Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei MusicBear

    Armand har faktisk sin bakgrunn fra Kongsberg Maritime.

    Hoppet av karusellen for å se mer til sin familie.[emoji106]

    Et problem med å spille på en preamp som låter fett(les fyldig og mektig)
    er at mange sluttrinn får problemer.
    Det blir ofte grøtete og legger skylda på preampen.
    Min erfaring tilsier at en ofte må prøve ut flere effekttrinn på preamper
    hvor det blir for mye kjøtt på beinet.
    Som oftest skyldes dog dette dårlig kontroll på akustikk.
    Alt henger sammen!
    Derfor er jeg så opptatt av at en må ha kontroll på akustikken og også
    gjerne strøm og vibrasjonsdemping.
    Når man tester høyttalere, signalkilder og forsterkere og skal legge dette
    ut offentlig MÅ man ha kontroll på dette.
    Ellers blir en fort lurt.[emoji849]
    Når du sier "vibrasjonskontroll" hva tenker du på da? Tenker du innvendig i kabinettet eller at Kabinett bør settes på sorbothane føtter?
    Eller er det myk avkobling på høyttalere og subber du tenker på?
    Eller å få bort risting/vibrasjoner fra gulv vegger?
    Ble mange spørsmål her[emoji848].

    Nå synes jeg faktisk at nye Mi 23.5 pre-amp fikk mer varme og svartere bakgrunn. Så på opptak som er behagelig og som har litt varme ble det utrolig mye mer behagelig. Akkurat som om det er litt mer tyngde størrelse og fylde i den viktige mellomtonen. Samtidig ble diskanten mer fri og luftigere. Så den har således fått mere kjøtt på beina[emoji6]. Tyngden i bassen og fylden der er jo overlegen andre forsterkere som har feedback og høy dempefaktor. Dette er med min Mi 18 balansert. Nå har jeg forstått det slik at Klasse A har mer varme og er mer transparent og gjennomsiktig?? Stemmer dette Puristen?
    Vibrasjonskontroll:

    Når du spiller musikk via et stereoanlegg må du ha bl.a høyttalere.
    Med en gang membranen(e) rører på seg, flytter de luft.
    Dette lufttrykket gjør at alt i rommet rører på seg.
    Da gjelder det å få all elektronikk og høyttalere til å stå så i ro som mulig.
    Høyttalere bør i min bok isoleres så godt som mulig fra rommet i form av myk
    demping som omgjør vibrasjonene til varme.
    Elektronikken det samme. Rack som leder vibrasjoner bort fra det som står i Rackhyllene,
    remedier som kan ligge under printkort, trafoer ol.
    Videre plattformer med luft, plattformer til elektromikroskop,ymse typer «puter» som
    elektronikken kan stå på.
    Frekvensområdet er så bredt at man kommer aldri i mål.🙄
    Derfor bruker jeg flere remedier som virker i forskjellige frekvenser for å få dempet
    så bredbåndaktig som mulig.😄
    Det er derfor ikke bortkastede penger å investere i et skikkelig gjennomkonstruert Rack.🙈
    Har ikke brukt hard avkobling på 20 år.(spikes-tiptoes ol.)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.281
    Antall liker
    9.088
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er synd den hjemmesiden som var ute nå er borte.. spesielt for oss som er noe ukjente med MI og hva de ulike modellene er :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei MusicBear

    Armand har faktisk sin bakgrunn fra Kongsberg Maritime.

    Hoppet av karusellen for å se mer til sin familie.[emoji106]

    Et problem med å spille på en preamp som låter fett(les fyldig og mektig)
    er at mange sluttrinn får problemer.
    Det blir ofte grøtete og legger skylda på preampen.
    Min erfaring tilsier at en ofte må prøve ut flere effekttrinn på preamper
    hvor det blir for mye kjøtt på beinet.
    Som oftest skyldes dog dette dårlig kontroll på akustikk.
    Alt henger sammen!
    Derfor er jeg så opptatt av at en må ha kontroll på akustikken og også
    gjerne strøm og vibrasjonsdemping.
    Når man tester høyttalere, signalkilder og forsterkere og skal legge dette
    ut offentlig MÅ man ha kontroll på dette.
    Ellers blir en fort lurt.[emoji849]
    Når du sier "vibrasjonskontroll" hva tenker du på da? Tenker du innvendig i kabinettet eller at Kabinett bør settes på sorbothane føtter?
    Eller er det myk avkobling på høyttalere og subber du tenker på?
    Eller å få bort risting/vibrasjoner fra gulv vegger?
    Ble mange spørsmål her[emoji848].

    Nå synes jeg faktisk at nye Mi 23.5 pre-amp fikk mer varme og svartere bakgrunn. Så på opptak som er behagelig og som har litt varme ble det utrolig mye mer behagelig. Akkurat som om det er litt mer tyngde størrelse og fylde i den viktige mellomtonen. Samtidig ble diskanten mer fri og luftigere. Så den har således fått mere kjøtt på beina[emoji6]. Tyngden i bassen og fylden der er jo overlegen andre forsterkere som har feedback og høy dempefaktor. Dette er med min Mi 18 balansert. Nå har jeg forstått det slik at Klasse A har mer varme og er mer transparent og gjennomsiktig?? Stemmer dette Puristen?
    Vibrasjonskontroll:

    Når du spiller musikk via et stereoanlegg må du ha bl.a høyttalere.
    Med en gang membranen(e) rører på seg, flytter de luft.
    Dette lufttrykket gjør at alt i rommet rører på seg.
    Da gjelder det å få all elektronikk og høyttalere til å stå så i ro som mulig.
    Høyttalere bør i min bok isoleres så godt som mulig fra rommet i form av myk
    demping som omgjør vibrasjonene til varme.
    Elektronikken det samme. Rack som leder vibrasjoner bort fra det som står i Rackhyllene,
    remedier som kan ligge under printkort, trafoer ol.
    Videre plattformer med luft, plattformer til elektromikroskop,ymse typer «puter» som
    elektronikken kan stå på.
    Frekvensområdet er så bredt at man kommer aldri i mål.[emoji849]
    Derfor bruker jeg flere remedier som virker i forskjellige frekvenser for å få dempet
    så bredbåndaktig som mulig.[emoji1]
    Det er derfor ikke bortkastede penger å investere i et skikkelig gjennomkonstruert Rack.[emoji85]
    Har ikke brukt hard avkobling på 20 år.(spikes-tiptoes ol.)
    Dette med riktig underlag under "døde" komponenter er jo noe mange ikke tror på og sammenligner med åndenes makt osv. Selv har jeg nettopp kjøpt 28 stk SVS Soundpath til å ha under høyttalere og subwoofere. Ikke uvanlig at det falt ting ut av hyllene her. Og Blu-ray covere ristet av subwoofere. Bilder og vegger som vibrerte osv. Dette er problemet ble eliminert med disse myke avkoblingene. Ikke kiler det under føttene lenger heller.
    Nå som rommet bråker mindre så ble bassen fyldigere og mer nyansert. Mellomtone ble enda friere og kom bedre frem . Samme med diskanten. Hører nå mer til musikken og mindre til rommet, positivt. Har også satt sorbothane under pre psu dac og transport. Og forsterker på myk gummi. Dette er gjort siste ukene for å prøve ut. Og det fungerte over all forventning. Litt akustikk kontroll har jeg. Men er en stue,så begrenset hva jeg får inn. Men tak og noen trykkbasserte bassfeller skal jeg få inn, etterhvert som økonomi tillater det.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker disse SVS'ene til høyttalerne selv og er kjempefornøyd.
    Til komponentene i racket har jeg kjøpt ifra QTA Systems. Super service og greie priser.
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Det etterlyses beskrivelser av lydkvalitet fra MIs nyere preamper ... Lyd er ikke så lett og beskrive med ord ..., men jeg skal prøve litt på det ... Jeg spiller med MI25 og MI18 + Infinity Kappa 7. Først vil jeg si noe om hva MI - settet ikke er; Det oppleves IKKE som varmt, mørkt, lyst, skarpt, tørt, analytisk... Hvordan oppleves det da ? Det mest dekkende må da bli NATURLIG, ... virkelighetsnært, ... troverdig, musikalsk ... Settet gir et betydelig større og mer nyansert lydbilde enn da jeg brukte CJ - preamp til MI18 ... Må nevne at jeg var så fornøyd med CJ - preampen at da MI11 kom, var jeg ikke klar for å bytte den ut ... Settet MI 18 og MI25 gir en luftighet som gir innsikt i nye detaljer i innspillinger som er hørt hundrevis av ganger før ... Settet har en hurtighet som gjør at det spiller lekende lett også når musikken er rytmisk komplisert ... Klangfarger, nyanser ... Her imponerer settet også stort ... Den ene saxofonen er ikke den andre lik ... De forskjellige musikernes særegne sound bringes fram på en helt fascinerende måte ... Settet har en fabelaktig punch når musikken byr på slikt ... Finnes det da ikke noe jeg savner eller er misfornøyd med i dette settet ... ??? I grunn ikke ... At man med så godt utststyr hører svært tydelig forskjell på gode og dårlige innspillinger, vil jeg tenke er en naturlig konsekvens av hva jeg har beskrevet her ... Forsterkere fra Roar i Hokksund anbefales på det varmeste !!!
     
    Sist redigert:

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det etterlyses beskrivelser av lydkvalitet fra MIs nyere preamper ... Lyd er ikke så lett og beskrive med ord ..., men jeg skal prøve litt på det ... Jeg spiller med MI25 og MI18 + Infinity Kappa 7. Først vil jeg si noe om hva MI - settet ikke er; Det oppleves IKKE som varmt, mørkt, lyst, skarpt, tørt, analytisk... Hvordan oppleves det da ? Det mest dekkende må da bli NATURLIG, ... virkelighetsnært, ... troverdig, musikalsk ... Settet gir et betydelig større og mer nyansert lydbilde enn da jeg brukte CJ - preamp til MI18 ... Må nevne at jeg var så fornøyd med CJ - preampen at da MI11 kom, var jeg ikke klar for å bytte den ut ... Settet MI 18 og MI25 gir en luftighet som gir innsikt i nye detaljer i innspillinger som er hørt hundrevis av ganger før ... Settet har en hurtighet som gjør at det spiller lekende lett også når musikken er rytmisk komplisert ... Klangfarger, nyanser ... Her imponerer settet også stort ... Den ene saxofonen er ikke den andre lik ... De forskjellige musikernes særegne sound bringes fram på en helt fascinerende måte ... Settet har en fabelaktig punch når musikken byr på slikt ... Finnes det da ikke noe jeg savner eller er misfornøyd med i dette settet ... ??? I grunn ikke ... At man med så godt utststyr hører svært tydelig forskjell på gode og dårlige innspillinger, vil jeg tenke er en naturlig konsekvens av hva jeg har beskrevet her ... Forsterkere fra Roar i Hokksund anbefales på det varmeste !!!
    Får snart mine monoblkker og er spent hvordan de kommer til å låte på Infinity renaissanse 80,gleder meg stort.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.281
    Antall liker
    9.088
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hvilke blokker har du bestilt?

    Hvem her har mi17 monoblokker og vil dele litt inntrykk erfaringer? :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Det hadde vært gøy og oppdatert det gamle arket til Maxtor med MI vennenes utstyr. Men det er kanskje litt mange her nå med MI utstyr iforhold til den gangen...
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Møte for Musical Innovation intresserte på Bærums Verk

    De som til nå har meldt seg på til MI evenementet på Melboden lørdag 24 februar kl 17.
    Roar
    Knarfar
    Salty Dog
    Meg
    Armand kommer, men noe senere.

    Kanskje dukker Mediakjendis,cbarth1 og sluket opp også?
    Vi kan kanskje også håpe på at flere kommer på sparket?

    Hvis «møtet» blir kort, og vi ikke blir så mange, kan vi kanskje
    ta desserten hjemme hos meg?
    Jeg bor 2min. unna med bil.😄
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    309
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    3
    Hei

    Tror dere en MI preamp vil spille bra sammen med Parasound A21?

    Joar
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Hvilke MI forsterker anbefales til å drive mellomtone og diskant med følsomhet på 96 db? Tenker da optimal lydkvalitet fremfor masse muskler jeg ikke trenger. Eller er det bedre komponenter i de største trinnene?
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    De som til nå har meldt seg på til MI evenementet på Melboden lørdag 24 februar kl 17.
    Roar
    Knarfar
    Salty Dog
    Meg
    Armand kommer, men noe senere.

    Kanskje dukker Mediakjendis,cbarth1 og sluket opp også?
    Vi kan kanskje også håpe på at flere kommer på sparket?

    Hvis «møtet» blir kort, og vi ikke blir så mange, kan vi kanskje
    ta desserten hjemme hos meg?
    Jeg bor 2min. unna med bil.??????
    Jeg kommer.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei

    Tror dere en MI preamp vil spille bra sammen med Parasound A21?

    Joar
    Har ikke prøvd selv. Men ser ingen grunn til at du ikke skal bli fornøyd.
    Når det er sagt så mener jeg Mi pre er mange klasser over hva Parasound har av pre. Vil absolutt anbefale deg å prøve en.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hvilke MI forsterker anbefales til å drive mellomtone og diskant med følsomhet på 96 db? Tenker da optimal lydkvalitet fremfor masse muskler jeg ikke trenger. Eller er det bedre komponenter i de største trinnene?
    Nå er alle forsterkere fra Mi bygd opp med god kapasitet på strøm. Så kanskje en av de mindre holder i massevis. Er det horn ?
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Hvilke MI forsterker anbefales til å drive mellomtone og diskant med følsomhet på 96 db? Tenker da optimal lydkvalitet fremfor masse muskler jeg ikke trenger. Eller er det bedre komponenter i de største trinnene?
    Nå er alle forsterkere fra Mi bygd opp med god kapasitet på strøm. Så kanskje en av de mindre holder i massevis. Er det horn ?
    Neida, er en tradisjonell taler, men aktiv delt på 400 Hz (Paradigm Persona 9H). Spennende å teste for å se om det er noe mer å hente :)
    Er alle MI klasse-A?
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hvilke MI forsterker anbefales til å drive mellomtone og diskant med følsomhet på 96 db? Tenker da optimal lydkvalitet fremfor masse muskler jeg ikke trenger. Eller er det bedre komponenter i de største trinnene?
    Nå er alle forsterkere fra Mi bygd opp med god kapasitet på strøm. Så kanskje en av de mindre holder i massevis. Er det horn ?
    Neida, er en tradisjonell taler, men aktiv delt på 400 Hz (Paradigm Persona 9H). Spennende å teste for å se om det er noe mer å hente :)
    Er alle MI klasse-A?
    Nei, min Mi 18 balansert er a/b.
    Mosfet tror jeg også at er a/b. Sikkert flere. Det vet andre her bedre. Men det sies at Roars A drift forsterkere låter bedre. Men hva vet jeg,har til nå fortsatt ikke hørt noen av de.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hvilke MI forsterker anbefales til å drive mellomtone og diskant med følsomhet på 96 db? Tenker da optimal lydkvalitet fremfor masse muskler jeg ikke trenger. Eller er det bedre komponenter i de største trinnene?
    Nå er alle forsterkere fra Mi bygd opp med god kapasitet på strøm. Så kanskje en av de mindre holder i massevis. Er det horn ?
    Neida, er en tradisjonell taler, men aktiv delt på 400 Hz (Paradigm Persona 9H). Spennende å teste for å se om det er noe mer å hente :)
    Er alle MI klasse-A?
    Nei, min Mi 18 balansert er a/b.
    Mosfet tror jeg også at er a/b. Sikkert flere. Det vet andre her bedre. Men det sies at Roars A drift forsterkere låter bedre. Men hva vet jeg,har til nå fortsatt ikke hørt noen av de.
    Jeg har vært lykkelig eier av en balansert MI18 styrt av en MI15 og ja, det var en stor overgang fra A/B til ren A-drift. Det ble mer av alt; topp, midt, bass, rom og naturlighet. Da jeg I tillegg fikk på en MI23 preamp på mine to 10.1 monoblokker, skjedde det samme igjen i enda større grad. Trodde ikke det var mulig, men det er det.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Neida, er en tradisjonell taler, men aktiv delt på 400 Hz (Paradigm Persona 9H). Spennende å teste for å se om det er noe mer å hente :)
    Er alle MI klasse-A?
    Nei, min Mi 18 balansert er a/b.
    Mosfet tror jeg også at er a/b. Sikkert flere. Det vet andre her bedre. Men det sies at Roars A drift forsterkere låter bedre. Men hva vet jeg,har til nå fortsatt ikke hørt noen av de.
    Jeg har vært lykkelig eier av en balansert MI18 styrt av en MI15 og ja, det var en stor overgang fra A/B til ren A-drift. Det ble mer av alt; topp, midt, bass, rom og naturlighet. Da jeg I tillegg fikk på en MI23 preamp på mine to 10.1 monoblokker, skjedde det samme igjen i enda større grad. Trodde ikke det var mulig, men det er det.
    Når jeg får mine monoblokker, skal jeg få låne en MI 23,det blir moro og prøve det sammen.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Neida, er en tradisjonell taler, men aktiv delt på 400 Hz (Paradigm Persona 9H). Spennende å teste for å se om det er noe mer å hente :)
    Er alle MI klasse-A?
    Nei, min Mi 18 balansert er a/b.
    Mosfet tror jeg også at er a/b. Sikkert flere. Det vet andre her bedre. Men det sies at Roars A drift forsterkere låter bedre. Men hva vet jeg,har til nå fortsatt ikke hørt noen av de.
    Jeg har vært lykkelig eier av en balansert MI18 styrt av en MI15 og ja, det var en stor overgang fra A/B til ren A-drift. Det ble mer av alt; topp, midt, bass, rom og naturlighet. Da jeg I tillegg fikk på en MI23 preamp på mine to 10.1 monoblokker, skjedde det samme igjen i enda større grad. Trodde ikke det var mulig, men det er det.
    Takk for beskrivelse [emoji6]. Enda mer å glede seg til.
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Hvilke MI forsterker anbefales til å drive mellomtone og diskant med følsomhet på 96 db? Tenker da optimal lydkvalitet fremfor masse muskler jeg ikke trenger. Eller er det bedre komponenter i de største trinnene?
    Nå er alle forsterkere fra Mi bygd opp med god kapasitet på strøm. Så kanskje en av de mindre holder i massevis. Er det horn ?
    Neida, er en tradisjonell taler, men aktiv delt på 400 Hz (Paradigm Persona 9H). Spennende å teste for å se om det er noe mer å hente :)
    Er alle MI klasse-A?
    Nei, min Mi 18 balansert er a/b.
    Mosfet tror jeg også at er a/b. Sikkert flere. Det vet andre her bedre. Men det sies at Roars A drift forsterkere låter bedre. Men hva vet jeg,har til nå fortsatt ikke hørt noen av de.
    Jeg har hatt min effektforsterker i både MI9 / klasse A og MI18 / klasse AB utgave ... Ikke så mye forskjell lydmessig; Det vil si at begge er meget gode !!!
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Neida, er en tradisjonell taler, men aktiv delt på 400 Hz (Paradigm Persona 9H). Spennende å teste for å se om det er noe mer å hente :)
    Er alle MI klasse-A?
    Nei, min Mi 18 balansert er a/b.
    Mosfet tror jeg også at er a/b. Sikkert flere. Det vet andre her bedre. Men det sies at Roars A drift forsterkere låter bedre. Men hva vet jeg,har til nå fortsatt ikke hørt noen av de.
    Jeg har hatt min effektforsterker i både MI9 / klasse A og MI18 / klasse AB utgave ... Ikke så mye forskjell lydmessig; Det vil si at begge er meget gode !!!
    Regner med at A/B forsterkerne ikke blir så varme?! Hvor mye effekt er det i disse?
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    De som til nå har meldt seg på til MI evenementet på Melboden lørdag 24 februar kl 17.
    Roar
    Knarfar
    Salty Dog
    Meg
    Armand kommer, men noe senere.

    Kanskje dukker Mediakjendis,cbarth1 og sluket opp også?
    Vi kan kanskje også håpe på at flere kommer på sparket?

    Hvis «møtet» blir kort, og vi ikke blir så mange, kan vi kanskje
    ta desserten hjemme hos meg?
    Jeg bor 2min. unna med bil.😄
    Jaja, der skulle je ha vøri ..., men den kvelden er booket allerede. Jo, har forsøkt å vri meg unna, men forgjeves :(. Jeg regner med at det byr seg en annen anledning seinere. Lykke til alle dere!
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    De som til nå har meldt seg på til MI evenementet på Melboden lørdag 24 februar kl 17.
    Roar
    Knarfar
    Salty Dog
    Meg
    Armand kommer, men noe senere.

    Kanskje dukker Mediakjendis,cbarth1 og sluket opp også?
    Vi kan kanskje også håpe på at flere kommer på sparket?

    Hvis «møtet» blir kort, og vi ikke blir så mange, kan vi kanskje
    ta desserten hjemme hos meg?
    Jeg bor 2min. unna med bil.??????
    Jaja, der skulle je ha vøri ..., men den kvelden er booket allerede. Jo, har forsøkt å vri meg unna, men forgjeves :(. Jeg regner med at det byr seg en annen anledning seinere. Lykke til alle dere!
    Da har du ikke forsøkt nok.
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    De som til nå har meldt seg på til MI evenementet på Melboden lørdag 24 februar kl 17.
    Roar
    Knarfar
    Salty Dog
    Meg
    Armand kommer, men noe senere.

    Kanskje dukker Mediakjendis,cbarth1 og sluket opp også?
    Vi kan kanskje også håpe på at flere kommer på sparket?

    Hvis «møtet» blir kort, og vi ikke blir så mange, kan vi kanskje
    ta desserten hjemme hos meg?
    Jeg bor 2min. unna med bil.😄
    Jeg liker pizza og har MI, så skal forsøke få dette til

    Stein
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    De som til nå har meldt seg på til MI evenementet på Melboden lørdag 24 februar kl 17.
    Roar
    Knarfar
    Salty Dog
    Meg
    Armand kommer, men noe senere.

    Kanskje dukker Mediakjendis,cbarth1 og sluket opp også?
    Vi kan kanskje også håpe på at flere kommer på sparket?

    Hvis «møtet» blir kort, og vi ikke blir så mange, kan vi kanskje
    ta desserten hjemme hos meg?
    Jeg bor 2min. unna med bil.😄

    Jeg kommer også :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei MI gutter og andre intresserte

    Nå har følgende meldt seg på vårt evenement på Melboden,Bærums Verk
    lørdag 24 februar kl 17:

    Roar
    Armand som kommer noe senere
    Knarfar
    Salty Dog
    Stein Larsen
    Mediakjendis
    Montesi
    Balle Clorin
    meg

    Vi kan håpe at kanskje flere dukker opp?
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.299
    Antall liker
    9.538
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke hva som skal skje der, men som MI eier blir jeg med
    BC
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Neida, er en tradisjonell taler, men aktiv delt på 400 Hz (Paradigm Persona 9H). Spennende å teste for å se om det er noe mer å hente :)
    Er alle MI klasse-A?
    Nei, min Mi 18 balansert er a/b.
    Mosfet tror jeg også at er a/b. Sikkert flere. Det vet andre her bedre. Men det sies at Roars A drift forsterkere låter bedre. Men hva vet jeg,har til nå fortsatt ikke hørt noen av de.
    Jeg har hatt min effektforsterker i både MI9 / klasse A og MI18 / klasse AB utgave ... Ikke så mye forskjell lydmessig; Det vil si at begge er meget gode !!!
    Regner med at A/B forsterkerne ikke blir så varme?! Hvor mye effekt er det i disse?
    Nå er det ihvertfall minst 2 utgaver av Mi 18. Min er balansert utgave og har derfor 4 print . Hvert print har 4 stk transistorer. Singelended utgaven har 2 print. En pr kanal. Altså halvparten av effekt transistorene. Min balanserte har også 4 stk trafoer kontra singelended sine to. Altså i praksis dobbelt så kraftig. Kondis kapasitet tror jeg er det samme.
    Mulig det finnes flere utgaver. Den jeg har blir såvidt lunken og står helt åpent ca 65cm over gulvet.
    Effekt har jeg ikke noe eksakt målepapir på.
    Men fra en receivers ståsted :
    450 watt i 6 ohm på 1 khz med 1%thd med en kanal i drift[emoji56].

    Ellers har jeg hørt at det er ca 2 x 200 watt i 8 ohm 20-20khz og thd på rundt 0.05%
    Mulig noen har ett mer nøyaktig tall. Vekt er nok rundt 35-40kg .
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Neida, er en tradisjonell taler, men aktiv delt på 400 Hz (Paradigm Persona 9H). Spennende å teste for å se om det er noe mer å hente :)
    Er alle MI klasse-A?
    Nei, min Mi 18 balansert er a/b.
    Mosfet tror jeg også at er a/b. Sikkert flere. Det vet andre her bedre. Men det sies at Roars A drift forsterkere låter bedre. Men hva vet jeg,har til nå fortsatt ikke hørt noen av de.
    Jeg har hatt min effektforsterker i både MI9 / klasse A og MI18 / klasse AB utgave ... Ikke så mye forskjell lydmessig; Det vil si at begge er meget gode !!!
    Regner med at A/B forsterkerne ikke blir så varme?! Hvor mye effekt er det i disse?
    MI18 blir ikke særlig varm ... Effekt ? Tja, ... Noen som vet ?
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Min balanserte MI18 var justert til I overkant av 2x200 watt. Den ble ganske varm, men ikke som så varm som nåværende 10.1. Ubalanserte MI18 mener jeg å huske er på rundt 2x70 watt. Begge med 8 ohms last. Kabinett med kjøleribber har har jo en innvirkning på hvor varmt det blir. Mitt kabinett var ikke orginalt MI.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn