Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det greieste hadde vel vært om man kunne bruke mobilen som fjk.
    Mobilen kunne en vel faktisk brukt kanskje, hvis en vet hvilke modeller som passer ..hmm... :)
    Fikk beskjed om at Phillips, Marantz, Arcam osv virker.
    Da kunne en lastet ned en sånn universal fjk

    Tror jeg kommer til å bestille en MI kontroll etter hvert. De er jo lækker
    Det forutsetter vel mobiltelefon med ir-sender ? Selv kjøpte jeg en Oneforall fra returkassa på Elkjøp. Der fulgte det også med en skau av koder. Tror jeg ende opp med en kode fra Cambridge, som funket. Har tidligere også brukt fjernkontroll fra Arcam til MI.
    Arcam virker. Har en til en MI15 jeg har.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det greieste hadde vel vært om man kunne bruke mobilen som fjk.
    Mobilen kunne en vel faktisk brukt kanskje, hvis en vet hvilke modeller som passer ..hmm... :)
    Fikk beskjed om at Phillips, Marantz, Arcam osv virker.
    Da kunne en lastet ned en sånn universal fjk

    Tror jeg kommer til å bestille en MI kontroll etter hvert. De er jo lækker
    Det forutsetter vel mobiltelefon med ir-sender ? Selv kjøpte jeg en Oneforall fra returkassa på Elkjøp. Der fulgte det også med en skau av koder. Tror jeg ende opp med en kode fra Cambridge, som funket. Har tidligere også brukt fjernkontroll fra Arcam til MI.
    Ja, må nok sikkert ha mobil med ir-sender.
    Så enkelt ja. Topp
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle MI venner. Nå har jeg vært en MI venn en god stund allerede, da jeg har hørt litt her og der hos andre, i tillegg til å få låne effektforsterkere ett par ganger. Spiller på en NLE17 riaa, som fikk MI powersupply, samme typen som på en av de nyere MI preampene, slik jeg har forstått. En oppgradering som definitivt var verd prisen i mine ører, og står stødig og trygt i anlegget.

    NLE MI.jpg


    Nå spiller jeg blant annet på en oppgradert versjon av MI10, det er en 2x15 watt, gain 20dB, 500VA trafo og 220.000uF kondensatorer pr kanal. Har spilt på MI’n en stund allerede, først på diskant hornet fra 4kHz og opp. Og i helgen ble den koblet opp på mellomtonehornet som tar fra 600-4000kHz. En av tingene som slår meg, og imponerer stort, er hvor stille/tyst den er. Vi snakker horn med følsomhet rundt 110-115dB området, og null støy eller sus i lyttestolen, med helt sort bakgrunn :cool:

    2018-04-30 19.30.19.jpg

    (det er altså en oppgradert versjon av MI10, ikke MI mosfet. Ny front kommer :))

    Ellers ønskes alle MI venner en flott 1. Mai (til tross for at det regner og er vått for oss her på østlandet)
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei Arild
    Ønsker deg også en fin 1. Mai. Om du ikke skal ut og gå i tog, er det i alle fall fint vær til å kroe seg i en god stol med god musikk og MI klasse A. ??????
    Selv kjører jeg med en rørbasert pre til MI 17, preen består av to bokser, hvorav den ene er separat strømforsyning. Inspirert av deg begynner jeg å lure på om det kunne svare seg å få strømforsyningen oppgradert hos RM, om han vil. Kanskje best å ta det opp med guruen selv.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei Ole, det er sikkert ikke dumt å ta en prat med han om det. Er jo ikke sikkert det er noe behov heller, men det finner dere jo ut :)
    Blir en tur på treningsstudio først, så blir det musikk etterpå. Du får ta en tur når det passer, mulig Jan Olav kommer en tur i slutten av uken, håper å få til det i hvert fall.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ser flott ut lovemusikk, ryddig og strøkent :)
    :) Takk, men er vel Roar som skal ha takk ;)

    Har aldrig hørt dette merket, men lest mye skryt oppgjennom årene.
    Hadde vel slått meg til ro med at dette vil alltid bli for dyrt for meg.
    Men tiden går...og nå vart denne postet i går så blir spennende.
    Planen er også få sendt av gårde Doxaen til oppgradering.
    Så får MI effekt bli noe senere.
    Synd jeg ikke hadde penger klar da jeg så en på finn for et par dager siden.
    Jaja.. tippe det blir rått.
    Hørte på mine Spendor at de ville ha en oppgradering av elektronikken :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Lurer på hvor mange slike kofferter Roar har? ;)

    Jeg bruker damsung tablet med ir på som remote. Gratis app lastes ned med alle mulige merker :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Bruker selv, Heed fjernkontrollen.
    Hadde øyeblikk panikk her, da ingen virket her.
    Men hørte Heed skulle virke, så sjekket batteriene..der var de ingen batterier hehehe... Så nå er det helt topp.

    Bør jo spille seg litt inn, men en sniklytt må jo til.
    For et skyv og drag i denne preen.
    Den fikk Doxaen til å blomstre enda mer. Er det mulig? Og det på gamle Doxa 70SE :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    En ting jeg syns ikke er komt nok frem i tråden er at på innspilling er dette et produkt som det er hav og himmel i forskjell på fra opp av esken og 3 døgn, 72 timer etter.
    Min pre har stått på i 3 døgn nå.
    Baby i hus så lite tid til spilling.

    Hørte noen få min nå.
    Her har det skjedd MYE.
    Mørkt lydbilde står det å lese? Nei, ikke i det hele. Bare flott lydbilde.
    Rør pre savnes dermed ikke lengre. :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    En ting jeg syns ikke er komt nok frem i tråden er at på innspilling er dette et produkt som det er hav og himmel i forskjell på fra opp av esken og 3 døgn, 72 timer etter.
    Min pre har stått på i 3 døgn nå.
    Baby i hus så lite tid til spilling.

    Hørte noen få min nå.
    Her har det skjedd MYE.
    Mørkt lydbilde står det å lese? Nei, ikke i det hele. Bare flott lydbilde.
    Rør pre savnes dermed ikke lengre. :)
    Gratulerer!
    Innspilling av preampen din tar 2-3mnd.😀
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    En ting jeg syns ikke er komt nok frem i tråden er at på innspilling er dette et produkt som det er hav og himmel i forskjell på fra opp av esken og 3 døgn, 72 timer etter.
    Min pre har stått på i 3 døgn nå.
    Baby i hus så lite tid til spilling.

    Hørte noen få min nå.
    Her har det skjedd MYE.
    Mørkt lydbilde står det å lese? Nei, ikke i det hele. Bare flott lydbilde.
    Rør pre savnes dermed ikke lengre. :)
    Gratulerer!
    Innspilling av preampen din tar 2-3mnd.??????
    Såpass.. Her er det bare å glede seg skjønner jeg.
    Så detaljert og åpen den er nå. Bare kos :)

    Mvh
    Frank
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hehe[emoji3]
    Disse pre-amp fra Roar får liv i det meste. Mye av lyden er en god pre [emoji106]
    Bruker selv, Heed fjernkontrollen.
    Hadde øyeblikk panikk her, da ingen virket her.
    Men hørte Heed skulle virke, så sjekket batteriene..der var de ingen batterier hehehe... Så nå er det helt topp.

    Bør jo spille seg litt inn, men en sniklytt må jo til.
    For et skyv og drag i denne preen.
    Den fikk Doxaen til å blomstre enda mer. Er det mulig? Og det på gamle Doxa 70SE :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Innspilling av død elektronikk er jo ikke mulig i følge enkelte ...
    Men jo, det er nevnt noen få ganger med forsiktighet her inne. Noen kunne jo komme til å si at da er det feilkonstruert [emoji849].
    Min opplevelse er den samme. De låter utrolig godt med en gang. Og ca 3 dager på å løsne en del. Og de låter ihvertfall ikke dårligere etter det.
    En ting jeg syns ikke er komt nok frem i tråden er at på innspilling er dette et produkt som det er hav og himmel i forskjell på fra opp av esken og 3 døgn, 72 timer etter.
    Min pre har stått på i 3 døgn nå.
    Baby i hus så lite tid til spilling.

    Hørte noen få min nå.
    Her har det skjedd MYE.
    Mørkt lydbilde står det å lese? Nei, ikke i det hele. Bare flott lydbilde.
    Rør pre savnes dermed ikke lengre. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Innspilling av død elektronikk er jo ikke mulig i følge enkelte ...
    Men jo, det er nevnt noen få ganger med forsiktighet her inne. Noen kunne jo komme til å si at da er det feilkonstruert [emoji849].
    Min opplevelse er den samme. De låter utrolig godt med en gang. Og ca 3 dager på å løsne en del. Og de låter ihvertfall ikke dårligere etter det.
    En ting jeg syns ikke er komt nok frem i tråden er at på innspilling er dette et produkt som det er hav og himmel i forskjell på fra opp av esken og 3 døgn, 72 timer etter.
    Min pre har stått på i 3 døgn nå.
    Baby i hus så lite tid til spilling.

    Hørte noen få min nå.
    Her har det skjedd MYE.
    Mørkt lydbilde står det å lese? Nei, ikke i det hele. Bare flott lydbilde.
    Rør pre savnes dermed ikke lengre. :)
    Jeg skiftet utgangskondensatorene på en forforsterker en gang, Music Angel KT88, og der var det helt klar forskjell. Med nye kondiser låt det fælt..men etter 3-4 timer var den sin gamle jeg.
    Så joda , forskjell er det. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    trives i allefall godt med min Mi12+ som jeg liker å kalle den siden den kan bygges ut med full digital styring.

    nysgjerrigheten på hva MI effekt trinn kan gjøre blir ikke mindre med tiden, så vi får se om Primare a32 blir byttet ut ettervært.
    Men til Primaren sitt forsvar så kan jeg fint si at det er en jæklig god forsterker. tørr ikke tenke på hva man hadde måttet fått bygge av voldsverk for å tilsvare.. 2000kva trafo, 2x250 serdeles sterke watt :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Roar har ingen problemer med å overgå en slik[emoji3][emoji106]
    trives i allefall godt med min Mi12+ som jeg liker å kalle den siden den kan bygges ut med full digital styring.

    nysgjerrigheten på hva MI effekt trinn kan gjøre blir ikke mindre med tiden, så vi får se om Primare a32 blir byttet ut ettervært.
    Men til Primaren sitt forsvar så kan jeg fint si at det er en jæklig god forsterker. tørr ikke tenke på hva man hadde måttet fått bygge av voldsverk for å tilsvare.. 2000kva trafo, 2x250 serdeles sterke watt :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Effekt fra MI hadde vert spennende også.
    Men handlet pre så det får vente. :)
    Får heller oppgradere Doxaen først til 61 light. :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    trives i allefall godt med min Mi12+ som jeg liker å kalle den siden den kan bygges ut med full digital styring.

    nysgjerrigheten på hva MI effekt trinn kan gjøre blir ikke mindre med tiden, så vi får se om Primare a32 blir byttet ut ettervært.
    Men til Primaren sitt forsvar så kan jeg fint si at det er en jæklig god forsterker. tørr ikke tenke på hva man hadde måttet fått bygge av voldsverk for å tilsvare.. 2000kva trafo, 2x250 serdeles sterke watt :)

    Mener ikke å slenge med leppa om forsterkeren din, men jeg har lest det som er av tester av A32, og alle ender ut med "råbra bygget, kraftig, lav pris" og masse goddis - men "mangler det siste" mot kandidater den er sammenlignet opp mot. Lån deg en MI amp så hører du det nok etter få strofer.

    Da de kom med A60 trodde jeg dette var en A32-killer, men det ble det jo ikke. Tror en forfinet A32 (som gjerne kunne koste 15 lapper mer) ville solgt bra. Flotte produkter dette, riktig pris men ikke så godt jeg vet disse gutta kunne laget de. Og 60-serien kunne jeg ikke hatt pga utseende - syntes de ser ut som øvre del av betjeningspanelet på en oppvaskmaskin.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    trives i allefall godt med min Mi12+ som jeg liker å kalle den siden den kan bygges ut med full digital styring.

    nysgjerrigheten på hva MI effekt trinn kan gjøre blir ikke mindre med tiden, så vi får se om Primare a32 blir byttet ut ettervært.
    Men til Primaren sitt forsvar så kan jeg fint si at det er en jæklig god forsterker. tørr ikke tenke på hva man hadde måttet fått bygge av voldsverk for å tilsvare.. 2000kva trafo, 2x250 serdeles sterke watt :)

    Mener ikke å slenge med leppa om forsterkeren din, men jeg har lest det som er av tester av A32, og alle ender ut med "råbra bygget, kraftig, lav pris" og masse goddis - men "mangler det siste" mot kandidater den er sammenlignet opp mot. Lån deg en MI amp så hører du det nok etter få strofer.

    Da de kom med A60 trodde jeg dette var en A32-killer, men det ble det jo ikke. Tror en forfinet A32 (som gjerne kunne koste 15 lapper mer) ville solgt bra. Flotte produkter dette, riktig pris men ikke så godt jeg vet disse gutta kunne laget de. Og 60-serien kunne jeg ikke hatt pga utseende - syntes de ser ut som øvre del av betjeningspanelet på en oppvaskmaskin.
    Ja du har helt rett.. den mangler det siste.. som f.eks en MI pre ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fikk vel knappe 5 min i dag.
    Det som slo meg var at på live musikk så får en hele stemningen i salen, hallen, kirka eller ute i friluft.
    Tøft.
    Har noen uker med pappaperm så litt lytting skal vi få til.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei folkens.
    Nydelig vær her vestpå å ha pappaperm i.

    MI pre er bare nydelig. Kvalitet i musikken jeg ikke har hatt før.
    Doxaen må noe gjøres med. Står vel ikke helt i stil.
    Oppgradering har vert min klare plan et par år nå.
    Men så tenker jeg...
    Doxa er jo mer rett gjennom..

    MI vil jo gi litt mer trøkk og sånt.
    Synenergi er jo og et pluss.

    Tja.. Har vel en plan da :)

    MI 18 effekt :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei folkens.
    Nydelig vær her vestpå å ha pappaperm i.

    MI pre er bare nydelig. Kvalitet i musikken jeg ikke har hatt før.
    Doxaen må noe gjøres med. Står vel ikke helt i stil.
    Oppgradering har vert min klare plan et par år nå.
    Men så tenker jeg...
    Doxa er jo mer rett gjennom..

    MI vil jo gi litt mer trøkk og sånt.
    Synenergi er jo og et pluss.

    Tja.. Har vel en plan da :)

    MI 18 effekt :)
    Har du bestilt allerede [emoji3][emoji176]
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei folkens.
    Nydelig vær her vestpå å ha pappaperm i.

    MI pre er bare nydelig. Kvalitet i musikken jeg ikke har hatt før.
    Doxaen må noe gjøres med. Står vel ikke helt i stil.
    Oppgradering har vert min klare plan et par år nå.
    Men så tenker jeg...
    Doxa er jo mer rett gjennom..

    MI vil jo gi litt mer trøkk og sånt.
    Synenergi er jo og et pluss.

    Tja.. Har vel en plan da :)

    MI 18 effekt :)
    Har du bestilt allerede [emoji3][emoji176]
    Hehe... nei vente på skattepengene.
    :)
    Eller tja..men venter fortsatt på skattepengene
     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Nytter ikke med "Biltema-knekter" på 50 kilo forsterkeri.. Spesialbestilt 10x90x450mm stålplater for at ikke benken skal knele! :)

    rsz_1img_0926.jpg
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det var ikke småtterier montesi. Du kommer antakelig til å oppleve mer tyngde i nedre bassområde etter dette. Førsteinntrykk? ;D:rolleyes:
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Førsteinntrykk er selvfølgelig snor-rett frekvensegang i bassområdet og lavere hvilepuls i form av fravær av frykt for at ampene skal foreta et svalestup i parketten grunnet sviktende hyllekonstruksjon! 500 spenn hos en lokal sveiser. Kanskje han kunne laget andre finurlige løsninger også.. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hørt litt på anlegget i dag.
    Hører at det blir nok mye bedre å få en MI effekt, da Doxaen ikke får ut potensialet på høyttalerne.
    Litt som da jeg hadde Burmester 992 på Burmester høyttalere. Det var flott lyd, men de våknet ikke av dvalen før en koblet til en kraftig Hegel. Da steg de liksom i pris fra 15 til 100.000kr høyttalere. Er litt sånn nå.

    Så blir nok knall med MI effekt.

    Preen ja.. litt mer innspilt nå og enda bedre lyd. Koste meg i dag. Og for et skyv :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hørt litt på anlegget i dag.
    Hører at det blir nok mye bedre å få en MI effekt, da Doxaen ikke får ut potensialet på høyttalerne.
    Litt som da jeg hadde Burmester 992 på Burmester høyttalere. Det var flott lyd, men de våknet ikke av dvalen før en koblet til en kraftig Hegel. Da steg de liksom i pris fra 15 til 100.000kr høyttalere. Er litt sånn nå.

    Så blir nok knall med MI effekt.

    Preen ja.. litt mer innspilt nå og enda bedre lyd. Koste meg i dag. Og for et skyv :)

    Et MI "kraft-produkt" er garantert verdt å vente på. Er det kl. A eller A/B den du ender ut med?
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ønsker alle MI venner en fin dag.

    Når vinterstormene herjer vilt, og tåka legger seg som et vått teppe over sinnet, da først merker en hvem som er sine venner. Så takk for all støtte i en vanskelig tid.


    Roar Malmin
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ønsker alle MI venner en fin dag.

    Når vinterstormene herjer vilt, og tåka legger seg som et vått teppe over sinnet, da først merker en hvem som er sine venner. Så takk for all støtte i en vanskelig tid.


    Roar Malmin
    Ha en fin dag Roar. Viktig å se fremover
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jeg ønsker alle MI venner en fin dag.

    Når vinterstormene herjer vilt, og tåka legger seg som et vått teppe over sinnet, da først merker en hvem som er sine venner. Så takk for all støtte i en vanskelig tid.


    Roar Malmin
    Ha en god dag du også Roar.
     

    Audio107

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2012
    Innlegg
    221
    Antall liker
    184
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Hei Roar.
    Varme hilsner fra meg i Sandefjord, har jo litt av den samme utfordringen..
    Med vennlig hilsen Christer.????????????
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn