musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en fin tråd. Husker deg for en del år tilbake når du hadde Audionet og WBenesch. Jeg hadde også dette. Som du har jeg beveget meg videre. Kanskje mot bedre greier men det var virkelig bra det vi hadde. Har nå Luxman forsterker og Serblin Accordo. Er jo mye i samme gate som Accuphase og filosofi lydmessig. Jeg kjenner ikke helt igjen Audionet siden gang. Uansett er det jo musikken som er viktig. Tror nok vi har truffet valg som setter musikken i første rekke. Og bonus er at japanerne og italienerne lager noen herlige saker…
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Takk for en fin tråd. Husker deg for en del år tilbake når du hadde Audionet og WBenesch. Jeg hadde også dette. Som du har jeg beveget meg videre. Kanskje mot bedre greier men det var virkelig bra det vi hadde. Har nå Luxman forsterker og Serblin Accordo. Er jo mye i samme gate som Accuphase og filosofi lydmessig. Jeg kjenner ikke helt igjen Audionet siden gang. Uansett er det jo musikken som er viktig. Tror nok vi har truffet valg som setter musikken i første rekke. Og bonus er at japanerne og italienerne lager noen herlige saker…

    Takk for hyggelig ord, jeg har jo delvis WB ennå men de forsvinner når Accordo ankommer!...dessverre...synes jeg både Audionet og WB har priset seg bort og designet på de betalbare WB er ikke noe å stå etter for min del, men du verden for en synergi de to er/var sammen!
    Det er som du sier..musikken som er viktigst og ettersom tiden har gått og forhåpentligvis lärt en noe..så tar man valg som kan gi en gode og bedre musikalske opplevelser framover. Tror vi begge har gjort gode valg der, så litt av dine valg i Serblin tråden, nydelig!!
    Begge (Japanerene & Italienerene) er ”perfekte” sammen for gode følelsemessige opplevelser, og det er hva det handler om for meg..fölelser!! 😊

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det jobbes, ventes og spilles musikk...For å sitere meg selv fra Serblin tråden "

    "Må bare legge noen ord om importøren av Serblin, første gangen jeg handler av ham. Til tross for en (varslet) ventetid på mine Accordo grey hardwood, fikk jeg nå beskjed igjen att det trolig blir ennå litt lengre å vente (utover feb) på produksjonen...da kommer løsningen fra forhandler i form av ett låne par i samme finish som jeg har bestilt, fra en som oppgraderer.
    Helt eksemplarisk av forhandler, ikke noe problem å vente med en slik oppfølging og imøtekommenhet underveis! "


    Det går endel i Zappa for tiden, nå er det denne det lyttes til :cool:



    God helg!

    mvh


     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    27.878
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Flott album!
    Får dog alltid noen tanker i hodet om damen på coveret, hver gang jeg ser det...

    Miss Christine 2.png



    Miss Christine 1.jpg


    Miss Christine 3.jpg


    /Morten
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Herlig suplement Lagga, artig å ta med seg mer av/om albumene enn bare musikken! :)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    For de som liker Esbjørn Svensson Trio, Tonbruket m.fl....kan denne være av interesse...bare å glede seg til den dumper ned på ett utleveringssted nær hjemme :cool:






    JAZZ FURNITURE = Esbjörn Svensson – piano, Dan Berglund – double bass, Magnus Öström – drums, Magnus Broo – trumpet, and Per Texas Johansson and Fredrik Ljungström – saxophones. The year was 1994 and these great and now well established names in the world of jazz were right at the beginning of their vast musical carriers. This was Jazz Furnitures sole recording, and part of that year’s 27Jazz in Sweden 27 award. In close collaboration with musician Jonas Kullhammar (executive producer for this project) Caprice now release this milestone of an album as a luxurious 180g DOUBLE VINYL SET.

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.599
    Antall liker
    58.050
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er lyden på Gallagher RSD, O. M.?
    Jeg vet om en som kanskje står og venter på meg. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.599
    Antall liker
    58.050
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar.👍
    Jeg kjøpte denne nye 50 års utgaven av første soloalbum nylig:
    IMG_20220105_143055.jpg
    Den også låter bra til å være så gammel. Pressing og vinyl er fin, men litt båndsus og preg av alderskomment studioarbeid er det. Likevel har det sin sjarm det også synes jeg. Fin plate, hvor man hører Gallaghers særpreg som gitarist og litt ulike sider av ham som låtskriver. Når plata er bra, hører man mer på musikken enn å sitte å analysere lyden. 🙂

    Tenker du gleder deg til å få de nye høyttalerne. 🙂
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Takk for svar.👍
    Jeg kjøpte denne nye 50 års utgaven av første soloalbum nylig:
    Vis vedlegget 784479
    Den også låter bra til å være så gammel. Pressing og vinyl er fin, men litt båndsus og preg av alderskomment studioarbeid er det. Likevel har det sin sjarm det også synes jeg. Fin plate, hvor man hører Gallaghers særpreg som gitarist og litt ulike sider av ham som låtskriver. Når plata er bra, hører man mer på musikken enn å sitte å analysere lyden. 🙂

    Tenker du gleder deg til å få de nye høyttalerne. 🙂
    Det er stor glede i lang venting.....absolutt ikke! :ROFLMAO: men jeg regner med jeg får ett identisk lånepar nå i februar under tiden til mine nye kommer, godt initiativ av forhandler! Og en kabel oppsetning som skal testes mot Vertere, förste gangen på 6-8 år jeg gidder ta den prosessen (höyttaler/rca) men dette skal etter sigende väre noe spesielt! Gleder meg!
    Den skiva der har jeg holdt og vurdert hos Remjäs, og etter hva du skriver her så kan den kanskje väre verdt 399,-......kom meg på jobb i Norge igår, men får ta en tur innom ham når jeg er hjemme igjen :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.599
    Antall liker
    58.050
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den Gallagher-plata er 3 lp'er, med mye ekstra så derfor blir det den prisen. De 2 skivene som er ekstra, utenom det som ble utgitt originalt er nok litt for spesielt interesserte, men absolutt morsomt med alternative takes mm.

    Jeg har jo også Verterekabler, stort sett.
    Jeg gidder ikke bruke mer penger på kabler har jeg funnet ut. De jeg har er bra nok, og passer i anlegget slik jeg opplever det.
    Det er forskjeller på kabler, men jeg synes det er vanskelig å si at noe generelt er bedre enn noe annet. Som alt annet, handler det mest om tuning og matching.
    Hvilke kabler skal testes? Er det hemmelig? 😉
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Tar en xtra kikk på den Gallagher når jeg er hjemme igjen, höres interessant ut!
    Ingen hemlighet her, kabel greiene er Luna Cables Rouge, det er importören av Serblin som har dem, er vel egentlig mye på samme sted som deg når det gjelder kabler, stort sett fornøyd....la ett bud på ett par Pulse R kabler her tidligere for å holde meg stille i kabelbåten med Vertere, men det var for lavt, så da blir det testing istedenfor. Den modellen ligger vel pris/ytelsemessig (?) i samme leie som Pulse R...blir spennede! :sneaky:

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Når man först var igang, denne ble bestilt idag :cool:

    For RSD Drops 2021, Cleveland Calling PT. 2 is an unreleased radio
    session recovered from the depths of the Rory Gallagher archives.
    This recording features Rory and his band playing seven songs live
    in an empty Cleveland Agora venue for WNCR Radio.
    This release follows the RSD Drops 2020 release Cleveland Calling
    which was an acoustic session also recorded by WNCR during the
    same 1972 US tour.




    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn