Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Håper ikke folk har glemt meg, men jeg har sittet foran anlegget siden forrige innlegg her i tråden.

    Fy faen..

    Jeg elsker livet, sønnen min, kona mi og musikk fra Musical Innovation!

    Det er så forbanna rått at jeg ikke kan få fullrost produktene nok!!!!

    (Det er sjelden jeg bruker 3(!) utropstegn)

    SKÅÅÅL!

    Mvh. Ole "himmelen" Borgenvik

    EDIT: fire utropstegn faktisk!

    +1 nå.
    Vi har ikke glemt deg Olbor. Men bland ikke alkohol og MI. Det blir for sterkt ;)

    Håper å få til et lite MIsjonsbesøk hos deg i løpet av sommeren.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med dagen SaltyDog, hipp hipp hurra

    Destiny..:)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.723
    Antall liker
    1.210
    Sted
    Siggerud
    Alkohol og MI går så bra, så. Ikke noe problem her!
    Nå må du huske at du har laang erfaring Petre.

    Tilvenning... Gradvis tilvenning,,,,,
    Ja, jeg har laang erfaring i å herje med leveren min, gjennom mange nattlige bar-runder og annen moro.

    Ellers, grattis til Salty, kongen av MI-tråden!
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hører noen søker fjernkontroll til MI. Så langt på min MI-11 fungerte den medfølgene Arcam kontrollen og logitech programert på marantz. Nå bruker jeg helt enkelt kontrollen til min Hegel HD-11 som også bruker phillips signal.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    914
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Heisann!

    Er det noke nytt om MI 9.1?

    Vart ufrivillig satt LANGT tilbake på nykjøp-budsjettet, då clutch og svinghjul brått måtte byttes på min VW TDI. :(

    Mvh Arild
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei alle MI-frender! ;)
    Takk for oppmerksomheten på bursdagen min!
    Jeg er for tiden på ferie på hjemstedet mitt ytterst på Nordmørskysten, og er ikke så mye på sentralen.
    Men jeg kommer sterkere tilbake...!

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo ferierende MI-medlemmer.

    Regner med at stillheten på forumet skyldes ferieavvikling. Det har jo blitt litt ferie her i gården også. Har fortsatt ferie, men etter en flott uke i Sverige har vi kun planlagt småturer i eget land de siste ukene. Passer bra da jeg har mye musikk og lytting å ta igjen :)

    Jeg har gjort noen små endringer i lydoppsettet mitt som jeg må få lyttet ordentlig til. Det vil si - jeg har foreløpig kun gjort en enkel endring, men den var til gjengjeld meget hørbar. Jeg gikk til anskaffelse av et nytt sett med signalkabler mellom min MI 10.1 SE effektforsterker og Primare P30 forforsterker. Gud hjelpe hvor disse kablene løftet opplevelsen enda noen hakk!! Og ja - vi snakker solide sølvkabler..........

    En annen ting som skjedde rett før ferien var at jeg kom i kontakt med Ketil Hansen fra Nordic Sound Design da de hadde et sett stativhøyttalere som jeg aldri hørt om tidligere, men som virket meget spennende: Contrast Audio Model One AS3. Og etter noen mail ankom dette paret mitt beskjedne hjem for utprøving:

    Model One AS3.jpg


    Førsteinntrykket er at dette er høyttalere av utrolig god håndtverksmessig standard! Finish i svart pianolakk, nydelig formgivning på kabinettene samt en anseelig vekt tyder på at det er lagt ned en god del tid og krefter i kabinettutførelsen :) Jeg har forsøkt meg som hobbyfotograf og således kommer et par bilder til:

    Model One AS3 2.JPG


    Etter hva jeg har lest meg til/blitt informert om er elementene laget av Contrast Audio selv. Bestykningen er en 1" softdome diskant og et 5.5" basselement laget av papir med faseplugg av tre (!).

    Model One AS3 5.jpg


    Model One AS3 4.jpg


    Ellers er høyttalernes tekniske spesifikasjonene som følger:

    Diskant: 1х1" tweeter (HD-16)
    Bass: 1*5.5" mid-range/bass
    Mål (h x b x d): 350mm х 200mm х 320mm
    Belastning: 80w
    Nominal Impedance: 16 Ohm
    Følsomhet: 92 db (1 w/1 meter)
    Frekvensområde: 36 Hz – 20 000 Hz (± 3db)

    Baksiden av høyttalerne skjemmer heller ikke den håndverksinteresserte eller lydentusiasten:

    Model One AS3 3.jpg


    Høyttalerne er produsert i Ukraina (forsåvidt et land jeg ikke ante produserte høyttalere), men etter noen søk på nett er Contrast Audio et forholdsvis kjent merke i audio-verdenen internasjonalt. Positivt.

    Men så til det som er enda mer positivt: Lyden.

    Til og begynne med slet jeg litt med at høyttalerne låt innesluttet og lite dynamiske. Dog løsnet dette betraktelig etter en god del tilspilningstid! Til syvende og sist "slapp" høyttalerne i en slik utstrekning at diskanten og mellomtonen virkelig sang. Diskanten hadde den snerten som jeg mener jeg har hørt hos virkelig gode softdomer på samme tid som den hang godt sammen med mellomtonen som ga nødvendig fylde til musikken. Dog uten å bli for bløt eller udefinert. Det hang bare godt sammen og det hørtes spesielt godt på kvinnestemmer. Fylde, oppløsning, snert, dynamikk og følelse. Nå følte jeg for alvor at MI 10.1 SE'en kom til sin rett (og det var jo forsåvidt meningen med å prøve høyttalerne). Lydbildet åpnet seg i alle retninger og perspektivet og dybden i lydbildet fremtonet overraskende stort og naturtro. Dynamikken i musikken fikk også den dimensjonen jeg føler meg vel med og som jeg vet MI 10.1 SE kan frembringe. Lykke!

    Det eneste lille ankepunktet jeg hadde vedrørende høyttalerne var bassgjengivelsen. Til og begynne med låt dette også innesluttet og lite villig til å komme frem. Men heldigvis bedret også dette seg markant ved tilspilning samt at høyttalerne kvitterte positivt med tanke på plassering. Dessverre hadde jeg ikke helt tiden til å forske mer på plassering, men registrerte at her var det enda litt mer å hente.

    Summen av det hele er at jeg fant høyttalerne meget interessante koblet opp mot min MI 10.1 SE. MI'en fikk mye ut av høyttalerne og omvendt :)

    Se der - da fikk jeg prøve meg som hobbyfotograf og hobbytester. Artig!

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Vi MI'ere er et tålmodig folkeferd.

    Jeg venter fortsatt spent på det første produksjonseksemplaret av MI 9.1:

    IMG_1362.JPG

    Mvh Salty
     

    eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nylig blitt eier av mi 10.1 og er sålangt veldig fornøyd :)

    Har nettopp fått alt på plass, så jeg skal ikke si så mye enda, men jeg hører at det er bra.

    Oppsettet ellers er den nye NAD m51 dac/forforsterkeren som driver mi 10.1 direkte. Høyttalere er custom monopulse model A som jeg fikk for vel en mnd siden..

    Vurderer å oppgradere til mi 10.1 SE, men ser ikke behovet slik det lyder nå egentlig. Er det noen andre som har oppgradert fra 10.1 til SE ? Hvordan oppleves forskjellene?

    Mvh Eivind
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer med en forrykende god forsterker, Eivind og velkommen til "menigheten" :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg sier som Maxtor:

    Gratulerer med en forrykende god forsterker, Eivind og velkommen til "menigheten" :)
    Gratulerer_1.jpg


    Denne begivenheten krever jo en oppdatert versjon av MI-lista. Den kommer i løpet av dagen.

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Musical Innovation og høyttalere

    Eivind er rykende fersk eier av en MI 10.1 klasse A effektforsterker! Han må jo med på MI-lista.

    Her er en oppdatert og gruppert liste over høyttalere som brukere av Musical Innovation foretrekker.
    Dette er en variert liste, og understreker at MIs oppløste, behagelige lydsignatur kler de fleste høyttalere.

    NB! Hvis du har/har hatt utstyr fra Musical Innovation, og ikke finner deg på lista: Legg inn en post, eller send meg en PM!
    (også hvis du har andre oppdateringer)


    Link til oppdatert tabell: http://www.hifisentralen.no/forumet...21677-musical-innovation-224.html#post1400432
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    Er det noen hjemmeside eller oppdatert produktinfo for dette merket noe sted?

    Noen som har epost til Malmin selv?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen hjemmeside eller oppdatert produktinfo for dette merket noe sted?

    Noen som har epost til Malmin selv?
    Hei Cyber! ;)

    Musical Innovation har for tiden ingen hjemmeside, dessverre. Det var snakk om en flunke ny side for ca et år siden, og prototypen så lovende ut. Men av en eller annen grunn ser det ut til at det hele har gått litt i stå. Men jeg håper fortsatt; merket MI fortjener så absolutt en oppegående hjemmeside.

    Jeg minner om siden som Maxtor her på sentralen har satt opp: Siden om MUSICAL INNOVATION
    Dette er et utmerket stykke arbeid. De fleste MI-modeller er beskrevet, og det er også en del historikk. Absolutt lesverdig!

    Roar Malmin kan kontaktes på epost roamalmi krøllalfa online dått no, eller tekstmelding til ni-to-to elleve tre-nuller.

    Mvh Salty
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    En annen ting som skjedde rett før ferien var at jeg kom i kontakt med Ketil Hansen fra Nordic Sound Design da de hadde et sett stativhøyttalere som jeg aldri hørt om tidligere, men som virket meget spennende: Contrast Audio Model One AS3. Og etter noen mail ankom dette paret mitt beskjedne hjem for utprøving:

    Vis vedlegget 145252

    Førsteinntrykket er at dette er høyttalere av utrolig god håndtverksmessig standard! Finish i svart pianolakk, nydelig formgivning på kabinettene samt en anseelig vekt tyder på at det er lagt ned en god del tid og krefter i kabinettutførelsen :) Jeg har forsøkt meg som hobbyfotograf og således kommer et par bilder til:

    Vis vedlegget 145253

    Etter hva jeg har lest meg til/blitt informert om er elementene laget av Contrast Audio selv. Bestykningen er en 1" softdome diskant og et 5.5" basselement laget av papir med faseplugg av tre (!).

    Vis vedlegget 145254

    Vis vedlegget 145255

    Ellers er høyttalernes tekniske spesifikasjonene som følger:

    Diskant: 1х1" tweeter (HD-16)
    Bass: 1*5.5" mid-range/bass
    Mål (h x b x d): 350mm х 200mm х 320mm
    Belastning: 80w
    Nominal Impedance: 16 Ohm
    Følsomhet: 92 db (1 w/1 meter)
    Frekvensområde: 36 Hz – 20 000 Hz (± 3db)

    Baksiden av høyttalerne skjemmer heller ikke den håndverksinteresserte eller lydentusiasten:

    Vis vedlegget 145256

    Høyttalerne er produsert i Ukraina (forsåvidt et land jeg ikke ante produserte høyttalere), men etter noen søk på nett er Contrast Audio et forholdsvis kjent merke i audio-verdenen internasjonalt. Positivt.

    Men så til det som er enda mer positivt: Lyden.

    Til og begynne med slet jeg litt med at høyttalerne låt innesluttet og lite dynamiske. Dog løsnet dette betraktelig etter en god del tilspilningstid! Til syvende og sist "slapp" høyttalerne i en slik utstrekning at diskanten og mellomtonen virkelig sang. Diskanten hadde den snerten som jeg mener jeg har hørt hos virkelig gode softdomer på samme tid som den hang godt sammen med mellomtonen som ga nødvendig fylde til musikken. Dog uten å bli for bløt eller udefinert. Det hang bare godt sammen og det hørtes spesielt godt på kvinnestemmer. Fylde, oppløsning, snert, dynamikk og følelse. Nå følte jeg for alvor at MI 10.1 SE'en kom til sin rett (og det var jo forsåvidt meningen med å prøve høyttalerne). Lydbildet åpnet seg i alle retninger og perspektivet og dybden i lydbildet fremtonet overraskende stort og naturtro. Dynamikken i musikken fikk også den dimensjonen jeg føler meg vel med og som jeg vet MI 10.1 SE kan frembringe. Lykke!

    Det eneste lille ankepunktet jeg hadde vedrørende høyttalerne var bassgjengivelsen. Til og begynne med låt dette også innesluttet og lite villig til å komme frem. Men heldigvis bedret også dette seg markant ved tilspilning samt at høyttalerne kvitterte positivt med tanke på plassering. Dessverre hadde jeg ikke helt tiden til å forske mer på plassering, men registrerte at her var det enda litt mer å hente.

    Summen av det hele er at jeg fant høyttalerne meget interessante koblet opp mot min MI 10.1 SE. MI'en fikk mye ut av høyttalerne og omvendt :)

    Se der - da fikk jeg prøve meg som hobbyfotograf og hobbytester. Artig!

    Mvh.
    Maxtor
    Fine bilder og testrapport.
    Dette er høytalere som trigger min nysgjerrighet i og med at jeg har et lite rom i kjelleren som vil fungere som øverom/lytterom nr.2
    Vil bruke alle slags "rare" forsterkere som kommer i hus og som befinner seg innenfor veggene her bla. 300B SE.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo emotikon.

    Takker for hyggelige ord :) Morsomt å prøve seg som skribent når jeg først hadde muligheten.

    Høyttalerne kan absolutt anbefales av lydmessige, tekniske og konstruksjonsmessige grunner. Flotte høyttalere som jeg mener gir mye for pengene. Husker jeg rett har Contrast Audio en ny (og engelskspråklig) side oppe og går. Se på: Contrast - Contrast Audiophile Loudspeaker Industries | Contrast quality hi-fi

    Ellers kan jeg absolutt anbefale å kontakte importøren (Ketil Hansen) - Nordic Sound Design. Veldig serviceinnstilt og ønsker å legge forholdene tilrette.

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Musical Innovation og høyttalere

    Ta-daa! Enda en MI-venn har meldt seg! :)

    Gratulerer_1.jpg


    Denne gang er det Walker, som attpåtil er nordmøring! Walker benytter den utmerkete preampen MI 11.
    Velkommen som MI-venn, og du skal selvfølgelig på MI-lista!

    Her er en oppdatert og gruppert liste over høyttalere som brukere av Musical Innovation foretrekker.
    Dette er en variert liste, og understreker at MIs oppløste, behagelige lydsignatur kler de fleste høyttalere.

    NB! Hvis du har/har hatt utstyr fra Musical Innovation, og ikke finner deg på lista: Legg inn en post, eller send meg en PM!
    (også hvis du har andre oppdateringer)


    Link til tabell: http://www.hifisentralen.no/forumet...21677-musical-innovation-224.html#post1403154
     
    Sist redigert:

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Hehe, da har vi altså Ranger og Walker fra Frei i Kristiansund.
    Kan noen som kaller seg Texas komme inn hit og være MI-venn, gjerne fra Frei. Da får vi altså følgende TV-serie:

    Walker, Texas Ranger. (den berømte TV-serien fra 90-tallet.)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Velkommen i en stadig voksende og utviklende "menighet", Walker :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Sorg i sekta?

    Kanskje derfor det har vært litt stille.

    Det er sorg i sekta.
    Det er uvant stille her i tråden for tiden - sommerferie er vel en del av årsaken.
    Det er jo omtrent dødt i tråden, og jeg blir fristet til å sitere gode, gamle rolfozzy:

    "Det er sorg i sekta." ;)
     
    Sist redigert:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    914
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Det er vel heller stille før stormen kanskje? MI 9.1 - lanseringa har latt vente på seg, men kjem vel plutselig over oss - vill og vakker. Det same gjeld vel også nye Riia og reviderte pre'er. Har igrunn store forventninger til MI-hausten!!

    Mvh Arild
     

    ash65

    Fersking
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    4
    Antall liker
    8
    Sted
    Møre & Romsdal
    Hei Salty Dog
    Er ikke på lista over utstyr folk har sammen med Mi.Har som kjent Mi11 light samt Mi 10,1 Se og Mi Mosfet begge comboene spiller bra sammen med Dynabel 2,5 S.Er nordmøring så kanskje jeg skulle forandre nicket til Texas:cool:

    Mvh
    Ash65
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei Salty Dog
    Er ikke på lista over utstyr folk har sammen med Mi.Har som kjent Mi11 light samt Mi 10,1 Se og Mi Mosfet begge comboene spiller bra sammen med Dynabel 2,5 S.Er nordmøring så kanskje jeg skulle forandre nicket til Texas:cool:

    Mvh
    Ash65
    Jøss! Enda en nordmøring. Hva er det med MI og nordmøringer...? :confused:

    Hjertelig velkommen som MI-venn, Ash65! Du skal selvfølgelig få din fortjente plass på MI-lista.

    (...og med nytt nick ville det jo nordmørsbenken bestå av Walker, Texas Ranger...) ;)

    Mvh Salty
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.884
    Antall liker
    10.717
    Torget vurderinger
    10
    @ Salty Dog

    Mosfet oppføringen min er en "eks-oppføring". Den må gjerne stå der for comboen spilte som bare det.

    Du kan heller skrive:

    MI - svær klasse A til til basser (vet ikke helt hva den heter)
    Pass Labs XP-10 Preamp
    Dynavector Riia
    First Watt F2J til mid&high
    JBL DIY 2x15" i 190 liter + TAD horn og horndiskant

    ........også bor jeg i Vestby

    :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    En god ting kan ikke gjøres for ofte, Salty Dog :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.723
    Antall liker
    1.210
    Sted
    Siggerud
    Det er vel heller stille før stormen kanskje? MI 9.1 - lanseringa har latt vente på seg, men kjem vel plutselig over oss - vill og vakker. Det same gjeld vel også nye Riia og reviderte pre'er. Har igrunn store forventninger til MI-hausten!!

    Mvh Arild
    Ferien over for denne gang. De ukene gikk da fryktelig fort? Da er det bare å vente på 9.1's plutselige ankomst. Vet du noe om hva revisjonen på pre'er vil innebære? Sikkert nok en dårlig nyhet for den allerede hardt prøvede bankkontoen. :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    914
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Det er vel heller stille før stormen kanskje? MI 9.1 - lanseringa har latt vente på seg, men kjem vel plutselig over oss - vill og vakker. Det same gjeld vel også nye Riia og reviderte pre'er. Har igrunn store forventninger til MI-hausten!!

    Mvh Arild
    Ferien over for denne gang. De ukene gikk da fryktelig fort? Da er det bare å vente på 9.1's plutselige ankomst. Vet du noe om hva revisjonen på pre'er vil innebære? Sikkert nok en dårlig nyhet for den allerede hardt prøvede bankkontoen. :)
    Heisann Petre!

    Det blir vel ikkje veldig store endringar på MI 11 - printutlegget er jo i følge Guru RM nær "perfekt"! :)

    Det eg tenker på, og som har vært "kjent" ei stund er at det kan komme ein pre-variant der det motoriserte potmeteret vil bli erstatta av ei meir sofistikert løysing - då med "digital" styring, og dermed også eit display. Referanse-riia MI 15 og 16 har jo vært omsnakka før - og også der er det snakk om "digital" styring og display, samt diverse andre oppgraderingar i forhold til MI 14. Eg antar at styringa til både pre og riia i så måte må sjåast i sammenheng, så når den eine er klar, så vil den andre også være nær ferdig.:)

    Men Guru RM er jo som kjent ei einmannsbedrift, så tida må jo brukast til det som skaper verdier - produksjon av produkt og tilbud av tjenester til dei som er villig til å betale for godt håndtverk! Produktutvikling får ein ta innimellom.

    Men han har vel tidligare uttrykt at MI skal være til stades på messa i Horten i haust, så vi får vente spent å sjå kva han har å tilby då! Men det er berre å spare!!:)

    Mvh Arild
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Musical Innovation og høyttalere

    Tre nye på MI-lista i dag: Ash65 (Texas), ArildD og Knuba. De ønskes velkommen som MI-venner! (Ash65 for tredje gang) ;)

    HEL rapporter store forandringer. Hans MI Mosfet er erstattet av... flere forsterkere.

    Her er en oppdatert og gruppert liste over høyttalere som brukere av Musical Innovation foretrekker.
    Dette er en variert liste, og understreker at MIs oppløste, behagelige lydsignatur kler de fleste høyttalere.

    NB! Hvis du har/har hatt utstyr fra Musical Innovation, og ikke finner deg på lista: Legg inn en post, eller send meg en PM!
    (også hvis du har andre oppdateringer)



    Link til tabell: http://www.hifisentralen.no/forumet...21677-musical-innovation-225.html#post1403779
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, da har vi altså Ranger og Walker fra Frei i Kristiansund.
    Kan noen som kaller seg Texas komme inn hit og være MI-venn, gjerne fra Frei. Da får vi altså følgende TV-serie:

    Walker, Texas Ranger. (den berømte TV-serien fra 90-tallet.)
    Hei Salty Dog
    Er ikke på lista over utstyr folk har sammen med Mi.Har som kjent Mi11 light samt Mi 10,1 Se og Mi Mosfet begge comboene spiller bra sammen med Dynabel 2,5 S.Er nordmøring så kanskje jeg skulle forandre nicket til Texas:cool:

    Mvh
    Ash65
    Hehe, da fikk du ønsket ditt oppfylt, Olbor! Ihvertfall nesten. Nordmøringen Ash65 vurderer å bytte nick til Texas.
    I så fall er nordmørsbenken komplett: Walker, Texas Ranger. ;) http://www.hifisentralen.no/forumet...21677-musical-innovation-224.html#post1403154

    Mvh Salty
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Det er jo fantastisk! Kanskje jeg skal bytte til Cordell! ;)

    Bytter han til Texas bytter jeg til Cordell W. :)
     

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Melder meg inn jeg også:
    Dynaudio Focus 140, MI Mosfet, MI predac (kjøpt av Maxtor), Sandefjord
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Melder meg inn jeg også:
    Dynaudio Focus 140, MI Mosfet, MI predac (kjøpt av Maxtor), Sandefjord
    Hjertelig velkommen som MI-venn, Knuba! ;)
    Og gratulerer med et velspillende oppsett.

    Du er nå trygt plassert på den eksklusive MI-lista.

    Mvh Salty
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Endelig er du på plass, knuba! Hjertelig velkommen i "menigheten" :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Takker for velkomsten. Har funnet noe med MI som jeg ikke fant med Hegel, Atoll+mange andre forsterkermerker. Litt oppgradering av predac´en, så tenker jeg vi er enda nærmere ;-)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn