Ønsker anbefaling MORSOMME ANNONSER PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er da helt ordinært.
    Har du ikke sett alle annonsene for hønngamle, middelmådige platespillere som med alderen har blitt vinylspillere, highend, og gud vet hva med alderen?
    Samtidig har bruktprisene etablert seg på et imponerende høyt nivå.
    :)
    Du vet, hadde noe sånt vært produsert i dag, så hadde det kostet svimlende summer, visstnok. Også setter man i gang med å oppgradere, oppdatere, modernisere, fornye og forbedre slik at man oppnår dagens standard. Finnes en egen industri for slikt :rolleyes:

    Men en hotrodda Garrard 301/401 hadde vært gøy å eie, da:)
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Denne var ny for meg... Annonsen i seg selv er sikkert fin, men denne måten å bruke jumpere på er kanskje ikke helt optimal?

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=178111935

    Utdrag fra annonseteksten: Med i prisen følger også et sett med Nordost Bi-wire jumpers. Har brukt disse koblet mellom høyttalerkablene og høyttalerne. Her kan man eksperimentere litt - evt. bruke de til det de egentlig er tiltenkt ������.

    935_1163542665.jpg
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Blir det ikke litt flat lyd med slike kabler? ;D
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    3.440
    Torget vurderinger
    6
    Denne var ny for meg... Annonsen i seg selv er sikkert fin, men denne måten å bruke jumpere på er kanskje ikke helt optimal?

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=178111935

    Utdrag fra annonseteksten: Med i prisen følger også et sett med Nordost Bi-wire jumpers. Har brukt disse koblet mellom høyttalerkablene og høyttalerne. Her kan man eksperimentere litt - evt. bruke de til det de egentlig er tiltenkt ������.

    Vis vedlegget 583392
    Den løsningen blir faktisk anbefalt. Så fyren er ikke helt blåst;)
    Hva det gjør med tanke på lyden kan jeg ikke svare på. Men vist nok en løsning for Nordost kabler???
    Så man kan jo selv velge og bruke jumperene som navnet tilsier. Som jumpere eller.....
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Denne var ny for meg... Annonsen i seg selv er sikkert fin, men denne måten å bruke jumpere på er kanskje ikke helt optimal?

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=178111935

    Utdrag fra annonseteksten: Med i prisen følger også et sett med Nordost Bi-wire jumpers. Har brukt disse koblet mellom høyttalerkablene og høyttalerne. Her kan man eksperimentere litt - evt. bruke de til det de egentlig er tiltenkt ������.

    Vis vedlegget 583392
    Den løsningen blir faktisk anbefalt. Så fyren er ikke helt blåst;)
    Hva det gjør med tanke på lyden kan jeg ikke svare på. Men vist nok en løsning for Nordost kabler???
    Så man kan jo selv velge og bruke jumperene som navnet tilsier. Som jumpere eller.....
    Mvh
    Morten N.A.T
    Anbefalt av hvem?
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg kan godt anbefale en slik løsning. Jeg har brukt "haugevis" av slike jumpere, både mellom forsterker og ht-kabel, mellom ht-kabel og høyttaler, og som rene jumpere. Det ga et lite løft.
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    983
    Antall liker
    742
    Torget vurderinger
    8
    Enig med NAT i at helt blåst er han ikke (lenger). han velger jo å selge dette :).
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Jøssenavn, helt utrolig. Jaja, dette skal jeg i hvert fall av rent prinsipp aldri prøve!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    ^Er det ikke logisk? Den ene ledningen gir et løft i diskanten (den korteste) Den andre gir et løft i bassområdet. Synd han ikke hadde råd til en mellomlang ledning, da hadde han også fått et løft i mellomtonen.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    ^Er det ikke logisk? Den ene ledningen gir et løft i diskanten (den korteste) Den andre gir et løft i bassområdet. Synd han ikke hadde råd til en mellomlang ledning, da hadde han også fått et løft i mellomtonen.
    Det er mye tyngre å gi et løft i tung bass enn i lett diskant. Dét sier seg selv.
     

    LarsE

    Fersking
    Ble medlem
    18.10.2010
    Innlegg
    1
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    7
    Denne var ny for meg... Annonsen i seg selv er sikkert fin, men denne måten å bruke jumpere på er kanskje ikke helt optimal?

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=178111935

    Utdrag fra annonseteksten: Med i prisen følger også et sett med Nordost Bi-wire jumpers. Har brukt disse koblet mellom høyttalerkablene og høyttalerne. Her kan man eksperimentere litt - evt. bruke de til det de egentlig er tiltenkt ������.

    Vis vedlegget 583392
    Litt utilsiktet, men interessant at min annonse og lille «raritet» skaper moro og harselas på sentralen.
    Det som forundrer meg er at man innenfor en hobby hvor det rare, bisarre og absurde ikke bør være ukjent om du har hørt og sett litt, så er dette noe som karakteriseres som «far out». Reint moro synes jeg det blir når «ekstra kontaktflater« dras inn som et argument mot. Er man ikke da inne på en diskusjon som også kan sies å være litt.... spesiell
    Nei dere, noe av gleden med hobbyen (ved siden av å høre god musikk) er med åpent sinn prøve ut litt forskjellig og bruke ørene. Det anbefales - om ikke annet kan man bli positivt overrasket 😊.
    Kablene og jumperne ble forresten solgt til en som tør å prøve. Så få det være opp til han om jumperne brukes til det ene eller andre.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.393
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Du skal vel egentlig være glad for al blesten rundt de du :). Om det funket for dine ører er det jo helt topp for deg,jeg ser ikke helt gevinsten med det der men meg om det;)

    O
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vet ikke om jeg skal le eller grine av dette, men håper iaff ingen kjøper og tror at dette er rørdemping mot mikrofoni.
    da svir du av hele kåken før du rekker å pisse ferdig.

     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    vet ikke om jeg skal le eller grine av dette, men håper iaff ingen kjøper og tror at dette er rørdemping mot mikrofoni.
    da svir du av hele kåken før du rekker å pisse ferdig.

    Denne fyren er jo rene gullgruven av crap.
    Hva med en "vintage" ølbrikke? Trenger bare litt tape.

     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    sjises...mye av det crap`et han seller er dyrere en ny pris til og med...jaja,nok av klovner der ute..
     
    X

    X186841

    Gjest

    Løp og kjøp, fortsatt mulig å skaffe seg denne unike høyttaleren med disse fantastiske tweaks:
    * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi. * - O.F.M. behandlet membransamlinger. * - Inkl. Organic Master Solution. * - Inkl. Spesialbygde Stands. Prosesserings-tid: 22851 Timer
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4

    Løp og kjøp, fortsatt mulig å skaffe seg denne unike høyttaleren med disse fantastiske tweaks:
    * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi. * - O.F.M. behandlet membransamlinger. * - Inkl. Organic Master Solution. * - Inkl. Spesialbygde Stands. Prosesserings-tid: 22851 Timer
    One of a kind!
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    Ja..sukk,vet jo hvem det er som er på ferde igjen..mr. maxwell.. ser det på adressen 🙄
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    alle spec-annonsene er humor i verdensklasse.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    alle spec-annonsene er humor i verdensklasse.
    Men hvem ønsker ikke å forbedre lokaliseringen for mellomhøy frekvens og i tillegg forbedre middels høy friskhet?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    don't even get me started.
    skal aldri kjøpe et spec produkt om det så skulle vise seg at selveste gud den allmektige har tatt bolig i disse boksene.
     
    Sist redigert:

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    2 x 3 meter. Min kommentar: " - Et kabelsett som faktisk hamler opp med det meste på markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat kunde: " - sammenliknet mot min egen spesial-versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 " - Så er Distinction III mer transparant, tyngre momentum og mer FLYT ( = Flow ). - Referansen av varm lyd med solid crispt momentum !!! - MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8 + [ 2 høysensitive Ører ] * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi. * - 2 x 3 Meter m. på-skrudde banan-termineringer - En helt unik egen-produksjon av kabler med FLYT-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som mer virkelig enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!! - Slik at lyden av opplevelser blir i fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!! - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100 - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333 + [ 7 stk. Høysensitive Ører


    denne er det også bare løp å kjøp
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    2 x 3 meter. Min kommentar: " - Et kabelsett som faktisk hamler opp med det meste på markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat kunde: " - sammenliknet mot min egen spesial-versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 " - Så er Distinction III mer transparant, tyngre momentum og mer FLYT ( = Flow ). - Referansen av varm lyd med solid crispt momentum !!! - MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8 + [ 2 høysensitive Ører ] * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi. * - 2 x 3 Meter m. på-skrudde banan-termineringer - En helt unik egen-produksjon av kabler med FLYT-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som mer virkelig enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!! - Slik at lyden av opplevelser blir i fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!! - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100 - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333 + [ 7 stk. Høysensitive Ører


    denne er det også bare løp å kjøp
    Alltid kjekt når de legger til forklaring på engelsk slik at vi skal kunne forstå norsk.
    Det er virkelig til hjelp, spesielt nå det kommer til slike kompliserte ting som dette.
    ;)
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    wow, jeg er ganske uteknisk av meg og min norsk er da bare gjennomsnittlig, men dette må da være det verste våset av jobberjabber jeg har lest noen gang.
    Kan jo få inntrykket av at jeg bare kan selge alt (kabler, forsterkere, høyttalere...) og kjøpe dette, og med på kjøpet får jeg "høysensitive ører" ;)😅
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    don't even get me started.
    skal aldri kjøpe et spec produkt om det så skulle vise seg at selveste gud den allmektige har tatt bolig i disse boksene.
    Nei, den markedsføringen er usedvanlig uegnet strategi i et opplyst samfunn.

    Men i min verden rangerer Spec uansett blant de bestlydende solid state forsterkerne på markedet.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er dessverre nettopp den type markedsføring som går hjem hos mange audiofile.
    Rart i grunn å lese at det som teknisk kyndige leser som "pisspreik" blir oppfattet som "veldig interessant og må ha" for de veldig subjektive.

    Det er ihvertfall veldig godt gjort å bruke en halv side med halvveis teknisk sjargong for å beskrive et zobelfilter. Deler for et par 10 kroner og selge det innpakket i en treboks for 10k.. Det er slik som er ødeleggende og splittende for en fin hobby.

    Også veldig problematisk at folk som tester og skriver om det er totalt ukritisk til den falske og faktisk ulovlige markedsføringer som skjer.
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Det er dessverre nettopp den type markedsføring som går hjem hos mange audiofile.
    Rart i grunn å lese at det som teknisk kyndige leser som "pisspreik" blir oppfattet som "veldig interessant og må ha" for de veldig subjektive.

    Det er ihvertfall veldig godt gjort å bruke en halv side med halvveis teknisk sjargong for å beskrive et zobelfilter. Deler for et par 10 kroner og selge det innpakket i en treboks for 10k.. Det er slik som er ødeleggende og splittende for en fin hobby.

    Også veldig problematisk at folk som tester og skriver om det er totalt ukritisk til den falske og faktisk ulovlige markedsføringer som skjer.
    Nå blir dette litt feil tråd å diskutere akkurat dette i, så jeg vil ikke følge dette opp videre i denne tråden, men vil bare sitere min artikkel om et slikt fenomen, slik at ikke inntrykket om "totalt ukritisk" får stå uimotsagt:

    Spec's markedsføringsavdeling:
    An amplifier is a musical instrument
    At the core of our concepts is the idea that the amplifier is a musical instrument. By supporting the chassis with a combination of woods, RSA-M99 reproduces a beautiful sound like a genuine musical instrument.
    A wide, solid spruce board is closely attached to the entire bottom surface of the chassis. Spruce is the same type of wood used to build violins.
    Wooden feet of maple with hickory embedded in the center. These foot pieces are designed in such a way that only the hickory located in the center is grounded.
    Wooden soundboard with wooden feet vibrate with the audio signal playing a natural sound
    .
    Mitt svar i artikkelen:
    No, Spec, an amplifier is anything but a musical instrument. The listener does not at all want to listen to an interpretation and colored musical piece, played through a different musical instrument than the one on the original recording. An amplifier is supposed to make the music come alive in the listening room, and nothing else. So OK, I may accept that the wood can have some impact on the sound, but then I suggest it removes unwanted resonances, instead of introducing new ones. That said; Spec has of course hit the bulls eye, their amps do not resonate or vibrate in any way, so let’s just pretend the lyrics above is the result of a weird, Japanese sense of humor.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn