Monopolbedrifter er en bra ting!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dere tenker mest på dere selv, om jeg forstår dere riktig?
Ja, jeg tenker mest på meg og mine nærmeste. De er min første prioritet. Egoismen er en viktig pådriver for det velstandssamfunnet som er skapt. Det er den som gjør at vi arbeider og skaper verdier. Alternativet er kommunisme. Det passer sikkert deg, men ikke meg. ;)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Å tenke på andre enn seg selv er nok ikke kommunisme, Oddgeir, selv om det sikkert passer deg å tro det, men ikke meg. ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Å tenke på andre enn seg selv er nok ikke kommunisme, Oddgeir, selv om det sikkert passer deg å tro det, men ikke meg. ;)
Du får lese innlegget mitt en gang til. Jeg har ikke skrevet det du tillegger meg.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Ikke langt unna det jeg kunne skrevet til deg!

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Ja, jeg tenker mest på meg og mine nærmeste. De er min første prioritet. Egoismen er en viktig pådriver for det velstandssamfunnet som er skapt. Det er den som gjør at vi arbeider og skaper verdier. Alternativet er kommunisme. Det passer sikkert deg, men ikke meg. ;)
"Mennesker" som måtte mene det du sier her er en fare for samfunnet og videre samfunnsutvikling! Det er kjærlighet for vår neste som driver det gode i verden. Du representerer det mørkeste av alle mørke tanker, ignorerer at verden først og fremst består av alle andre! Jeg (altså meg og deg) er bare en liten brikke i verden og kan vi gjøre livet bedre for andre og gjerne de som ikke har det så bra, så er meningen med livet oppnådd. Du kommer ikke til himmelen, Oddgeir, om det er slik du er i livet ditt!

K.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Kabel: Tror du himmelen er viktig for Oddgeir?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
"Mennesker" som måtte mene det du sier her er en fare for samfunnet og videre samfunnsutvikling! Det er kjærlighet for vår neste som driver det gode i verden. Du representerer det mørkeste av alle mørke tanker, ignorerer at verden først og fremst består av alle andre! Jeg (altså meg og deg) er bare en liten brikke i verden og kan vi gjøre livet bedre for andre og gjerne de som ikke har det så bra, så er meningen med livet oppnådd. Du kommer ikke til himmelen, Oddgeir, om det er slik du er i liver ditt!

K.
Det var da voldsomt. Jeg setter meg og mine først. Jeg skrev ikke at jeg driter i andre, bare at de kommer etter mine nærmeste. Takk likevel for den rørende omtanken du viser.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Jeg sov middag for et par timer siden.

Ta det rolig Oddgeir, det var bare ironi fra Kabel`s side.

God Jul! Ta deg en dram.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Fått deg ny jobb? ;D ;D ;D ;D
En trenger ikke å være gud for å se at dine egoistiske holdninger ikke er forenelig med guds godhet og påfølgende evig himmelrike.... For egoister venter kun en ting, helvete. God Jul!

K.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Vi må huske på at Gud tilgir alt. Ikkenoe problem for Oddgeir å komme i himmelen.

:)

G

Gjestemedlem

Gjest
"Mennesker" som måtte mene det du sier her er en fare for samfunnet og videre samfunnsutvikling! Det er kjærlighet for vår neste som driver det gode i verden. Du representerer det mørkeste av alle mørke tanker, ignorerer at verden først og fremst består av alle andre! Jeg (altså meg og deg) er bare en liten brikke i verden og kan vi gjøre livet bedre for andre og gjerne de som ikke har det så bra, så er meningen med livet oppnådd. Du kommer ikke til himmelen, Oddgeir, om det er slik du er i livet ditt!
K.
Det å passe på seg selv og sine nermeste er nobelt standpunkt. De som hevder noe annet er som oftest kun sørgelige hyklere uanset, som kjøper seg litt god samvittighet ved å gi noen kroner eller litt tid til stakkars sultne hedninger i Afrika eller et sykt barn i Romania.

Dette er kun et utslag av det frie marked uansett, der man kan kjøpe seg god samvittighet og avlat.

Jeg sier ikke at det er galt å hjelpe andre mennesker, men hvis man samtidig ender opp som en oppblåst selvforherligende drittsekk som prøver å kjøpe seg opp på den moralske rangstigen fortejener det ikke det spor av respekt for dette.

Litt ydmykhet ville nok kledd mange mye bedre, men det er vanskeligere å kjøpe seg. Kanskje samle flokken i bønn for de ynkelige stakkarene i sorteste Afrika? Det er jo billig nok...

Himmelen er forøvrig lite å trakte etter, den er stort sett full av underdanige kristne sauer som sitter på hver sin lille skydott lytter til kristenpop FM og steker vafler.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Tja, jeg vet ikke hvor ydmykt dette innlegget er jeg, Gjestemedlem? På en skala fra en til ti?

;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Tja, jeg vet ikke hvor ydmykt dette innlegget er jeg, Gjestemedlem? På en skala fra en til ti?

;)
Jeg har aldri hevdet at ydmykhet kler meg! :)

Men det passer bedre på småpiker, kristne og uteliggere f.eks.

Nåvel, skal ikke starte noen krangel nå.

Ønsker alle en god jul - enten man er jesustilbeder, venter på julenissen eller har en solid hangover etter årets vinterblot.

Topp Bunn