motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.555
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    At det er mye vi ønsker oss, og mye vi ikke får... Og kanskje er det like greit...? Ellers ville jeg sikkert hatt huset enda mer fylt opp av ting... Håper de kommer til deg snart :). Kablene..
    Joda ser den HC men jeg kommer nok til å ende opp med den før eller senere, det pleier det når jeg først har virkelig lyst på en ting :) men håper den dukker opp på børsen etter hvert, det gjør som regel det :)
    Ha en fin dag HC og god bedring

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da satser vi på at den dukker opp. Og du har helt rett, gode rør er et minimum :). Ihvertfall når en har en god amp som denne
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja den er det men kikket litt på rør bestykningen og en må påregne ca 10-12k for en skikkelig rør pakke :) det hadde iallefall jeg gjort hvis det blir kjøp
    Rørene som står i orginalt er ikke mye å rope hurra for dessverre, slik jeg ser det iallefall.
    Skal en gå for det beste av nos rør som jeg pleier å gjøre så koster det flesk men er verd det i min bok :)

    mvh
    Sitter det ikke gode rør i denne?
    Blir levert m NOS RCA står det.

    De produsentene som er store og seriøse på rørutstyr lager produkter som leveres med de beste rørene du får i dag, som det er forutsigbar tilgjengelighet på, og innenfor fornuftig prisramme.
    Kjøpe NOS rør er etterhvert bingo hvis du ikke kjenner selger. Mye snyteri.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ja den er det men kikket litt på rør bestykningen og en må påregne ca 10-12k for en skikkelig rør pakke :) det hadde iallefall jeg gjort hvis det blir kjøp
    Rørene som står i orginalt er ikke mye å rope hurra for dessverre, slik jeg ser det iallefall.
    Skal en gå for det beste av nos rør som jeg pleier å gjøre så koster det flesk men er verd det i min bok :)

    mvh
    Du bør teste/ lytte til den før du konkluderer med att original rørene ikke holder mål i CS-6PH
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.555
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Du bør teste/ lytte til den før du konkluderer med att original rørene ikke holder mål i CS-6PH
    Ja jeg hører folk sier det men så lenge en vet at det er mye å hente på å gå hele veien så stikker det i bakhodet mitt :) Har gjort det med alle rør produkter jeg har hatt opp igjennom med meget godt resultat.

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sitter det ikke gode rør i denne?
    Blir levert m NOS RCA står det.

    De produsentene som er store og seriøse på rørutstyr lager produkter som leveres med de beste rørene du får i dag, som det er forutsigbar tilgjengelighet på, og innenfor fornuftig prisramme.
    Kjøpe NOS rør er etterhvert bingo hvis du ikke kjenner selger. Mye snyteri.
    Hæ... ARC feks er vel en seriøs aktør vil jeg mene.. Regner med at du er enig? Leveres med Sovtek av nedre kvalitet. Conrad Johnson, samme historie. Men skal være enig i det er mye bogus på markedet. Slik sett er det bra at vi har en seriøs aktør på NOS en tlf unna. Og det finnes etterhvert endel folk som har rør-"målere, kjenner seks, da kan en få sjekket ut at det er gode rør.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.555
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har kjøpt mye rør opp igjennom fra diverse nett sider og prøvd mye på anbefalinger fra folk her inne og blitt like skuffet hver gang :( Takk å lov at vi har Audiomix her til lands :)
    Å kjøpe det beste på markede er en god investering i min bok

    mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ja jeg hører folk sier det men så lenge en vet at det er mye å hente på å gå hele veien så stikker det i bakhodet mitt :) Har gjort det med alle rør produkter jeg har hatt opp igjennom med meget godt resultat.

    mvh
    Selvsagt som allt annet rør utstyr er det muligheter for bedre rør, da utgangspunkt allerede er veldig bra! er det fint og vite att det finns litt og gå på for ett enda bedre resultat🙂
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.555
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Selvsagt som allt annet rør utstyr er det muligheter for bedre rør, da utgangspunkt allerede er veldig bra! er det fint og vite att det finns litt og gå på for ett enda bedre resultat🙂
    Ikke bare litt å gå på for et bedre resultat :) Temmelig mye synes jeg ;)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hæ... ARC feks er vel en seriøs aktør vil jeg mene.. Regner med at du er enig? Leveres med Sovtek av nedre kvalitet. Conrad Johnson, samme historie. Men skal være enig i det er mye bogus på markedet. Slik sett er det bra at vi har en seriøs aktør på NOS en tlf unna. Og det finnes etterhvert endel folk som har rør-"målere, kjenner seks, da kan en få sjekket ut at det er gode rør.
    Ja, det er jeg selvsagt enig i, men les:
    " Forutsigbar tilgjengelighet og innenfor fornuftig prisramme" står det.🙂
    Jeg sier ikke at f. eks. SovTek er state of the art, uten at jeg vet noe om hva ARC bruker.
    Octave som jeg har, leverte tidligere sine forsterkere med Svetlana 6550 CWing.
    Disse er vanskelig å få tak i etterhvert, og i hvert fall med sikker kvalitet. En produsent kan ikke basere seg på noe som begynner å bli spesielt, selv om det kanskje ikke er det aller ypperste. Kjøper du ny forsterker forventer man at det fungerer og at det dessuten finnes erstatningsrør.
    Derfor blir Octave nå solgt med Tungsol.
    Jeg tror hverken ARC, Octave eller andre risikerer de konsekvenser det har å levere noe med dårlige rør. Selv om de kanskje ikke er de ALLER beste.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Sovtek benyttes som OE-rør av mange produsenter av både HiFi- og gitarrelatert rør-utstyr, og det har sikkert noe med pris/kostnad å gjøre.
    Sovtek har vel aldri vært høyr ranget for verken lyd- eller generell kvalitet/levetid.
    Har personlig tilgode å konkludere med at et Sovtek-rør har vært bedre enn andre alternativer (både pre- og effekt).

    Nå tilhører jo både Sovtek, TungSol, Electro Harmonix, Svetlana, Mullard og Genalex firmaet New Sensor Corp, og alle produseres på Reflektor fabrikken i Russland.
    Og - de Svetlana rørene der må ikke forveksles med Svetlana Winged-C som ble produsert i St. Petersburg. Det var en helt annen kvalitet.
    New Sensor kjøpte rettighetene til Svetlana merkenavnet, og fabrikken i St. Petersburg la ned produksjonen for noen år tilbake.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sovtek benyttes som OE-rør av mange produsenter av både HiFi- og gitarrelatert rør-utstyr, og det har sikkert noe med pris/kostnad å gjøre.
    Sovtek har vel aldri vært høyr ranget for verken lyd- eller generell kvalitet/levetid.
    Har personlig tilgode å konkludere med at et Sovtek-rør har vært bedre enn andre alternativer (både pre- og effekt).

    Nå tilhører jo både Sovtek, TungSol, Electro Harmonix, Svetlana, Mullard og Genalex firmaet New Sensor Corp, og alle produseres på Reflektor fabrikken i Russland.
    Og - de Svetlana rørene der må ikke forveksles med Svetlana Winged-C som ble produsert i St. Petersburg. Det var en helt annen kvalitet.
    New Sensor kjøpte rettighetene til Svetlana merkenavnet, og fabrikken i St. Petersburg la ned produksjonen for noen år tilbake.
    Gode poeng, og helt enig
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    TAD ville jeg ikke gått på.
    Tube Amp Doctor sitt stempel på rør av ulike produksioner fra ulike fabrikker.
    Ingen vet i virkeligheten hva´ dem får :)
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Au, au, skjønner at dette med rør ikke er helt enkelt, motoren?!🤔 Har dessverre aldri hatt rørutstyr, men lest masse om "den lyden" det gir! Er sikkert helt sant, men med mitt totale low-fi- anlegg er det tvilsomt om det hadde gjort noen forskjell i det hele tatt! Håper kablene kommer og er i hus før jul!☺ Tore(som sliter med å forstå hva de egentlig diskuterer i "den perfekte forsterker-tråden")
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    TAD ville jeg ikke gått på.
    Tube Amp Doctor sitt stempel på rør av ulike produksioner fra ulike fabrikker.
    Ingen vet i virkeligheten hva´ dem får :)
    Litt mer bak enn at de bare får trykket sin logo på «standard» rør.
    Tildels egen spec, strengere kvalitetskontroll osv.
    Kjenner de ikke utover at min ene gitaramp har TAD bestykning, og at merket høster mye god omtale blandt mange på ulike gitarforum osv.
    Og, man skal ikke glemme at det er musikkbransjen, og ikke HiFi som i all hovedsak holder liv i rørproduksjon ;)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Enig.....
    Skrev heller IKKE standardrør, men du har ingen aning om, hva´ du faktisk kjøper :)
    Har btw reparert mange guitaramps i mit liv, og yes, montert/skiftet til .... netop TAD.
    Men det var guitar-amps ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.032
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Ja den er det men kikket litt på rør bestykningen og en må påregne ca 10-12k for en skikkelig rør pakke :) det hadde iallefall jeg gjort hvis det blir kjøp
    Rørene som står i orginalt er ikke mye å rope hurra for dessverre, slik jeg ser det iallefall.
    Skal en gå for det beste av nos rør som jeg pleier å gjøre så koster det flesk men er verd det i min bok :)

    mvh
    Enig. Stusset litt på det selv. Mange rør, men må si den appellerer til mitt utstyrshode. Nå må det jo låte bra også selvfølgelig, men med mine tidligere erfaringer med Cayin tipper jeg den gjør det.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.603
    Antall liker
    6.868
    Du er en veldig hyggelig kar, motoren. Gratulerer så mye med dagen :love::geek:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn