Ser det ligger litt fra MF på bayen og tror nok det blir å teste noe fra MF utover høsten/vinterenVet ikke hvordan M6 spiller i forhold til M1, eneste kan anbefale er å teste først…![]()
mvh
Ser det ligger litt fra MF på bayen og tror nok det blir å teste noe fra MF utover høsten/vinterenVet ikke hvordan M6 spiller i forhold til M1, eneste kan anbefale er å teste først…![]()
Høres ut som en fornuftig plan…vet ikke prisnivå M6 ligger på brukt?Ser det ligger litt fra MF på bayen og tror nok det blir å teste noe fra MF utover høsten/vintereningen hast da det fortsatt er sommer og nede tid med Hifien
mvh
Det vet ikke jeg heller da det er litt andre modeller som ligger på bayen men har god tidHøres ut som en fornuftig plan…vet ikke prisnivå M6 ligger på brukt?
Fornuftig det, det fins så himla mye å velge mellom...både rimelige måle monster til klassiske varianter som R-2R topologier.Det vet ikke jeg heller da det er litt andre modeller som ligger på bayen men har god tid
mvh
Tja si det, trenger egentlig bare 2-3 innganger og pris klasse er vanskelig å si og den må være i sølv finishFornuftig det, det fins så himla mye å velge mellom...både rimelige måle monster til klassiske varianter som R-2R topologier.
Hva som gir best musikk opplevelse av de fire hoved arkitekturene er ikke gitt på papiret…Og godt er det ellers hadde hobby’n vært superkjedelig…
Hvilken prisklasse, formater og funksjoner trenger du?
- Binary Weighted Resistor D/A Converter Circuit.
- Binary ladder or R–2R ladder D/A Converter Circuit.
- Segmented DAC.
- Delta-Sigma DAC.
Alltid gøy med noe nytt….har selv sansen for nyere dac’er med integrert streaming og optisk inngang for tv lyd i 2 kanaler ( samt HDMI x 2 om mulig), så sant det kan bypasse tids forsinkelser for unngå lipsync problemer. Skal på sikt anskaffe ekstern ny dac for stereo bruk som må være vel så godlydene som dCS Bartók 2.0 eller bedre skal det være noe vits.Tja si det, trenger egentlig bare 2-3 innganger og pris klasse er vanskelig å si og den må være i sølv finishskal bruke litt tid på dette da jeg har en god dac men er lysten på å prøve noe nytt.
Snart Hifi sesong
mvh
Enig med deg ang MF riaa'n og har lyst til å prøve denne jeg også. Vi får se når den kommer inn til forhandler. Sikkert muligheter for hjemlån.
Siden jeg aldri kommer til å streame så er det nok innganger til mitt brukAlltid kjekt med bilde på tilkoblingsmuligheter…Musical Fidelity M6X
Vis vedlegget 840879
Nei den er faktisk veldig bra men liker bedre lyden i Monarchy dacen, har testet litt frem og tilbake og blitt enig med meg selv om at en god ekstern dac blir å finne i mitt oppsettEr det så dårlig dac i Marantz SA11s1?
Det trodde jeg ikke.![]()
Jeg stusset litt på hvorfor bruke ekstern dac når du ikke har andre digitale kilder enn den gode Marantzen. Hvis man skal degradere den til kun transport bør den nye dacen være eksepsjonelt god eller annerledes.Nei den er faktisk veldig bra men liker bedre lyden i Monarchy dacen, har testet litt frem og tilbake og blitt enig med meg selv om at en god ekstern dac blir å finne i mitt oppsett
Ha en fin helg Blusern![]()
mvh
Ikke så lett dette her Blusern men den fra Denafrips så veldig spennende ut men muligheten for at jeg bare beholder Monarchy dacen er absolutt til stedeJeg stusset litt på hvorfor bruke ekstern dac når du ikke har andre digitale kilder enn den gode Marantzen. Hvis man skal degradere den til kun transport bør den nye dacen være eksepsjonelt god eller annerledes.
Skjønner poenget med rørdac, fordi den antagelig representerer noe annet.
Samme med R2R som f eks en modell fra Denafrips.
![]()
denafrips pontus | DenafripsEU
We are confident Pontus sound quality far exceed its modest price tag!www.denafrips.eu
Mht MF blir jeg usikker, men det er jo bare å prøve.
God helg til deg også.![]()
Ja du er inne på noe der Blusern, tenkte litt på det sammeKanskje du skulle prøve å spille litt CD uten ekstern dac igjen?
Du burde vel heller legge pengene i Bergmannen som ligger på Torget. 45 tusen er ikke ille. Det er vel egentlig en slik en du har VIRKELIG lyst på?![]()
Hehe ja skulle nesten tro det men formen er ikke helt der så det blir en rolig helg men skal ta det igjenDet er stille på partyfronten i tråden din mr, har du gitt deg?
Det er jo fredda og helg!
![]()
Tror ikke denne hobbyen hadde vært like kjekk (ut i fra min perspektiv) hvis jeg kunne kjøpt alt jeg ville ha med en gang. Best lyd for minst mulig penger, eller bygge seg sakte men sikkert opp er det jeg liker best.Noe dritt å være ufør og ha elendig økonomi så det er ikke alltid at ting passer.Må ta små steg av gangen dessverre.
mvh
Det er det jeg har gjort og det er litt av moroabygge seg sakte men sikkert opp er det jeg liker best.
Ja det er ikke tull en gangJa, det er utrolig kjekt når man tenker på å kjøpe seg noe nytt og blir fullstendig oppslukt i dette![]()
Skulle så gjerne pain men har ikke mulighet nåMå si jeg hadde håpet du kunne fått deg en Bergmann Magne siden det lenge har virket som du har drømt om den. Men, men, det kommer nok muligheter senere også, dersom det ikke innen den tid har dukket opp helt andre ønsker. For det skjer jo av og til
NB! Du har forresten allerede en både fin og sikkert god spiller, så du lider nok uansett ingen nød![]()
Takk for detVarmt i Østfold også i kveld. Røra varmer som fy og vifta i taket går på fult mens platene surrer som perler på en snor. Cognac i glasset og livet leker. Ha en fin kveld Motoren![]()
Det gjør ikke jeg, liker denne varmen svært dårlig og skal bli godt med høstNyter hver eneste solstråle. Helt nydelig.
Høst er best!Det gjør ikke jeg, liker denne varmen svært dårlig og skal bli godt med høstFineste tiden på året
Nyt kvelden HoJ
mvh
Kun sommer som gjelder for meg. I hvert fall i dette landet.Høst er best!