Ønsker anbefaling MORSOMME ANNONSER PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag

    TurboJens

    Medlem
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    26
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på om noe av grunnen til at det har en dedikert tilhengergruppe er at mange ikke skiller produktet og ingrediensen. De ser muligens på dette som en ren smaksforsterker, når det er ett blandingskrydder der smaksforsterkeren er en del av innholdet.
    Er nok ikke uten grunn de har kalt det Gastromat

    Knorr har et nærmest identisk alternativ, med likt navnevalg.

    https://www.knorr.no/produkter/krydder/knorr-aromat-stroglas

    https://www.knorr.no/produkter/krydder/knorr-kod-grillkrydderi-stroglas

    Og et med litt annen smak.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Smaksforsterkeren i Gastromat er monosodiumglutamat, kjent greie, og finnes som tilsetning også i de fleste posesupper o.l.
    Er også tilsatt fersk purre, hvitløk havsalt og gjærekstrakt...... Så står det på boksen som er nesten tom.... :)
    Men - ikke skjønner jeg at det skal ta måndesvis å reparere eller framskaffe ei ny kvern eller en fyllemaskin...?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Morsomme disse Gastromat-annonsene.
    Se ikke bort fra at dette kan være bli verdifull gratisreklame for Gastromat.
    611 treff for Gastromat på finn.no

    Aromat og Gastromat er langt fra identiske. Oppskriften, det vil si innholdsfortegnelsen, ser forskjellig ut, og de smaker forskjellig.
    Smaken har jeg og familien testet flere ganger, alle kjenner forskjell, og Gastromat vinner hver gang. Vi har alltid G i kjøkkenskapet, fast tilbehør på hverdagsmat som ostesmørbrød, lapskaus og potetmos.
    Og så er det litt forskjell på Unilever og den lille Sande-bedriften Gastromat AS, det kan også telle for noen.

    Skulle vært morsomt å vite om det faktisk er noen som kjøper dette til overpris for tiden.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    MSG er ikke noe bra. Er vel et syndrom ved overdose, "Chinese restaurant syndrome". Smaker billig-kjøkken og suppepose.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    ... og dårlig potetgull som gir uggefølelse.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hey, kan dere ta den derre MSG-debatten et annet sted?!
    Og sjekk med WHO i samme slengen.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ikke noe annet enn at prisen er 23K for en strømkabel kanskje??? Og at den spiller naturlig ;)

    O
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ser den. Men det er en irriterende del av hobbyen vår. At folk ikke kan akseptere at andre har et annet syn enn seg selv på saker og ting.
    Og om det er tilfelle, så er kommentaren til oen ren Trolling. Og det er like irriterende :)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    ^den der bruker svigermor på omtrent alt hun lager, alt smaker likt og like jævlig.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.237
    Antall liker
    286
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Ser den. Men det er en irriterende del av hobbyen vår. At folk ikke kan akseptere at andre har et annet syn enn seg selv på saker og ting.
    Og om det er tilfelle, så er kommentaren til oen ren Trolling. Og det er like irriterende :)
    Hvis dette er Trolling, og du føler deg krenket/såret e.l. har DU et problem.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Ser den. Men det er en irriterende del av hobbyen vår. At folk ikke kan akseptere at andre har et annet syn enn seg selv på saker og ting.
    Og om det er tilfelle, så er kommentaren til oen ren Trolling. Og det er like irriterende :)
    Hvis dette er Trolling, og du føler deg krenket/såret e.l. har DU et problem.
    Nettroll
    Definisjon: En person som opptrer på Internet, og som er uenig med deg, og nekter å endre mening slik at den blir tilpasset din mening.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ser den. Men det er en irriterende del av hobbyen vår. At folk ikke kan akseptere at andre har et annet syn enn seg selv på saker og ting.
    Og om det er tilfelle, så er kommentaren til oen ren Trolling. Og det er like irriterende :)
    Hvis dette er Trolling, og du føler deg krenket/såret e.l. har DU et problem.
    Nettroll
    Definisjon: En person som opptrer på Internet, og som er uenig med deg, og nekter å endre mening slik at den blir tilpasset din mening.
    Fin definisjon :)
    Her en annen:
    Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]».
    Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen.
    Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Siden du ble så dyp så kan jeg lansere en slags hypotese om dette med trolling.

    Jeg kjenner enkelte mennesker som nærmest fremstår som onde. Ikke at de er direkte brutale, men la oss si man har det hyggelig i en selskapelig anledning, så er det de som nærmest føler at de er forpliktet til å ødelegge stemningen. Man vet det skjer, og det slår aldri feil. Jo hyggeligere, jo giftigere kommentar må til, og av en eller annen grunn virker det som om de ikke blir det minste flaue. Skyldfølelse eksisterer liksom ikke. Jeg føler denne beskrivelsen passer på enkelte personer man snubler over på nettet også.

    Jeg kjenner også enkelte andre mennesker som har full armene sine med arr. De kutter seg selv, gang på gang. Man kan spørre dem hvorfor de velger å skade seg selv. Man får gjerne til svar at de ikke vet, det bare blir sånn.

    En psykolog uttalte en gang på TV at enkelte av de menneskene vi oppfatter som troll på nettet skader seg selv verbalt ved å skape dårlig stemning. Jeg har fundert mye over dette. Jeg føler at dette mønsteret er noe jeg har sett også utenfor nettet. Det er som om enkelte mennesker nærmest er avhengige av den verbale smellen de får tilbake. Som om de trenger dette for at virkelighetens forutsetninger skal være tilstede.

    Selvskading i seg selv kan defineres som en mangel på evnen til å håndtere relasjoner og følelser på en god måte. Men på en måte er kanskje den verbale varianten enda mer problematisk. For en som skader seg selv er det lett å se med egne øyne hva man har gjort. Det gir mening når noen sier at man gjør noe som er galt, og når man gjør det vil man, selv om det er vanskelig å la være, gjerne forstå at man fysisk skader seg selv og at det er noe ulogisk og direkte galt over hele konseptet.

    Men hva med den verbale selvskadingen? Hvis man først ikke egentlig er klar over at man skader seg selv, hvordan skal man da kunne forstå hva som skjer? Og om dette skjer i form av en slags meningsutveksling der man konsekvent går tildels brutalt til verks mot andre, gjerne ukontroversielle oppfatninger, rett og slett fordi det i øyeblikket føles litt godt å gjøre det, hvordan kan man da klare å skille ren oponeringstaktikk fra sine egentlige meninger? Det er klart at man ikke umiddelbart forkaster alle egne meninger når det passer, følelsene styres jo av mange ulike ting, men jeg tror allikevel ikke mekanismene er så ulike mellom mennesker som har behov for å dundre inn i en fredelig diskusjon med spisse albuer med de mest kontroversielle av meninger, og de som kutter seg til blods.
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Siden du ble så dyp så kan jeg lansere en slags hypotese om dette med trolling.

    Jeg kjenner enkelte mennesker som nærmest fremstår som onde. Ikke at de er direkte brutale, men la oss si man har det hyggelig i en selskapelig anledning, så er det de som nærmest føler at de er forpliktet til å ødelegge stemningen. Man vet det skjer, og det slår aldri feil. Jo hyggeligere, jo giftigere kommentar må til, og av en eller annen grunn virker det som om de ikke blir det minste flaue. Skyldfølelse eksisterer liksom ikke. Jeg føler denne beskrivelsen passer på enkelte personer man snubler over på nettet også.

    Jeg kjenner også enkelte andre mennesker som har full armene sine med arr. De kutter seg selv, gang på gang. Man kan spørre dem hvorfor de velger å skade seg selv. Man får gjerne til svar at de ikke vet, det bare blir sånn.

    En psykolog uttalte en gang på TV at enkelte av de menneskene vi oppfatter som troll på nettet skader seg selv verbalt ved å skape dårlig stemning. Jeg har fundert mye over dette. Jeg føler at dette mønsteret er noe jeg har sett også utenfor nettet. Det er som om enkelte mennesker nærmest er avhengige av den verbale smellen de får tilbake. Som om de trenger dette for at virkelighetens forutsetninger skal være tilstede.

    Selvskading i seg selv kan defineres som en mangel på evnen til å håndtere relasjoner og følelser på en god måte. Men på en måte er kanskje den verbale varianten enda mer problematisk. For en som skader seg selv er det lett å se med egne øyne hva man har gjort. Det gir mening når noen sier at man gjør noe som er galt, og når man gjør det vil man, selv om det er vanskelig å la være, gjerne forstå at man fysisk skader seg selv og at det er noe ulogisk og direkte galt over hele konseptet.

    Men hva med den verbale selvskadingen? Hvis man først ikke egentlig er klar over at man skader seg selv, hvordan skal man da kunne forstå hva som skjer? Og om dette skjer i form av en slags meningsutveksling der man konsekvent går tildels brutalt til verks mot andre, gjerne ukontroversielle oppfatninger, rett og slett fordi det i øyeblikket føles litt godt å gjøre det, hvordan kan man da klare å skille ren oponeringstaktikk fra sine egentlige meninger? Det er klart at man ikke umiddelbart forkaster alle egne meninger når det passer, følelsene styres jo av mange ulike ting, men jeg tror allikevel ikke mekanismene er så ulike mellom mennesker som har behov for å dundre inn i en fredelig diskusjon med spisse albuer med de mest kontroversielle av meninger, og de som kutter seg til blods.
    Da tror jeg at jeg går på med knallhard selvskading og svarer deg at dette blir ganske søkt. Å koble sammen kranglete festfolk, parasuicidal adferd og uhensiktsmessig innlegg på nett så er du ganske godt ute i terrenget, mest sannsynlig uten kart og kompass.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, her er det mye morsomheter og feelgood, ser jeg.
    På tide noen starter en tråd der seriøse analyser av menneskesinnet og der folk meddeler sterke meninger om hva de liker eller ei har hovedfokus?
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Her er det faktisk sykkelen som er drittlei og selger guttungen. Slik kan det gå[emoji23][emoji23]
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Denne er vel bare grusom?
    (Noen lykkelig uvitende Parasoundeiere her?)
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=143829045

    Får meg til å tenke at enten er dette en enke som gjør opp et dødsbo, eller så sitter det en stakkars mann innelåst i et bur eller en kjeller et sted. Muligens med et par testikler nedsyltet i et norgesglass på peishylla i stua. Vil noen vise ansvar og ringe politiet for å be dem foreta en sjekk?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Hvis det er mistanke om at noen selger noe som ikke tilhører dem selv er det jo bare å rapportere dette til finn, så burde de ta det videre med politiet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Vi har jo ingen grunn til å mistenke det, egentlig. Kan hende hun bare er snill og selger dette for mannen sin fordi han ikke gidder selv.

    Hun bor like ved meg, så la oss i det minste avvente litt til jeg har fått vurdert om jeg skal legge inn et bud på den ARC forsterkeren før vi gjør noe drastisk.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Vi har jo ingen grunn til å mistenke det, egentlig. Kan hende hun bare er snill og selger dette for mannen sin fordi han ikke gidder selv.

    Hun bor like ved meg, så la oss i det minste avvente litt til jeg har fått vurdert om jeg skal legge inn et bud på den ARC forsterkeren før vi gjør noe drastisk.
    Godt poeng, vi burde nok vente litt i moralens tjeneste her ja...

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Denne er vel bare grusom?
    (Noen lykkelig uvitende Parasoundeiere her?)
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=143829045
    Samme dama selger en hel rekke fine produkter med nøyaktig samme tekst. :(
    Rene high end-sjappa jo. Respons The One custom, og Wilson Sophia!
    Og "Ringeklokke for barn"

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=143782094

    En hver high end sjappe med respekt for seg selv har vel "Ringeklokke for barn".
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Ringeklokke for meg er noe besøkende benytter for å melde at de vil ha kontakt med beboerne.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn