Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.818
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Har endret litt på prislista (s292) til Musical Innovation

    Det er dessverre ikke mulig og oppgradere MI-10.1(SE+++)
    Den er litt for lav,og har for liten kjølekapasitet.

    MI-9 kan oppgraderes til en superversion av MI-17.
    Den har så stor kjølekapasitet at det er mulig og kjøre så mye strøm i utgangstransistorene
    at Kl A effekten kan fortsette i lave impedanser.
    Det vil si at den blir like varm som en original MI-9.
    Dette til tross for at den "bare" leverer 2x25w i kl A i 8 ohm.
    Denne ombyggingen vil koste 14K.
    Selfølgelig også som monoblokk!

    Noen ville kanskje sagt at hvorfor betale 14K for en mye mindre forsterker?

    Svaret er enkelt: pga. LYDKVALITETEN (strømkapasiteten er ikke mindre enn MI-9)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.818
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Nå må jeg ha tunga rett i munnen!

    Dette jeg nå skal ta opp,er litt kontroversielt.
    Dette er en "kose" tråd,så vi vil ikke ha noen "sure" oppstøt.
    Selv om det er mange som vil være uenig med meg,
    respekterer jeg fullt ut deres meninger.

    Er av den formening, om at signalkildene kanskje er det viktigste leddet.
    Det spiller ingen rolle om hvor gode forsterkere/ kabler og høyttalere en har,
    hvis ikke signalkildene er......................?
    Tvert imot kan sluttresultatet bli katastrofalt.
    Dess bedre forsterkere/kabler/høyttalere en har,desto bedre kan en "oppdage" at
    det ikke låter bra.(dess bedre oppløsning desto større fallhøyde)

    Mener med dette og "informere" dere om at nå har MI med sine premium produkter kommet
    så langt at for og utnytte deres potensial.
    Bør dere tenke på signalkildene deres.
    Dere har spart "mye"penger på og investere deres oppsparte midler i MI.
    Da er det forhåpningsvis mulig og legge mere enn litt i signalkilder?

    RM og "puristen" er ganske opptatt av dette.
    Dette er også en av grunnene til at MI ligger på et så høyt nivå.("lydmessig")

    De som er uenig i dette, må gjerne ytre seg, men husk:
    DETTE ER EN KOSETRÅD
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Nå må jeg ha tunga rett i munnen!

    Dette jeg nå skal ta opp,er litt kontroversielt.
    Dette er en "kose" tråd,så vi vil ikke ha noen "sure" oppstøt.
    Selv om det er mange som vil være uenig med meg,
    respekterer jeg fullt ut deres meninger.

    Er av den formening, om at signalkildene kanskje er det viktigste leddet.
    Det spiller ingen rolle om hvor gode forsterkere/ kabler og høyttalere en har,
    hvis ikke signalkildene er......................?
    Tvert imot kan sluttresultatet bli katastrofalt.
    Dess bedre forsterkere/kabler/høyttalere en har,desto bedre kan en "oppdage" at
    det ikke låter bra.(dess bedre oppløsning desto større fallhøyde)

    Mener med dette og "informere" dere om at nå har MI med sine premium produkter kommet
    så langt at for og utnytte deres potensial.
    Bør dere tenke på signalkildene deres.
    Dere har spart "mye"penger på og investere deres oppsparte midler i MI.
    Da er det forhåpningsvis mulig og legge mere enn litt i signalkilder?

    RM og "puristen" er ganske opptatt av dette.
    Dette er også en av grunnene til at MI ligger på et så høyt nivå.("lydmessig")

    De som er uenig i dette, må gjerne ytre seg, men husk:
    DETTE ER EN KOSETRÅD

    Mener å huske det en gang i tiden var en produsent som hadde som slagord......"Shit in - shit out" hvor det var en klar hentydning om at dersom ikke kilden var på stell ville ikke resultatet bli spesielt godt.

    Enig i at kilden er av meget stor betydning for totalopplevelsen - egne erfaringer tilsier det samme :)

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Dette jeg nå skal ta opp,er litt kontroversielt.
    ......
    Tror egentlig ikke dette er så kontroversielt, hifipuristen; så vel Naim som Linn har hevdet dette standpunkt i snart 40 år, og flere hifi-magasiner og andre meningsbærere i bransjen har hatt samme innstilling. Det man ikke har med seg fra kilden dukker ikke opp noe annet sted underveis, og skal du strekke kvalitetene så langt de går, er det ingen vei utenom en kilde av høy kvalitet. Det er ikke der det skal spares! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    4.620
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Dette jeg nå skal ta opp,er litt kontroversielt.
    ......
    Tror egentlig ikke dette er så kontroversielt, hifipuristen; så vel Naim som Linn har hevdet dette standpunkt i snart 40 år, og flere hifi-magasiner og andre meningsbærere i bransjen har hatt samme innstilling. Det man ikke har med seg fra kilden dukker ikke opp noe annet sted underveis, og skal du strekke kvalitetene så langt de går, er det ingen vei utenom en kilde av høy kvalitet. Det er ikke der det skal spares! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    He, He.. Skal du finne kilden må du gå mot strømmen.. ;)

    Mvh
    lassemann
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    MI 13 blir til - Episode 7

    Her er flere detaljbilder av den kommende fullbalanserte preampen MI 13.

    Nå er det snart duket for leveranse - av MI 13 Ser. No. 001 & 002! (til OPS og hans kamerat).
    Ser. No 003 er reservert til RM himself.
    Leveransen vil finne sted på søndag eller mandag.
    Bilder av begivenheten kommer...

    MI_13_1.jpg


    MI_13_2.jpg


    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Dette jeg nå skal ta opp,er litt kontroversielt.
    Å mene at kilden har betydning for sluttresultatet er ikke kontroversielt, men kanskje at en som lever av å bygge og selge forsterkere mener det er det??
    Man kan jo godt si at rommet er enda viktigere. Hvis ikke rommet er støysvakt nok hjelper det lite med høyoppløst dynamisk musikk.
    De som selger dyre kabler mener gjerne at det er det viktigste for lyden.
    Så er det jo flott at RM mener kilden er viktig.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.818
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hvis man leser endel innlegg her inne på hfs, virker det som veldig mange syntes at høyttalerne er der man skal
    legge pengene. Rimlig elektronikk og dyre høyttalere går igjen.
    Derfor var jeg redd for at dette med kilder var et ømtålig tema.
    De fleste innlegg jeg har lest her inne, virker det som om elektronikk ikke er så viktig.
    Billig kontra dyr elektronikk er lite og hente på?
    Høyttalere derimot er nærmest opplest og vedtatt at her bør en legge pengene.
    Det er klart at høyttalerne er viktig,det tror jeg alle er enige om?
    Hvis en har gått til innkjøp av høyttaler som har meget god oppløsning.
    Mener jeg at alt foran dem(høyttalerne) må ha et viss kvalitetsnivå.
    Hvis ikke vil disse høyoppløslige H. låte dårlig.
    Topp elektronikk vil gi et kjempeløft i "lydkvalitet" til nesten alla høyttalere?

    Som noen påpeker her,finnes det andre faktorer i et anlegg,som kanskje betyr enda mer
    for "lydkvaliteten.

    Nevner mine kjepphester som er delt i 3 kategorier.

    1. Akustikk (kontroll på frekvensgang/etterklangstid og fase)

    2.Strøm. Strømmen kan aldri bli "ren nok" for oss entusiaster.
    Derfor må den "renses".
    Finnes mange muligheter for dette. Det er tross alt strømmen fra stikkontakten
    som omgjøres til lydbølger, som vi lytter til.

    3. Vibrasjonsdemping. (Når høyttaleremembranene rører på seg, flytter de på luften i rommet.
    Da flytter alt i rommet på seg.)
    Det vi da skal prøve å gjøre, er og isolere alt som skal reprodusere lyd så godt som mulig.

    Alle disse punktene kan de fleste av oss gjøre noe med.
    Det er viktig å forstå at alt vi gjør er kompromisser,akustikken kan alltid bli bedre, strømmen kan alltid bli renere og
    vibrasjonsdempingen kan alltid bli mer kompromissløs?


    Disse punktene har jeg tenkt å skrive mer om som en føljetong i framtida.
    Deler dette da opp i 3 avsnitt.

    MEN, bare hvis det er interesse for dette?
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Siggerud
    JA! Gi gass, purist. På disse feltene kan mange av oss ha en del å lære. Prisverdig tiltak.
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    708
    Antall liker
    249
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    First Things First Kjøp en skikkelig forsterker med ønsket lyd signatur og som er stabil til og drive det meste,og så gå for Ht som kan passe /design/lyd OSV .
    Som å sammenligne bil (ferrari ) Bil =Ht , Motor = Eff ,,,, med motoren så skjer alt ,,,uten den ,,,ja ikke noe ferrari IMO.
    R.
     
    Sist redigert:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    920
    Antall liker
    535
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei!

    Mi erfaring som langvarig MI-bruker, er at effekttrinna sine kvaliteter blir stadig bedre/meir synlig, til bedre kjeden foran er.

    Min tidligere MI 2, fekk eg oppleve både med MI 1, MI 6 og MI 11, og den voks med oppgåva for kvar ny oppgradering.

    På kilde-sida har det dessverre vore lite investering hos meg. Men eg ser ingen grunn til at det ikkje være liknande erfaringar å trekke der.

    Mvh Arild
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    Også dere som trodde MAD betydde Malmin Audio Design, da. Er tydeligvis visse ting dere ikke vet om guruen deres.... :)

    Foto0046.jpg


    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.266
    Antall liker
    10.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    First Things First Kjøp en skikkelig forsterker med ønsket lyd signatur og som er stabil til og drive det meste,og så gå for Ht som kan passe /design/lyd OSV .
    Som å sammenligne bil (ferrari ) Bil =Ht , Motor = Eff ,,,, med motoren så skjer alt ,,,uten den ,,,ja ikke noe ferrari IMO.
    R.
    Nei og ja -- Ha en passende forsterker som passer til det meste. Gjerne med de kriterier som du setter? Og en god stabil, støysvak, strømsterk og relativ nøytral forsterker passer i grunnen til det aller aller meste. Den vil vise noe av potensialet til HT og rominteraksjon.
    Ordne HT som passer inn i rommet (de 2 største bidragsyterne til god lyd sammen med dine egne ører).. Man kan like gjerne si at kjeden starter med dine ører.
    Så kan en oppgradere med en forsterker som yter dette enda mer rettferdighet og gjerne mer til.. Gjerne MI eller noe annet avhengig av hva du foretrekker.
    Kanskje lav watt rør om du skaffer deg ultraeffektive horn f.eks. ?

    Tar man sammeligningen med bil (som selvsagt ikke er god) begynner man ikke å designer rundt en motor. Man tilpasser motoren til det den skal plasseres i..
     

    Geir B

    Medlem
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    12
    Sted
    Rogaland
    PRISLISTE FOR MUSICAL INNOVATION


    Pre amper : MI-15 Entry Level 14K

    MI-16 Single Ended 25K ( uten fjernkontroll+ca 400,-)
    Cardas phonobøssinger,2 sett utg, 5 ing, og Prosessor throug
    Oppgradering MI-11 til MI-16 9K (originale utganger og innganger som MI-11)

    MI-12 Single Ended inn/ Balansert ut. 45K (Utlegg og reguleringer som MI-16)

    MI-13 Fullbalansert 3ing.Balansert+2 ing, Single Ended og Balanserte utganger
    Pris uten hodetelefonutg. 60K Med hodetelefonutg. Spes for Sennheiser HD-800 65k


    Sluttrinn: MI-18 Entry Level 14K (2x70w klAB) Dual Mono (Kan også kobles som Monoblokk 280w)

    MI-17 25K (2x25w Kl A) også som Monoblokk (50w Kl A-100w Kl AB) Fullbalansert

    MI-9.1 45K (2x80w KlA) også som Monoblokk (160w Kl A-320w Kl AB)Fullbalansert

    Det er dessverre ikke mulig og oppgradere MI-10.1(SE+++)

    Det er derimot mulig og oppgradere MI-9 til SUPER utgave av MI-17 14K

    Mi-Mosfet lages kun på bestilling. Pris avhenger av utførerelse.

    Spesialtilbud for Entry Level: Kjøp MI-15+ MI-18 (forforsterker+Effektforsterker) for 20K spar kr8000,-

    Alle Priser er ink. Mva. Forbeholder retten til når som helst å endre priser.
    Hei, hvem forhandler disse produktene? Finner ikke noe info om MI-18, er interessert i denne pakken med MI-15, og pris på MI 3 Mk II?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei Geir B!

    Roar Malmin står selv for konstruksjon, produksjon, salg og service av sine Musical Innovation forsterkere.

    Du når ham lettest på følgende måte:
    Send en tekstmelding til ni-to-to 11 tre-nuller, eller send en mail til roamalmi krøllalfa online dått no.

    Flere specs, priser, historikk etc finner du på Maxtors utmerkete Siden om MUSICAL INNOVATION.

    Mvh Salty
     

    Geir B

    Medlem
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    12
    Sted
    Rogaland
    Hei Salty, takk for svar. Får sende en mail til han. Fant ikke noen info om MI-18, og pris på MI 3 MK II på denne siden.
    Mvh Geir
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.013
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    Vi som har et sykt åndelig forhold til produktene til Malmin, var ikke klar over de dentale sidene til Roar. Well, good business is where you find it. Er det ikke detr de sier, Rognlien..?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.013
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    Hei Salty, takk for svar. Får sende en mail til han. Fant ikke noen info om MI-18, og pris på MI 3 MK II på denne siden.
    Mvh Geir
    Være bare litt forberedt på at det kan være vanskelig å komme i kontakt. Han har mye og gjøre, og det er ofte stor pågang fra folk.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.912
    Antall liker
    33.752
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei igjen Salty:)

    Jeg får skrive litt kort her i denne tråden (er vel her du vanker mest), jeg må få takke for et hyggelig besøk hos deg
    og din hyggelige kone tidligere i dag! Det var stas at du(dere) kunne ta imot en "skogkær" som tilfeldigvis var i MI-land:)
    Må få berømme deres meget flotte og trivelig hjem og du må hilse så mye til kona for utsøkt nybakst og nytrukket kaffe!

    Det var MYE å se og høre på hjemme hos deg og tiden gikk så alt for fort. Jeg er imponert over alle klasse-A MI-boskene dine og jammen hadde ikke mannen en Audionet boks også :cool:
    Høytalere av meget god kvalitet manglet det heller ikke på. Det ble mange og meget gode inntrykk som jeg skal la få smelte litt, så skal jeg heller få lov å komme tilbake med litt om disse om du tillater Salty;)
    Dette var meget artig og nok en gang, takk for gjestfriheten!

    gismo
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen Salty:)

    Jeg får skrive litt kort her i denne tråden (er vel her du vanker mest), jeg må få takke for et hyggelig besøk hos deg
    og din hyggelige kone tidligere i dag! Det var stas at du(dere) kunne ta imot en "skogkær" som tilfeldigvis var i MI-land:)
    Må få berømme deres meget flotte og trivelig hjem og du må hilse så mye til kona for utsøkt nybakst og nytrukket kaffe!

    Det var MYE å se og høre på hjemme hos deg og tiden gikk så alt for fort. Jeg er imponert over alle klasse-A MI-boskene dine og jammen hadde ikke mannen en Audionet boks også :cool:
    Høytalere av meget god kvalitet manglet det heller ikke på. Det ble mange og meget gode inntrykk som jeg skal la få smelte litt, så skal jeg heller få lov å komme tilbake med litt om disse om du tillater Salty;)
    Dette var meget artig og nok en gang, takk for gjestfriheten!

    gismo
    Jeg vil også få takke for et svært hyggelig besøk av en ekte "skogkær", gismo! ;)
    Det er bestandig hyggelig å møte ekte entusiaster, som kan komme med god input til hobbyen, både av teknisk og musikalsk art.
    Det er tydelig at du har lang fartstid, og har mye å by på. Det var noen trivelige timer!

    Du står fritt til å beskrive inntrykkene dine, gismo. Jeg vil sette pris på det.
    Du er hjertelig velkommen tilbake til MI-land, anytime! :cool:

    Mvh Salty
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    @Salty. Problemer i tårnet.. Barnebursdags invitasjon til den minste. Dvs vår "date" utgår.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    920
    Antall liker
    535
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    @Salty. Problemer i tårnet.. Barnebursdags invitasjon til den minste. Dvs vår "date" utgår.
    Ok, ArildD. :)
    Da kan vi se om vi kan få til den vennskapelige "dysten" en annen gang.

    Mvh Salty
    Dette var litt synd at vart avlyst/utsatt.

    Og tenk - et barneselskap hadde jo vært det nær IDEELLE publikum for ein "blindtest". Med sannsynligvis absolutt ingen preferanser i den eine eller andre retningen, hadde dei jo vært den ideele kontrollgruppa...;)

    Vokabularet kunne jo ha blitt ein liten utfordring. Og kanskje krav om Justin Bieber som referansemusikk - vel say no more!
    Kanskje like greit at det vart utsatt..

    Hehe;)

    Mvh Arild
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    @Salty. Problemer i tårnet.. Barnebursdags invitasjon til den minste. Dvs vår "date" utgår.
    Ok, ArildD. :)
    Da kan vi se om vi kan få til den vennskapelige "dysten" en annen gang.

    Mvh Salty
    Dette var litt synd at vart avlyst/utsatt.

    Og tenk - et barneselskap hadde jo vært det nær IDEELLE publikum for ein "blindtest". Med sannsynligvis absolutt ingen preferanser i den eine eller andre retningen, hadde dei jo vært den ideele kontrollgruppa...;)

    Vokabularet kunne jo ha blitt ein liten utfordring. Og kanskje krav om Justin Bieber som referansemusikk - vel say no more!
    Kanskje like greit at det vart utsatt..

    Hehe;)

    Mvh Arild
    Hmm.. Barneselskapet er ikke hjemme, men betyr at Kone og barn ikke er bortreist.. SKULLE ha huset i fred i 30t. :( Hva gehør angår.. Husets 12 åring hører forskjell på platespiller med og uten ekstra vekt. Husets 14 åring... Hørte egentlig ikke forskjell på mine 1027be og Jmlab Focal 705s. Litt mindre bass, men ikke stor forskjell.. ! Så ikke sikkert 4 åringer hadde vært referanse publikum... Derimot ble det VIRKELIG forskjell å gå fra Mi11 light til Ayre pre :) Dog så hører ikke barna forskjell..
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Nå må jeg ha tunga rett i munnen!

    Dette jeg nå skal ta opp,er litt kontroversielt.
    Dette er en "kose" tråd,så vi vil ikke ha noen "sure" oppstøt.
    Selv om det er mange som vil være uenig med meg,
    respekterer jeg fullt ut deres meninger.

    Er av den formening, om at signalkildene kanskje er det viktigste leddet.
    Det spiller ingen rolle om hvor gode forsterkere/ kabler og høyttalere en har,
    hvis ikke signalkildene er......................?
    Tvert imot kan sluttresultatet bli katastrofalt.
    Dess bedre forsterkere/kabler/høyttalere en har,desto bedre kan en "oppdage" at
    det ikke låter bra.(dess bedre oppløsning desto større fallhøyde)

    Mener med dette og "informere" dere om at nå har MI med sine premium produkter kommet
    så langt at for og utnytte deres potensial.
    Bør dere tenke på signalkildene deres.
    Dere har spart "mye"penger på og investere deres oppsparte midler i MI.
    Da er det forhåpningsvis mulig og legge mere enn litt i signalkilder?

    RM og "puristen" er ganske opptatt av dette.
    Dette er også en av grunnene til at MI ligger på et så høyt nivå.("lydmessig")

    De som er uenig i dette, må gjerne ytre seg, men husk:
    DETTE ER EN KOSETRÅD

    Mener å huske det en gang i tiden var en produsent som hadde som slagord......"Shit in - shit out" hvor det var en klar hentydning om at dersom ikke kilden var på stell ville ikke resultatet bli spesielt godt.

    Enig i at kilden er av meget stor betydning for totalopplevelsen - egne erfaringer tilsier det samme :)

    Mvh.
    Maxtor
    Rega , hvis jeg ikke husker feil og jeg er veldig enig i det, men har ikke alltid vært det, har gjennom egen testing funnet ut at slik funker det , ihvertfall hos meg :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.818
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Shit in shit out tror jeg opprinnlig kommer fra Skotske Linn?
    Det er flere "merker" som sier dette,men tror det var Linn som var først.

    Prislista til Musical Innovation gjelder kun for "dagens" modeller.

    Synd arildD at det ikke ble noe Cola på deg. Salty håper på en "ny" runde,tror jeg.

    Nye MI-13(fullbalansert preamp) blir satt inn i racket mitt i løpet av kvelden.
    Roar kommer hit med dem.(2stk)
    Salty legger ut bilder?

    Kommer tilbake til følgetongen, den starter med høyttalerplassering,dernest litt akustikk.

    Noen som var på Vår Puls på OHC i helgen?
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Shit in shit out tror jeg opprinnlig kommer fra Skotske Linn?
    Det er flere "merker" som sier dette,men tror det var Linn som var først.

    Prislista til Musical Innovation gjelder kun for "dagens" modeller.

    Synd arildD at det ikke ble noe Cola på deg. Salty håper på en "ny" runde,tror jeg.

    Nye MI-13(fullbalansert preamp) blir satt inn i racket mitt i løpet av kvelden.
    Roar kommer hit med dem.(2stk)
    Salty legger ut bilder?

    Kommer tilbake til føljetongen, den starter med høyttalerplassering,dernest litt akustikk.

    Noen som var på Vår Puls på OHC i helgen?


    Gratulerer (snart) med ny MI 13, hifipuristen! Gleder meg virkelig på dine vegne.

    Gleder meg også til bilder og ditt første forsiktige lytteinntrykk :)

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Siggerud
    Først litt kverulering, Maxtor: (hifi-)puristen er ikke å anse som et egennavn og skrives derfor ikke med stor P. Det er mer å anse som et nick, eller enda nærmere en tittel, og tiltaleformen blir derfor purist, uten -en endelsen. Jfr major, borgermester m.fl. Hehehe...
    Så RM fikk de ferdige i tide. Gratulerer, både produsent og heldige eiere! Blir veldig spennende å høre om, og etterhvert å få lagt øre til.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Først litt kverulering, Maxtor: (hifi-)puristen er ikke å anse som et egennavn og skrives derfor ikke med stor P. Det er mer å anse som et nick, eller enda nærmere en tittel, og tiltaleformen blir derfor purist, uten -en endelsen. Jfr major, borgermester m.fl. Hehehe...
    Så RM fikk de ferdige i tide. Gratulerer, både produsent og heldige eiere! Blir veldig spennende å høre om, og etterhvert å få lagt øre til.

    Beklager så meget til alle berørte parter - dette er tatt til etteretning og herved korrigert :)

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    MI 13 blir til - Episode 8

    Her er flere detaljbilder av den nye fullbalanserte preampen MI 13.

    Den nye MI 13 ble installert i racket til hifipuristen i går mandag, som avtalt.
    Sølvfronten er midlertidig, den endelige utgaven skal ha sort front med blanke knapper.

    MI_13.JPG


    Flere bilder kommer.

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Beklager OT, men allikevel:

    Petre har bursdag i dag. Gratulerer med dagen! ;)

    Han har nå blitt en mann i sin beste alder.

    Gratulerer_1.jpg


    Mvh Salty
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Siggerud
    Beklager OT, men allikevel:

    Petre har bursdag i dag. Gratulerer med dagen! ;)

    Han har nå blitt en mann i sin beste alder.

    Vis vedlegget 195672

    Mvh Salty
    Takketakk, Salty. I min beste alder har jeg alltid vært. Ingenting å beklage, for det kan da ikke på noen måte være OT, det? ( Ikke for meg, iaf )
    Med revidert 9.1 innen rekkevidde er det dobbel grunn til feiring.

    Mvh
    en ung mann
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med dagen, Petre! :)

    Der var den på plass ja. Ps. Flere bilder er alltid fint? :)

    Mvh
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.818
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer eller var det Kondolerer med dagen Petre?

    Ellers holdt RM ord ift. avtale.
    Begge preampene kom og den første er satt inn i racket allerede som dere kan se.( bilder Salty har lagt ut)

    Kald og ny, kunne jeg bare konstatere at den(nye MI-13) har tatt et steg i riktig retning.
    Den har om mulig enda litt bedre oppløsning, og enda lavere støygulv enn forrige utgave.(av gml. MI-13)
    Vil ikke si noe mer før den er nogenlunde innspilt.

    Heimdall, Musical Innovation har faktisk kommet rimelig tett på kilden(i er stereoanlegg).
    De har nemelig laget et Riaa trinn (MI-14) og en komplett analogdel til cd spillere eller DA konvertere.
    Denne analogdelen synes jeg forøvrig er MEGET bra.(Pris:15K ferdig montert)

    Igjen Petre, Roar holder på med din nye MI-9.1 nå.

    Kommer tilbake til følgetongen når jeg har bedre tid.
    For viderekomne, kommer jeg ikke til å dykke så dypt i emnene.
    Alle skal ha muligheten for kunne få noe ut av det.

    Er det noen her som har noen ønsker om ting vi kan ta opp i tråden?
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Siggerud
    og en komplett analogdel til cd spillere eller DA konvertere.
    Denne analogdelen synes jeg forøvrig er MEGET bra.(Pris:15K ferdig montert)


    For viderekomne, kommer jeg ikke til å dykke så dypt i emnene.
    Alle skal ha muligheten for kunne få noe ut av det.

    Er det noen her som har noen ønsker om ting vi kan ta opp i tråden?
    At analogdelen til 15k er svært bra kan jeg underskrive på. Jeg fikk den innmontert i min lett tilårskomne ( men ikke egentlig utpreget billige ) DAC, og det løftet gjengivelsen til nye høyder.
    Jeg synes føljetongen din både bør omhandle basic, for de aller enkleste sjelene blandt oss, som meg selv, men samtidig gå såpass i dybden at også de med mer kunnskaper har litt å hente.
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.863
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hifipuristen nevner en sak som jeg gjerne vil understreke/anbefale:

    RM har utviklet et analogt utgangstrinn, basert på kretsløsninger fra hans eminente MI 11 forforsterker. Hensikten er å erstatte tilsvarende utgangstrinn som enhver DAC (enten separat eller i en CD-spiller) er utstyrt med. De aller fleste DAC'er (bortsett fra de i ypperste elitedivisjon) har implementert dette utgangstrinnet vha billige, masseproduserte IC op-amper. RMs trinn består kun av diskrete kvalitetskomponenter, de samme som han bruker i sine forforsterkere.

    RM har oppgradert det analoge utgangstrinnet i min SONY XA5400ES, og jeg gir det min aller varmeste anbefaling! Ikke helt billig, men dere bør absolutt vurdere denne oppgraderingen, dere som har en DAC (eller CD-spiller).

    Her er det nye analoge utgangstrinnet:
    Sony_02.jpg


    ...med tilhørende ny strømforsyning:
    Sony_05.jpg


    RM fant en ledig plass i "kjelleren":
    Sony_12.jpg


    Sånn ser det ferdige resultatet ut (nytt analogt utgangstrinn kan skimtes under det blå printet til høyre):
    Sony_17.jpg


    Hele oppgraderingsprosessen kan du følge her: http://www.hifisentralen.no/forumet...21677-musical-innovation-220.html#post1386521. En artig tour!

    Mvh Salty
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.818
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Til dere som synes denne analogdelen ser intresant ut.

    Dette MI- produktet har også blitt montert i en Audio Research Dac.
    Kan sikkert legge ut noen bilder av den også etterhvert.
    Siste skrik nå ang. analogdel er at det er mulig og få "ekte" balanserte utganger.(i tillegg til SE- utganger)
    Vet faktisk ikke sikkert, men hvis det er plass til balanserte utganger på denne Dac'n.(Audio Research)
    Vil det bli montert i nærmeste framtid. Da vil det bli tatt bilder som legges ut her.

    Ellers er det vel noen som lurer på hvor vi lytter "til" MI produktene?

    Glasscola til den som tror de vet hvor?!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn