Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Er nok litt leveringstid for øyeblikket. Guruen har en fin ordrereserve for øyeblikket og det virker som vi får flere medlemmer i MI-mafian :)

    Personlig blir det nok MI effekt her så fort økonomien er på plass og primare har en kjøper :)

    Så får de som dyrker i andre tråder om mangel på pappeske med logo på og orginal fjernkontroll bare fortsette å leve i uvitenhet om hva god lyd faktisk er ;)
    Jeg vet ikke om pappeske med logo kan være viktig for noen. Selv lytter jeg alltid uten.
    Mere åpent og transparent.
    Dessuten pakker Roar det godt ned når det skal sendes. Kofferten over her feks er sikkert like god.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Dei kan levere en lækker solid fjernkontroll ja, på samme måte som f.eks Burmester. Den koster litt som Burmester også. Se tidligere i tråden et par plasser for bilde eller Google. Jeg husker ikke hvor.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Er nok litt leveringstid for øyeblikket. Guruen har en fin ordrereserve for øyeblikket og det virker som vi får flere medlemmer i MI-mafian :)

    Personlig blir det nok MI effekt her så fort økonomien er på plass og primare har en kjøper :)

    Så får de som dyrker i andre tråder om mangel på pappeske med logo på og orginal fjernkontroll bare fortsette å leve i uvitenhet om hva god lyd faktisk er ;)
    Siden det ble oppfordret til å ta det her, til tross for at det er en venntråd så får man vel det.

    Godt mulig det er gode produkter, at det er verdens beste er en subjektiv sak. Finnes mange verdens beste der ute, og merkelig ofte til mye lavere pris enn tilsvarende kvalitet :)
    Å gjøre narr av at noen ønsker tilpasset emballasje, fjernkontroll, brukerveiledning osv finner jeg underlig og tenker man kan holde seg for god for det.

    For min del virker produktene utvilsomt lydmessig meget imponerende utfra brukeromtalene. Det som ikke er like greit å forholde seg til er leveringstid og oppfølging ved feil og reparasjoner, her er det mye å gå på utfra tilbakemeldinger. Det er også noe uklart hvilket produkt man får til tider. Den personlige tilpassingen er gull for førstehåndskjøperens eget bruk, men for videresalg er det ikke til å komme unna at det er en utfordring. Som kjøper vet man vet aldri helt hva man kjøper og hvilken avart av modellen det er. Mangel på en skikkelig hjemmeside med info og spec på produktene hjelper jo ikke på. Dette tenker jeg medfører at potensielle kjøpere tenker seg om både to og tre ganger og vurderer om prisen er faktisk gjenspeiler verdien.

    Som sagt tror jeg produktene er gode, og vel så det, og skulle gjerne testet dem selv, men som sagt er det litt andre faktorer inne i bildet som kan virke hindrende på potensielle kjøpere.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Er nok litt leveringstid for øyeblikket. Guruen har en fin ordrereserve for øyeblikket og det virker som vi får flere medlemmer i MI-mafian :)

    Personlig blir det nok MI effekt her så fort økonomien er på plass og primare har en kjøper :)

    Så får de som dyrker i andre tråder om mangel på pappeske med logo på og orginal fjernkontroll bare fortsette å leve i uvitenhet om hva god lyd faktisk er ;)
    Siden det ble oppfordret til å ta det her, til tross for at det er en venntråd så får man vel det.

    Godt mulig det er gode produkter, at det er verdens beste er en subjektiv sak. Finnes mange verdens beste der ute, og merkelig ofte til mye lavere pris enn tilsvarende kvalitet :)
    Å gjøre narr av at noen ønsker tilpasset emballasje, fjernkontroll, brukerveiledning osv finner jeg underlig og tenker man kan holde seg for god for det.

    For min del virker produktene utvilsomt lydmessig meget imponerende utfra brukeromtalene. Det som ikke er like greit å forholde seg til er leveringstid og oppfølging ved feil og reparasjoner, her er det mye å gå på utfra tilbakemeldinger. Det er også noe uklart hvilket produkt man får til tider. Den personlige tilpassingen er gull for førstehåndskjøperens eget bruk, men for videresalg er det ikke til å komme unna at det er en utfordring. Som kjøper vet man vet aldri helt hva man kjøper og hvilken avart av modellen det er. Mangel på en skikkelig hjemmeside med info og spec på produktene hjelper jo ikke på. Dette tenker jeg medfører at potensielle kjøpere tenker seg om både to og tre ganger og vurderer om prisen er faktisk gjenspeiler verdien.

    Som sagt tror jeg produktene er gode, og vel så det, og skulle gjerne testet dem selv, men som sagt er det litt andre faktorer inne i bildet som kan virke hindrende på potensielle kjøpere.
    Da må du trøste deg med at til prisen så får du byggekvalitet/lyd få andre kan matche og Roar skrev vel lenger opp i tråden at han har hatt noen problemer men er igang for fult. Forskjell på produkter er etter hva kunden vil ha!
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Er nok litt leveringstid for øyeblikket. Guruen har en fin ordrereserve for øyeblikket og det virker som vi får flere medlemmer i MI-mafian :)

    Personlig blir det nok MI effekt her så fort økonomien er på plass og primare har en kjøper :)

    Så får de som dyrker i andre tråder om mangel på pappeske med logo på og orginal fjernkontroll bare fortsette å leve i uvitenhet om hva god lyd faktisk er ;)
    Det innlegget der var vel litt drøyt for en moderator å skrive.
    Så du mener det bare de her inne på tråden med MI utstyr som hvet hva god lyd er.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Er nok litt leveringstid for øyeblikket. Guruen har en fin ordrereserve for øyeblikket og det virker som vi får flere medlemmer i MI-mafian :)

    Personlig blir det nok MI effekt her så fort økonomien er på plass og primare har en kjøper :)

    Så får de som dyrker i andre tråder om mangel på pappeske med logo på og orginal fjernkontroll bare fortsette å leve i uvitenhet om hva god lyd faktisk er ;)
    Siden det ble oppfordret til å ta det her, til tross for at det er en venntråd så får man vel det.

    Godt mulig det er gode produkter, at det er verdens beste er en subjektiv sak. Finnes mange verdens beste der ute, og merkelig ofte til mye lavere pris enn tilsvarende kvalitet :)
    Å gjøre narr av at noen ønsker tilpasset emballasje, fjernkontroll, brukerveiledning osv finner jeg underlig og tenker man kan holde seg for god for det.

    For min del virker produktene utvilsomt lydmessig meget imponerende utfra brukeromtalene. Det som ikke er like greit å forholde seg til er leveringstid og oppfølging ved feil og reparasjoner, her er det mye å gå på utfra tilbakemeldinger. Det er også noe uklart hvilket produkt man får til tider. Den personlige tilpassingen er gull for førstehåndskjøperens eget bruk, men for videresalg er det ikke til å komme unna at det er en utfordring. Som kjøper vet man vet aldri helt hva man kjøper og hvilken avart av modellen det er. Mangel på en skikkelig hjemmeside med info og spec på produktene hjelper jo ikke på. Dette tenker jeg medfører at potensielle kjøpere tenker seg om både to og tre ganger og vurderer om prisen er faktisk gjenspeiler verdien.

    Som sagt tror jeg produktene er gode, og vel så det, og skulle gjerne testet dem selv, men som sagt er det litt andre faktorer inne i bildet som kan virke hindrende på potensielle kjøpere.
    Da må du trøste deg med at til prisen så får du byggekvalitet/lyd få andre kan matche og Roar skrev vel lenger opp i tråden at han har hatt noen problemer men er igang for fult. Forskjell på produkter er etter hva kunden vil ha!
    Som sagt, det finne utrolig mange produkter der ute som ytterst få andre kan matche, ikke minst til prisen :)
    Leser stadig om produkter som er så utrolig mye bedre enn prisen tilsier :)

    Forskjellen sa jeg er gull for førstegangskjøper, så der er vi enige. Men det gjør fort noe med markedsstørrelsen for videresalg. Greit nok det, men ikke bli overrasket om et salg går tregt.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Er nok litt leveringstid for øyeblikket. Guruen har en fin ordrereserve for øyeblikket og det virker som vi får flere medlemmer i MI-mafian :)

    Personlig blir det nok MI effekt her så fort økonomien er på plass og primare har en kjøper :)

    Så får de som dyrker i andre tråder om mangel på pappeske med logo på og orginal fjernkontroll bare fortsette å leve i uvitenhet om hva god lyd faktisk er ;)
    Det innlegget der var vel litt drøyt for en moderator å skrive.
    Så du mener det bare de her inne på tråden med MI utstyr som hvet hva god lyd er.
    Jeg kan svare utfra pre jeg fikk i hus for få dager siden.
    Og jeg har hatt mye innom. En del finn du i tråden min og en del står ikke der.
    Det som en og kan legge merke til er at jeg har hatt en del HI-END TING OGSÅ, som f.eks Burmester, Krell, topp av Nuforce osv..

    Tilbake til svaret på spørsmålet ditt.
    Jeg har ikke vert i nærheten av en pre som denne MI25 jeg har. Et skyv i bassen og kvalitet en måper av.
    Det har skjedd 1 gang før hos meg at haka hang nedpå knærne mine, det var da jeg testet Doxa effekt for 1 gang.

    Men dette er en pre så svaret er ruvende JA!

    Men dette er min mening da.

    Skal teste effekten og når økonomien tilsier det. Ikke så lenge til håper jeg.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Er nok litt leveringstid for øyeblikket. Guruen har en fin ordrereserve for øyeblikket og det virker som vi får flere medlemmer i MI-mafian :)

    Personlig blir det nok MI effekt her så fort økonomien er på plass og primare har en kjøper :)

    Så får de som dyrker i andre tråder om mangel på pappeske med logo på og orginal fjernkontroll bare fortsette å leve i uvitenhet om hva god lyd faktisk er ;)
    Siden det ble oppfordret til å ta det her, til tross for at det er en venntråd så får man vel det.

    Godt mulig det er gode produkter, at det er verdens beste er en subjektiv sak. Finnes mange verdens beste der ute, og merkelig ofte til mye lavere pris enn tilsvarende kvalitet :)
    Å gjøre narr av at noen ønsker tilpasset emballasje, fjernkontroll, brukerveiledning osv finner jeg underlig og tenker man kan holde seg for god for det.

    For min del virker produktene utvilsomt lydmessig meget imponerende utfra brukeromtalene. Det som ikke er like greit å forholde seg til er leveringstid og oppfølging ved feil og reparasjoner, her er det mye å gå på utfra tilbakemeldinger. Det er også noe uklart hvilket produkt man får til tider. Den personlige tilpassingen er gull for førstehåndskjøperens eget bruk, men for videresalg er det ikke til å komme unna at det er en utfordring. Som kjøper vet man vet aldri helt hva man kjøper og hvilken avart av modellen det er. Mangel på en skikkelig hjemmeside med info og spec på produktene hjelper jo ikke på. Dette tenker jeg medfører at potensielle kjøpere tenker seg om både to og tre ganger og vurderer om prisen er faktisk gjenspeiler verdien.

    Som sagt tror jeg produktene er gode, og vel så det, og skulle gjerne testet dem selv, men som sagt er det litt andre faktorer inne i bildet som kan virke hindrende på potensielle kjøpere.
    Hei
    Du skriver at det er noe uklart hvilket produkt man får til tider.
    Hva mener du da?
    Jeg vil faktisk påstå det motsatte. Når man kjøper av Roar så forteller han akkurat hva du får. Og er du interessert beskriver han hvilke deler/komponenter/elektronikk han bruker og hvorfor han bruker de. Når du bestiller får du akkurat det du ber om.
    Noen ganger kan han redusere ventetiden og prisen om du kan ta det i ett kabinett han har liggende. Det er ett godt service tilbud som man selvfølgelig kan takke nei til.
    At akkurat det kan gjøre det litt tregt å videreselge kan jeg forsåvidt være enig i. Men det er å spekulere å ikke fakta.

    God helg alle sammen [emoji6]
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er nok litt leveringstid for øyeblikket. Guruen har en fin ordrereserve for øyeblikket og det virker som vi får flere medlemmer i MI-mafian :)

    Personlig blir det nok MI effekt her så fort økonomien er på plass og primare har en kjøper :)

    Så får de som dyrker i andre tråder om mangel på pappeske med logo på og orginal fjernkontroll bare fortsette å leve i uvitenhet om hva god lyd faktisk er ;)
    Siden det ble oppfordret til å ta det her, til tross for at det er en venntråd så får man vel det.

    Godt mulig det er gode produkter, at det er verdens beste er en subjektiv sak. Finnes mange verdens beste der ute, og merkelig ofte til mye lavere pris enn tilsvarende kvalitet :)
    Å gjøre narr av at noen ønsker tilpasset emballasje, fjernkontroll, brukerveiledning osv finner jeg underlig og tenker man kan holde seg for god for det.

    For min del virker produktene utvilsomt lydmessig meget imponerende utfra brukeromtalene. Det som ikke er like greit å forholde seg til er leveringstid og oppfølging ved feil og reparasjoner, her er det mye å gå på utfra tilbakemeldinger. Det er også noe uklart hvilket produkt man får til tider. Den personlige tilpassingen er gull for førstehåndskjøperens eget bruk, men for videresalg er det ikke til å komme unna at det er en utfordring. Som kjøper vet man vet aldri helt hva man kjøper og hvilken avart av modellen det er. Mangel på en skikkelig hjemmeside med info og spec på produktene hjelper jo ikke på. Dette tenker jeg medfører at potensielle kjøpere tenker seg om både to og tre ganger og vurderer om prisen er faktisk gjenspeiler verdien.

    Som sagt tror jeg produktene er gode, og vel så det, og skulle gjerne testet dem selv, men som sagt er det litt andre faktorer inne i bildet som kan virke hindrende på potensielle kjøpere.
    Morro at så lite skal til for å lage en diskusjon :)

    Verdens beste? Har jeg direkte sagt det?

    Emballasje får man. Bedre og mer betryggende enn andre som ofte sender i papp. Eneste produktet jeg hittil har fått i solid koffert med tilpasset god skomgummi.. ikke ulikt master audio.. ;)

    Ventetid? Tja det tar tid når noe skal håndbygges totalt fra scratch. Men du får oppgitt leveringstid ved bestilling. Du får bilder underveis.

    Personaliseringen kan såklart i noen tilfeller slå feil ut i bruktmarkedet om den er dratt langt..
    Som kjøper burde man fint få vite hva man får, for selger vet tross alt hva han har.

    Hjemmeside er på vei, better than ever.

    Oppfølging ved feil/rep.. den er enkel og god.. desverre har enkelt tilfeller fått verse å styre sitt misnøye uten motbør fra den andre part, men heldigvis finnes det alltid 3 sider av en sak :)

    Og fjernkontroll.. ja sier bare Densen..
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Finnes flere store merker som selger fjk som ekstrautstyr. Gjerne til relativt dyre summer. 5000kr og opp er ikke uvanlig.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er nok litt leveringstid for øyeblikket. Guruen har en fin ordrereserve for øyeblikket og det virker som vi får flere medlemmer i MI-mafian :)

    Personlig blir det nok MI effekt her så fort økonomien er på plass og primare har en kjøper :)

    Så får de som dyrker i andre tråder om mangel på pappeske med logo på og orginal fjernkontroll bare fortsette å leve i uvitenhet om hva god lyd faktisk er ;)
    Siden det ble oppfordret til å ta det her, til tross for at det er en venntråd så får man vel det.

    Godt mulig det er gode produkter, at det er verdens beste er en subjektiv sak. Finnes mange verdens beste der ute, og merkelig ofte til mye lavere pris enn tilsvarende kvalitet :)
    Å gjøre narr av at noen ønsker tilpasset emballasje, fjernkontroll, brukerveiledning osv finner jeg underlig og tenker man kan holde seg for god for det.

    For min del virker produktene utvilsomt lydmessig meget imponerende utfra brukeromtalene. Det som ikke er like greit å forholde seg til er leveringstid og oppfølging ved feil og reparasjoner, her er det mye å gå på utfra tilbakemeldinger. Det er også noe uklart hvilket produkt man får til tider. Den personlige tilpassingen er gull for førstehåndskjøperens eget bruk, men for videresalg er det ikke til å komme unna at det er en utfordring. Som kjøper vet man vet aldri helt hva man kjøper og hvilken avart av modellen det er. Mangel på en skikkelig hjemmeside med info og spec på produktene hjelper jo ikke på. Dette tenker jeg medfører at potensielle kjøpere tenker seg om både to og tre ganger og vurderer om prisen er faktisk gjenspeiler verdien.

    Som sagt tror jeg produktene er gode, og vel så det, og skulle gjerne testet dem selv, men som sagt er det litt andre faktorer inne i bildet som kan virke hindrende på potensielle kjøpere.
    Da må du trøste deg med at til prisen så får du byggekvalitet/lyd få andre kan matche og Roar skrev vel lenger opp i tråden at han har hatt noen problemer men er igang for fult. Forskjell på produkter er etter hva kunden vil ha!
    Som sagt, det finne utrolig mange produkter der ute som ytterst få andre kan matche, ikke minst til prisen :)
    Leser stadig om produkter som er så utrolig mye bedre enn prisen tilsier :)

    Forskjellen sa jeg er gull for førstegangskjøper, så der er vi enige. Men det gjør fort noe med markedsstørrelsen for videresalg. Greit nok det, men ikke bli overrasket om et salg går tregt.
    Desverre et utrykk som brukes alt for ofte og også på utstyr som ikke direkte fortjener det.. men det er sånn denne hobbyen er.. bare å lese noen tester.. alt gjentar seg..

    Men det finnes heldigvis noen perler der ute. Og ja jeg står enda inne med min kommentar om at MI12 som Mala selger er et røverkjøp til prisen.. men jeg har også i flere tråder sagt at vi er alle ulike, vi har ulike ører, musikksmak osv osv..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Manglende embalasje med logo & sånt påtrykt. Like fine bruksanvisninger. Nettsider med fine bilder & fine tekniske data. Alle som savner dette med Music Innovation, og syntes det er dårlig at Malmin ikke har dette som de andre - helt enige med dere alle sammen!

    Allikevel, å hevde en dress består av kun stoff og sømmer, det vil både store Dressmann og en lokal skredder nikke seg eig i. Sikkert også gjeldende dere som kritiserer MI for det jeg her har nevnt innledningsvis. Samtidig påstår jeg at likheten mellom et menneske og en høyttaler er forskjellene - forskjellene i form av at selv om mange finner noe på Dressmann som passer ganske så bra - umulig å få den til å sitte like bra slik skredderen får til etter å ha målt opp kroppen din et kvarter. Noen som noen gang har hørt to høyttalere som spiller likt?

    Malmin er skredder. Forsterker-skredder. Som etter å ha fått vite hvilke høyttalere du har, litt om lytterommet ditt og hva du spiller og på hvilke lydtrykk, har alle forsterkerens komponenter inni hodet sitt. Og som skredderen bokstavelig talt leverer skreddesydde produkter, sikkert begge to med forsinket leveringstid siden de er få i bransjen og etterspørselen stor...

    OK, over til Bergen, eller til Asia - la oss si Pioneer. Når Pioneer lager en forsterker foregår den IKKE etter Malmin-metoden, men hva ledelsen har bestemt den skal koste, hvor prisen forteller utviklerne hvilket segment den skal konkurrere i, så om og gjøre å finne de rimeligste komponenter for å oppfylle disse krav. For emballasje, brosjyrer og nettsider, eksport- og importledd og forretninger og alt det der koster penger og skal bakes inn i den nye forsterkerens utsalgspris.

    OK, tilbake til Norway, nærmere bestemt Hokksund - eller ned til Kristiansand for den saks skyld. For enten man heter Malmin eller Lauvland så handler det kun om én ting; lage et best mulig produkt ut i fra den tanke disse to herrer har om komponenter & konstruksjoner & sånt. Som har resultert i et par tre faste modeller i Kristiansand - sågar synlig på internettsiden deres. Mens det i Hokksund, bortsett fra mangelen av internettsiden, finnes det samme pluss noen modeller til - inni hodet til Malmin - før skredderånden i han trer inn.

    OK, kjøp av MI betyr altså en prat med mesteren selv, hvor denne praten lett blir til at man velger noe annet enn hva man hadde tenkt. Og FORDI Malmin kan ett og annet om høyttalerne dine & masse annet, som igjen gjør at kjøperen SELV (ofte) velger noe ut over standard MI uvalg - for BEDRE resultat! Selvfølgelig kan man ikke forhåndslage brosjyrer & sånt på modeller som blir skapt under praten med kunden. Som hos skedderen - skredderen kan ikke ha jakka di hengene før han har målt deg opp.

    OK, så har man dette med garanti, som man får på denne Pioneer forsterkeren. Trygt! Fint det! Men ikke det samme, dagen selgeren stotrer frem; eeeehhhh den tror jeg har gått ut og er for gammel nå - er nok ikke noe å reparere - dvs. lønner seg ikke å reparere... Mens Malmin har skrudd av lokke på MI'en som plutselig begynte å sprake litt, og funnet feilen før du har rukket å se deg om i verkstedet hans - dvs. alle måleapparatene som står i hyllene der og får det til å se ut som man er innom NASA eller noe sånt.

    Jeg vet ikke om Malmin tenker toleranser på motstander eller nye kretsløsninger når han har sex. Men at fyren til tross for noen "små-skavanker" er et geni for musikksamlingen i den enkeltes hjem - DET er det ingen tvil om. Mike Bladelius en annen, hva gutta boys på Pass Labs og de der heter aner jeg ikke.

    Jeg er ingen talsmann eller forsvarer av Roar Malmin, og har forståelse for de som har opplevd problemer. Men jaggu har jeg respekt for de få skredderne som finnes - enten jeg skal ha meg klasse A uten at Visa kortet smelter og tar fyr, eller dress som får min sjåførmage til å se mindre ut...
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    OK, så har man dette med garanti, som man får på denne Pioneer forsterkeren. Trygt! Fint det! Men ikke det samme, dagen selgeren stotrer frem; eeeehhhh den tror jeg har gått ut og er for gammel nå - er nok ikke noe å reparere - dvs. lønner seg ikke å reparere... Mens Malmin har skrudd av lokke på MI'en som plutselig begynte å sprake litt, og funnet feilen før du har rukket å se deg om i verkstedet hans - dvs. alle måleapparatene som står i hyllene der og får det til å se ut som man er innom NASA eller noe sånt.
    Det er ikke uvanlig at deler går ut av produksjon og at det derfor ikke lar seg reparere uten å gå for brukte deler eller tråle nettet etter NOS (som gjerne kan være fake).
    Tviler på at noen vil nekte å reparere en Pioneer forsterker hvis delene fremdeles er i produksjon.
    I tilfellet MI, ser det ut som det brukes Sanken MT200 transistorer i alle utgangstrinn. Disse er nå EOL og vil bli unobtanium etter kort tid. Jeg tror nok at Roar har forberedt seg på dette ved å kjøpe inn store mengder, men det finnes ingen garanti for at forsterkerene kan repareres med originaldeler i all fremtid.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Audio Note har og lagre.
    Mange har det faktisk.

    Men er jo ikke noe å bekymre seg for.
    Han finn nok andre ting.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei alle MI venner, viser til mitt innlegg #8359 på gode kjøp på nettet.
    Jeg er ikke ute etter å stille MI i et dårlig lys. Jeg har selv vært eier av MI 10.1 SE rundt 2011/2012 og hadde stor glede av denne effektforsterkeren. Den ble solgt våren 2012 bl.a. for å finansiere byggingen av hytte:) Det er godt mulig at jeg i framtiden kan komme til å bli eier av MI pre/effekt. MEN: det er ikke til å komme forbi at det er en fordel med original emballasje, original kvittering, manual, original remote og en salgs/servicehistorikk ved et eventuelt videresalg. Jeg håper at jeg kan ha slike meninger uten å bli satt i miskreditt blant enkelte i denne tråden eller "Gode kjøp på nettet"
    Jeg har også vurdert preampen som Mala har til salgs og den er nok et svært bra kjøp, men kunne som sagt i #8359 tenkt meg litt mere historik og utstyr.

    Som sagt har jeg gode erfaringer med MI teknisk og lydmessig.

    Mvh. Morten Kvam(scaniagutten)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Håpe Malmin merker seg dette, at noe mer informasjon TILHØRENDE det enkelte produkt trolig gjør terskelen til kjøp lavere, i form av trygghet overfor køper nr. 2, i tilfelle man selger sakene - enten fordi kjerringa har kastet en ut eller at man ønsker å oppgradere eller andre ting man ikke kan forutse.

    Emballasje, er grisedyrt, så dyrt at prisene på dette avspeiler at den som skal emballere noe trolig skal sende ut noen tusen eksemplarer = prisen per stk. blir da levelig.

    Her har jeg imidlertid et tips til Malmin; snakk med Sarpsborg papp om behovet ditt, dvs. én eske som rommer mindre apparater og én som rommer store tunge. Så ilegger man hele papp-plater og inntil selve produktet tunge skumgummibiter - vipps er beskyttelses effekten god nok. Så får man heler leve med at emballasjen ikke er laserskjært til det enkelte produkt med innstøpt MI logo :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Når man ser hva ting med kvittering koster er det kanskje like greit å ikke få det?
    Men for en symbolsk sum på kanskje 25% kan det sikkert ordnes[emoji56]
    Bare tuller nå altså...
    Nettsted kommer tilbake etterhvert.
    Emballasje ville sikkert vært fint men ett fordyrende ledd. Spesielt om man skal ha det tilpasset og med logoer og ce stempler og innhold. Nå er jeg ikke imot å få slikt. Men hva skal jeg med dette?. Og eske behøver ikke være orginal får å sendes selvom det letter jobben.
    Og igjen så driver ikke Roar butikk. Men hjelper audiophile med det de er svakest for. Nemlig god lyd. Gjerne skreddersydd som nevnt.
    Om man handler oss Roar kan man sikkert få en kjøpskontrakt om man ønsker det. Har noen her egentlig brydd seg om å spørre?
    Når det gjelder service og reparasjoner så har jeg god erfaring med det. Ringt og avtalt og sittet og sett på mens det blir fikset. Og komponenter blir målt før man reiser derifra. Prøv å få til det hos Pioneer eller andre. Det er noe eget og langt mer personlig når man handler hos Roar. Og eierglede er ihvertfall godt tilstede. Om du er så heldig å bo sånn til at du kan se han klargjøre din nye forsterker. Så kan den følelsen nesten sammenlignes med å få barn. Eller kanskje ikke,men dere skjønner...
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.772
    Torget vurderinger
    1
    Servicen i Hoksund er det ikke noe og si på, den er super og han er utrolig kunskapsrik. Har hatt MI forsterkeren der på service og Teac cd spiller, neste blir MI pre, jeg har planer om overhaling av den senere.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei alle MI venner, viser til mitt innlegg #8359 på gode kjøp på nettet.
    Jeg er ikke ute etter å stille MI i et dårlig lys. Jeg har selv vært eier av MI 10.1 SE rundt 2011/2012 og hadde stor glede av denne effektforsterkeren. Den ble solgt våren 2012 bl.a. for å finansiere byggingen av hytte:) Det er godt mulig at jeg i framtiden kan komme til å bli eier av MI pre/effekt. MEN: det er ikke til å komme forbi at det er en fordel med original emballasje, original kvittering, manual, original remote og en salgs/servicehistorikk ved et eventuelt videresalg. Jeg håper at jeg kan ha slike meninger uten å bli satt i miskreditt blant enkelte i denne tråden eller "Gode kjøp på nettet"
    Jeg har også vurdert preampen som Mala har til salgs og den er nok et svært bra kjøp, men kunne som sagt i #8359 tenkt meg litt mere historik og utstyr.

    Som sagt har jeg gode erfaringer med MI teknisk og lydmessig.

    Mvh. Morten Kvam(scaniagutten)
    Jeg mente aldri å sette deg i miskreditt om du opplevde det.. men alle punktene du nevner blir jo på en måte litt "feil" og noe av det som servicehistorikk/innhold i amp/pre er jo strengt tatt eierens ansvar å videreformidle.

    Jeg har f.eks en mi12. Den er kjøpt ny av meg, bygget for meg med noen små modifikasjoner. Det er mitt ansvar å formidle dette videre med salg. Jeg fikk den også tilsendt i embalasje.. ok så står det ikke MI på den, men en solid koffert av eldre type med god og TILPASSET innhold som sendte den trygt hit. Betydelig bedre pakket enn alt som kommer i esker osv.
    Klart et MI klistremerke hadde hjulpet :)

    IMG_20180305_162531.jpg


    Fjernkontroll er det flere som har som standar, og hvorfor bygge noe det finnes nok av på markedet i dag i form av universal.. han hadde vel fjerniser før til dem, men i dag er det ikke økonomisk forsvarlig å lage da mi12 ikke er storselgern lenger og de nye har annen type og medfølgende remote.

    Kvittering.. ja spørr roar og få..

    Manual? Tja vis noen skulle trenge det så lager han sikkert det.. men 2 vridere krever neppe det.. :)

    Det eneste jeg personlig skal innrømme jeg er kritisk til inneholder litt temaet remote.. for ja du må ha en remote for å få den ut av mute/standby.. så ja, der skulle det kansje vært laget en enkel knapp i mangel på remote :)

    Vurderer selv å kjøpe mi12 hos mala bare for å ha en i sølv til et nr2 anlegg kansje ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei alle MI venner, viser til mitt innlegg #8359 på gode kjøp på nettet.
    Jeg er ikke ute etter å stille MI i et dårlig lys. Jeg har selv vært eier av MI 10.1 SE rundt 2011/2012 og hadde stor glede av denne effektforsterkeren. Den ble solgt våren 2012 bl.a. for å finansiere byggingen av hytte:) Det er godt mulig at jeg i framtiden kan komme til å bli eier av MI pre/effekt. MEN: det er ikke til å komme forbi at det er en fordel med original emballasje, original kvittering, manual, original remote og en salgs/servicehistorikk ved et eventuelt videresalg. Jeg håper at jeg kan ha slike meninger uten å bli satt i miskreditt blant enkelte i denne tråden eller "Gode kjøp på nettet"
    Jeg har også vurdert preampen som Mala har til salgs og den er nok et svært bra kjøp, men kunne som sagt i #8359 tenkt meg litt mere historik og utstyr.

    Som sagt har jeg gode erfaringer med MI teknisk og lydmessig.

    Mvh. Morten Kvam(scaniagutten)
    Jeg mente aldri å sette deg i miskreditt om du opplevde det.. men alle punktene du nevner blir jo på en måte litt "feil" og noe av det som servicehistorikk/innhold i amp/pre er jo strengt tatt eierens ansvar å videreformidle.

    Jeg har f.eks en mi12. Den er kjøpt ny av meg, bygget for meg med noen små modifikasjoner. Det er mitt ansvar å formidle dette videre med salg. Jeg fikk den også tilsendt i embalasje.. ok så står det ikke MI på den, men en solid koffert av eldre type med god og TILPASSET innhold som sendte den trygt hit. Betydelig bedre pakket enn alt som kommer i esker osv.
    Klart et MI klistremerke hadde hjulpet :)

    Vis vedlegget 495935

    Fjernkontroll er det flere som har som standar, og hvorfor bygge noe det finnes nok av på markedet i dag i form av universal.. han hadde vel fjerniser før til dem, men i dag er det ikke økonomisk forsvarlig å lage da mi12 ikke er storselgern lenger og de nye har annen type og medfølgende remote.

    Kvittering.. ja spørr roar og få..

    Manual? Tja vis noen skulle trenge det så lager han sikkert det.. men 2 vridere krever neppe det.. :)

    Det eneste jeg personlig skal innrømme jeg er kritisk til inneholder litt temaet remote.. for ja du må ha en remote for å få den ut av mute/standby.. så ja, der skulle det kansje vært laget en enkel knapp i mangel på remote :)

    Vurderer selv å kjøpe mi12 hos mala bare for å ha en i sølv til et nr2 anlegg kansje ;)
    Fikk i en slik koffert jeg og.
    Typisk offshore..de sender dyrt utstyr i slike kofferter.
    Godt beskyttet der mot pappesker fra andre.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hehe, koffertene ser i farta ut til å ha tilhørt en av passasjerene på Titanic ;D

    OK; antar de er bra. Men følger den forsterkeren? Eller returneres de til Malmin?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Dei kan levere en lækker solid fjernkontroll ja, på samme måte som f.eks Burmester. Den koster litt som Burmester også. Se tidligere i tråden et par plasser for bilde eller Google. Jeg husker ikke hvor.
    Hei :)
    En del info om RM's fjernkontroll : http://www.hifisentralen.no/forumet/diy-og-utvikling-ha-yttalere-forsterkere-etc/71960-ine-bygger-high-end-amplifiers-71.html#post2318894
    Gir en godfølelse uten sidestykke, og med en meget god rekkevidde. Verdt hver krone !
     
    Sist redigert:

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Fikk i en slik koffert jeg og.
    Typisk offshore..de sender dyrt utstyr i slike kofferter.
    Godt beskyttet der mot pappesker fra andre.
    Har enda tilgode å se en slik koffert iløpet av de 10 årene jeg har jobbet offshore.
    Både dyrt og rimelig utstyr sendes helst i denne typen kofferter.
    IMG_2583.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hehe, koffertene ser i farta ut til å ha tilhørt en av passasjerene på Titanic ;D

    OK; antar de er bra. Men følger den forsterkeren? Eller returneres de til Malmin?
    Beholdes ut fra det jeg vet.. men sendes vel ned igjen for å få mer utstyr opp ettervært ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fikk i en slik koffert jeg og.
    Typisk offshore..de sender dyrt utstyr i slike kofferter.
    Godt beskyttet der mot pappesker fra andre.
    Har enda tilgode å se en slik koffert iløpet av de 10 årene jeg har jobbet offshore.
    Både dyrt og rimelig utstyr sendes helst i denne typen kofferter.
    Vis vedlegget 495936
    Da har du sett lite. Jobber selv ved Europas største offshorebase.
    Men flest i plast nå, men de finnes enda ja.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Fikk i en slik koffert jeg og.
    Typisk offshore..de sender dyrt utstyr i slike kofferter.
    Godt beskyttet der mot pappesker fra andre.
    Har enda tilgode å se en slik koffert iløpet av de 10 årene jeg har jobbet offshore.
    Både dyrt og rimelig utstyr sendes helst i denne typen kofferter.
    Vis vedlegget 495936
    Da har du sett lite. Jobber selv ved Europas største offshorebase.
    Men flest i plast nå, men de finnes enda ja.
    Det är väl samma typ som Kimber använder till sina kablar.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Side 666 er vi komt til nå.
    Nå må dere skrive mer, så vi kommer oss ut av dette stygge tallet :p
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Finnes ikke stygge tall, bare stygge tanker og evt overtro [emoji56]
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Fikk i en slik koffert jeg og.
    Typisk offshore..de sender dyrt utstyr i slike kofferter.
    Godt beskyttet der mot pappesker fra andre.
    Har enda tilgode å se en slik koffert iløpet av de 10 årene jeg har jobbet offshore.
    Både dyrt og rimelig utstyr sendes helst i denne typen kofferter.
    Vis vedlegget 495936
    Da har du sett lite. Jobber selv ved Europas største offshorebase.
    Men flest i plast nå, men de finnes enda ja.
    Mongstadbase?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fikk i en slik koffert jeg og.
    Typisk offshore..de sender dyrt utstyr i slike kofferter.
    Godt beskyttet der mot pappesker fra andre.
    Har enda tilgode å se en slik koffert iløpet av de 10 årene jeg har jobbet offshore.
    Både dyrt og rimelig utstyr sendes helst i denne typen kofferter.
    Vis vedlegget 495936
    Da har du sett lite. Jobber selv ved Europas største offshorebase.
    Men flest i plast nå, men de finnes enda ja.
    Mongstadbase?
    Ja.. heter i dag CCB Mongstad :)

    Du da siden du kjenner til basen?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Apropos 666, hva var det nå WASP egentlig stod for..?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn