musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Pokker for en innspilling, en av mine 5 öde öy skiver.....

s-l1600.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ....og pokker for en samleskive, skal man introduseres til David Sylvian er denne ett godt utgangspunkt!....

David Sylvian ”Everything and Nothing”

61wkR2HrobL.jpg

51zCU2HrxDL.jpg

mvh

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Så fint å se at det er flere fans av Sylvian. Selv oppdaget jeg ham når jeg hørte «Bamboo Houses» spilt på et radioprogram en gang for lenge siden. De ca. 25 sekundene han synger på denne låten var nok til å få meg hektet. Ellers er jo også «Snow borne sorrow» med Nine Horses et flott album med Sylvian i front. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde ikke fått med meg det samlealbumet. Tenkte at detalbumet med den gamle Japan-helten skulle få spille inn helgen i morgen. Tidal har dessverre ikke samme oppfatning. Får tenke vinyl.

U

utgatt25555

Gjest
    Så fint å se at det er flere fans av Sylvian. Selv oppdaget jeg ham når jeg hørte «Bamboo Houses» spilt på et radioprogram en gang for lenge siden. De ca. 25 sekundene han synger på denne låten var nok til å få meg hektet. Ellers er jo også «Snow borne sorrow» med Nine Horses et flott album med Sylvian i front. :)
    Sylvian har alltid vært der, iaf siden midten av 80 tallet, jeg har samlet på meg endel av hans slipp, i forskjellige konstellasjoner og varianter, ikke alltid den meste spillte, men han finnes der og jeg återkommer alltid til ham :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Hadde ikke fått med meg det samlealbumet. Tenkte at detalbumet med den gamle Japan-helten skulle få spille inn helgen i morgen. Tidal har dessverre ikke samme oppfatning. Får tenke vinyl.

Debut albumet er heller ikke å kimse av, nylig hamstret på vinyl her også, selv uten spiller, en investering for de kommende dager med snurre! Funker greit på cd også :D

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ...og der kom endelig boxen inkl 36 siders booklet som skal samle de fem Richard Barbieri epéne man har samlet på seg i serien Variants, signert for anledningen, bestilt idag!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Man kan jo ikke bare bestille cd/ep forvaring, men må ha litt musikk også...

Rustin Man (Paul Webb ex Talk Talk) er ute med skive igjen, denne gangen uten Beth Gibbons (Portishead) men sikkert hörbart allikevel...

7170JGR0bnL._SL500_.jpg

Og en av de mektigste og mest berørende symfoniene etter min smak, denne gangen med Beth Gibbons (Portishead)...

Henryk Gorecki Symphony #3 "Symphony of sorrowful songs"...

71xxbDGYnoL._SL500_.jpg

61NxN2y44kL._SL500_.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Handler inn på vinyl noen av favorittene, denne har landet og skal hjem...

41iD83v17XL.jpg

mvh

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    ...og der kom endelig boxen inkl 36 siders booklet som skal samle de fem Richard Barbieri epéne man har samlet på seg i serien Variants, signert for anledningen, bestilt idag!

mvh
    Fra hvor bestiller du

U

utgatt25555

Gjest
    Da var denne bestilt på vinyl, slippes 29 mars, har riktignok hatt original cd´n siden 1991, dette er den orginale Japan besetningen men under navnet Rain Tree Crow.....

A 2019 reissue of the brilliant and evocative 1991 album by David Sylvian, Steve Jansen, Richard Barbieri, and Mick Karn.

Also featuring contributions from Bill Nelson, Phil Palmer, and Michael Brook, the majority of the material on this album came out of a series of group improvisations. There were no pre-rehearsals;

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ...mer spilling...ikke bare handling :cool:..

Richard Barbieri ”Planets + Persona”

61RtQXAudXL.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    En annen tidligere medlem av/fra Japan, Mick Karn, sammen med Peter Murphy...Dalis Car..

Dalis Car ”InGladalonene§”

51a6QtIosdL.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Denne er vel etterhvert den mest foretrukne skiva av Uffe...

41IpIJ9n2NL.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Gimle helter slipper nytt!

Lambchop This (is what i wanted to tell you)

61OeitdqoAL._SL600_.jpg

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

utgatt25555

Gjest

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.533
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    En jazz favoritt har sluppet nytt!!

Vis vedlegget 537484

mvh
    Takk for tips :) har den på kjøps listen. Ser den er meget rimelig på plate kompaniet på vinyl

mvh
    Vet jo ikke om det er noe å takke for ;) har ikke hørt den enda, for meg er JR en jeg kjøper uansett, har det var påmeste av ham og varp konsert i Gbg for en tid tilbake og ble ikke skuffet..

mvh
    Ble bestilt i dag på kompaniet til en utrolig lav pris :) 2x vinyl

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Til å ha så fysisk lite anlegg for tiden er dine tips store... Takk.. God påske!

U

utgatt25555

Gjest
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

utgatt25555

Gjest
    Kanskje ett noe oversett album av trioen, men ikke desto mindre ett alldeles eminent album i all sin melankoli, bestilt hjem som det siste MC albumet på vinyl i samlingen, sparer opp til gullkornene den dagen det skal snurres vinyl igjen :cool:

Midnight Choir ”Unsung Heroine”

3234370.jpg

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje ett noe oversett album av trioen, men ikke desto mindre ett alldeles eminent album i all sin melankoli, bestilt hjem som det siste MC albumet på vinyl i samlingen, sparer opp til gullkornene den dagen det skal snurres vinyl igjen :cool:

Vis vedlegget 538352

mvh
    Som jeg skulle sagt det selv :) Har alle på vinyl, så det blir snart en helkveld med MC i Drotningsvik :)

U

utgatt25555

Gjest
    Beste Lambchop skiva på en bra stund, IMNSHO (in my not so humble opinion) :cool:

61OeitdqoAL._SL500_.jpg

mvh

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker
    Snurret Is a Woman her i stad, skal sjekke ut denne 8)

U

utgatt25555

Gjest
    Elektrifierer helgens start med halvparten av Yello....deilige 27 grader på kvikksølvet ble det målt tidligere idag!!

God helg!....

511twi6RIEL.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Fortsetter med hele Yello som har noen gode bidrag til hevelse av livsnytelsen på denne :cool:...

5135d5IGdQL.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest

Vis vedlegget 538352

mvh
    Som jeg skulle sagt det selv :) Har alle på vinyl, så det blir snart en helkveld med MC i Drotningsvik :)
    Landet idag, nå mangler jeg bare snurre, er på G med det også...etterhvert :cool: ....

mvh

Sist redigert av en moderator:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 538352

mvh
    Landet idag, nå mangler jeg bare snurre, er på G det også etterhvert :cool: ....

mvh
    Det tar seg sakte men sikkert opp på Vestkysten :)

U

utgatt25555

Gjest

Vis vedlegget 538352

mvh
    Landet idag, nå mangler jeg bare snurre, er på G det også etterhvert :cool: ....

mvh
    Det tar seg sakte men sikkert opp på Vestkysten :)
    Det skjer mye på vestkysten skal jeg si deg ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Endelig kom regnet, da passer denne helt utmerket :) ....

Nine Horses (David Sylvian) ”Snow borne sorrow”

41oQfrGxDEL.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Etter en lite runde med power-trio´s og litt gammel hard rock er det deilig å la seg forføre av DS´s musikkslske univers igjen, ambient, electronica og med sin særegne røst er det balsam vi snakker om....her ett relativt lite spilt album..

David Sylvian ”Blemish”

410Yt91o8dL.jpg

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn