelige signalet.
Slår et slag for single bass array for de dypeste frekvensene.
Det er veldig vanlig at de fleste har en oppfatning av at bass spiller mye dypereVis vedlegget 1128944
Prøv "Temple Caves" fra denne platen. Den går ned mot 10 HZ så det meste får ristet seg hvis anlegget holder mål.
Ja.Hørte du det på Youtube?
Det er flere som hevder det er slik, men uteblir gjerne....ikke en ihjelkomprimert video.
Ja, på en måte kan jeg si meg enig uten å gå noe mer i detalj,Kan si, at den lenken jeg la inn i #2 låter veldig mye dårligere enn CD´en.
Bruker aldri YouTube til seriøs lytting. Har brukt Qobuz på denne. 16/44,1.Opplever du vesentlig forskjell ift. den versjonen du lytter til hos deg?
Det er flere som hevder det er slik, men uteblir gjerne
når man inviterer til en blindtest. Hva med deg?![]()
Det får ristet seg ja, men 10Hz var nok å ta i. Under 36Hz er det ingenting.Vis vedlegget 1128944
Sjekket gjennom med Qobuz på samme spor og lydopplevelsen er den samme som nevnt med Youtube.Bruker aldri YouTube til seriøs lytting. Har brukt Qobuz på denne. 16/44,1.
Denne strekker seg ned til 5Hz, men det er mye energiMetheny/Haden, The moon is a harsh mistress.