Det syns jeg absolutt.lassemann skrev:Det er sånn Morten at JanR har noe på gang i kveld.. Tenkte meg en tur dit og da kan jo jeg ta turen innom deg på veien.. Slenge deg med kanskje?
mvh
lassemann
Skal til og med sette fram krakken til Lagga
/jan
Det syns jeg absolutt.lassemann skrev:Det er sånn Morten at JanR har noe på gang i kveld.. Tenkte meg en tur dit og da kan jo jeg ta turen innom deg på veien.. Slenge deg med kanskje?
mvh
lassemann
Han liker å sitte i nær-nær felt. Da er det krakk som gjelder.bjornh skrev:Du synes han har det for godt når han bare får sitte på en krakk? Selv om han har MI-forsterkere..? ;D
Jeg også, derfor sitter jeg som oftest i enbjornh skrev:-jeg liker gode stoler... ;D
YEL skrev:Jeg gir meg ikke.... jeg vil ha en tlf fra norsk-tipping.. deretter en tlf fra meg til El-Doc Malmin, med ønske om en klasse a jævel på 200++ watt, og hønne tung, slik at ikke frua kan bære den ut.... Norsk-tipping... hører dere??? ??? ???
![]()
-Y
	slartibartfast skrev:Om dette er en av RMs tidligere prosjekter?? ;D
![]()
	Ble stille på dere nå gettbjornh skrev:-hadde vært spennende å fått lassemann til å publisere bildene her, og fått utdypende kommentarer på hva som er gjort.
Hehe... har visst om lassemanns modding en stund, og er nysgjerrig.JanR skrev:Ble stille på dere nå gettbjornh skrev:-hadde vært spennende å fått lassemann til å publisere bildene her, og fått utdypende kommentarer på hva som er gjort.
/jan
Interessant, lassemann!lassemann skrev:I kveld har jeg på nytt satt opp MI 11 sammen med MI Mosfet.. Det vil komme en vol 2 vurdering. Mitt umiddelbare inntrykk er veldig positivt, men mere vil komme etter noen dager![]()
mvh
lassemann
Hei Salty!SaltyDog skrev:Hehe... har visst om lassemanns modding en stund, og er nysgjerrig.JanR skrev:Ble stille på dere nå gettbjornh skrev:-hadde vært spennende å fått lassemann til å publisere bildene her, og fått utdypende kommentarer på hva som er gjort.
/jan
Jeg har en original Mosfet, kunne ha vært interessant å kjøre den opp mot Mosfet "lassemodd"...![]()
Det må vi prøve å få til, lassemann! Avstanden er overkommelig...lassemann skrev:Hei Salty!
Veldig interessant og prøvd din orginale godt innspilte MI Mosfet opp mot min lett modifiserteFørst da vil det være mulig å avgjøre om det var et fornuftig trekk.. Det som imidlertid er klart er at den på ingen måte er blitt dårligere
mvh lassemann
Jeg se bilder fra forsterkerens innside..! ;Dlassemann skrev:Hei igjen!
Vel, da var den lille bomben sluppet
Først vil jeg si at jeg har stor respekt for Roar Malmin og hans valg av komponenter i hans forsterkere, og jeg ønsker ikke på noen måte å tukle med hans ideer. Kanskje et paradoks, for jeg har jo faktisk gjort det. Grunnen til at jeg har byttet ut strømbaner er at jeg med stort hell har gjort det i nesten alt utstyr jeg besitter, og jeg mener bestemt at lyden blir bedre i form av mer ro i lydbildet, mer dynamikk og hurtigere transienter. Såkalt sort bakgrunn er likhetstrekk jeg opplever. Jeg har snakket med Roar om dette og han mener at et slikt mod egentlig ikke har noe for seg. Han mener at så korte strekk med kabling ikke har noen betydning lydmessig for hans produkter, men at høyttalerkabelen har en vesentlig betydning for lyden. Desverre klarer ikke jeg å la være et slikt mod uprøvd. Derfor ble det en formiddag på kjøkkenbordet operasjonen ble gjort.. Kort forklart:
1) Byttet ut signalledning med Vivanco coax
2) Byttet ut overgang fra trafoer til kondensatorbank til 2,5mm2 solidcore kopper
3) Byttet ut strømbaner fra effektprint til høyttalerterminaler med 6mm2 solidcore kopper
Vanskelig å gi en utdypende forklaring om de lydmessige forbedringene, men noe er forklart over. I tillegg har forsterkeren fått mange flere timer og det er uvisst hva dette har bidratt lydmessig. Uansett det ene eller andre - dette er den beste transistoramp jeg har hatt i hus noensinne. Den knuser etter min mening både EC AW 100 og AW 120 som begge har spilt her over tid.
Det som hadde vært interessant er muligheten å høre en umoddet MI Mosfet opp mot min. Først da kan det være en sikker vurdering om bytte av strømbaner har forbedret lyden i MI Mosfet.
vedlegger et bilde av de utlodda strømbanene i forsterkeren opp mot de jeg lodda inn
mvh
lassemann
lassemann skrev:;D ;D, vel, du refererer og linker til min side, så for spesielt interesserte kan dere gå inn der å se, og det er jo forsåvidt min greie hva jeg har gjort med MI Mosfet. Med respekt for Roar Malmin og at denne siden nå fungerer som hans vindu, velger jeg å ikke legge ut bilder her over mod jeg har gjort. Håper for forståelse for detteI beste mening
![]()
mvh
lassemann
	Takker Bjørn! Utrolig hyggelig med besøk, merket at du koste deg i go'stolen. MI Mosfet spiller fortryllende! Og jeg slutter aldri og imponere meg over hvilke krefter den har i bassen!! Kombinert med den utrolig glatte og myke mellomtonen.. Vannvittig bra faktisk ;D og bjornh: herlige bilder av en antakelig flott forsterker!Destiny skrev:Må bare stikke innom MI tråden og si at MI Mosfetten oppe hos Lassemann imponerer stort.....
Destiny..![]()
Som fruen sier her; Malmin redder ethvert ekteskap :bjornh skrev:Det later til at MI 10.1 erstatter den gamle innmaten. Så oppdager ikke kona det så lett heller... ;D
Joda, jeg var innom hos Roar Malmin i går kveld. Bestandig hyggelig å slå av en prat med Roar, han har bevart entusiasten i seg. Han drev og spilte inn en amp; en kunde hadde bedt ham om å installere en spesialversjon av MI 10 inn i kabinettet sitt. Det låt flott, gjennom Martin Logan elektrostater.bjornh skrev:Var på telefonen med Roar i dag. Han holder koken, og jeg håper MI 10.1 snart dukker opp. Et custom prosjekt til et "rør-leketøy" jeg har er også omtrent klart. Bilder er lagt ut tidligere. Hørte at SaltyDog hadde vært innom. Lurer på om han fikk sett noe morsomt der, jeg da..! ;D