musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.359
    Antall liker
    63.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres ut som en helg med himmel og helvete 😄
    Hvilken finish har du valgt på Accordoene?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Oss i mellom så hang den tynt her for noen uker siden, det var to (sorte) kandidater jeg spurte/la bud på...når impulsiviteten la seg litt...kom jeg fram til etter råd fra en go hi-fi kompis bl.a...att jeg kom lengst med å beholde denne med tanke på riaaét mitt....flere boxer, bygge om racket igjen og eller maxe det innebygde Accuphase riaaét var valget! Så det estetiske vant, på en måte 😁

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ja veldig lurt :)

    mvh
    Som min vel innsatte hifi kompis sa det, sannsynligvis er MM delen i riaaét ditt bedre enn MC delen, gå heller for en god MM om ikke du vil ha flere bokser i og rundt racket....jeg er nok allikevel mest cd mann som vil ha en vinylrigg jeg trives med på ett litt enklere nivå....så var det ett godt råd synes jeg!! :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.359
    Antall liker
    63.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Oss i mellom så hang den tynt her for noen uker siden, det var to (sorte) kandidater jeg spurte/la bud på...når impulsiviteten la seg litt...kom jeg fram til etter råd fra en go hi-fi kompis bl.a...att jeg kom lengst med å beholde denne med tanke på riaaét mitt....flere boxer, bygge om racket igjen og eller maxe det innebygde Accuphase riaaét var valget! Så det estetiske vant, på en måte 😁

    mvh
    Kjekt at vi kan ha private samtaler oss imellom her inne 😄
    Gjetter på at det er Trond som har kommet med noen synspunkt. På tide at han og @Håkon_Rognlien, slutter å sutre og kommer tilbake med full gass 😎😄 Faen, det har gått så lang tid at jeg ikke husker nicket til, Trond 😊
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg gleder meg som en unge til de kommer, og tror som du at det vil tilföre en dimensjon eller tre på opplevelsen :giggle:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Denne duoén kom også innom med sin siste skive igår, mer som katalog kompliment, men de serverer deilig musikk som passer i selskaper ☺



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Denn skiva hadde jeg ikke spesielle forhåpninger om, jeg er en av de som ikke falt nesegrus for den forrige! Etter noen runder igår må jeg si jeg liker denne bedre enn den forrige, kommer til å få mer spilletid her hjemme :cool:



    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    35.272
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Denn skiva hadde jeg ikke spesielle forhåpninger om, jeg er en av de som ikke falt nesegrus for den forrige! Etter noen runder igår må jeg si jeg liker denne bedre enn den forrige, kommer til å få mer spilletid her hjemme :cool:



    mvh
    Sliter litt med lyden på den platen - jeg synes det er for mye "headroom " - lyden flyter litt for mye..
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Sliter litt med lyden på den platen - jeg synes det er for mye "headroom " - lyden flyter litt for mye..
    Kan jeg forstå, men jeg hører ”gjennom” innspillingen mer om musikken tiltaler meg, for meg er det ett hifi fremskritt ;)

    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    35.272
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan jeg forstå, men jeg hører ”gjennom” innspillingen mer om musikken tiltaler meg, for meg er det ett hifi fremskritt ;)

    mvh
    Jo, ser den. Jeg bare tenker i forhold til deres tidligere utgivelser - så synes jeg dette var noen "knepp" utenfor.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.661
    Antall liker
    58.507
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vedr. PLANT /KRAUSS.
    Begge album er typiske T Bone Burnett-produksjoner. Enten liker du det eller ikke.
    Noe av det samme hører man på Imelda Mays Life Love Flesh Blood, hvor samme Burnett har en finger med i spillet. Jeg liker særpreget, og den fete tjukke lyden.
    Billetter til konserten 1 juli på Hamar er kjøpt inn. 🙂
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    35.272
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vedr. PLANT /KRAUSS.
    Begge album er typiske T Bone Burnett-produksjoner. Enten liker du det eller ikke.
    Noe av det samme hører man på Imelda Mays Life Love Flesh Blood, hvor samme Burnett har en finger med i spillet. Jeg liker særpreget, og den fete tjukke lyden.
    Billetter til konserten 1 juli på Hamar er kjøpt inn. 🙂
    Liker som regel deres produksjon, men synes denne låter noe ulikt. Kan være bare hos meg. Hørte igjennom denne og "raising sun" i går, synes fremdeles at deres nyeste album høres anderledes ut.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.909
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Liker som regel deres produksjon, men synes denne låter noe ulikt. Kan være bare hos meg. Hørte igjennom denne og "raising sun" i går, synes fremdeles at deres nyeste album høres anderledes ut.
    Raising Sun er sikkert noe piratprodusert kopigreier av Raising Sand?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vel da er mitt surstrømming eventyr avklart, ikke smakte det som flickans lille häller...det blev med en tugga/bit! Utedass har jeg sitta på, men ikke inntatt som måltid..
    Men stolt er jeg, jeg testa!! 😁

    09DD1933-E81E-4DF0-A18A-A93F2B968DA0.jpeg


    C003F1A4-1914-41C6-BC8E-9D8E717980E7.jpeg


    Gleder meg til pinnekjøttet 🤣

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.414
    Antall liker
    83.955
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    I post #3800 la jeg ut en YouYubevideo av en fyr som spiste og drakk av en surströmmingboks. Vedkommende som har laget filmen, ApeTor, gikk igjennom isen på Kongsberg i går da han filmet nye sprell. Han fikk livreddende førstehjelp og ble fraktet til sykehus. I ettermiddag kom meldingen om at han har gått ut av tiden pga skadene han pådro seg. Dette er til info. Om du ønsker at jeg skal fjerne filmen, så gjør jeg det. Mine tanker går til hans nærmeste. Hvil i fred!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nesten litt feil å gi like her, men kona og jeg satt her å snakket om det, jeg nevnte att du hadde lagt den her, ifbm vår mat helg....for meg får den gjerne være...Takk for omtanken TT også våre tanker går de samme veier som dine! 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Da var neste steg i vinyl planleggingen unnagjort, dvs bestilt! Siden jeg ikke vil ha mer bokser og kabler i racket og stua går jeg heller for å optimalisere rundt det integrerte Accuphase riaa kortet jeg har.
    Troligen vil MM delen väre bedre enn MC delen i ett slikt (relativt rimelig riaa) og da får det bli en anstendig MM, valget falt på denne...den var ikke lett å oppdrive nå om dagen men...jeg klarte finne en...Nagaoka MP 200...og da kommer det vel en (ubrukt/uåpnet) Ikeda 9TS tilsalgs etterhvert også :cool:



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Plukket fram denne fra hyllene etter mange år..



    ....det gav mersmak....men siden sist jeg hørte på Zappa var i kassettenes tid måtte det til en digital fornyelse av noen av albumene, begynner med disse to..

    ”Apostrophe"



    ”Over-nite sensation"



    God helg!!

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn