Ønsker anbefaling MORSOMME ANNONSER PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Frisk pris også, bare 30.000,- for gammelt skrammel som ikke lar seg reparere lenger. :)
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Optimistisk selger! Arbeidsrapporten, som er 19 år gammel!!!, tilsier at produktet kastes grunnet manglende deler, selger mener den lett kan fixes hvis bare mann finner rett del!
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148436603
    Fantastisk, det står til og med i arbeidsrapporten at forsterkeren må kondemneres. Fult fungerende vil man sikkert slite med å få 10K for dette.
    Kan på en måte forstå det litt, det må være en bitter pille å svelge at man har kjøpt svindyrt, esoterisk hifi-utstyr på byens hifi-asyl som plutselig ikke lar seg reparere lenger når det først tar kvelden.

    Men det er jo ingen god unnskyldning for å prakke den ubrukelige driten på andre, lettlurte potensielle kjøpere.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Optimistisk selger! Arbeidsrapporten, som er 19 år gammel!!!, tilsier at produktet kastes grunnet manglende deler, selger mener den lett kan fixes hvis bare mann finner rett del!
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148436603
    Fantastisk, det står til og med i arbeidsrapporten at forsterkeren må kondemneres. Fult fungerende vil man sikkert slite med å få 10K for dette.

    Kan på en måte forstå det litt, det må være en bitter pille å svelge at man har kjøpt svindyrt, esoterisk hifi-utstyr på byens hifi-asyl som plutselig ikke lar seg reparere lenger når det først tar kvelden.

    Men det er jo ingen god unnskyldning for å prakke den ubrukelige driten på andre, lettlurte potensielle kjøpere.
    Nå fremgår det jo ingen steder at utstyret kommer fra OHC, kun at det er blitt forsøkt servicer gjennom dem.
    Jeg var borte i et tilsvarende sett(dette?) for en 15-20 år siden, allerede da var det helt på det rene at de ikke kunne «ordnes» grunnet dele ikke kunne oppdrives!
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.139
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Identisk bilde er brukt for avertering på en tysk nettside. Prisen der er 1890 Euro. Lukter kanskje ikke helt duggfriskt av den FINN annonsen.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Det fremgår at det er en modul som må skiftes. Det kan jo være at den finnes å oppdrive en plass, at noen klarer å åpne modulen og fikse den, eller at noen kan reprodusere den/erstatte den med noe annet. Det kan jo for eksempel være en liten bufferkrets eller noe som lett kan erstattes med en annen bufferkrets.

    Prisen er høy, det er det ikke tvil om, men det er neimen ikke uvanlig når man leser hifiannonser. Tror det er mange som spekulerer i å gjøre litt penger på dyre ting, men jeg mistenker at det går en stund mellom hver gang de lykkes.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er en diskret opamp krets fra 80-90 tallet. Mener de var sauset inn med noe epoxy eller lignende. Tror aldri skjema ble frigitt, ei heller reserve moduler liggende noe sted..

    Men mener å ha lest på ett eller annet forum en gang at en kar lagde noen men finner det ikke igjen.
    Såvidt jeg også husker så var nyprisen riktignok ca 100k, men settet ble vel solgt veiledende tilbud til ca 30k. Tror ikke mange har betalt mer for det. (jeg kan selvsagt ta feil der).

    Lov å prøve seg prismessig men blir ikke solgt.

    Fungerende og i fin kosmetisk stand: Kanskje 20k?

    screenshot-www.audiotecnico.it-2019.06.03-17-20-36.jpg


    EDIT: Her er modulen etter at epoxy er fjernet.


    Kan være mulig å få tak i "kopi" her.
    https://www.theaudioclinic.nl/portfolio.html
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Optimistisk selger! Arbeidsrapporten, som er 19 år gammel!!!, tilsier at produktet kastes grunnet manglende deler, selger mener den lett kan fixes hvis bare mann finner rett del!
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148436603
    Fantastisk, det står til og med i arbeidsrapporten at forsterkeren må kondemneres. Fult fungerende vil man sikkert slite med å få 10K for dette.

    Kan på en måte forstå det litt, det må være en bitter pille å svelge at man har kjøpt svindyrt, esoterisk hifi-utstyr på byens hifi-asyl som plutselig ikke lar seg reparere lenger når det først tar kvelden.

    Men det er jo ingen god unnskyldning for å prakke den ubrukelige driten på andre, lettlurte potensielle kjøpere.
    Nå fremgår det jo ingen steder at utstyret kommer fra OHC, kun at det er blitt forsøkt servicer gjennom dem.
    Jeg var borte i et tilsvarende sett(dette?) for en 15-20 år siden, allerede da var det helt på det rene at de ikke kunne «ordnes» grunnet dele ikke kunne oppdrives!
    Det var selvsagt bare noe jeg gjettet fordi navnet deres stod som oppdragsgiver på fakturaen fra verkstedet.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.262
    Antall liker
    6.340
    Sted
    Under stjernene
    Ser den. Men det er en irriterende del av hobbyen vår. At folk ikke kan akseptere at andre har et annet syn enn seg selv på saker og ting.
    Og om det er tilfelle, så er kommentaren til oen ren Trolling. Og det er like irriterende :)
    Hvis dette er Trolling, og du føler deg krenket/såret e.l. har DU et problem.
    Nettroll
    Definisjon: En person som opptrer på Internet, og som er uenig med deg, og nekter å endre mening slik at den blir tilpasset din mening.
    Fin definisjon :)
    Her en annen:
    Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]».
    Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen.
    Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».
    Såå enig. 🌞
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Nettroll
    Definisjon: En person som opptrer på Internet, og som er uenig med deg, og nekter å endre mening slik at den blir tilpasset din mening.
    Fin definisjon :)
    Her en annen:
    Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]».
    Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen.
    Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».
    Såå enig. ??????
    Problemet med den definisjonen er at folk gjerne forsøker på generelle antydninger for å få rett i en sak. Når man da blottlegger at man mangler kompetanse om et emne, men allikevel har en bastant framferd er det mange som forsøker å få vedkommende til å være mer spesifikk. I den prosessen etterspør de gjerne dokumentasjon på det som påstås, de konfronterer vedkommende med at han tar feil på vesentlige områder osv, og får tilbake at de er noen troll fordi en hver idiot må jo forstå at han har rett og at de bare er ute etter en endeløs diskusjon som han uansett har altfor mye fornuftig å bruke tiden på til å engasjere seg i. Så da blir plutselig fagkompetansen troll fordi han vet at han har rett og de kan umulig mene det de hevder.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.262
    Antall liker
    6.340
    Sted
    Under stjernene
    Nettroll
    Definisjon: En person som opptrer på Internet, og som er uenig med deg, og nekter å endre mening slik at den blir tilpasset din mening.
    Fin definisjon :)
    Her en annen:
    Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]».
    Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen.
    Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».
    Såå enig. ������
    Problemet med den definisjonen er at folk gjerne forsøker på generelle antydninger for å få rett i en sak. Når man da blottlegger at man mangler kompetanse om et emne, men allikevel har en bastant framferd er det mange som forsøker å få vedkommende til å være mer spesifikk. I den prosessen etterspør de gjerne dokumentasjon på det som påstås, de konfronterer vedkommende med at han tar feil på vesentlige områder osv, og får tilbake at de er noen troll fordi en hver idiot må jo forstå at han har rett og at de bare er ute etter en endeløs diskusjon som han uansett har altfor mye fornuftig å bruke tiden på til å engasjere seg i. Så da blir plutselig fagkompetansen troll fordi han vet at han har rett og de kan umulig mene det de hevder.
    Et raskt søk på Google om NETTROLL synes jeg er selvforklarende.
    Ellers er jeg enig ang. fagkompetanse.
    Problemet er at etterhver flyter trådene ut med tull og tøys.
     

    Grønn hvit mann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.09.2012
    Innlegg
    86
    Antall liker
    33
    Denne er vel bare grusom?
    (Noen lykkelig uvitende Parasoundeiere her?)
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=143829045
    Samme dama selger en hel rekke fine produkter med nøyaktig samme tekst. :(
    Rene high end-sjappa jo. Respons The One custom, og Wilson Sophia!
    Blir noe skeptisk når selger en god del HQ-stæsj og ikke kvittering på noe av det
    Det var en blanding der, med masse greier og likelydende tekst med dårlig grammatikk.
    Har rapportert alle annonsen til Finn som mulig tyvgods, så får vi se hva de svarer.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.368
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Siden du ble så dyp så kan jeg lansere en slags hypotese om dette med trolling.

    Jeg kjenner enkelte mennesker som nærmest fremstår som onde. Ikke at de er direkte brutale, men la oss si man har det hyggelig i en selskapelig anledning, så er det de som nærmest føler at de er forpliktet til å ødelegge stemningen. Man vet det skjer, og det slår aldri feil. Jo hyggeligere, jo giftigere kommentar må til, og av en eller annen grunn virker det som om de ikke blir det minste flaue. Skyldfølelse eksisterer liksom ikke. Jeg føler denne beskrivelsen passer på enkelte personer man snubler over på nettet også.

    Jeg kjenner også enkelte andre mennesker som har full armene sine med arr. De kutter seg selv, gang på gang. Man kan spørre dem hvorfor de velger å skade seg selv. Man får gjerne til svar at de ikke vet, det bare blir sånn.

    En psykolog uttalte en gang på TV at enkelte av de menneskene vi oppfatter som troll på nettet skader seg selv verbalt ved å skape dårlig stemning. Jeg har fundert mye over dette. Jeg føler at dette mønsteret er noe jeg har sett også utenfor nettet. Det er som om enkelte mennesker nærmest er avhengige av den verbale smellen de får tilbake. Som om de trenger dette for at virkelighetens forutsetninger skal være tilstede.

    Selvskading i seg selv kan defineres som en mangel på evnen til å håndtere relasjoner og følelser på en god måte. Men på en måte er kanskje den verbale varianten enda mer problematisk. For en som skader seg selv er det lett å se med egne øyne hva man har gjort. Det gir mening når noen sier at man gjør noe som er galt, og når man gjør det vil man, selv om det er vanskelig å la være, gjerne forstå at man fysisk skader seg selv og at det er noe ulogisk og direkte galt over hele konseptet.

    Men hva med den verbale selvskadingen? Hvis man først ikke egentlig er klar over at man skader seg selv, hvordan skal man da kunne forstå hva som skjer? Og om dette skjer i form av en slags meningsutveksling der man konsekvent går tildels brutalt til verks mot andre, gjerne ukontroversielle oppfatninger, rett og slett fordi det i øyeblikket føles litt godt å gjøre det, hvordan kan man da klare å skille ren oponeringstaktikk fra sine egentlige meninger? Det er klart at man ikke umiddelbart forkaster alle egne meninger når det passer, følelsene styres jo av mange ulike ting, men jeg tror allikevel ikke mekanismene er så ulike mellom mennesker som har behov for å dundre inn i en fredelig diskusjon med spisse albuer med de mest kontroversielle av meninger, og de som kutter seg til blods.
    Absolutt et interessant tema, og også her, som en liten legitim avsporing, iom at folk som ikke får medhold i en påstand vesentlig oftere hugger hodene av meningsmotstandere i en nett-diskusjon.
    Slike folk, altså de som er 'giftige', finner nok næring i å spre giftige kommentarer. Når de får negative reaksjoner tilbake på 'giften' sin så 'bekrefter' jo det ofte at de andre er udugelige, i stedet for å møte andre legitime meninger med refleksjon og undring.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Det er gjort forskning på dette med bias og informasjon. La oss si man er EU-motstander (for å bruke et eksempel der befolkningen er omtrent delt i 50/50). Dersom man leser en artikkel som faglig korrekt påpeker fordeler med EU vil de fleste allikevel bli forsterket i sitt syn i stedet for å bevege seg i retning av å endre mening.

    Det virker ikke som om folks oppfatning påvirkes i stor grad av kvaliteten på artikkelen. Det virket å ha større betydning for hvordan man eventuelt legger opp et slags motangrep.

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    He he, har selv en 7000 syncro. Knakende god snelle.
    Men ja man må lære å kaste med de, litt annen teknikk en haspel.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Uhu... nå ble fæle minner fra barndommen vekket til live.... Forløperen til Ambassadeur, - Abu Record.. uten sentrifugalbrems....
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    He he, har selv en 7000 syncro. Knakende god snelle.
    Men ja man må lære å kaste med de, litt annen teknikk en haspel.
    Du får ei spesialutgåve som effektivt hindrar bakkflasj. Du kastar ikkje fullt så langt som med ei standardsnelle, men i laupet av fjorten fisketurar får du lært teknikken. Og sett ikkje sentifugalbremsa for laust. Bruk dei største bremseklossane til du har helde på eit par år. Eg får framleis bakklasj, men det skuldast sikkert at eg har fjerna bremseklossane....
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    He he, har selv en 7000 syncro. Knakende god snelle.
    Men ja man må lære å kaste med de, litt annen teknikk en haspel.
    Du får ei spesialutgåve som effektivt hindrar bakkflasj. Du kastar ikkje fullt så langt som med ei standardsnelle, men i laupet av fjorten fisketurar får du lært teknikken. Og sett ikkje sentifugalbremsa for laust. Bruk dei største bremseklossane til du har helde på eit par år. Eg får framleis bakklasj, men det skuldast sikkert at eg har fjerna bremseklossane....
    Har ikke brukt min på flere år, må nesten få kasta båten ut på fjorden å prøvd den igjen:=)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Båten i åker'n er da et kjent fenomen... :cool: ABU hadde vel også en "gullutgave" som kosta 10-12.000 i utsalg for 30 år siden....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn