motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vet ikke hvordan M6 spiller i forhold til M1, eneste kan anbefale er å teste først…😎
    Ser det ligger litt fra MF på bayen og tror nok det blir å teste noe fra MF utover høsten/vinteren :) ingen hast da det fortsatt er sommer og nede tid med Hifien

    mvh
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Ser det ligger litt fra MF på bayen og tror nok det blir å teste noe fra MF utover høsten/vinteren :) ingen hast da det fortsatt er sommer og nede tid med Hifien

    mvh
    Høres ut som en fornuftig plan…vet ikke prisnivå M6 ligger på brukt?
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Det vet ikke jeg heller da det er litt andre modeller som ligger på bayen men har god tid :)

    mvh
    Fornuftig det, det fins så himla mye å velge mellom...både rimelige måle monster til klassiske varianter som R-2R topologier.
    Hva som gir best musikk opplevelse av de fire hoved arkitekturene er ikke gitt på papiret…Og godt er det ellers hadde hobby’n vært superkjedelig…😎

    • Binary Weighted Resistor D/A Converter Circuit.
    • Binary ladder or R–2R ladder D/A Converter Circuit.
    • Segmented DAC.
    • Delta-Sigma DAC.
    Hvilken prisklasse, formater og funksjoner trenger du?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fornuftig det, det fins så himla mye å velge mellom...både rimelige måle monster til klassiske varianter som R-2R topologier.
    Hva som gir best musikk opplevelse av de fire hoved arkitekturene er ikke gitt på papiret…Og godt er det ellers hadde hobby’n vært superkjedelig…😎

    • Binary Weighted Resistor D/A Converter Circuit.
    • Binary ladder or R–2R ladder D/A Converter Circuit.
    • Segmented DAC.
    • Delta-Sigma DAC.
    Hvilken prisklasse, formater og funksjoner trenger du?
    Tja si det, trenger egentlig bare 2-3 innganger og pris klasse er vanskelig å si og den må være i sølv finish :) skal bruke litt tid på dette da jeg har en god dac men er lysten på å prøve noe nytt.
    Snart Hifi sesong :)

    mvh
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Tja si det, trenger egentlig bare 2-3 innganger og pris klasse er vanskelig å si og den må være i sølv finish :) skal bruke litt tid på dette da jeg har en god dac men er lysten på å prøve noe nytt.
    Snart Hifi sesong :)

    mvh
    Alltid gøy med noe nytt….har selv sansen for nyere dac’er med integrert streaming og optisk inngang for tv lyd i 2 kanaler ( samt HDMI x 2 om mulig), så sant det kan bypasse tids forsinkelser for unngå lipsync problemer. Skal på sikt anskaffe ekstern ny dac for stereo bruk som må være vel så godlydene som dCS Bartók 2.0 eller bedre skal det være noe vits. 🤩
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Alltid kjekt med bilde på tilkoblingsmuligheter…Musical Fidelity M6X
    99038210-D371-4D86-A1BB-03D7BF48CEDE.png
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Alltid kjekt med bilde på tilkoblingsmuligheter…Musical Fidelity M6X
    Vis vedlegget 840879
    Siden jeg aldri kommer til å streame så er det nok innganger til mitt bruk :) Har litt trua på denne
    Så er det fredag igjen så det er bare å ønske dere som er innom en riktig fin helg :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.479
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nei den er faktisk veldig bra men liker bedre lyden i Monarchy dacen, har testet litt frem og tilbake og blitt enig med meg selv om at en god ekstern dac blir å finne i mitt oppsett :)
    Ha en fin helg Blusern :cool:

    mvh
    Jeg stusset litt på hvorfor bruke ekstern dac når du ikke har andre digitale kilder enn den gode Marantzen. Hvis man skal degradere den til kun transport bør den nye dacen være eksepsjonelt god eller annerledes.
    Skjønner poenget med rørdac, fordi den antagelig representerer noe annet.
    Samme med R2R som f eks en modell fra Denafrips.

    Mht MF blir jeg usikker, men det er jo bare å prøve.
    God helg til deg også. 🙂
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg stusset litt på hvorfor bruke ekstern dac når du ikke har andre digitale kilder enn den gode Marantzen. Hvis man skal degradere den til kun transport bør den nye dacen være eksepsjonelt god eller annerledes.
    Skjønner poenget med rørdac, fordi den antagelig representerer noe annet.
    Samme med R2R som f eks en modell fra Denafrips.

    Mht MF blir jeg usikker, men det er jo bare å prøve.
    God helg til deg også. 🙂
    Ikke så lett dette her Blusern men den fra Denafrips så veldig spennende ut men muligheten for at jeg bare beholder Monarchy dacen er absolutt til stede :)
    Saken er i grunnen det at jeg ble så godt fornøyd med riaa fra MF at jeg tenkte at det kunne vært moro å teste dac fra samme fabrikant

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kanskje du skulle prøve å spille litt CD uten ekstern dac igjen?🤔😊

    Du burde vel heller legge pengene i Bergmannen som ligger på Torget. 45 tusen er ikke ille. Det er vel egentlig en slik en du har VIRKELIG lyst på? 😊
    Ja du er inne på noe der Blusern, tenkte litt på det samme :)
    Angående Bergmann så blir det litt i overkant pr dags dato men må jo si at jeg er strålende fornøyd på vinyl siden for tiden :)
    Noe dritt å være ufør og ha elendig økonomi så det er ikke alltid at ting passer.Må ta små steg av gangen dessverre.

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.900
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er stille på partyfronten i tråden din mr, har du gitt deg? 👿😈👿
    Det er jo fredda og helg!
    🤣🤣😀
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.441
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Noe dritt å være ufør og ha elendig økonomi så det er ikke alltid at ting passer.Må ta små steg av gangen dessverre.

    mvh
    Tror ikke denne hobbyen hadde vært like kjekk (ut i fra min perspektiv) hvis jeg kunne kjøpt alt jeg ville ha med en gang. Best lyd for minst mulig penger, eller bygge seg sakte men sikkert opp er det jeg liker best.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    6.876
    Ja, det er utrolig kjekt når man tenker på å kjøpe seg noe nytt og blir fullstendig oppslukt i dette 😃
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    6.876
    Må si jeg hadde håpet du kunne fått deg en Bergmann Magne siden det lenge har virket som du har drømt om den. Men, men, det kommer nok muligheter senere også, dersom det ikke innen den tid har dukket opp helt andre ønsker. For det skjer jo av og til 😊
    NB! Du har forresten allerede en både fin og sikkert god spiller, så du lider nok uansett ingen nød 😆
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Må si jeg hadde håpet du kunne fått deg en Bergmann Magne siden det lenge har virket som du har drømt om den. Men, men, det kommer nok muligheter senere også, dersom det ikke innen den tid har dukket opp helt andre ønsker. For det skjer jo av og til 😊
    NB! Du har forresten allerede en både fin og sikkert god spiller, så du lider nok uansett ingen nød 😆
    Skulle så gjerne pain men har ikke mulighet nå :( Er i grunnen strålende fornøyd med den spilleren jeg har :) det dukker nok opp flere når det går litt tid.

    mvh
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Varmt i Østfold også i kveld. Røra varmer som fy og vifta i taket går på fult mens platene surrer som perler på en snor. Cognac i glasset og livet leker. Ha en fin kveld Motoren :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Varmt i Østfold også i kveld. Røra varmer som fy og vifta i taket går på fult mens platene surrer som perler på en snor. Cognac i glasset og livet leker. Ha en fin kveld Motoren :)
    Takk for det :) Jeg orker rett og slett ikke å fyre anlegget, blir bare å surfe litt på tuben og masse kald cola :cool:
    Snart høst så en må ikke klage, til uken blir det bare regn og det skal gjøre godt.

    mvh
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Vår og forventninger til sommer er den beste tiden. Høst er som å rydde opp etter en fest. Caven er lyspunktet i en kjip tid i vente.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ikke mange timene anlegget har fått i sommer men det er en tid for alt :) Høsten nærmer seg og listen med vinyl som skal handles inn vokser stadig.
    Det er levelig temp i dag så tror jeg fyrer opp og setter på en plate eller to.
    Denne får starte dagen :cool: Så må dere ha en fin uke

    mvh

    thumbnail_IMG_0475.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn