Dagen i dag er en merkedag! For nøyaktig 15 år siden kom Musical Innovation inn i heimen. 24. august 2010. Det var den legendariske superkomboen MI 9 og MI 11 (60W klasse A amp, pluss preamp). Det var etter at jeg hadde lest en glitrende omtale av MI 9 i Fidelity nr 42 tidligere samme år. Jeg kontaktet Roar Malmin, og dermed var det gjort. Dere kan se min omtale i innlegg #74 på side 2 i denne tråden, datert 24.08.2010. Og utover. Der vil dere se min aller første reaksjon: "Å DÆVEN!".
Senere har det vært mye MI-utstyr her i huset. Jeg har endt opp med MI 23.5A preamp og to MI 17 balanserte klasse A monoblokker. Disse står nede i kjellerstua, og jeg er veldig fornøyd med dem. Og har vært det i flere år. (Men nå går det rykter om en merkbar oppgradering av preampen MI 23.5A, så jeg vet ikke helt...)
Jeg har imidlertid beholdt debutantene MI 9/11, og de spiller fortsatt helt fremragende! De står inne på gutterommet (3x4m), og de er satt opp med samme kilde og ht som den gang: Sony XA5400ES SACD og Usher Be 718 stativhøyttalere. Pluss en moderne streamer, som har kommet til etterpå. Det er ren nostalgi å gå inn på gutterommet og starte opp dette flotte oppsettet! Jeg siterer gode, gamle
@Maxtor: «Det er lykke det, karer!»
Her er to rykende ferske bilder av det 15 år gamle radarparet. Uten topplate for anledningen.
MI 9
MI 11
Mvh Salty