motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Veldig kjedelig når slike ting skjer! Du må ikke gi Gunner tilgang til tråden din. Han er en ulykkesfugl og smittsom :cool:;) Håper det ordner seg på en god og billig måte!
    Takk for det men fikk mail av Neby som er importør og deler finnes visst ikke til spilleren :( men måtte sende den inn så skulle de ta en kikk
    Helvetes greier

mvh

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.248
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    det at dem sier at det ikke finnes deler virker for meg litt vel lettvindt finner både reimer og lasere jeg, så burde ikke være noe vanskelig fiks å få spillern din på beina igjen :) de fleste reperatører gidder jo såvidt å se på ting i dag,, må bare finne noen som fortsatt har glede av å fikse på slik, forsto det som at Trondmeg her på sentralen nylig hadde sin gamle topp model marantz på service hos en han kjente, kanskje vært å høre med Trondmeg?
    Mvh Krazy

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    det at dem sier at det ikke finnes deler virker for meg litt vel lettvindt finner både reimer og lasere jeg, så burde ikke være noe vanskelig fiks å få spillern din på beina igjen :) de fleste reperatører gidder jo såvidt å se på ting i dag,, må bare finne noen som fortsatt har glede av å fikse på slik, forsto det som at Trondmeg her på sentralen nylig hadde sin gamle topp model marantz på service hos en han kjente, kanskje vært å høre med Trondmeg?
    Mvh Krazy
    Det var godt å høre Krazy, ser det finnes lasere i Tyskland til spilleren så håper dette går veien :) Skal ta kontakt med han

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da har jeg hatt kontakt men en kompis av Trondmeg og han er gira på å hjelpe meg med spilleren, han er høyt utdannet innen audio så jeg krysser fingrene på at dette går veien :) Ellers har jeg jo Dalens og Neby men tror jeg går for førstnevnte eller hva hadde dere gjort? vil bare få den opp og gå så fort som mulig.
    Har alltid hatt Cobra2 til å reparere og oppgradere for meg men han vil dessverre ikke ta i denne spilleren :(

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Billigere, personlig oppfølging og mer kontroll på prosessen... Betyr at jeg hadde valgt Trondmeg sin kompis..

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Billigere, personlig oppfølging og mer kontroll på prosessen... Betyr at jeg hadde valgt Trondmeg sin kompis..
    Takker HC det tror jeg nok er lurt :) Har nettopp sendt han en mail over hva som skjer eller rettere sagt hva som ikke skjer, så jeg får bare avvente å se hva han sier

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det er mye dritt som skjer om dagen, etter min mors bortgang har det startet et helvete med han hun var gift med. i stedet for en fin arv har han lurt oss trill rundt så i stedet for en fin utbetaling blir vi søsken skyldig i oppgjøret :(
    Det er snakk om store beløp som plutselig er borte men har advokat på saken i disse dager, og spilleren som er en bagatell men surt at den skulle ryke etter 2 månder.
    Ha en fin dag folkens så setter jeg på litt vinyl for å koble av litt.

mvh

vanished_gardens_2lp-44113032-.jpg

• Liker
    Reaksjoner: Jon

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Det der var noe dritt ja:mad: håper det løser seg!

O

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86

O
    Ser mørkt ut Ove men jeg håper i det lengste at ting går seg til

mvh
    De gangene vi har arvet har det stort sett gått bra men litt lugging har det vert:(. Når moren min døde sa jeg i fra meg arven da det var mye groms der og det viste seg og være lurt :)

O

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

O
    Ser mørkt ut Ove men jeg håper i det lengste at ting går seg til

mvh
    De gangene vi har arvet har det stort sett gått bra men litt lugging har det vert:(. Når moren min døde sa jeg i fra meg arven da det var mye groms der og det viste seg og være lurt :)

O
    Ser den Ove, det skulle vi også ha gjort men det er for seint nå, veldig mye grums har dukket opp :(

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da var spilleren sendt til Oslo for nærmere inspeksjon :) håper bare den overlever posten. det hadde jo vært typisk i disse dager :(
    Setter på litt vinyl og sløver litt på sofaen

mvh

thumbnail_IMG_0071.jpg

039.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.318
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ...i stedet for en fin arv har han lurt oss trill rundt så i stedet for en fin utbetaling blir vi søsken skyldig i oppgjøret...
    Hvordan går det an?
    Jeg vet at arveloven i forhold til særkullsbarn er komplisert. Har en kompis som nå holder på med akkurat det, men da som gift far m/særkullsbarn.

Grunnregelen i arveloven er vel slik:
    Uskifte for gjenlevende ektefelle.
    De største problemene oppstår oftest når arvelater er gift ved dødsfallet og den etterlatte vil sitte i uskifte. Retten til å sitte i uskifte følger av arveloven, det er imidlertid slik at det kreves at vedkommende får samtykke av særkullsbarna til avdøde. Dersom disse ikke samtykker kan det foretas et delvis skifte slik at særkullsbarna kan få sin andel og deretter sitter en i uskifte med resten.

Samtidig er det slik at man kan fraskrive seg arv, dersom det kun er "gjeld" å hente.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kjiper saker, motoren :(

Hva bagatellen haifai angår, så kan jeg fortelle at hos meg fungerer verken pre, power og en sub. Jeg har halvveis gitt opp og finner ikke ork til å ta tak i det lenger. Så ja, pass deg - ting kan faktisk bli verre!:eek:

Stå på krava!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.318
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ... hos meg fungerer verken pre, power og en sub.
    Som et resultat av strømsakene vil jeg tro?
    Er det slik at strømproblemet nå er løst - og av utstyret tok skade av feilen?
    I såfall er det jo "bare" å dundre på mot forsikringsselskapet til sameiet da.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, kan dessverre ikke skylde på strømmen. Vi snakker om feil som man ikke klart å bli kvitt. Jeg har bare ikke orket å sutre (mer) om det i egen tråd.
    Men la oss ikke snakke mer om det. La denne tråden bestå av motorens gleder og sorger isteden:p

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.318
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    La denne tråden bestå av motorens gleder og sorger isteden:p
    Eller bringe den over i andre mer trivielle "bekymringer", som litt MC-mekking:)
    Var innom temaet for noen innlegg siden, og har klart å måle meg frem til hvor jeg skal hente ut strøm. Nå skal ledningene loddes mot 2 av punktene på printet. Ikke så mye å gå på, så i morgen blir det en tur over til en kompis med en litt mer ordentlig loddebolt (stasjon) enn den 25w velbrukte Weller´n min som jeg burde byttet tupp på for lenge siden.

DSC02898.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nei, kan dessverre ikke skylde på strømmen. Vi snakker om feil som man ikke klart å bli kvitt. Jeg har bare ikke orket å sutre (mer) om det i egen tråd.
    Men la oss ikke snakke mer om det. La denne tråden bestå av motorens gleder og sorger isteden:p
    Hehe Gunner, bare å kjøre på :)

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Regnet høljer ned her i sør men det blir uansett en stille og rolig helg mens en grubler videre tenker jeg lar dagen gå med å snurre litt vinyl.
    Ser spilleren er kommet frem til Oslo i dag, så det blir spennende å få en tilstands rapport til uken.

Ha en fin helg hva dere en gjør :)

mvh

thumbnail_IMG_0068.jpg

391.jpg

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.843
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    God helg Motoren
    Jeg drar til Sverige, og der går det kun i vinyl. Ikke noe tap for min del.
    Lykke til med spilleren, og med de litt mer kompliserte tingene

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God helg Motoren
    Jeg drar til Sverige, og der går det kun i vinyl. Ikke noe tap for min del.
    Lykke til med spilleren, og med de litt mer kompliserte tingene
    Takk for det Jon og god tur til nabo landet og vinylen :)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: Jon

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.040
    Torget vurderinger
    1
    Har dere regn dere da? Her er snøen omtrent blitt ødelagt av mildværet som har kommet og gått.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Tar en lille en med sentralen så får en se om det blir ut en tur da det er et jævlig vær :cool:

mvh

thumbnail_IMG_0097.jpg

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.318
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Koser meg inne med et par kalde jeg nå - og dette loddearbeidet, som ser ut til å ha gått bra. Dvs, må jo rote meg ned i garasjen å teste først for å være sikker.

I Oslo er det slikt vær nå at en Bergenser hadde storkost seg. Mao - fint vær ute å være inne i = høljeregn. Dette er (hittil) en januarmåned jeg aldri har opplevd maken til. Litt mer Co2-brenning nå, så blir det MC-sesong hele året.

Ha en hyggelig kveld og helg. Jeg skal besøke Cash63 i morgen og lytte litt til hans anlegg - og det blir garantert spilling av litt Deep Purple på vinylriggen hans. Det ser jeg virkelig frem til.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Koser meg inne med et par kalde jeg nå - og dette loddearbeidet, som ser ut til å ha gått bra. Dvs, må jo rote meg ned i garasjen å teste først for å være sikker.

I Oslo er det slikt vær nå at en Bergenser hadde storkost seg. Mao - fint vær ute å være inne i = høljeregn. Dette er (hittil) en januarmåned jeg aldri har opplevd maken til. Litt mer Co2-brenning nå, så blir det MC-sesong hele året.

Ha en hyggelig kveld og helg. Jeg skal besøke Cash63 i morgen og lytte litt til hans anlegg - og det blir garantert spilling av litt Deep Purple på vinylriggen hans. Det ser jeg virkelig frem til.
    Best å være sikker ja men det går nok greit :) Hvis jeg klarer å holde meg hjemme i kveld så blir det kanskje litt DP her også.
    Takk for det ptb og kos deg hos Cash

mvh

• Liker
    Reaksjoner: ptb

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.162
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.040
    Torget vurderinger
    1
    Øl ser ut som en god idé på en fredag aften. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn