Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.160
    Antall liker
    52.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    jokris skrev:
    Ove W skrev:
    Lurer litt på om jeg skal gå for MI på mine klipsch palladium P 17.
    Tror dere det er en god kombo og vilken MI poweramp?

    O
    jeg vil tro at en 10.1se er ett godt sted å begynne å teste ove, men ta en tlf til roar og snakk med han
    Fikk melding av han :)

    O
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ove W skrev:
    Fikk denne meldingen av Roar ;D

    Hei Owe,

    Jeg kan tilby deg en en MI MOSFET SE med WBT inn/ut . Til Klipsch er det denne som vil gi deg mest spilleglede, og samtidig mest kontroll. Det er stort sett den samme som jeg har solgt til Håkon Rognlien.

    Roar
    Rognlien bruker vel Mosfet på cw lll
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.160
    Antall liker
    52.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    eddie1 skrev:
    Ove W skrev:
    Fikk denne meldingen av Roar ;D

    Hei Owe,

    Jeg kan tilby deg en en MI MOSFET SE med WBT inn/ut . Til Klipsch er det denne som vil gi deg mest spilleglede, og samtidig mest kontroll. Det er stort sett den samme som jeg har solgt til Håkon Rognlien.

    Roar
    Rognlien bruker vel Mosfet på cw lll
    Mulig det,har virklig lyst til og teste MI på P17 ;D


    O
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ove W skrev:
    eddie1 skrev:
    Ove W skrev:
    Fikk denne meldingen av Roar ;D

    Hei Owe,

    Jeg kan tilby deg en en MI MOSFET SE med WBT inn/ut . Til Klipsch er det denne som vil gi deg mest spilleglede, og samtidig mest kontroll. Det er stort sett den samme som jeg har solgt til Håkon Rognlien.

    Roar
    Rognlien bruker vel Mosfet på cw lll
    Mulig det,har virklig lyst til og teste MI på P17 ;D


    O

    Kjør på, Ove!!

    Mvh.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Ove W skrev:
    eddie1 skrev:
    Ove W skrev:
    Fikk denne meldingen av Roar ;D

    Hei Owe,

    Jeg kan tilby deg en en MI MOSFET SE med WBT inn/ut . Til Klipsch er det denne som vil gi deg mest spilleglede, og samtidig mest kontroll. Det er stort sett den samme som jeg har solgt til Håkon Rognlien.

    Roar
    Rognlien bruker vel Mosfet på cw lll
    Mulig det,har virklig lyst til og teste MI på P17 ;D


    O
    Har hatt MI Mosfet, og ingen tvil om at det er en knakende god forsterker, har masse krefter og høy fun faktor. Men MI 10.1SE er enda litt mer forfina i lyden, sneppet mer oppløst.

    Destiny.. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.008
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    Den er et logisk steg opp, og et produkt som kommer til å oppgraderes i fremtiden.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Hadde MI/Roar laget en dac som en del av standard-sortimentet (om det kan kalles standard..) så hadde MI hatt et komplett utvalg for de som ønsker synergien i samme merke hele veien på elektronikksiden. Et rent MI-anlegg - rett og slett.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg innbiller meg at det kneppet med bedre oppløsning i MI10.1 se kontra mosfet, vil gavne palladium
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    jokris skrev:
    jeg innbiller meg at det kneppet med bedre oppløsning i MI10.1 se kontra mosfet, vil gavne palladium
    Det stemmer nok men mosfeten har vel litt mer krefter eller tar jeg feil nå? ::)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.008
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    Litt mørkere klang og ikke så klokkeklart rom i MI Mosfet som i MI 10.1 -sistnevnte skinner litt mer med større rom og åpnere utklinging. Men bevares -alt kler den smukke. MI 10.1 SE er som økonomi utgaven av MI 9.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.600
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gleder meg til Roar kan rydde opp i alle disse benevnelsene... Håpløst å skjønner hva er hva og om det er effekt eller en pre, eller en dac...Eller en RIIA... Men at en norsk produsent , og en likandes kar som Roar får det til, se det er bra.. :)
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.011
    Antall liker
    3.984
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    jeg håper noen har lyst å dele flere erfaringer om oppgraderingen fra 10.1 til SE
    det virker som i hovedsak gir den en løft i bassområde?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.008
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    Den gjør det, men gir også bedret dynamikk pga. av økte strømreserver.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    slartibartfast skrev:
    jeg håper noen har lyst å dele flere erfaringer om oppgraderingen fra 10.1 til SE
    det virker som i hovedsak gir den en løft i bassområde?
    Oppgradering fra MI 10.1 til MI 10.1 SE gir forsterkeren økte strømreserver. Jeg opplever følgende forbedringer:

    - Bedret bunndrag.
    - Bedret dynamikk.
    - Spiller mer uanstrengt ved høyt volum.
    - Større lytteglede også ved lavt volum.

    Så hvis du har en MI 10.1: Det er ikke noe å lure på. Oppgrader til SE-utgaven!
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    scaniagutten skrev:
    Nyoperert MI 10.1 til SE ;D

    Morten
    Gratulerer med MI 10.1 SE, Morten! ;D

    Denne oppgraderingen vil du ikke angre på.
    Jeg var innom Casa Malmin i går kveld, og da var Roar nettopp ferdig med 3 SE oppgraderinger:

    MI 9 SE (Ranger)
    MI 10.1 SE (Ranger)
    MI 10.1 SE (scaniagutten)

    Jeg hadde også gleden av å møte en fellow nordmøring hos RM, nemlig Ranger.
    En trivelig og uhøytidelig kar (som nordmøringer flest), og praten satt løst.
    Han er minst like MI-frelst som jeg er, og misjonerer for MI på Nordvestlandet.

    I tillegg disket Roar opp med velsmakende fiskesuppe og kokt torsk.
    Han kan mer enn å konstruere vellydende forsterkere, den karen!

    Takk for en trivelig kveld, Roar og Rolf Ranger!
    Og god tur tilbake til Frei, Rolf. Du har noe å glede deg til, scaniagutten!
     

    Vedlegg

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.723
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Siggerud
    Noen som har upgradet fra 9 til 9SE og kan si litt om hva det gjorde? Jeg går litt mer enn bare svanger med tanken.

    Edit: Der svarte du delvis på det, Ranger har gjort det! Bare å vente på hans beskrivelse, da.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    SaltyDog skrev:
    scaniagutten skrev:
    Nyoperert MI 10.1 til SE ;D

    Morten
    Gratulerer med MI 10.1 SE, Morten! ;D

    Denne oppgraderingen vil du ikke angre på.
    Jeg var innom Casa Malmin i går kveld, og da var Roar nettopp ferdig med 3 SE oppgraderinger:

    MI 9 SE (Ranger)
    MI 10.1 SE (Ranger)
    MI 10.1 SE (scaniagutten)

    Jeg hadde også gleden av å møte en fellow nordmøring hos RM, nemlig Ranger.
    En trivelig og uhøytidelig kar (som nordmøringer flest), og praten satt løst.
    Han er minst like MI-frelst som jeg er, og misjonerer for MI på Nordvestlandet.

    I tillegg disket Roar opp med velsmakende fiskesuppe og kokt torsk.
    Han kan mer enn å konstruere vellydende forsterkere, den karen!

    Takk for en trivelig kveld, Roar og Rolf Ranger!
    Og god tur tilbake til Frei, Rolf. Du har noe å glede deg til, scaniagutten!
    Hei, jepp Ranger er en svært trivelig kar og stor takk til ham for at han tok med min MI ned til Roar for oppgradering, blir svært spennende å koble opp denne nå.
    Morten
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    J.Rasmussen skrev:
    Da har jeg fått låne meg en MI 10,1 som skal få spille sammen med Mcintosh c2300 og xtz divine.
    skal bli morsomt og teste denne ifht Mc501 som jeg bruker til vanlig :p
    Hei J, har du fått spilt noe på MI 10.1 ennå...?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Her står nå ihvertfall 10.1 se og spiller Musikk :) for hver time som går så føler jeg at jeg blir bedre kjent med den og liker det jeg hører :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.008
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    slartibartfast skrev:
    jeg håper noen har lyst å dele flere erfaringer om oppgraderingen fra 10.1 til SE
    det virker som i hovedsak gir den en løft i bassområde?
    Oppgradering fra MI 10.1 til MI 10.1 SE gir forsterkeren økte strømreserver. Jeg opplever følgende forbedringer:

    - Bedret bunndrag.
    - Bedret dynamikk.
    - Spiller mer uanstrengt ved høyt volum.
    - Større lytteglede også ved lavt volum.

    Så hvis du har en MI 10.1: Det er ikke noe å lure på. Oppgrader til SE-utgaven!
    Ja, som jeg skrev:

    bjornh skrev:
    Den gjør det, men gir også bedret dynamikk pga. av økte strømreserver.
    For å forklare det litt enkelt så mellomlagres strømmen i kondensatorene montert på powerprintet, før den den går ut til høyttalerne. Trafoen leverer ikke strømmen direkte til høyttalerne, strømmen "bufferes" i kondensatorene som igjen leverer strømmen til utgangene. Da sier det seg selv, at større "mellomlager" gir økte strømreserver som igjen gir bedre bass og bedret dynamikk; det gir mer overskudd når det spilles musikk.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Da har Ranger nettopp vært her og avlevert min MI 10.1 SE, den blei raskt koblet opp men kona har prioritet på lytterommet hver fredag fra 17.00 til 20.00( svært musikkinteressert hun også) ;D så jeg må vente til seint i kveld eller i morra for å finlytte.

    Morten
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    scaniagutten skrev:
    Da har Ranger nettopp vært her og avlevert min MI 10.1 SE, den blei raskt koblet opp men kona har prioritet på lytterommet hver fredag fra 17.00 til 20.00( svært musikkinteressert hun også) ;D så jeg må vente til seint i kveld eller i morra for å finlytte.

    Morten

    Man skal alltid blidgjøre sin andre halvdel, scaniagutten. EN langsiktig og lur investering ;D Gleder meg til å høre om dine erfaringer med MI 10.1 SE!

    Mvh.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    maxtor skrev:
    scaniagutten skrev:
    Da har Ranger nettopp vært her og avlevert min MI 10.1 SE, den blei raskt koblet opp men kona har prioritet på lytterommet hver fredag fra 17.00 til 20.00( svært musikkinteressert hun også) ;D så jeg må vente til seint i kveld eller i morra for å finlytte.

    Morten

    Man skal alltid blidgjøre sin andre halvdel, scaniagutten. EN langsiktig og lur investering ;D Gleder meg til å høre om dine erfaringer med MI 10.1 SE!

    Mvh.
    Ja alltid greit med opparbeidet goodwill i denne hobbyen. Heldigvis er hun kvalitetsbevisst og hører forskjell på gode og middelmådige anlegg, det gjør det lettere å forsvare tyngre innvesteringer. ;)

    Morten
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    SaltyDog skrev:
    J.Rasmussen skrev:
    Da har jeg fått låne meg en MI 10,1 som skal få spille sammen med Mcintosh c2300 og xtz divine.
    skal bli morsomt og teste denne ifht Mc501 som jeg bruker til vanlig :p
    Hei J, har du fått spilt noe på MI 10.1 ennå...?
    Ja litt har jeg da spilt :)
    Desverre så viser det seg at divine krever endel strøm når jeg drar på litt.. ;D
    må nok ha litt mer futt en de 25w kl A som var til rådighet her for at lydbildet ikke skal kolapse når jeg drar på.
    Mulig jeg tester MI9se evt Mosfet en gang i fremtiden, men jeg har det ikke travelt. Trives godt med Mcintosh ;D
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Hos undertegnede så er evaluering et langt forbigått stadie, MI 10.1SE spiller musikk med stor M, og musikklytting er en glede ;D

    Destiny.. :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    jokris skrev:
    Her står nå ihvertfall 10.1 se og spiller Musikk :) for hver time som går så føler jeg at jeg blir bedre kjent med den og liker det jeg hører :)
    Godt å høre, jokris! ;D

    MI 10.1 SE er en perle av en forsterker, imho.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    J.Rasmussen skrev:
    SaltyDog skrev:
    J.Rasmussen skrev:
    Da har jeg fått låne meg en MI 10,1 som skal få spille sammen med Mcintosh c2300 og xtz divine.
    skal bli morsomt og teste denne ifht Mc501 som jeg bruker til vanlig :p
    Hei J, har du fått spilt noe på MI 10.1 ennå...?
    Ja litt har jeg da spilt :)
    Desverre så viser det seg at divine krever endel strøm når jeg drar på litt.. ;D
    må nok ha litt mer futt en de 25w kl A som var til rådighet her for at lydbildet ikke skal kolapse når jeg drar på.
    Mulig jeg tester MI9se evt Mosfet en gang i fremtiden, men jeg har det ikke travelt. Trives godt med Mcintosh ;D
    Grei beskrivelse, J.

    Er det standard-utgaven av MI 10.1 du har prøvd, eller er det SE-utgaven med forbedret strømforsyning?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    J.Rasmussen skrev:
    Standard 10,1 ja.
    Mine Usher høyttalere er lett tungdrevne (85 dB/1W/1m), men spiller strålende med MI 9 (60W klasse A, 188.000 uF).
    Så koblet jeg opp en standard MI 10.1 (25W klasse A, 60.000 uF), og ble litt skuffet. Det var ikke den samme uanstrengte mektigheten.

    Så fikk jeg RM til å oppgradere MI 10.1 til SE utgave. Dette innebærer en fordobling av kondensatorbanken, fra 60.000 uF til 120.000 uF.
    Dette betyr at forsterkeren fortsatt er en 25 Watter, men har fått betydelig mer strømreserver. Og det var lett å høre.
    Nå er det ikke store forskjellen mellom MI 9 og MI 10.1 SE.

    Dette bare for å understreke at det ikke bare er antall watt som spiller inn. Strømstyrke og strømreserver spiller også en stor rolle,
    når det gjelder å drive høyttalere som er tungdrevne, og/eller har en vanskelig impedansekurve.
    I beste mening.

    Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    scaniagutten skrev:
    Da har Ranger nettopp vært her og avlevert min MI 10.1 SE, den blei raskt koblet opp men kona har prioritet på lytterommet hver fredag fra 17.00 til 20.00( svært musikkinteressert hun også) ;D så jeg må vente til seint i kveld eller i morra for å finlytte.

    Morten
    Hei scaniagutten, det er fortsatt tidlig lørdag morgen. Men har du fått anledning til å lytte på MI 10.1 SE...?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    SaltyDog skrev:
    jokris skrev:
    Her står nå ihvertfall 10.1 se og spiller Musikk :) for hver time som går så føler jeg at jeg blir bedre kjent med den og liker det jeg hører :)
    Godt å høre, jokris! ;D

    MI 10.1 SE er en perle av en forsterker, imho.
    det er den , det bor mye gode kvaliteteter i den , det beste er at den slipper det meste igjennom, svært musikalsk, men med hifi egenskaper også
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    919
    Antall liker
    535
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    SaltyDog skrev:
    J.Rasmussen skrev:
    Standard 10,1 ja.
    Mine Usher høyttalere er lett tungdrevne (85 dB/1W/1m), men spiller strålende med MI 9 (60W klasse A, 188.000 uF).
    Så koblet jeg opp en standard MI 10.1 (25W klasse A, 60.000 uF), og ble litt skuffet. Det var ikke den samme uanstrengte mektigheten.

    Så fikk jeg RM til å oppgradere MI 10.1 til SE utgave. Dette innebærer en fordobling av kondensatorbanken, fra 60.000 uF til 120.000 uF.
    Dette betyr at forsterkeren fortsatt er en 25 Watter, men har fått betydelig mer strømreserver. Og det var lett å høre.
    Nå er det ikke store forskjellen mellom MI 9 og MI 10.1 SE.

    Dette bare for å understreke at det ikke bare er antall watt som spiller inn. Strømstyrke og strømreserver spiller også en stor rolle,
    når det gjelder å drive høyttalere som er tungdrevne, og/eller har en vanskelig impedansekurve.
    I beste mening.

    Salty
    .... og minner samtidig på at Scaniagutten sin MI 10.1 SE (sannsynligvis) har fått 8x22000uF i kondensatorbanken. Så her er uante muligheter, om man er villig til å åpne lommeboka litt meir! :)

    Edit: Nå skal det også seiast at Scaniagutten har eit MI 7 chassis, som eg antar er litt høgare enn MI 10.1 (SE). Så sjølv om 15000uF og 22000uF-kondensatorane begge har ein diameter på 35mm, så er 22000uF 20mm høgare med sine 95mm (mot 75mm). Eg antar at det ville blitt litt trangt om plassen under topplokket med 22000uF-kondensatorar i eit MI 10.1-chassis....

    Arild
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei arild, du har rett, MI 7 chassiet har en høyde på ca. 12cm, hos meg er det satt inn 8 lytter på 22000mf og det er en dramatisk økning i strømreserver fra standard MI 10.1. Fikk så vidt anledning til å lytte i går kveld og hører umiddelbart at her er det godt med krefter.

    Vi som er heldige eiere av MI produkter har etter min mening unike sjanser til å oppgradere forsterkerene våre for en rimelig penge og for de fleste en grei kjøretur ( kortreist oppgradering :)) Undrer meg på hvor lang tid og hvor mye penger det hadde kostet og sendt utstyret til f.eks USA for oppgradering? Det samme med den unike kommunikasjonen med konstruktøren, alt kan skreddersyes gjennom kontakt på telefon, sms eller mail.

    Nå skal jeg de nærmeste timene ned i kjellerstua for å spille musikk, det er fyr i peisen og utstyret er slått på for oppvarming ;D

    Morten
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    SaltyDog skrev:
    scaniagutten skrev:
    Da har Ranger nettopp vært her og avlevert min MI 10.1 SE, den blei raskt koblet opp men kona har prioritet på lytterommet hver fredag fra 17.00 til 20.00( svært musikkinteressert hun også) ;D så jeg må vente til seint i kveld eller i morra for å finlytte.

    Morten
    Hei scaniagutten, det er fortsatt tidlig lørdag morgen. Men har du fått anledning til å lytte på MI 10.1 SE...?
    Salty; jeg måtte ha en plikttur på ski oppi marka men nå er det tid for lytting. Morten
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.008
    Antall liker
    8.314
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm... håpte på at ledningene skulle ha kommet til nå, men må vente litt her.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    SaltyDog skrev:
    scaniagutten skrev:
    Nyoperert MI 10.1 til SE ;D

    Morten
    Gratulerer med MI 10.1 SE, Morten! ;D

    Denne oppgraderingen vil du ikke angre på.
    Jeg var innom Casa Malmin i går kveld, og da var Roar nettopp ferdig med 3 SE oppgraderinger:

    MI 9 SE (Ranger)
    MI 10.1 SE (Ranger)
    MI 10.1 SE (scaniagutten)

    Jeg hadde også gleden av å møte en fellow nordmøring hos RM, nemlig Ranger.
    En trivelig og uhøytidelig kar (som nordmøringer flest), og praten satt løst.
    Han er minst like MI-frelst som jeg er, og misjonerer for MI på Nordvestlandet.

    I tillegg disket Roar opp med velsmakende fiskesuppe og kokt torsk.
    Han kan mer enn å konstruere vellydende forsterkere, den karen!

    Takk for en trivelig kveld, Roar og Rolf Ranger!
    Og god tur tilbake til Frei, Rolf. Du har noe å glede deg til, scaniagutten!
    Utålmodige Salty lurer på hvordan førsteinntrykket er hos Ranger og scaniagutten...? ???

    Med såpass store inngrep er jeg klar over at forsterkerne må spilles litt inn igjen, men et lite førsteinntrykk mottas med takk... ;)
     

    Vedlegg

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei Salty, førsteinntrykk: Det som slår meg aller først er hvordan forsterkeren virker å ha stålkontroll, bassen er mektigere og en anelse fastere, særlig merkbart på vinylavspilling av en av mine favoritter; ZZ Top( utløste klage fra 1.etasje i går kveld ;D)(ja det er min familie som bor der også!) jeg kan også ane en tanke klarere mellomtone men det er som sagt inntrykket forsterkeren gir av å ha fullstendig kontroll som er det umiddelbare inntrykket, den virker faktisk minst like mektig som min forrige forsterker på 2x200w. Regner med at en del "setter" seg etter noen ukers spilling, men kan vel allerede nå si at dette har vært en suksess.

    Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn