motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.147
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Mista litt interessen for TTB etter konserten i Oslo. Solgte platene også;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.147
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Dette må du utdype nærmere ptb? :) sitter å hører på dem nå og liker det jeg hører

    mvh
    Det ble for mye soulpreg for min del. Og nesten fælt å si det, men det er eneste konsert jeg har vært på der jeg tenderte mot å kjede meg:(
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det ble for mye soulpreg for min del. Og nesten fælt å si det, men det er eneste konsert jeg har vært på der jeg tenderte mot å kjede meg:(
    Ser den men jeg liker det godt så langt :) vi kan ikke alle like det samme

    mvh
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.147
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Helt rett, men det er jo «allment kjent» at jeg ikke er noen stor fan av soul og funk. TTB er jo bra på alle måter, og Derek en dyktig gitarist, men når de beveger seg i det musikalske landskapet de hovedsaklig gjør, så ville det uansett ikke blitt spilt her i nevneverdig grad.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Sitter å hører igjennom dette albumet før kjøp :) virker svært lovende.
    Noen som har det?

    mvh

    mener jeg tipsa deg om hun tidligere hehe, virker som et solid album og litt svak for Australske indie/folk sangere dem kan sjangeren der nede i the down under 😁 har ikke kjøpt albumet enda men ligger på ønskelista mi sammen med mye anna 🤣
    håper ellers du har det bra Motor`n
    var denna som gjorde til at jeg fikk opp øynene for Angie
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.655
    Antall liker
    32.618
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    mener jeg tipsa deg om hun tidligere hehe, virker som et solid album og litt svak for Australske indie/folk sangere dem kan sjangeren der nede i the down under 😁 har ikke kjøpt albumet enda men ligger på ønskelista mi sammen med mye anna 🤣
    håper ellers du har det bra Motor`n
    var denna som gjorde til at jeg fikk opp øynene for Angie
    Nydelig☺

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.520
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^ Helt rett, men det er jo «allment kjent» at jeg ikke er noen stor fan av soul og funk. TTB er jo bra på alle måter, og Derek en dyktig gitarist, men når de beveger seg i det musikalske landskapet de hovedsaklig gjør, så ville det uansett ikke blitt spilt her i nevneverdig grad.
    Det kan likevel hende at du liker deres versjon av "Layla" . Tror de treffer deg mer hjemme der.
    100 % bluesrock. Mye gitar-øs. Fabelaktig i mine ører.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.833
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fått rigga deg til i veikanten for å se på sykkelløp Frank? 🚴‍♀️ de skal vel sykle litt i nærområdet ditt etter hva jeg ser 👍🏻
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    mener jeg tipsa deg om hun tidligere hehe, virker som et solid album og litt svak for Australske indie/folk sangere dem kan sjangeren der nede i the down under 😁 har ikke kjøpt albumet enda men ligger på ønskelista mi sammen med mye anna 🤣
    håper ellers du har det bra Motor`n
    var denna som gjorde til at jeg fikk opp øynene for Angie
    Beklager hehe men det har forsvunnet fra hode mitt :) skal gjøre en bedre jobb neste gang :ROFLMAO:
    Joda formen er på plass igjen :) takker

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.520
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    John Prines Angel from Montgomery er en av de fineste sangene i den amerikanske sangboka.
    Fin versjon av Tedeschi. 👍
    Bonnie Raitt, som har sunget den siden1973, og er den som gjorde den mest kjent, er likevel den beste for meg. Litt konservativ her altså. 🙂
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Masse flott musikk i denne tråden!👍 Ekstra bra når diverse sjangere "sklir over i hverandre" - resultat: "et nytt og annerledes lydbilde" - spennende og fint i mine ører! Ønsker motoren, og alle som legger ut musikk her, en riktig god helg med mye god musikk!😀 Mvh Tore
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    John Prines Angel from Montgomery er en av de fineste sangene i den amerikanske sangboka.
    Fin versjon av Tedeschi. 👍
    Bonnie Raitt, som har sunget den siden1973, og er den som gjorde den mest kjent, er likevel den beste for meg. Litt konservativ her altså. 🙂
    Den ultimate Bonnie Raitt- versjonen av Angel from Montgomery befinner seg på dette albumet, IMO.

    nonukes.jpg


    Selv om den minner veldig om den versjonen du linket til. Flott versjon, forresten. Takker, den hadde jeg ikke fått med meg.

    Mvh

    Edit, og litt selvskryt. Originalversjonen til Bonnie Raitt befinner seg på denne:

    streetlights.jpg

    Som har stått i samlingen min siden rundt 1975. :)
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.456
    Antall liker
    35.284
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke kjørt mc på snart 25 år, savner det fremdeles når sommeren kommer snikende frem.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.875
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har en Yamaha Virago 1100 som jeg freser litt rundt på her i bygda, men det blir dessverre alt for lite kjøring. Likevel så holdt jeg på å kjøpe en HD i helgen...🙈;)
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Er så enig; få litt "vind i håret" først, for deretter å slappe av med Kari Bremnes' rolige musikk! Det er godt, det!😀 Mvh Tore
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jeg drev det ikke lenger enn til lett motorsykkel i ungdommen, men så fikk man sertifikat og etterhvert bil! Men ennå kan en følelse av "lengsel" slå inn når jeg passerer en motorsykkel - å sitte på en "motorisert sykkel" er en helt egen følelse! Ja, nettopp - frihetsfølelse! Kjenner den akkurat nå - i "godstolen" på stua! Rart????☺ Mvh Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg drev det ikke lenger enn til lett motorsykkel i ungdommen, men så fikk man sertifikat og etterhvert bil! Men ennå kan en følelse av "lengsel" slå inn når jeg passerer en motorsykkel - å sitte på en "motorisert sykkel" er en helt egen følelse! Ja, nettopp - frihetsfølelse! Kjenner den akkurat nå - i "godstolen" på stua! Rart????☺ Mvh Tore
    Sant det Tore, en føler seg fri som fuglen men har litt av samme følelse når jeg kjører båt :)

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Samme her, motoren!☺ Vokste opp i båt fra jeg var et par år gammel! Siden kjøpte kona og jeg oss en 16 foter og fikk tak i en litt for stor motor - en 30hester! Men du aner ikke hvor jeg frydet meg når vi la av gårde i noenogtyve knop! Fryd og glede helt til jeg skulle "pusse opp" båten etter noen år! Fikk da pusset fram et skilt der det sto "max 15hk".🤔🤔
    Fikk da en 9.9hk(ombygd) og moroa dalte noe - den greide knapt å løfte baugen! Vi solgte den etterhvert pga mangel på båtplass! Men herlige minner!👍 Mvh Tore
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.147
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det er godt å se deg på chopper, og ja - vi er 2 som kan humpe en tur på en sånn, for å slappe av med Kari etterpå:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn