musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.081
    Torget vurderinger
    1
    U

utgatt25555

Gjest
    Fortsetter med hele Yello som har noen gode bidrag til hevelse av livsnytelsen på denne :cool:...

Vis vedlegget 539213

mvh
    :)
    De har bestandig vært kule.
    Jo de har hengt med meg siden begynnelsen på 80 tallet og leverer fortsatt! ;)

mvh
    Driver å ripper plater med dem nå. Fortsatt vitale.
    Der går jeg motsatt, kjøper opp igjen de jeg spiller mest...på vinyl ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    En annen deilig sound i den gryende sommertemperaturen er gode gamle......New Order ”waiting for the sirens call”

Vis vedlegget 539649

mvh

Sist redigert av en moderator:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.081
    Torget vurderinger
    1
    U

utgatt25555

Gjest
    En solfylt, men kjölig dag, passer bra med noen røde edle dråper fra California som oppvarming, spesielt varmende ble det når jeg oppdaget at den koster halvparten i Svea riket mot Norge (ca 200,-) :cool:

IMG_5006.jpg

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.741
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Først trodde jeg du var begynt med hyggelige vintips, men så viste det seg at det bare var for å peke nese til oss i gamlelandet :mad:;)

U

utgatt25555

Gjest
    Først trodde jeg du var begynt med hyggelige vintips, men så viste det seg at det bare var for å peke nese til oss i gamlelandet :mad:;)
    Hehe...ja takk begge deler, eller noe sånt...hadde kompis som jobber på polet i Oslo på besøk, det var etter hans tips denne kom i heimen, ett meget bra tips!...og som sagt ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Sommer pop minner fra det deilige 80 tallet!, disse er bestilt for slipp 21 juni, på farget vinyl! :D

Gyllene Tider.

”Gyllene Tider”

3729181.jpg

”Moderna Tider”

3729185.jpg

”Puls”

3729188.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ikke direkte sommersvisker, men endelig landet den her hjemme, noen ganger lurer man på om det sendes med brevduer, det blir mer og mer aktuellt å handle lokalt :p

71All2uLWbL._SL500_.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Sugen på en slik igjen, i hvit denne gangen :cool:

Noe av det første man gjør er isf å bytte ut sub-platteren med en Tangospinner i alu igjen.....hmmmm....

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Fram og tilbake er....dobbelt så langt...livet i provinsen er over og man lever den urbane hverdagen i Gøteborg atter en gang! Deler av livs ekstrakten på plass idag!...

IMG_5019.jpg

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.081
    Torget vurderinger
    1
    Göteborg er vel bra..? Jeg hadde ikke dødd av å flyttet tilbake så lenge jeg hadde hatt en godt betalt jobb. Jeg har brukt nesten to uker på å få CD'ene over på en Bluesound, og CD'ene -ja de havner i esker i kjelleren.

U

utgatt25555

Gjest
    Göteborg er vel bra..? Jeg hadde ikke dødd av å flyttet tilbake så lenge jeg hadde hatt en godt betalt jobb. Jeg har brukt nesten to uker på å få CD'ene over på en Bluesound, og CD'ene -ja de havner i esker i kjelleren.
    De eneste gangene jeg angrer på mine valg av format er ved...flytting! Ellers server de meg klanderfritt, vinylen plasseres igjen i sine hyller imorgen :)

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.081
    Torget vurderinger
    1
    ...åh, ikke snakk om flytting. Det er nesten bare stress.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.081
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke telt mine, men har rippet 240 Gb musikk de seneste ukene.

U

utgatt25555

Gjest
    Var innom Bengans idag også, disse kom inn i samlingen idag, på vinyl :D

Morrisey (Ltd blue vinyl)

81ck7XqBjzL._SL500_.jpg

Stray Cats (Ltd silver vinyl)

818qjjRsApL._SL500_.jpg

Porcupine Tree ”Deadwing”

81gdOnECYrL._SL500_.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Keep it simple!!

...og enklere enn dette blir det knapt! Skal komme en platespiller å dele topplata med Aura´n og med en egen liten hylle til riaa´n, er det ikke lengre bare snakk om IKEA´s databord men mer ett livstil møbel for hifi, til den hyfsad bra prisen av 399,- Sek :cool:

Ett par tilårskomne Target stativer skal beskues på torsdag om de får oppholdstillatelse!

XTPIE7179.jpg

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.081
    Torget vurderinger
    1
    Det der er vel det som kalles minimalisme?

U

utgatt25555

Gjest
    Det der er vel det som kalles minimalisme?
    Det omtales som det også, og mindre ble det også idag, bort med grendosan og inn med en 4 mtr Supra LoRad SPC, mer stilrent og slankt, imorgen dukker det forhåpentligvis opp noen gamle Target stativer som kler ”racket” bedre...det er det befriende med å flytte, jeg slengte mye jeg hadde dratt rundt på over lengre tid, nu har det lille som er igjen en mer konkret oppgave og betyr noe utover det vanlige, både en fysisk & mental ryddesjau....kan man nesten si :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det er digg når man gjenoppdager gamle helter og erfarer att de fortsatt har noe å gi, en tekst eller melodi....så lenger det berører så virker det :cool:

51Ijl4Fz9oL.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Hah! Alt den Auraen trenger er jo en pidestall! At jeg ikke kom på det sjøl *facepalm* (tryneklask? )
    hehe, just precis! Ikke minst var det veldig spennende å koble opp ”hybel anlegget” i min egen leilighet inne i Gøteborg igjen, der akustikken og år med Wilson Benesch & Audionet har forlystet mine ører, men du verden! den lille saken kjøpt brukt (6000,-) og mine ennå rimeligere Monitor Audio Bronse BX2 (1500,-) faktisk varter opp med en lyd som ikke drar tankene og savnet tilbake til det større og langt mer kostbare oppsettet, noen ganger kan man virkelig lure på hva det er man driver med innen denne hobbyen

Apropo ”pidestall” kjipt billig høyttalerstativ i plast med en keramikk flis på toppen så ja! Funka det også, hadde nok blitt brukt videre også om ikke jeg trenger plass til en kommende Rega platespiller og riaa ;)

IMG_4889.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Litt nærmere ferdig for denne gangen, skal etterhvert male en plate el lign å dekke for så man ikke ser kablene som henger ned langs veggen, blir bra det her med Auraén mer plassert til venstre på bordet, en Rega platespiller til høyre og riaa´n i det lille hylla under, kan bli en bra løsning!! :)

IMG_5035.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Litt passende regnværs musikk å innvie stativene med! :D

Richard Hawley ”Truelove´s Gutter”

Mannen slipper nytt imorgen så det skal handles inn litt mer musikk :cool:

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest
    Oppsettet ser kult ut på en rar måte :D
    Jeg får selv en litt 80-90 talls følelse, det kan ha med de 30 år gamle Target stativene å gjøre, lenge siden jeg har sett så pinglete stativer, men trøsten er att det oppleves bedre i virkeligheten enn på bildet :)

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.081
    Torget vurderinger
    1
    Litt nærmere ferdig for denne gangen, skal etterhvert male en plate el lign å dekke for så man ikke ser kablene som henger ned langs veggen, blir bra det her med Auraén mer plassert til venstre på bordet, en Rega platespiller til høyre og riaa´n i det lille hylla under, kan bli en bra løsning!! :)

Vis vedlegget 542870

mvh
    Ser bra ut det der. Bortsett fra at jeg er litt hysterisk i forhold til klessnorer mellom terminalene.

U

utgatt25555

Gjest
    En av de bedre PF skivene uten RW, har en liten hang up på denne låten/texten :cool:

Gött den er bestilt på blå vinyl og ankommer snart :cool:

3565325.jpg

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.081
    Torget vurderinger
    1
    Bryan Ferry og Roxy Music er blant mine absolutte favoritter, og har vært med meg helt siden før jeg begynte på skolen.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn