Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • anne lise

    Medlem
    Ble medlem
    24.06.2017
    Innlegg
    9
    Antall liker
    2
    Sted
    aurskog
    Hei
    Carisma det var cadillacman jeg siktet til og det høres ut som et spennende prosjekt,jeg har også lånt en Bladelius Ymer lik den din og den var god så lykke til med oppgraderingen på din pre det blir nok bra
    Hei
    Var det en Ymer mk2?
    Kan jeg spørre hva du sammenlignet den med?
    Og på hvilke høyttalere.
    Hva likte du (hva likte du ikke)?[/QUOTE

    Jeg brukte Tannoy Canterbury jeg hadde den gang Pass Lab x250.5 og Plinius sa 103 jeg brukte BAT VK-52SE som pre+en Pass Lab XP10 og en eldre Ayre pre som jeg ikke husker navnet på nå.
    Bladelius funket best sammen med Bat 52se det tok litt av den litt skarpe diskanten som jeg synes jeg fikk på den ymer saken men den var fin i bånn egentlig ikke så mye å utsette på ymer så lenge den spilte sammen med BAT VK-52SE.
    Men jeg synes både Pass lab og Plinius er et hakk vassere en ymer mk2,men det er min smak da skal du hanoe som er bedre gå får Coda snakk med Paul på PM audio de forsterkerne overasket meg spørr han om å prøve en av de,jeg har gått over til Coda beste jeg har hørt noen gang,og jeg har hørt det meste
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei
    Carisma det var cadillacman jeg siktet til og det høres ut som et spennende prosjekt,jeg har også lånt en Bladelius Ymer lik den din og den var god så lykke til med oppgraderingen på din pre det blir nok bra
    Hei
    Var det en Ymer mk2?
    Kan jeg spørre hva du sammenlignet den med?
    Og på hvilke høyttalere.
    Hva likte du (hva likte du ikke)?[/QUOTE

    Jeg brukte Tannoy Canterbury jeg hadde den gang Pass Lab x250.5 og Plinius sa 103 jeg brukte BAT VK-52SE som pre+en Pass Lab XP10 og en eldre Ayre pre som jeg ikke husker navnet på nå.
    Bladelius funket best sammen med Bat 52se det tok litt av den litt skarpe diskanten som jeg synes jeg fikk på den ymer saken men den var fin i bånn egentlig ikke så mye å utsette på ymer så lenge den spilte sammen med BAT VK-52SE.
    Men jeg synes både Pass lab og Plinius er et hakk vassere en ymer mk2,men det er min smak da skal du hanoe som er bedre gå får Coda snakk med Paul på PM audio de forsterkerne overasket meg spørr han om å prøve en av de,jeg har gått over til Coda beste jeg har hørt noen gang,og jeg har hørt det meste
    Tusen takk for svar.
    Ja, matching har mye å si. Og den subjektive preferanse betyr kanskje mest.
    Det er imponerende produkter du nevner der.
    Skulle gjerne ha prøvd de alle.

    Selv har jeg Focal Alto høyttalere. Som mange har en forestilling om at skal ha skarp mellomtone og pågående diskant[emoji6].

    Men har ingen problemer med for mye diskant eller hard mellomtone. Noe av grunnen er vel at Mi 23 pre er høyoppløst og lar overtoner få klinge ut på en behagelig måte.

    Har også en B.M.C dac med volum kontroll.
    Da blir lyden noe mørkere og mindre engasjerende. Lyden blir kjempe behagelig og mellomtone blir mindre dynamisk. Mye mindre overtoner og det blir mye rundere lyd. Diskanten blir laidback og lite tilstedeværende.

    Altså Ymer går fra sprudlende med mye liv og engasjement på en ytterst positiv måte til å bli laidback i hele lydbildet. Bare ved bytte av pre.

    Har også prøvd dette på en Accuphase. Der var det ikke slik stor forskjell. Så match er viktig.
    Nå har jeg ett litt dempet rom. Så her er ikke rommet ett problem.

    Selvom Ymer er en absolutt god forsterker så satser jeg på at en Mi effekt blir en enda bedre match med Mi pre.
    Jeg har aldri eid en forsterker som drifter i ren A drift. Så dette er mest for å få prøvd ut litt. Tilfredsstille den kløa litt. Ihvertfall for en god stund [emoji2].
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Du sikter vel til Cadillacman

    Min er foreløpig bare på "papiret"da han må bestille karosseri deler.
    Men han er på saken.

    Nå ble forøvrig det prosjektet som jeg opplyste om tidligere dumpet.
    Da jeg ville gå for en fullbalansert versjon istedenfor.

    Nå vet ikke jeg hva avtaler Cadillacman har. Men nå tenker jeg RM har litt å sette fingrene i fremover.
    Da han også skal ha ferdig x antall Mi 23,5 oppgraderinger.
    Min er allerede bestilt nytt print til. Med HTB inngang.
    Så vinteren som kommer blir .... spennende.
    Samme her, MI 23.5 med HTB ligger i løypa. Høst/vinter blir spennende tider med MI produkter i hus.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Hva skal du drive da? Tønsberg sentrum?
    Det var da enormt. Gratulerer..[emoji41]
    Tja, har mye gromt å drive. Apogee Duetta, IMF RSPM MK IV og litt annet.Det var bare en liten trykkfeil der, skal være 4 x 1500 VA
    Litt moro å ta den helt ut. Også komponenter fra øverste hylle anbefalt av RM.
    Hadde ikke i utgangspunktet tenkt på så svært, men da Roar kom med forslag om at det opprinnelige var lett å bygge om til fullbalansert ble det litt vel spennende. Måtte endre til større kabinett, men trangt blir det uansett.
    Kraftige saker holder RM på og bygger den til deg nå
    Er ikke igang riktiig ennå..
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Hei
    Carisma det var cadillacman jeg siktet til og det høres ut som et spennende prosjekt,jeg har også lånt en Bladelius Ymer lik den din og den var god så lykke til med oppgraderingen på din pre det blir nok bra
    Hei
    Var det en Ymer mk2?
    Kan jeg spørre hva du sammenlignet den med?
    Og på hvilke høyttalere.
    Hva likte du (hva likte du ikke)?[/QUOTE

    Jeg brukte Tannoy Canterbury jeg hadde den gang Pass Lab x250.5 og Plinius sa 103 jeg brukte BAT VK-52SE som pre+en Pass Lab XP10 og en eldre Ayre pre som jeg ikke husker navnet på nå.
    Bladelius funket best sammen med Bat 52se det tok litt av den litt skarpe diskanten som jeg synes jeg fikk på den ymer saken men den var fin i bånn egentlig ikke så mye å utsette på ymer så lenge den spilte sammen med BAT VK-52SE.
    Men jeg synes både Pass lab og Plinius er et hakk vassere en ymer mk2,men det er min smak da skal du hanoe som er bedre gå får Coda snakk med Paul på PM audio de forsterkerne overasket meg spørr han om å prøve en av de,jeg har gått over til Coda beste jeg har hørt noen gang,og jeg har hørt det meste
    Tusen takk for svar.
    Ja, matching har mye å si. Og den subjektive preferanse betyr kanskje mest.
    Det er imponerende produkter du nevner der.
    Skulle gjerne ha prøvd de alle.

    Selv har jeg Focal Alto høyttalere. Som mange har en forestilling om at skal ha skarp mellomtone og pågående diskant[emoji6].

    Men har ingen problemer med for mye diskant eller hard mellomtone. Noe av grunnen er vel at Mi 23 pre er høyoppløst og lar overtoner få klinge ut på en behagelig måte.

    Har også en B.M.C dac med volum kontroll.
    Da blir lyden noe mørkere og mindre engasjerende. Lyden blir kjempe behagelig og mellomtone blir mindre dynamisk. Mye mindre overtoner og det blir mye rundere lyd. Diskanten blir laidback og lite tilstedeværende.

    Altså Ymer går fra sprudlende med mye liv og engasjement på en ytterst positiv måte til å bli laidback i hele lydbildet. Bare ved bytte av pre.

    Har også prøvd dette på en Accuphase. Der var det ikke slik stor forskjell. Så match er viktig.
    Nå har jeg ett litt dempet rom. Så her er ikke rommet ett problem.

    Selvom Ymer er en absolutt god forsterker så satser jeg på at en Mi effekt blir en enda bedre match med Mi pre.
    Jeg har aldri eid en forsterker som drifter i ren A drift. Så dette er mest for å få prøvd ut litt. Tilfredsstille den kløa litt. Ihvertfall for en god stund [emoji2].
    Jeg har sjelden opplevd diskant som noe problem (kanskje med unntak av noen B&W modeller) men øvre mellomtone er noe annet. Der ligger roten til alt ondt i verden (hi-fi verden i allefall). Gi meg en høyttaler med nok guffe øverst og stålkontroll nedover og jeg er happy! Så kan man lytte på moderate nivåer uten at det blir kjedelig. Har for øvrig skjønt ettehvert at det er mange middelmådige diskanter på markedet.

    Min gode MI-18 brukes fortsatt flittig. 2x600VA trafoer og noen svære lytter. Men 1500VA da snakker vi. Den ampen burde komme med hjul! ;)
     
    Sist redigert:

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Da tenker du på den Cadillacman har under bestilling. Den skulle ha 4 x 1500va . Den bør komme med hjul ja.

    Den jeg har bestilt vil bli med bare 4 x 630va. Kunne trenge hjul den også.

    Jeg er forøvrig fornøyd med dagens forsterker. Den har kun 2 trafoer. Men de er på 2200va pr stk.
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Da tenker du på den Cadillacman har under bestilling. Den skulle ha 4 x 1500va . Den bør komme med hjul ja.

    Den jeg har bestilt vil bli med bare 4 x 630va. Kunne trenge hjul den også.

    Jeg er forøvrig fornøyd med dagens forsterker. Den har kun 2 trafoer. Men de er på 2200va pr stk.
    Blir det en dual mono med 2 kabinetter? Har et ønske om å gjøre det med min. Hjelper på vekten. Greit å ha noe som ikke knuser platene i stereobenken. 2200VA er rimelig mye for en kommersiell forsterker! Men Ymer var vel heller ikke billig. :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Dual mono i en kasse. Og fullbalansert. Så blir tungt ja.
    Kunne sikkert tatt to kabinetter. Men da må jeg ha 2 hyller [emoji23]. Kunne jo vært morsomt å ha strømforsyning i en egen Mi kasse. Er ikke ofte man ser effekt forsterker med løs strømforsyning.
    Men blir noe dyrere .

    2200va er mye for en kommersiell forsterker ja. Men ikke glem at det er 2.
    Altså 4400va tilsammen.
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Dual mono i en kasse. Og fullbalansert. Så blir tungt ja.
    Kunne sikkert tatt to kabinetter. Men da må jeg ha 2 hyller [emoji23]. Kunne jo vært morsomt å ha strømforsyning i en egen Mi kasse. Er ikke ofte man ser effekt forsterker med løs strømforsyning.
    Men blir noe dyrere .

    2200va er mye for en kommersiell forsterker ja. Men ikke glem at det er 2.
    Altså 4400va tilsammen.
    Strømforsyning i egen kasse har jeg vel kun sett fra Jeff Rowland. Men det var batteribank også. Her går det i Ikea hyller så det er greit å distribuere vekten. Hehe.. Blir spennende å se hva du synes om MI effekt kontra den du har (med 4400VA :cool:). For min del er MI en klar favoritt av det jeg har hørt.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Dual mono i en kasse. Og fullbalansert. Så blir tungt ja.
    Kunne sikkert tatt to kabinetter. Men da må jeg ha 2 hyller [emoji23]. Kunne jo vært morsomt å ha strømforsyning i en egen Mi kasse. Er ikke ofte man ser effekt forsterker med løs strømforsyning.
    Men blir noe dyrere .

    2200va er mye for en kommersiell forsterker ja. Men ikke glem at det er 2.
    Altså 4400va tilsammen.
    Strømforsyning i egen kasse har jeg vel kun sett fra Jeff Rowland. Men det var batteribank også. Her går det i Ikea hyller så det er greit å distribuere vekten. Hehe.. Blir spennende å se hva du synes om MI effekt kontra den du har (med 4400VA :cool:). For min del er MI en klar favoritt av det jeg har hørt.
    Hva har du hørt[emoji41]
    Hva har du sammenlignet med?
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Dual mono i en kasse. Og fullbalansert. Så blir tungt ja.
    Kunne sikkert tatt to kabinetter. Men da må jeg ha 2 hyller [emoji23]. Kunne jo vært morsomt å ha strømforsyning i en egen Mi kasse. Er ikke ofte man ser effekt forsterker med løs strømforsyning.
    Men blir noe dyrere .

    2200va er mye for en kommersiell forsterker ja. Men ikke glem at det er 2.
    Altså 4400va tilsammen.
    Strømforsyning i egen kasse har jeg vel kun sett fra Jeff Rowland. Men det var batteribank også. Her går det i Ikea hyller så det er greit å distribuere vekten. Hehe.. Blir spennende å se hva du synes om MI effekt kontra den du har (med 4400VA :cool:). For min del er MI en klar favoritt av det jeg har hørt.
    Hva har du hørt[emoji41]
    Hva har du sammenlignet med?
    Har ikke noen lang liste der men Adyton, Harman Kardon, Denon, Hegel, LC Audio, Pioneer, Rotel, Sony, Yamaha og noen custom amper. Jeg har hørt en del andre ting også men ikke kunnet foreta noen direkte sammenligning.
     
    Sist redigert:

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Dual mono i en kasse. Og fullbalansert. Så blir tungt ja.
    Kunne sikkert tatt to kabinetter. Men da må jeg ha 2 hyller [emoji23]. Kunne jo vært morsomt å ha strømforsyning i en egen Mi kasse. Er ikke ofte man ser effekt forsterker med løs strømforsyning.
    Men blir noe dyrere .



    2200va er mye for en kommersiell forsterker ja. Men ikke glem at det er 2.
    Altså 4400va tilsammen.
    Strømforsyning i egen kasse har jeg vel kun sett fra Jeff Rowland. Men det var batteribank også. Her går det i Ikea hyller så det er greit å distribuere vekten. Hehe.. Blir spennende å se hva du synes om MI effekt kontra den du har (med 4400VA :cool:). For min del er MI en klar favoritt av det jeg har hørt.
    Når du er inne på strømforsyning i eget kabinett kan jeg røpe at jeg også har 4 chassi monoblokker Jadis JA200.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.812
    Antall liker
    3.209
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Vil bare informere om at Musical Innovation har bl.a brukt
    Focal Scala Utopia høyttalere under utviklingen.😀
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.196
    Antall liker
    10.745
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ok - så på hvilken måte har RM brukt Focal i utviklingen av produktene sine? Ikke at det egentlig betyr så mye.
    Mulig jeg er litt treg men forstår ikke sammenhengen. Gode og solide produkter. Det er det uansett.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Nevnte det bare ifbm. Carisma som ønsket effekttrinn
    som skulle drive hans Alto Utopia.[emoji3]
    Mulig jeg er litt treg. Men du mener at RM har hatt dine Scala hos seg når han laget din forsterker?

    Jeg vet han kjenner til Focal men visste ikke alt han tunet forsterkere for å passe til akkurat de.

    Når det er sagt er det nok en god kombinasjon uansett.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.812
    Antall liker
    3.209
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Nevnte det bare ifbm. Carisma som ønsket effekttrinn
    som skulle drive hans Alto Utopia.[emoji3]
    Mulig jeg er litt treg. Men du mener at RM har hatt dine Scala hos seg når han laget din forsterker?

    Jeg vet han kjenner til Focal men visste ikke alt han tunet forsterkere for å passe til akkurat de.

    Når det er sagt er det nok en god kombinasjon uansett.
    Det er nok jeg som har lyttet til RM's forsterkere.🙈
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.971
    Antall liker
    8.281
    Torget vurderinger
    1
    De passer til langt flere høyttalere enn bare Focal.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vis noen vurderer å selge en mi15 til edruelig pris kan de fint sende meg en pm :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Enig med Roar der.
    Målinger/data og subjektiv smak er ikke alltid det samme.
    Og for oss som ikke har rent MI oppsett er kanskje mer avhengig av god match også.

    Og om jeg skulle si hva jeg hører av forskjell på å oppgradere Mi 23 sin eksterne strømforsyning.
    Så vil nok en del folk(ikke MI venner)nekte for at det er reelt det jeg hører. Og at alt er placebo.
    Og for at det jeg hører skal være riktig,ja da må den originale strømforsyninga være feilkonstruert.
    For er det ikke slik at så lenge den for nok strøm så er ikke strøm viktig lenger.
    Ja slikt må jeg sitte å lese på Facebook-sider . Og forståsegpåere og altvitere får alltid med seg trolla .

    Nå skal jeg uansett komme med mine første subjektive inntrykk.

    Nå var det aldri noe galt med den originale. Den låt behagelig og stort.
    Og ga detaljer i massevis.
    Svart bakgrunn og mystisk stille mellom anslag og en stor ro.
    Føltes aldri analytisk og kjedelig.

    Vel,så koblet jeg til den nye strømforsyninga. Da på helt kaldt anlegg. Alt låt litt spissere og hardt ut.
    Men etter rundt 2-3 timer begynte ting å falle på plass.

    Dynamikken i mellomtonen var det første som jeg merket. Allerede fra kaldt anlegg. Men hardhet var nå myknet opp litt. Og viste heller flere klanglag og en mer nyansert og frigjort mellomtone. Og dette merkes hele veien opp i diskanten.
    Bassen virket slankere. Noe jeg kommer tilbake til.
    Stemmer kommer klarere frem og har mer dynamikk. Er det flere stemmer så skilles de bedre. Det samme med instrumenter.
    Symbaler/perkusjon låter renere og kommer bedre frem i lydbildet.
    Alt virker å ha mer luft.

    Bass?
    Jeg spiller med 4 subber . En i hvert hjørne. Stua mi er L formet og bassen har en tendens til å forsvinne på en del frekvenser. Dette får jeg delvis bukt med når subbene er i bruk.

    Det hender at jeg allikevel spiller uten subb.
    Så prøvde det nå også. Det viste seg at bassen faktisk ble bedre på noen punkter uten subber.
    De var rett og slett ikke fullkomment integrert lenger. Jeg tror jeg fikk noen utfasninger. Ble noe bedre ved å justere alle subbene noe lavere.
    Var tydeligvis en krasj der.
    Så bassen var aldri slankere. Kun subbene som "plutselig"var feil innstilt.
    At høyttalere nå klarer seg noe bedre på egenhånd er en god indikasjon på at helheten er noen hakk over.
    Problemet her blir å forklare hvor stor forskjell det egentlig var.
    Objektivt var alle forskjeller små.
    Og betydning av dette vil nok variere litt fra anlegg til anlegg. Og ikke minst lyttere.
    Objektivt sett vil jeg kun svare at "alt" ble litt bedre.
    Feks har jeg noen Dire Straits cder.
    Lydkvaliteten på disse er så som så.
    Hørte litt på de også. Her mener jeg å huske at de låt mer tilgivende før.
    Men vanskelig å si.

    Nå skal det poengteres at dette ikke ble a/b testet. Og at det var minst en dag imellom.
    Slikt sett må jeg være åpen for dagsform osv.
    Har hatt lite med konsentrasjon lytting etter søndagens akt..
    Men mener å høre mye av det samme som første inntrykket over den tiden som er gått.
    Har man høyttalere til under 30.000 kr og type Rotel/Nad/Parasound effektforsterker og for det meste streamer mp3 filer så er ikke dette en første prioritet selvfølgelig.
    Men er du ute etter de siste dråpene som får alt til å falle på plass så er det verdt det. Og eiergleden er mye større.
    Hei.
    Tenkte å komme tilbake med en tilbakemelding om hvor stor forskjell det er hos meg med stor kontra liten power supply til Mi 23 pre.
    Som flere har fått med seg var jeg rimelig imponert over første inntrykket.

    Jeg har i dag Focal Alto Utopia høyttalere.
    B.M.C Transport og dac.
    Bladelius Ymer mk2.
    Mi 23 pre.

    Mi power supply har vel nå stått påslått over 150 timer.
    Jeg må bare si at forskjellen her hos meg blir så stor at Det er ufattelig at kun power supply er byttet.
    Det er utrolig mye mer liv i musikken. Engasjerende som pokker. Alt kommer så mye bedre frem og med mer dynamikk og headroom enn før. Stemmer er mer frigjort og overtoner og de forskjellige klanglagene kommer mye bedre frem og med mye mer kontroll enn før.
    Symbaler og perkusjon er mye mer frigjort uten å dra til seg mer oppmerksomhet.

    Muligens kan det bli enda bedre med litt tid.
    Dette var absolutt en oppgradering som var langt over mine forventninger.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei.

    Jeg er jo på vei til å få en Mi forsterker. Siden jeg faktisk aldri har hørt en så lurer jeg på om noen har en oppfatning av hvordan disse låter i forhold til andre gode effekt forsterkere. Er det noe som går igjen som slår en første gang en hører en slik? Tenker da fortsatt i forhold til andre dyre gode produkter.
    Gjerne skriv hva du sammenligner med og på hvilke høyttalere. Kan jo selvfølgelig også nevne hvilken Mi ;)
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    830
    Antall liker
    302
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg håper og tror at de nye effekttrinnene fra Musical Innovation har kommet seg betraktlig.??????
    Det er først og fremst preampene som har vært det vasseste strået i MI familien.
    Etter at Armand entret scenen, har det nok også skjedd endel med forvrengningen på
    effektforsterkerne. Som det står øverst, tror og håper jeg at effektforsterkerne har blitt bra?
    I slutten av inneværende mnd. har jeg blitt lovet et par helt spesielle MI-10 monoblokker.
    Jeg gleder meg til å få lyttet til dem.
    Roar har fått et nesten umulig oppdrag ifht. disse monoblokkene.
    De skulle i utgangspunktet dra "verdens enkleste" last som er en av Audio-Insight's kreasjoner.??????

    Det viser seg at Geir Fredriksen har snart reparert mine Metaxas Emperor fullfrekvens elekrostater.
    De er tungdrevne og en impedans fra 160 Ohm til 0,25 Ohm.
    Dette blir litt av en prøvelse???????
    Dette betyr at forsterkeren må levere maksimalt spenningssving og maks strømstyrke samtidig.
    I tillegg viser det seg at disse elektrostatene har lav følsomhet.??????
    Stakkars MI-10 "Spesial"??????

    Lykke til Roar

    Vi får leve i spenning??????
    hva mener du med at "forsterkeren må levere maksimalt spenningssving og strømstyrke samtidig"?

    Sonicfrontiers
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jeg håper og tror at de nye effekttrinnene fra Musical Innovation har kommet seg betraktlig.[emoji1]
    Det er først og fremst preampene som har vært det vasseste strået i MI familien.
    Etter at Armand entret scenen, har det nok også skjedd endel med forvrengningen på
    effektforsterkerne. Som det står øverst, tror og håper jeg at effektforsterkerne har blitt bra?
    I slutten av inneværende mnd. har jeg blitt lovet et par helt spesielle MI-10 monoblokker.
    Jeg gleder meg til å få lyttet til dem.
    Roar har fått et nesten umulig oppdrag ifht. disse monoblokkene.
    De skulle i utgangspunktet dra "verdens enkleste" last som er en av Audio-Insight's kreasjoner.[emoji1]

    Det viser seg at Geir Fredriksen har snart reparert mine Metaxas Emperor fullfrekvens elekrostater.
    De er tungdrevne og en impedans fra 160 Ohm til 0,25 Ohm.
    Dette blir litt av en prøvelse?[emoji85]
    Dette betyr at forsterkeren må levere maksimalt spenningssving og maks strømstyrke samtidig.
    I tillegg viser det seg at disse elektrostatene har lav følsomhet.[emoji35]
    Stakkars MI-10 "Spesial"[emoji22]

    Lykke til Roar

    Vi får leve i spenning[emoji1]
    Det hørtes jo ut som ett spennende prosjekt.
    Skulle du ikke bli fornøyd så kan du jo kjøpe den jeg har nå [emoji23][emoji41]. 2600 watt i en ohm pr kanal.
    Vet du hva som har blitt bedre etter at Armand kom inn i bildet? Forstår at det er mindre forvrengning men hvordan? Justeringer,matching av komponenter eller byttet til bedre komponenter?
    Alltid spennende med litt innside info. Ihvertfall når den er riktig [emoji848].
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ingen som har Mi forsterker her? Og har lyst til å si hvordan de låter?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.971
    Antall liker
    8.281
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare å gå bakover i tråden her, så finnes det flere beskrivelser av hvordan forsterkerne låter.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Har lest hele tråden. Og den er lang[emoji41].

    Hvis jeg banner i kirka og skriver Doxa Electrocompaniet Dynamic Precision of Hegel.
    Hvem er nærmest,,? Tenker da klang messig. Kan jo låte mye bedre enn overnevnte selvom det klangmessig ligner [emoji3].
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn