Takker. Dette blir meget spennende.Vi venter i spenning, Ole!Nå skjer det noe her snart..![]()
(...og gratulerer med ny flott avatar...)
Mvh Salty
EDIT: Ooops! Svaret kom mens jeg skrev innlegget mitt. Gratulerer på forhånd med en strålende kombo.
Takker. Dette blir meget spennende.Vi venter i spenning, Ole!Nå skjer det noe her snart..![]()
(...og gratulerer med ny flott avatar...)
Mvh Salty
EDIT: Ooops! Svaret kom mens jeg skrev innlegget mitt. Gratulerer på forhånd med en strålende kombo.
Bestilling av MI 12, med AgSS og godsaker samt en MI 18 SE dual mono balanced.
Det er vel akkurat det samme som du har, Max?
Gleder meg.
Klarte virkelig ikke å holde meg unna Musical Innovation. Etter jeg solgte MI9ex dual mono til "Påsan", har det alltid vært noe som manglet. Da tenker jeg spesielt på oppløsning og dynamikk. Selv om jeg synes McIntosh MA7000 var ganske OK der, hadde "Påsan" et helt annet syn på det hele. Da må jeg si jeg gleder meg.
Får håpe jeg faller til ro med det nært forestående settet.
Mvh. Ole
Hei Maxtor! Jeg jobber rimelig mye i perioder. Siden forrige fredag ca 73 timer. Så den lille tiden hjemme har gått til musikklytting samt å lese meg opp på DACer. Jeg har veldig lyst til å få RM til å modifisere en DAC men må først finne en som det er verdt å koste på. Sannsynligvis blir det en R-2R DAC.Ny søndag med musikk! Deilig
Dog er jeg litt bekymret over aktiviteten i tråden. Det har ikke skjedd så mye her i det siste og jeg lurer kanskje på om det er jeg som har tatt litt for stor plass. Dersom det er tilfelle er det bare å si fra slik at jeg kan korrigere adferden.
Eller er det andre grunner?
En annen ting jeg merker jeg er litt nysgjerrig på er planene til arild og Påsan - hvordan går det med disse?
Mvh.
Maxtor
litt bekymret
Nei. Bruker Oppo som kilde til alt egentlig. Bruker den som DAC til dekoder, Wimp-avspilling fra PC, som Blu-Ray selvsagt, CD/SACD-avspilling og som dac til Xbox. Fantastisk vellydende multispiller.Klarte virkelig ikke å holde meg unna Musical Innovation. Etter jeg solgte MI9ex dual mono til "Påsan", har det alltid vært noe som manglet. Da tenker jeg spesielt på oppløsning og dynamikk. Selv om jeg synes McIntosh MA7000 var ganske OK der, hadde "Påsan" et helt annet syn på det hele. Da må jeg si jeg gleder meg.
Mvh. Ole
Ser forresten du bruker Oppo BDP-105EU som kilde. Bruker du nettverksfunksjonen i Oppo'en til musikk også?
Mvh.
Maxtor
Nei. Bruker Oppo som kilde til alt egentlig. Bruker den som DAC til dekoder, Wimp-avspilling fra PC, som Blu-Ray selvsagt, CD/SACD-avspilling og som dac til Xbox. Fantastisk vellydende multispiller.Klarte virkelig ikke å holde meg unna Musical Innovation. Etter jeg solgte MI9ex dual mono til "Påsan", har det alltid vært noe som manglet. Da tenker jeg spesielt på oppløsning og dynamikk. Selv om jeg synes McIntosh MA7000 var ganske OK der, hadde "Påsan" et helt annet syn på det hele. Da må jeg si jeg gleder meg.
Mvh. Ole
Ser forresten du bruker Oppo BDP-105EU som kilde. Bruker du nettverksfunksjonen i Oppo'en til musikk også?
Mvh.
Maxtor![]()
Nettopp, det må jeg sjekke litt ut. Har du gitt opp fysisk media fullstendig eller kjøper du CD\LP enda?Hallo Ole.
DLNA er kun en standard basert på UPnP som gjør at forskjellige komponenter kan "snakke" med hverandre over et nettverk.
Hos meg har jeg laget en egen server (egentlig kun en stor PC med Windows XP OS) hvor jeg har rippet all musikken min til. Har deretter installert Asset UPnP (et DLNA-kompatibelt serverprogram) som leser all musikken på serveren og tilgjengeliggjør musikken for komponenter som er DLNA-kompatible. I mitt tilfelle - en Pioneer N-50 nettverksspiller.
Fungerer som rakkern
Mvh.
Maxtor
Nå er vi litt utenfor MI, men et spørsmål til må kunne tåle dagens lys.Hallo, Ole.
Jeg har fullstendig gitt opp fysisk media. Jeg kjøper fortsatt CD'er, men disse rekker omtrent ikke inn døren før de ligger i serveren for å rippes over til flotte wav-filer. Deretter pakkes CD'ene godt ned og settes på loftet
Mvh.
Maxtor
Nå er vi litt utenfor MI, men et spørsmål til må kunne tåle dagens lys.Hallo, Ole.
Jeg har fullstendig gitt opp fysisk media. Jeg kjøper fortsatt CD'er, men disse rekker omtrent ikke inn døren før de ligger i serveren for å rippes over til flotte wav-filer. Deretter pakkes CD'ene godt ned og settes på loftet
Mvh.
Maxtor
Lyden; er den bedre med nettverksbasert enn selve CDen, eller er det kun fordi det er enklere og plassbesparende?
Bilder kan ordnes, for sure. Det står puristen i vognkortet, så den er nok bare her på en gjesteopptreden.
Kanskje kikker tvillingbroren
( til forsterkeren, ikke puristen ) innom, og da må jeg bare få lånt meg en MI-12 i siste versjon for å få forløst deres fulle potensiale.
Nå funker den som SE stereotrinn sammen med MI-1, noe den klarer helt utmerket.
Det er i bunn og grunn en balansert monoversjon av MI-10 med trafo og lytter på stereoider, og proppet med Holco og annen godis, skohornet inn i Fidelix-kabinettene.
Kom igjen, gi meg et skambud på 9.1, så kan jeg kanskje overtale purismen til et eierskifte.
Edit: Av praktiske årsaker tjenestegjør MI-1 i MI-16's sted for øyeblikket. Den har ikke 16's ekstreme oppløsning, stålkontroll og dypbassegenskaper, men den spiller klart og detaljert og er en rytmisk og morsom musikkformidler.
Høres ut som et meget artig prosjekt, tyan.Hei Maxtor! Jeg jobber rimelig mye i perioder. Siden forrige fredag ca 73 timer. Så den lille tiden hjemme har gått til musikklytting samt å lese meg opp på DACer. Jeg har veldig lyst til å få RM til å modifisere en DAC men må først finne en som det er verdt å koste på. Sannsynligvis blir det en R-2R DAC.Ny søndag med musikk! Deilig
Dog er jeg litt bekymret over aktiviteten i tråden. Det har ikke skjedd så mye her i det siste og jeg lurer kanskje på om det er jeg som har tatt litt for stor plass. Dersom det er tilfelle er det bare å si fra slik at jeg kan korrigere adferden.
Eller er det andre grunner?
En annen ting jeg merker jeg er litt nysgjerrig på er planene til arild og Påsan - hvordan går det med disse?
Mvh.
Maxtor
litt bekymret![]()
AND THEN THEY WERE TWO.Bilder kan ordnes, for sure. Det står puristen i vognkortet, så den er nok bare her på en gjesteopptreden.
( til forsterkeren, ikke puristen ) innom, og da må jeg bare få lånt meg en MI-12 i siste versjon for å få forløst deres fulle potensiale.
Det er i bunn og grunn en balansert monoversjon av MI-10 med trafo og lytter på stereoider, og proppet med Holco og annen godis, skohornet inn i Fidelix-kabinettene.
Kom igjen, gi meg et skambud på 9.1, så kan jeg kanskje overtale purismen til et eierskifte.
Edit: Av praktiske årsaker tjenestegjør MI-1 i MI-16's sted for øyeblikket. Den har ikke 16's ekstreme oppløsning, stålkontroll og dypbassegenskaper, men den spiller klart og detaljert og er en rytmisk og morsom musikkformidler.
Hallo Petre.
Glemte helt å si at jeg har en fortryllende MI 12 i siste drakt som du mer enn gjerne kan låne til test sammen med monoblokkene når tvillingbroren kommer. Kanskje vi kunne byttelånt? Skulle vært artig å teste MI 9.1
Mvh.
Maxtor
AND THEN THEY WERE TWO.Bilder kan ordnes, for sure. Det står puristen i vognkortet, så den er nok bare her på en gjesteopptreden.
Hallo Petre.
Glemte helt å si at jeg har en fortryllende MI 12 i siste drakt som du mer enn gjerne kan låne til test sammen med monoblokkene når tvillingbroren kommer. Kanskje vi kunne byttelånt? Skulle vært artig å teste MI 9.1
Mvh.
Maxtor
Og med det ankom tvillingbroren. Suget etter balansert pre ankom omtrent samtidig, faktisk ganske nøyaktig samtidig. Da må vi nok deale litt, ja. Du kan gjerne låne 9.1, men ikke 16, av samme årsak som gjør at gamle 1 er i bruk. RM har nemlig forbarmet seg over 16 for å se hva han kan bidra med mht å gjøre den noe vennligere innstilt ovenfor balanserte lekekamerater. Men da har du vel ingen pre i 9.1's klasse som partner til denne?
R-2R ladder and current steering eller mer korrekt Colinear DAC chipper er noen eldre multibit DACer (feks. Burr Brown PCM63 og PCM1702). Disse gamle gamle konverterne gir en finere dynamisk gradering enn nyere delta sigma konvertere (typisk 4 - 6 bit). I disse tider hvor LP har blitt populært igjen så hevdes det at disse gamle DACene låter mer "analogt". Står en del i denne artikkelen: http://www.jitter.de/pdfextern/DesignSem5.pdfHøres ut som et meget artig prosjekt, tyan.
Men, R-2R DAC, hva slags DAC er det?
Mvh.
Maxtor
Jeg tror RM har tatt seg et par dager av for noe familiebesøk. Han dukker etter sigende opp igjen litt uti uka. Selv er jeg for avgående til Drammen, også noe familiegreier.
Vi kan jo evt få til noe bytting på tidligkvelden eller imorgen, alt ettersom dagen utarter.
Yiiikes!R-2R ladder and current steering eller mer korrekt Colinear DAC chipper er noen eldre multibit DACer (feks. Burr Brown PCM63 og PCM1702). Disse gamle gamle konverterne gir en finere dynamisk gradering enn nyere delta sigma konvertere (typisk 4 - 6 bit). I disse tider hvor LP har blitt populært igjen så hevdes det at disse gamle DACene låter mer "analogt". Står en del i denne artikkelen: http://www.jitter.de/pdfextern/DesignSem5.pdfHøres ut som et meget artig prosjekt, tyan.
Men, R-2R DAC, hva slags DAC er det?
Mvh.
Maxtor
Jeg har ihvertfall lyst til å teste det. Det blir jo da først og fremst for å spille cd-rip. Alternativt vurderer jeg også å teste NOS DAC basert på gamle Philips chipper (TDA 1541 - 1543). Det finnes flere alternativer men de er sjeldne.
Det skal bli. MI forsterkere fortjener en topp kilde. Som en konstruktør sa:Yiiikes!
Høres ut som et vanvittig artig og flott prosjektMen husk - slike prosjekter krever publiserte bilder!
Mvh.
Maxtor
Med mulighet for at jeg i all min ignoranse feilinformer, var det snakk om han dro til Sverige noen dager på familiebesøk. Så der er nok forklaringen på øyeblikkets kontaktvansker. Gi'n noen dager, så er'n nok på plass igjen.Hei. Min MI 9 knitrer og brummer. Har noen tips om hvordan man kan få kontakt med RM ? Har sendt mail uten å få svar......... ? Finns det andre kontaktpersoner mht. reparasjon enn RM ? Har han skiftet mailadresse ? HASTER / MI 9s utmerkede egenskaper savnes sterkt !!!
Forsiktig nå, Maxtor, så du ikke kommer i ubalanse ....
Ole G
Dette blir spennende, Maxtor!
Et besøk av tungvekteren MI 9.1 - ikke dagligdags akkurat.
Flotte bilder, og vi venter spent på lytteinntrykkene.
Mvh Salty
MI-12 kan du få låne av meg!! Som en overgang, hehehe.Hallo Petre.
Jeg har overganger, men ikke MI 12
Vi finner på et eller annet.
Mvh.
Maxtor
MI-12 kan du få låne av meg!! Som en overgang, hehehe.Hallo Petre.
Jeg har overganger, men ikke MI 12
Vi finner på et eller annet.
Mvh.
Maxtor
Jeg vil gjerne ha den litt til, in case jeg finner ut av sakene hjemme.
Og der stresset du meg!Ikkeno stress, Petre - ta den tiden du trenger
Mvh.
Maxtor