10.1SE Spiller forrykende bra, den spiller stort, den spiller tøft, den spiller silkemykt, den oppleves som en 200watter minst.
En evaluering jeg gorde mellom 10.1SE og Mosfet for en stund siden!
Jeg skal ta en liten evaluering på min 10.1SE versus Mosfet her hos meg!
Dypbass: (som jeg får til her med stativere) 10.1SE har mer urkraft og sparker ut bassen hardere. 1-0 til 10.1SE
Mellombass: Her har 10.1SE mere nivå enn Mosfet, men samtidig for 10.1SE en fortykning i mellombassen og litt opp i øvre bassen som gjør at lyden her blir litt klædden og seig, og det er det største problemet jeg har pr nå med 10.1SE. 1-1.
Øvre bass: Her begynner ting å gå seg til igjen, og jeg vil si at forsterkerne er jevngode her. Fortsatt 1-1.
Mellomtone: Her briljerer 10.1SE med sin glansfulle røraktige deilige karakter, 10.1SE er klart mørkere men fremviser alikevel fler detaljer inne i lydbildet. 2-1 til 10.1SE.
Diskant: Her briljerer fortsatt 10.1SE med samme røraktige deilige karakter som i mellomtonen, 10.1SE er rett og slett nydelig i mellomtone og diskant. 3-1 til 10.1SE.
Dynamikk/trøkk: Her holder jeg pr nå en knapp på Mosfet, den opplevdes litt tøffere i trynet på disse egenskapene. 3-2 til 10.1SE.
Perspektiv/holografi: Her er også 10.1SE en klar vinner i mine ører, den spiller med bedre bredde, like god dybde og høyde, men den er bedre på å differensiere hvor ting er i lydbildet, spesielt i dybden og bredden. 4-2 til 10.1SE.
Det at 10.1SE oppleves litt vel mørk enda tror jeg vil bli bedre med mer innspilling, og det samme gjelder dynamikk og friskhet. Det jeg er usikker på er om fortykninga i mellombassen blir borte ved mer innspilling, eller om det er et problem mellom forsterker og høyttaler/rom?
Jeg har et triks i ermet som jeg vet vil rydde opp betraktelig i mellombass omerådet.
10.1SE vil score enda høyere nå
så det kommer en ny evaluering snart.
Destiny..