Monitor med bunn og presisjon.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Litt snikreklame må vi tåle i denne avdelingen av sentralen. Er jo uansett ingen diy'er med vettet i behold som ville betalt 70 lapper for et kommersielt produkt. :-*

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.017
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
DIY_dude skrev:
Litt snikreklame må vi tåle i denne avdelingen av sentralen. Er jo uansett ingen diy'er med vettet i behold som ville betalt 70 lapper for et kommersielt produkt. :-*

Hehe ;D
De ser unektelig flotte ut disse nye fra Midgard! Jeg liker høyttalere i kasser uten mye "fiksfakseri". :)

R

J

J.J

Gjest
Har vært på Horten messa og jeg er ihvertfall veldig imponert !! Det er jo en uinnspilt høyttaler som helt sikkert vil bli enda bedre, og den vil nok sikkert bli tweaket på av sjefen... Etter mitt syn så var det messas beste lyd .. men det er nå meg da :p
Veldig homogent og det var ingenting som pekte seg ut frekvensmessig - nydelig ifra bunn til topp.
Dette bør bli en slager i den prisklassen !!

Vil si gratulerer med flott høyttaler.

J

J.J

Gjest
En vet jo hvor håpløst hvordan sånne rom kan være ..... men det spilte slik jeg liker og høre det ihvertfall.
Og det var kraft og autoritet - hurtighet - og en utstrakt topp som ikke var mer enn det skal være.

Og vi snakker jo om helt ordinær elektronikk ... og singelwiring ;D ;D ;D

Jeg vet hvordan høyttalerkabel det var .... men tror jeg skal la vær og nevne det ........ ;D 8)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.570
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Var det "bunn og presisjon" ? :)

Hadde de bare hatt bi-wiring... Makan.

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Antall liker
394
Torget vurderinger
12
Spennende tråd. Liker at du utdyper elementvalgene. Elementene ser superspennende ut.
Synd at den blir såpass dyr :'(, men skjønner jo at elementer/høyttaler på dette nivået koster litt....
Får følge med på brukten om ett år eller to :)
Stå på, dette kan du!!

sand19

Medlem
Ble medlem
02.02.2008
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
ja utrolig pen å diskret design. låter sikkert bra også.
vil denne bli solgt som diy kit? ;). i så fall er jeg klar.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Så de live i dag i Horten og jeg liker designet godt og synes konstruksjonen er interessant.

Men hvor langt fra en kommersiell versjon er de? Antar at de fortsatt er et stykke fra ferdige....

gjedde

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2009
Antall liker
0
Må få gratulere konstruktøren med svært vellykket arbeid. Uinnspilte høyttalere i litt for stort rom, og allikevel messas beste lyd imo. Måtte gå tilbake for å få "påfyll" tre ganger :D Disse har definitivt potens(iale)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.570
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
var det noe spesielt med konstruksjonen som sto fram som bedre enn noe annet?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
gjedde skrev:
Må få gratulere konstruktøren med svært vellykket arbeid. Uinnspilte høyttalere i litt for stort rom, og allikevel messas beste lyd imo. Måtte gå tilbake for å få "påfyll" tre ganger :D Disse har definitivt potens(iale)
Hørte du på Adam i samme rom?

C

Cyber

Gjest
Minner ikke disse litt om Usher Dancer mtp elementplassering og bakoverlent utseende?

J

J.J

Gjest
bambadoo skrev:
var det noe spesielt med konstruksjonen som sto fram som bedre enn noe annet?
Nei ... slik jeg ser det så var det ikke det.
Selv kabinettets utforming så veldig bra ut og foten så veldig riktig ut også siden den har en funksjon.
Finnish kan sikkert velges - og noen vil vel velge annet enn hvitt.

At dem vil spille enda bedre med tiden er helt klart. Og det er helt klart en `vil ha ` høyttaler, men for meg så blir prisen noe stiv.

Veldig bra - Det var bunn og presisjon ;)

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Antall liker
89
Sted
Oppegård
Hørte disse på Horten messen i går. Meget dynamiske, ingen områder i lydbildet som stakk seg frem, og en bra og tight bunn. Etter min menig en av de tre beste oppsettene på messa.

Så man kan jo bare tenke seg hvor bra det hadde vært om konstruktøren hadde hatt kabelløftere på høytalerkablene sine ;D

Må også sies i denne samenheng at det var veldig mange annlegg som låt direkte dårlig. Rett og slett alt for mye diskant eller for mye bass eller for det meste for mye av begge deler. Bla. et anlegg til mange hundre tusen, hvor Kari Bremnes hadde en tynn liten stemme. Har hørt det mye bedre på annlegg til en tiende del av prisen faktisk.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.838
Sted
Østfold

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.957
Torget vurderinger
3
to solide låter det der :)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.838
Sted
Østfold
Jeg har fulgt ham i en årrekke nå, og jeg må si han har utviklet dette virkelig sterkt. For noen år siden hadde vi en og annen diskusjon om måten han sang på osv, han gikk til sangpedagog og har jobbet mye med både egen prestasjon og låtene. Han har også jobbet mye med en del store personligheter i musikkbransjen, først og fremst i USA. Nå føler jeg han er blitt en ganske moden artist som klarer både live og studio på en utmerket måte. Han har en rekke låter klare så nå venter vi bare på et album.

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.957
Torget vurderinger
3
Kjempebra at et album er på vei. Når det kommer ut skal jeg løpe å kjøpe :)

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Virkelig lovende musikk! Minner noen ganger om stilen til Porcupine Tree.

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
2
DIY_dude skrev:
Det er vel ingen Diy`ere som hadde kjøpt et Diy produkt til 70-laken heller ;)

freddie77

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.09.2009
Antall liker
457
Hvordan har det gått med disse - er de innspilt, målt, lyttet til og korrigert noe?
Håper det kommer bilder med blank finish også etterhvert.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.863
Blir det en oppfølger til denne tråden Snickers?

Jeg tenker noe i retning av: Bunnløs monitor med presisjon ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.838
Sted
Østfold
En presis løsmunnet monitor?

Det jobbes med å ferdigstille høyttaleren.

EP fra Saivu er rett rundt hjørnet!!!

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Antall liker
695
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
8
Bumper denne opp igjen! :)

Er SÅÅÅÅ nyskjerrig på dette prosjektet!! :)

Arild

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.838
Sted
Østfold
Nå begynner "løsmunnetheten" å bli til "bunn og presisjon". Litt på etterskudd med kasser med finish, men det kommer.

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Antall liker
153
Lurer på kvifor du ikkje benytter meir servokontrollerte bassar i oppsetta dine? Det skulle jo være på grensa til trivielt for deg, i og med at du kan både akustikk og elektronikk.

Kanskje det er nettopp det; Om du benytter servo- kretsløp er det så enkelt at det ikkje er moro lengre? ;D

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
2
Da blir det fort dyrt, el?
Er ikke dette et konsept innenfor "rimelighetens grenser"
Bang for det buck?

Topp Bunn