"Mennesker" som måtte mene det du sier her er en fare for samfunnet og videre samfunnsutvikling! Det er kjærlighet for vår neste som driver det gode i verden. Du representerer det mørkeste av alle mørke tanker, ignorerer at verden først og fremst består av alle andre! Jeg (altså meg og deg) er bare en liten brikke i verden og kan vi gjøre livet bedre for andre og gjerne de som ikke har det så bra, så er meningen med livet oppnådd. Du kommer ikke til himmelen, Oddgeir, om det er slik du er i livet ditt!
K.
Det å passe på seg selv og sine nermeste er nobelt standpunkt. De som hevder noe annet er som oftest kun sørgelige hyklere uanset, som kjøper seg litt god samvittighet ved å gi noen kroner eller litt tid til stakkars sultne hedninger i Afrika eller et sykt barn i Romania.
Dette er kun et utslag av det frie marked uansett, der man kan kjøpe seg god samvittighet og avlat.
Jeg sier ikke at det er galt å hjelpe andre mennesker, men hvis man samtidig ender opp som en oppblåst selvforherligende drittsekk som prøver å kjøpe seg opp på den moralske rangstigen fortejener det ikke det spor av respekt for dette.
Litt ydmykhet ville nok kledd mange mye bedre, men det er vanskeligere å kjøpe seg. Kanskje samle flokken i bønn for de ynkelige stakkarene i sorteste Afrika? Det er jo billig nok...
Himmelen er forøvrig lite å trakte etter, den er stort sett full av underdanige kristne sauer som sitter på hver sin lille skydott lytter til kristenpop FM og steker vafler.