Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Bilder fra Roar mens han bygger. Veldig hyggelig å få bilder underveis via E-post. Tenkte jeg skulle dele.. :)

    Mvh. Ole
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Spennende :)

    Gratulerer med et STORT valg !

    Ekstra hyggelig m bilder av byggeprosessen fra Roar.
    Hvem andre gjør sånt.....

    Hvilket kabinett setter han godbitene i ? (MI 8? ). det ser svært ut....

    Mvh Arild nr 2
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Fantastisk byggekvalitet og eierglede Arild nr 1. Den forsterkeren ser ut som et monster og spiller vel monsterbra i tillegg. Gleder meg ikke akkurat noe mindre etter å se noe slikt. :)

    Arild nr 2: Ikke mange som er så "nærme" kundene sine med info og bilder underveis. Er fortsatt en bråte med mennesker som fortsatt setter pris på slikt. Er relativt unikt det Roar driver med. Kudus!
    Når det gjelder kabinett lurer jeg like mye som deg faktisk, har glemt å spørre om mål på kabinettet. Det får jeg nok snart svar på tenker jeg. ;)

    Tror jaggu jeg må bytte navn til.....

    ...ARILD!

    Mvh. Ole
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Fantastisk byggekvalitet og eierglede Arild nr 1. Den forsterkeren ser ut som et monster og spiller vel monsterbra i tillegg. Gleder meg ikke akkurat noe mindre etter å se noe slikt. :)

    Arild nr 2: Ikke mange som er så "nærme" kundene sine med info og bilder underveis. Er fortsatt en bråte med mennesker som fortsatt setter pris på slikt. Er relativt unikt det Roar driver med. Kudus!
    Når det gjelder kabinett lurer jeg like mye som deg faktisk, har glemt å spørre om mål på kabinettet. Det får jeg nok snart svar på tenker jeg. ;)

    Tror jaggu jeg må bytte navn til.....

    ...ARILD!

    Mvh. Ole

    He HE :)

    Eller rARILD. (jeg kjenner noen til her på sentralen m samme navn, det er det vi kaller oss privat, men det må du ikke si til noen ;) )

    Roar er utilgjengelig i perioder, men når han er tilgjengelig er han det til fulle.....

    Opplevde samme byggeprosessen med min 10.1 Special Edition. Det blir et helt spesielt produkt, det tror jeg at jeg kan love :) !

    Mvh rArild nr 1 ;) ( = Arild nr 2)
     
    Sist redigert:

    Blixa

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2005
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Sted
    Telemark
    Torget vurderinger
    1
    Jeg også:) men 60k. Er det mulig å få oppgradert en MI11 til en MI13? Pris?
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Jeg føler meg faktisk litt satt ut...

    Jeg har betraktet meg selv som kabelnøytral, og har vanskelig for å tro at noen interne kabelstumper kan utgjøre så mye.
    Fint sølv AGSS aldri så mye. Men allikevel...? To utganger fra preampen gjør nok også sitt.
    Kombinasjonen AGSS + null splitting før biampingen er ihvertfall en suksess.

    Jeg sitter og storkoser meg med musikken. Den ekstra åpenheten skaper ny nærhet til artistene.
    Jeg vet at dette høres ut som floskler, men sånn opplever jeg det faktisk.
    Æresord. :)

    Mvh Salty
    Hei Salty! Jeg har erfart det samme selv ved å gå fra kobber til sølv. Jeg vurderer å bytte til agss og wbt på min dac slik at det matcher MI 11. :)
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.848
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Bilder fra Roar mens han bygger. Veldig hyggelig å få bilder underveis via E-post. Tenkte jeg skulle dele.. :)

    Mvh. Ole
    Jøss! En balansert MI 9 blir til! :)

    Artig å ta se bilder fra byggeprosessen. En RM spesial.
    Jeg gleder meg til å se bilder av det ferdige monsteret!

    Nok en gang: Gratulerer med en unik forsterker, Olbor!

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.848
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Salty: Du har jo muligheten til å koble dei splitterane inn att i systemet vettu....

    Edit: Eg veit jo at du ikkje er så glad i å drive med kabelbytting, men tanken slo meg. Ville kunne gi ein ganske klar peikepinn i alle fall, om du var brydd med å gjere det.

    Mvh Arild
    Det var en god idé, Arild. :)

    Akkurat som deg, så gjorde jeg to oppgraderinger på en gang. Og lurer på hva som gjorde hva osv...

    Det er imidlertid litt trangt bak racket mitt, så jeg kommer nok til å kose meg med musikken noen dager til sånn som det er nå.
    Men jeg er nysgjerrig på hva noen interne AGSS kabelstumper har å si for lyden, så jeg kommer nok til å prøve signalsplitterne igjen.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hvilke signalkabler bruker du mellom pre og power mr. Salty ?

    Mvh Arild nr. 2
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.848
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hvilke signalkabler bruker du mellom pre og power mr. Salty ?

    Mvh Arild nr. 2
    Jeg bruker signalkablene Xindak FA-1. Ikke spesielt dyre.
    Disse har fulgt meg siden min Xindak-tid, og jeg har ikke tenkt så mye på dem.
    De er pene å se på, og de har gode rca-plugger, som lar seg stramme.

    Som du skjønner, så har jeg ikke lagt all verdens vekt på kabler.
    Men hvis den siste oppgraderingen av lyden skyldes noen interne kabelstumper i AGSS sølv, så vet jeg sannelig ikke... :confused:

    Mvh Salty
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.677
    Antall liker
    32.761
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg bruker signalkablene Xindak FA-1. Ikke spesielt dyre.
    Disse har fulgt meg siden min Xindak-tid, og jeg har ikke tenkt så mye på dem.
    De er pene å se på, og de har gode rca-plugger, som lar seg stramme.

    Som du skjønner, så har jeg ikke lagt all verdens vekt på kabler.
    Men hvis den siste oppgraderingen av lyden skyldes noen interne kabelstumper i AGSS sølv, så vet jeg sannelig ikke... :confused:

    Mvh Salty

    Hallo Salty.


    Xindak FA-1 brukte jeg en gang i tiden også, god kabel til prisen!
    Prøvd en del siden det (annet moderat og noe dyrt) og enig med deg om at all verdenstid skal man ikke bruke på kabler, men du kan nok oppnå noe mer enn hva FA-1 kablene gir deg uten at de må koste 10+K pr. par.
    Jeg er selv utrolig fornøyd med mine Whistler Coanda RCA kabler som jeg nå har hatt og slått meg til ro med i ca. 2-2,5 år :)
    Noe dyrere enn FA-1, men vel anvendte kr.....:cool:

    gismo
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo.

    Vet ikke om dette er av interesse, men jeg er over gjennomsnittet interessert i kabler og hvilken innvirkning disse har for "ytelsen". Opp gjennom tidene har jeg vært eier av utallige eksemplarer av arten (såvel signal- som høyttalerkabler) - alt fra dyre til rimelige kabler.

    Med mine MI-forsterkere har jeg derimot funnet den signalkabelen som, for meg, har gitt mest igjen lydmessig. I butikk hadde de en utsalgspris på kr. 3.000,- for 1 m sett. Men det beste av alt er at jeg lager de selv til en "brøkdel" av prisen!! Nøyaktig samme ledere (forsølvet kobberledere) og skjerming, men med vesentlig bedre RCA (eller XLR) plugger enn originalen ;)

    Det hele begynte med at jeg skulle reterminere et sett jeg hadde kjøpt. På lederne stod helt klart fabrikat/modell - og da var det enkelt å google hvor de var å få tak i. En gang i mellom er selvgjort velgjort - og det kan skrives til disse kablene.

    Mvh.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Takker for svar Salty!

    Du omtaler jo deg selv som "kabel nøytral", og selv er jeg vel mer "kabelskeptiker". (til tross for at min far var Kabelmester i en årrekke ;) )

    Tenker sånn at jeg bruker pengene på elektronikken, så kan man jo alltids prøve seg fram m kabler siden.

    Jeg har tidligere drevet en del med høyttaler bygging og modding. Har da brukt samme kabel inne i høytaler som eksternt.

    Stiller meg litt uforstående til at en dyr , feit kabel kan oppgradere lyden så voldsomt sålenge det er opptil 1 meter eller mer av annen type inni ht.

    Mange forsterkere, og svindyre, har jo ofte en kabel fra print til utgang. Og som MI, kabel fra rca/event xlr til print. God ide av Roar å sette innganger rett på print i MI 9.1 !

    Når jeg gikk for AGSS, så var det med tanke på å gjøre forsterker best mulig , også for framtiden.

    Har lånt både MI 9 (i Parasound kabinett, med 40 w kl A og 60 kl AB), og en standard MI 10.1 SE. Spesielt sistnevnte var det ikke noe å utsette på oppløsningen ihvertfall.

    Den 10.1 Special EDition jeg endte opp med har jo annen strømforsyning, så her er det og flere parametre.

    PS; ikke slik at jeg ikke hører forskjell på kabler, men jeg tenker at "matcher elektronikken så trenger man ikke kabler som farger lyden " )

    Bruker derfor en ganske rimelig og nøytral rca kabel; Kimber Timbre . Event Isoda kabler fra 1990 m WBT. "Verdens beste kabel " dengang.
    Ja jeg er Retrofil ;)


    Og til Maxtor ; får jeg oppskriften på den kabelen; prøver gjerne !!!!
    Mvh Arild nr 2
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Takker for svar Salty!

    Du omtaler jo deg selv som "kabel nøytral", og selv er jeg vel mer "kabelskeptiker". (til tross for at min far var Kabelmester i en årrekke ;) )

    Tenker sånn at jeg bruker pengene på elektronikken, så kan man jo alltids prøve seg fram m kabler siden.

    Jeg har tidligere drevet en del med høyttaler bygging og modding. Har da brukt samme kabel inne i høytaler som eksternt.

    Stiller meg litt uforstående til at en dyr , feit kabel kan oppgradere lyden så voldsomt sålenge det er opptil 1 meter eller mer av annen type inni ht.

    Mange forsterkere, og svindyre, har jo ofte en kabel fra print til utgang. Og som MI, kabel fra rca/event xlr til print. God ide av Roar å sette innganger rett på print i MI 9.1 !

    Når jeg gikk for AGSS, så var det med tanke på å gjøre forsterker best mulig , også for framtiden.

    Har lånt både MI 9 (i Parasound kabinett, med 40 w kl A og 60 kl AB), og en standard MI 10.1 SE. Spesielt sistnevnte var det ikke noe å utsette på oppløsningen ihvertfall.

    Den 10.1 Special EDition jeg endte opp med har jo annen strømforsyning, så her er det og flere parametre.

    PS; ikke slik at jeg ikke hører forskjell på kabler, men jeg tenker at "matcher elektronikken så trenger man ikke kabler som farger lyden " )

    Bruker derfor en ganske rimelig og nøytral rca kabel; Kimber Timbre . Event Isoda kabler fra 1990 m WBT. "Verdens beste kabel " dengang.
    Ja jeg er Retrofil ;)


    Og til Maxtor ; får jeg oppskriften på den kabelen; prøver gjerne !!!!
    Mvh Arild nr 2

    Hallo Arild nr 2.

    Jeg skal sette meg ned å lage en "handleliste" til deg i løpet av ettermiddagen :)

    Mvh.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hallo Arild nr 2.

    Jeg skal sette meg ned å lage en "handleliste" til deg i løpet av ettermiddagen :)

    Mvh.

    Takker så mye Maxtor !

    Skal man ha sølv, så bør det være hele veien...

    Loddebolten er satt på oppvarming ;)

    Mvh Arild nr 2
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Takker så mye Maxtor !

    Skal man ha sølv, så bør det være hele veien...

    Loddebolten er satt på oppvarming ;)

    Mvh Arild nr 2

    Bare hyggelig, Arild nr. 2.

    Fant forresten en enkel byggebeskrivelse jeg lagde på hjemmesiden min når jeg lagde det første paret. Se: Et voila! TSA Haelo v1 signalkabler. ? TightSqueezeAudio. Håper denne kan være til nytte. Til dette settet benyttet jeg RCA-kontakter fra Furutech, men har nå funnet nye og meget gode RCA-kontakter som er en god del rimeligere.

    "Handlelisten" kommer straks.

    Mvh.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hallo Arild nr. 2.

    Her er handlelisten jeg har satt opp - her kan man jo selvfølgelig eksperimentere med andre versjoner av plugger m.m.

    Vis vedlegget 138060

    Mvh.
    Takker så mye maxtor :)

    Tok en kikk på din lekre hjemmeside og, som var ny for meg.

    Genial "loddestasjon" ;)

    Coaxkabel... Er det samme som Slartibartfast (en annen grei Mi kar ) har brukt ?


    Mvh Arild nr 2
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hallo Salty.


    Xindak FA-1 brukte jeg en gang i tiden også, god kabel til prisen!
    Prøvd en del siden det (annet moderat og noe dyrt) og enig med deg om at all verdenstid skal man ikke bruke på kabler, men du kan nok oppnå noe mer enn hva FA-1 kablene gir deg uten at de må koste 10+K pr. par.
    Jeg er selv utrolig fornøyd med mine Whistler Coanda RCA kabler som jeg nå har hatt og slått meg til ro med i ca. 2-2,5 år :)
    Noe dyrere enn FA-1, men vel anvendte kr.....:cool:

    gismo
    Hei igjen!

    Eg har igjen investert i nye kabler - Black Magic Revelation med Furutech Rhodium XLR og RCA. Ganske stive, men gjer veldig lite feil lydmessig.

    Dersom det dukker opp Whistler Coanda RCA på børsen så vil eg nok prøve å skaffe meg det, slik at min XLR-variant får selskap. Men inntil videre er den lagt på is, og det er Black Magic som regjerer her.

    Siden min Whistler Coanda XLR vart brukt sammen med ein Cambridge Audio Studio Reference, er det umulig å ha noko bestemt meining om kor god den egentlig er, sidan BM RCA nok er vesentlig betre enn CASR RCA. Men sidan BM er såpass stive, og det er trangt og j....lig bak ampen, orker eg rett og slett ikkje bytte for å finne ut.

    Men har nokre våte drømmer om oppgradering av både nettbrønner, og XLR og RCA apparatkontakter....

    Mvh Arild
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.723
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Siggerud
    Og jeg endte opp med å skifte ut mine XLO med NLE, både på høyttaler- og signalsiden etter OPS besøk her. Hehe, dårlig innflytelse på en svak sjel? De virker uansett å være ytterst nøytrale i hele frekvensområdet, og ikke minst er de betalbare. Hvem vet, skal vi fortsette å snakke kabler i MI-tråden vil det kanskje erte opp RM til å introdusere MI-kabler, spesielt tilpasset linjen av amps?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Takker så mye maxtor :)

    Tok en kikk på din lekre hjemmeside og, som var ny for meg.

    Genial "loddestasjon" ;)

    Coaxkabel... Er det samme som Slartibartfast (en annen grei Mi kar ) har brukt ?


    Mvh Arild nr 2

    Hallo igjen, Arild nr. 2.

    Bare hyggelig og hjertelig takk for hyggelige ord om hjemmesiden. Min lille flukt fra realitetenes hverdag :)

    Er dessverre ikke helt sikker på hvilke kabler Slartibartfast benytter, men betegnelsen på disse signalkablene enten det er 50 ohms (til bruk mellom analoge komponenter) eller 75 ohms (til bruk mellom digitale komponenter) er coaxialkabel.

    Mvh.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.512
    Antall liker
    15.426
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hei igjen!

    Eg har igjen investert i nye kabler - Black Magic Revelation med Furutech Rhodium XLR og RCA. Ganske stive, men gjer veldig lite feil lydmessig.

    Dersom det dukker opp Whistler Coanda RCA på børsen så vil eg nok prøve å skaffe meg det, slik at min XLR-variant får selskap. Men inntil videre er den lagt på is, og det er Black Magic som regjerer her.

    Siden min Whistler Coanda XLR vart brukt sammen med ein Cambridge Audio Studio Reference, er det umulig å ha noko bestemt meining om kor god den egentlig er, sidan BM RCA nok er vesentlig betre enn CASR RCA. Men sidan BM er såpass stive, og det er trangt og j....lig bak ampen, orker eg rett og slett ikkje bytte for å finne ut.

    Men har nokre våte drømmer om oppgradering av både nettbrønner, og XLR og RCA apparatkontakter....

    Mvh Arild
    Kan bare skrive under på at Whistler Coanda er en kjempekabel til en overkommelig pris. Har hatt Black Magic Revelation med Furutech Rhodium RCA (mk1) og i mitt oppsett så er Whistler klart best (mer åpen og strammere i bassen). Ikke meningen å disse BM fordi det er gode kabler, men de nådde ikke helt opp i mitt anlegg.

    OU812
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Det drar seg til hos Roar i bua! Slenger ut noen bilder jeg.


    Her ser dere begge kanalene som er montert og testet.




    Bakplata er montert.




    Power!




    Sentrering av trafoer. Her er det ikke slinger i valsen nei!





    Mvh. Ole
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Kan bare skrive under på at Whistler Coanda er en kjempekabel til en overkommelig pris. Har hatt Black Magic Revelation med Furutech Rhodium RCA (mk1) og i mitt oppsett så er Whistler klart best (mer åpen og strammere i bassen). Ikke meningen å disse BM fordi det er gode kabler, men de nådde ikke helt opp i mitt anlegg.

    OU812
    Har som sagt stor sansen for Whistler Coanda. Kjem nok ikkje til å handle nyproduserte Coanda - det blir for kostbart. Men dukker det opp eit sett brukte, så skal eg hive meg rundt!!

    Kansje det var Gismo eller OU812 som snappa eit sett rett framfor nasen min for litt sidan. Var litt for seint ute på eit par som var til salgs på børsen (HFS2). My bad.
    :)

    Mvh Arild
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Det drar seg til hos Roar i bua! Slenger ut noen bilder jeg.


    Her ser dere begge kanalene som er montert og testet.




    Bakplata er montert.




    Power!




    Sentrering av trafoer. Her er det ikke slinger i valsen nei!





    Mvh. Ole

    Oi, rakkern for en konstruksjon!!!

    Mvh.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ser forresten at det ligger ute for salg en MI 8 Ex. Er det noen som vet noe om denne? Hva er forskjellen mellom denne og en "standard" MI 8? Ut i fra bildene klarer jeg ikke å se forskjellene.

    Mvh.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Maxtor: mulig MI 8 ex er ein tidlig slektning av MI 9. Har sett den beskrevet som 30w klasse A - 200w klasse A/B.

    Guru RM og hans MI er jo alltid 'underveis' - på vei videre mot nye mål. I beste mening sjølvsagt! :)

    Mvh Arild
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Maxtor: mulig MI 8 ex er ein tidlig slektning av MI 9. Har sett den beskrevet som 30w klasse A - 200w klasse A/B.

    Guru RM og hans MI er jo alltid 'underveis' - på vei videre mot nye mål. I beste mening sjølvsagt! :)

    Mvh Arild

    God morgen, Arild og hjertelig takk for svar.

    Hmmm.....30 w kl A og 200 w kl AB? Interessant.....:)

    Mvh.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.936
    Antall liker
    8.241
    Torget vurderinger
    1
    Det morsomme med Malmin og MI er alle de mange prosjektene som blir til, og skaper "unike" forsterkerløsninger mm.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er ei salig blanding av gjenbruk og skreddersøm! Og det er sjølvsagt uttrykt i beste meining!

    Det krever sin mann å velvillig inkludere/implementere sin teknologi i andre produsenter sine produkt - det være seg avspillere eller forsterkeri, parallelt med eiga produksjonslinje/produkt/merkevare.

    Mange - meg sjølv inkludert, hadde nok ikkje vært der vi er i dag, om det ikkje vært for disse gode, kreative løysingane!:-D



    Mvh Arild
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ja, det er ei salig blanding av gjenbruk og skreddersøm! Og det er sjølvsagt uttrykt i beste meining!

    Det krever sin mann å velvillig inkludere/implementere sin teknologi i andre produsenter sine produkt - det være seg avspillere eller forsterkeri, parallelt med eiga produksjonslinje/produkt/merkevare.

    Mange - meg sjølv inkludert, hadde nok ikkje vært der vi er i dag, om det ikkje vært for disse gode, kreative løysingane!:-D



    Mvh Arild

    Enig. Synes det er det genuine ved Guru Malmin - at han har muligheten og viljen til å kunne se kundenes behov og tilpasse løsninger deretter. Og det med kvalitet på sluttresultatet fortsatt i høysete.

    Etter forholdsvis mange år med lyd som hobby er det meget befriende å komme så tett opp i en konstruktør som kan fortelle om mulighetene snarere enn å fortelle om begrensningene :eek:

    Mvh.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Legger ut testen i Fidelity nr. 54 av MI 10.1 og MI 11.

    Test MI 10.1 og MI 11 Fidelity s72.jpg

    Test MI 10.1 og MI 11 Fidelity s73.jpg

    Test MI 10.1 og MI 11 Fidelity s74.jpg


    Fantastisk god omtale av Guru Malmins produkter. Det eneste jeg reagerer litt på er hvor lite plass Fidelity bruker på å omtale av MI 11...... Annet enn å fortelle at man fikk mer ut av MI 10.1 ved å gå over til Acoustic Research Ref 3 som fortrinn. Til tre-doble prisen av MI 11! Ja, ja......

    Mvh.
     
    Sist redigert:

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Virkelig bra test av settet ovenfor! Slikt er vanvittig gøy, både for meg som skal ha et MI produkt, men mest gøy for Roar som får fortjent anerkjennelse! :)

    Tilbake til min kloss! Det begynner å dra seg til nå. Skal ikke lege ut alle bildene, men legger ut et som illustrerer hvordan den vil bli seendes ut ca. Er vel bare litt kabling igjen nå!? :)


     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn