Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vet følsomheten i MI 10.1? V eller mv?
    Prøver meg på et svar.... :)

    Følsomhet var et litt merkelig uttrykk i forhold til en effektforsterker, men dersom du tenker på hva signalet inn skal vere, så er nok det standardisert såpass at den er lik andre effektforsterkere.

    En annen ting er gain. Min MI10 har mellom 20-22dB gain, kanskje 10.1 er lik?

    Inngangsimpedans er og en faktor. Denne vet jeg ikke.

    Noen som har mer å tilføye? :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Kan se ut til at det blir Salty Dog, Maxtor, Roar og meg på julebord :) Har plass til et par til! 5. 6. 13. er datoene som er aktuelle!
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bor helt på Notodden, montesi. Men jeg har god lyst til å bli med på "julebordet". Må bare ordne meg med logistikken, eller et sted å overnatte i nærheten.

    Forøvrig sitter jeg å nyter fridagen min med MI og et nytt album fra noen gamle kjenninger:

    Skjermbilde 2014-11-07 kl. 12.32.41.jpg


    Jeg blir fristet til å gjøre Maxtor`s ord til mine: Det er lykke på en fredag det!
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg lært litt mer om sammenhengen mellom følsomhet og effektforsterker :)
    Kanskje noen veit inngangsimpedansen på MI10? Kanskje andre effektrinn også? Puristen? :)

    Mvh
    oks
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg lært litt mer om sammenhengen mellom følsomhet og effektforsterker :)
    Kanskje noen veit inngangsimpedansen på MI10? Kanskje andre effektrinn også? Puristen? :)

    Mvh
    oks
    Hei Oks

    I utgangspunktet har vel alle single ended effekttrinn fra Musical Innovation 50Kohm
    inngangsimpedans. Det finnes noen få unntak så vidt jeg vet.

    Mvh
    puristen
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Oks@ Du nevnte at gain på din MI-10 var på 20-22db. Jeg har fått oppgitt tidligere at min ligger på 26db og at dette er relativt standard på MI. RM, kunne du bekreftet?
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Oks@ Du nevnte at gain på din MI-10 var på 20-22db. Jeg har fått oppgitt tidligere at min ligger på 26db og at dette er relativt standard på MI. RM, kunne du bekreftet?
    Heisann! Jeg har fått oppgitt av RM at MI10 har ca 20-22dB gain. Jeg hadde et forsøk med biamping på mine OB med en NAD som hadde 29dB gain. Brukte da 10dB dempeledd på NADen og da passet det sånn noenlunde. Har L-Pad på fultonene i OBene som jeg deretter finjusterte med. Mener derfor at 20-22dB skal vere riktig på MI10. :)

    Mvh.
    oks
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Har begynt å handle inn til julebordet! :)

    miwhat2.jpg
     

    Thn

    Medlem
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    14
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    2
    Hei Roar!

    Ja nå har jeg spilt så mye at forsterkeren er innspilt.

    Nå skal det sies at jeg også skiftet jumpere i begge enderav høyttalerledningene, (Nordost referanse Odin).
    De har nok også vært med på å forbedre lyden noe, fordet jeg opplever nå er vel så bra som det beste jeg har hørt rundt omkring.
    Det er selvfølgelig mange anlegg med mye mer trøkk, som foreksempel Gryphon anlegget hos Oslo Hifi-Center.
    Kameraten min har to Adyton forsterkere på 450 Watt hver ogdu kan ikke unngå få litt bevegelse i lufta da.

    Men hos meg er det en balansert lyd.

    Jeg har alltid likt Sonus Faber sin lyd. Nå kommer den varmegode lyden til sin rett.
    Det første jeg la merke til ed den nye forsterkerenvar at instrumentene og vokalens plassering ble mye mer markert. De fikk lovtil å spille alene. Det tredimensjonale lydbildet er blitt mye mer spennende.
    Den forbedrede dynamikken gjør at du kan lytte til deforskjellige instrumentene på en ny måte og andre kommer til, som tidligere harligget i bakgrunnen. Klangen i hvert instrument kommer tydeligere fram.
    Jeg trodde at jeg hadde fått ut det jeg kunne av KariBremnes sin stemme, men nå får jeg mye mer detaljer i trykket i stemmen.
    Det gir jo snert og bringer fram tilsiktede detaljer som harvært mer eller mindre skjult inntil nå.

    Slag verket får en bedre klang som. Det lille millisekundetsom gir detaljer om ha slags trommer og som løfter den digitale lyden (CD/SSD)disk fra å være noe grått og flatt, som det var på åttitallet, til dendynamiske gode analoge platespillerlyden og nå videre opp.

    Anlegg: Nordost strømskinne. Stort sett Nordost Valhallasignal og strømkabler.
    Black Magic Emotion høyttalerkabler
    Platespiller Oracle DelphiMørch arm Ortofon pickup.
    Southerland Riatrinn
    Bladelius Embla: spiller/forforsterker/Dac
    Musical Innovation 17 Klasse A slutt-trinn
    Sonus Faber Amati Anniversario høyttalere

    Dette gir musikk og lyst til å spille mer og mer

    Hilsen

    Thorbjørn




     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Kan noen fortelle meg litt om MI 14 riia ? har fått den på listen over kandidater, men er vel den jeg kjenner minst til lydmessig, kom gjerne med sammeligninger oppmot andre riia dere kjenner
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Kan noen fortelle meg litt om MI 14 riia ? har fått den på listen over kandidater, men er vel den jeg kjenner minst til lydmessig, kom gjerne med sammeligninger oppmot andre riia dere kjenner
    Hei jokris!

    Det står en del tidligere i tråden om MI 14.
    Her er google søk som viser litt: https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei...al+innovation+mi+14+site:www.hifisentralen.no
    Bl.a. på side 129, innlegg 2577 sier litt om den. :)

    Her er og litt fra den "uoffisielle" hjemmesiden: MI 14 RIAA

    Har aldri hørt denne (har heller ikke platespiller....) men tipper at den holder god Malmin standard den også! :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Takker, har googlet den men mye letejobb for lite info, tenkte det kanskje var mulig å få litt mer handson info her inne :)
    er den blitt ytterligere forbedret etter 2012 ?
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ok! Ja det blir fort litt leting! Det burde vere noen som kjenner denne! :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    takker, har da fått lånt meg ett eksemplar og kona skal bort å være vakt på lesevaken til datra vår så da håper jeg på ett par timer vinyl før jeg kvelder :) var meget imponert sist jeg hadde MI i hus, dengang holdt det ikke helt til mål pga at jeg trengte noe mer krefter enn 10.1 se hadde innabords
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Ble helomvendig i stua her gitt! En kompis sparket meg litt i baken, og stakk av med settet mitt!? :) Så nå sitter jeg med dette istede. hehe. Skal sies at kompisen min visstnok river seg i håret over begeistring av mi11light / mi10.1se sammen med klipschene som han har hatt i et års tid(og allerede har blitt kjent med). Og jeg er ganske happy også ;)

    mi balansert.jpg
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ble helomvendig i stua her gitt! En kompis sparket meg litt i baken, og stakk av med settet mitt!? :) Så nå sitter jeg med dette istede. hehe. Skal sies at kompisen min visstnok river seg i håret over begeistring av mi11light / mi10.1se sammen med klipschene som han har hatt i et års tid(og allerede har blitt kjent med). Og jeg er ganske happy også ;)

    Vis vedlegget 288869

    Gratulerer, montesi!

    Utrolig lekkert oppsett du har satt sammen :) Gleder meg til å høre om dine lytteinntrykk.

    Mvh.
    Maxtor
     

    haavardnk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2012
    Innlegg
    56
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Ble helomvendig i stua her gitt! En kompis sparket meg litt i baken, og stakk av med settet mitt!? :) Så nå sitter jeg med dette istede. hehe. Skal sies at kompisen min visstnok river seg i håret over begeistring av mi11light / mi10.1se sammen med klipschene som han har hatt i et års tid(og allerede har blitt kjent med). Og jeg er ganske happy også ;)

    Vis vedlegget 288869
    Se der ja :D
    Tok seg bedre ut i hylla di enn på benken min :)
    Fornøyd så langt?
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Førsteinntrykket er attack! Og mer basstromme! Samtidig som det skjer mer i toppen. Før hadde jeg stemmer midt i lydbildet, nå har det blitt plass til gitarer og trommer foran også. Men jeg må fram og dytte litt på høyttalerene for å få bedre balanse i lydbildet, så det tar nok litt tid før ting "sitter" skikkelig, men jeg har trua :)
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Ble helomvendig i stua her gitt! En kompis sparket meg litt i baken, og stakk av med settet mitt!? :) Så nå sitter jeg med dette istede. hehe. Skal sies at kompisen min visstnok river seg i håret over begeistring av mi11light / mi10.1se sammen med klipschene som han har hatt i et års tid(og allerede har blitt kjent med). Og jeg er ganske happy også ;)

    Vis vedlegget 288869
    Gamle Mi'ene min... .???
    fantastisk lyd i disse, sko så vært rik og beholdt de :(
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Har jobbet litt med plassering av høyttalere i dag, og det begynner å lukte fugl etter hvert. Kommer en vedovn med tilhørede vedstabel her om et par uker, så det vil vel gi ytterligere ro i stua, og bedre kår for god lyd! Lagde noen rammer for 5cm glava på jobben denne uka også :) I tillegg blir det bestilt et sett lange xlr-kabler som tar over for ugunstig antal meter høyttalerkabel.. Skritt for skritt, dag for dag. Fortsatt god kveld til MI-venner!
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Har noen bestilt eller t.o.m. levert inn forforsterkeren sin for å implementere digital styring? Jeg ville helst hørt noen brukererfaringer, men i blind tillit satser jeg gjerne det ene øyet samt en halv nyre og hiver meg utpå som førstemann om det er leveringsklart. Blir neppe feil, det.
    Bestilt! Med mulighet for mottakelse ila neste uke.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Har noen bestilt eller t.o.m. levert inn forforsterkeren sin for å implementere digital styring? Jeg ville helst hørt noen brukererfaringer, men i blind tillit satser jeg gjerne det ene øyet samt en halv nyre og hiver meg utpå som førstemann om det er leveringsklart. Blir neppe feil, det.
    Bestilt! Med mulighet for mottakelse ila neste uke.
    Congrats, Petre!

    Gleder meg vilt til omtale og bilder :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Har noen bestilt eller t.o.m. levert inn forforsterkeren sin for å implementere digital styring? Jeg ville helst hørt noen brukererfaringer, men i blind tillit satser jeg gjerne det ene øyet samt en halv nyre og hiver meg utpå som førstemann om det er leveringsklart. Blir neppe feil, det.
    Bestilt! Med mulighet for mottakelse ila neste uke.
    Congrats, Petre!

    Gleder meg vilt til omtale og bilder :)

    Mvh.
    Maxtor
    Takk, Maxt. Gleder meg vilt til omtale og bilder, jeg også! Ser ut som om jeg ofrer meg og blir førstemann? Da klarer jeg sikkert å trekke med meg flere ut i fortapelsen.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Har noen bestilt eller t.o.m. levert inn forforsterkeren sin for å implementere digital styring? Jeg ville helst hørt noen brukererfaringer, men i blind tillit satser jeg gjerne det ene øyet samt en halv nyre og hiver meg utpå som førstemann om det er leveringsklart. Blir neppe feil, det.
    Bestilt! Med mulighet for mottakelse ila neste uke.
    Gratulerer :)

    Hvilken pre var det du hadde igjen, 12.1?

    -Stein Ivar
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Har noen bestilt eller t.o.m. levert inn forforsterkeren sin for å implementere digital styring? Jeg ville helst hørt noen brukererfaringer, men i blind tillit satser jeg gjerne det ene øyet samt en halv nyre og hiver meg utpå som førstemann om det er leveringsklart. Blir neppe feil, det.
    Bestilt! Med mulighet for mottakelse ila neste uke.
    Gratulerer :)

    Hvilken pre var det du hadde igjen, 12.1?

    -Stein Ivar
    Yes, 12.1, med 4xSE inn og 1 SE, 1 XLR ut.

    @Maxtor: Fortell, fortell!
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Kan dessverre ikke fortelle så mye om prestanda enda da jeg mangler noen kabler mellom MI Analog og HRT'en - håper jeg får ordnet noe i ettermiddag. Ser også at jeg har et annet luksusproblem, men det får jeg ta siden.

    Legger i mellomtiden ut enda et bilde av hva jeg tror og føler er et nydelig analogtrinn:

    Innmat.jpg


    Innmat 2.jpg


    Kombinert med HRT USB DAC'en tror jeg jaggumei dette kan bli en flott rigg!

    Det er lykke på en torsdag det :)

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Maxtor, må si du går foran med et godt eksempel! Dette er antageligvis noe vi andre burde tenke mer på. Som du sier gjenstår det jo selvfølgelig en test, så det blir spennende å høre hva din dom blir! :)

    Var selv hos Roar for et par dager siden. Knallgod service, og han hadde også et prosjekt på gang som er helt rått! ;)

    Noen som forresten har gjort seg noen tanker om 5. 6. eller 13 desember?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn